• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

"Krawędź przystanku bywa za daleko"

Hanna
7 września 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Podjazd do samej krawędzi przystanku to często pojęcie jedynie umowne. Podjazd do samej krawędzi przystanku to często pojęcie jedynie umowne.

- Dlaczego kierowcy tak często nie podjeżdżają do krawędzi przystanku, utrudniając pasażerom wyjście i wejście do autobusu? Rozumiem, gdy jest "tłok" w zatoce autobusowej, ale takie sytuacje zdarzają się nawet na końcowych przystankach - pisze w liście pani Hanna.



Co najbardziej irytuje cię jako pasażera komunikacji miejskiej?

W poniedziałek pisaliśmy o tym, że pasażerowie wracają po pandemii do komunikacji miejskiej.

Wraz z powrotem osób pojawiły się prozaiczne problemy związane mi.in. z tłokiem oraz... obsługą pasażerów na przystankach.

Zdaniem naszej czytelniczki wciąż często zdarza się, że kierowcy nie podjeżdżają do krawędzi peronów, utrudniając - nie tylko mniej sprawnym pasażerom - wyjście z pojazdów albo wejście.

Oto jej obserwacje:

Niby władze miast chwalą się remontami przystanków autobusowych, poprawiając nawierzchnię zatok i wyrównując krawędzie, a nadal wielu kierowców autobusów jakby nie chciała tego wykorzystywać.

Podjazd do krawędzi przystanku to dla wielu nadal ogromna trudność.

Jestem w stanie zrozumieć sytuację, gdy na przystanek podjeżdża kilka pojazdów i trudno się zmieścić.

To zresztą osobny przypadek, bo niektórzy otwierają drzwi, mimo że "de facto" nie są na przystanku.

Przez to oczekujący na pojazd najpierw muszą domyślać się, czy drzwi zostaną otwarte, a później dobiec do autobusu, bo przecież kierowcy zawsze się spieszy.

Komunikacja w Trójmieście: rozkłady jazdy



Nie rozumiem jednak postaw kierujących na przystankach poza szczytem komunikacyjnym.

Teoretycznie nie powinno się im spieszyć tak bardzo. Tymczasem wielokrotnie byłam świadkiem albo sama uczestniczyłam w sytuacji, w której żeby wyjść z pojazdu, najpierw trzeba było stanąć na jezdni, a dopiero później na przystanku.

Podobnie z wchodzeniem do środka. Szczelina między krawężnikiem a pojazdem była zbyt duża.

Młodzi sobie poradzą, ale starsi albo inwalidzi, osoby z dziećmi w wózkach czy maluszkami stawiającymi pierwsze kroki mogą mieć problemy.

Może potrzeba dodatkowych kursów dla kierowców, a może po prostu uwrażliwienia ich przez przełożonych, jak w przypadku przycisków obniżających podłogę, by zwracali na to uwagę.

Zapewne odpowiedni podjazd do krawędzi wymaga więcej czasu, nie wszystkie z nich są wyremontowane, ale kierowcy powinni jednak bardziej zatroszczyć się o ten element.

W końcu płacimy za bilety na komunikację, a w cenie zawiera się nie tylko przejazd, ale też odpowiednie traktowanie pasażerów.

Quiz Komunikacja w Trójmieście Średni wynik 63%

Komunikacja w Trójmieście

Rozpocznij quiz
Hanna

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (206) ponad 10 zablokowanych

  • To są właśnie dzbany, które przyklejają się do jezdni

    albo szturmują granice RP od naszej strony.

    • 17 0

  • Bo to kierowcy z łapanki

    • 7 13

  • Anketa niepełna. Mnie najbardziej irytuje smród brudnych ubrań i smród niemytych ciał nektórych pasażerów.

    • 16 1

  • Za długie - źle.

    Za krótkie - źle.

    • 6 3

  • (2)

    Bo jeździć to trzeba umieć!!!!

    • 4 19

    • To dlatego wyprzedzasz swoim golfem ma przejściu dla pieszych?

      • 5 0

    • czy umić?

      • 0 0

  • Czesto winni sa poprostu...

    Pasazerowie, stojący zbyt blisko krawędzi, nawet pomimo często wyznaczonej linii. Niestety, Zeby stanąć tak, jak chce Pan i Wladca, trzeba wpuścić "dziob" autobusu (czasami gleboko) w przystanek. Zawsze pretensje zacznijmy od siebie. Od porannego spojrzenia w lustro!

    • 23 1

  • (1)

    Problemy pierwszego świata XD

    Schodzimy ze schodka
    I wchodzimy do autobusu. To proste.

    • 15 2

    • a to, że pół jedni jest zablokowane tego nie widzisz

      że tworzą się korki dzięki takim " kierowcom"!

      • 0 2

  • Przystanki powinny być w jezdni bez zatok (10)

    Tak jak np przystanek na Opata Rybińskiego przy pętli tramwajowej.
    Autobus nie musi kombinować, piesi wygodnie wsiadają i wysiadają a kierowczycy nie spychają autobusu na koniec korka. 10 sekund mogą poczekać. Szczególnie że przed autobusem zostaje pusta przestrzeń więc jak autobus rusza to i tak wszyscy za nim dziarsko pojadą.

    • 58 78

    • Ale kolejny autobus za nim też musi poczekać, a 10 sekund to trochę dużo...

      • 16 8

    • I każdy kolejny autobus stoi w coraz dłuższym korku (3)

      • 15 6

      • Ale ten pierwszy nie musi czekać minuty aż go łaskawcy w samochodach wypuszczą z zatoki (2)

        Więc ostatecznie wychodzi znacznie szybciej.

        • 10 9

        • Zrób test na ulicach Gdańska i potem (1)

          wpisz tu ile razy autobus musiał czekać minuty (czyli co najmniej 2) na wpuszczenie przez inne pojazdy.

          • 8 2

          • w każdym korku musi tyle czekać bo nie ma gdzie wyjechać,

            jak jest płynny ruch to zatoki nie są problemem, one są najbardziej szkodliwe kiedy jest korek wtedy każdy kierowca co jechał za autobusem ciasno się przyklei do poprzedniego żeby ani najmniejsza szparka nie została na wyjechanie z powrotem z zatoki

            • 4 2

    • doczekamy!

      na zachodzie Europy brak zatok to standard i w Polsce kiedyś doczekamy. Na razie jednak Gdansk woli stawiać parkingi niż myśleć o biedakach ze zbiorkomu.

      • 7 7

    • (3)

      Jak by kierowca nie sprzedawał biletów i nie udzielał informacji turystom to pewnie mogło by tak być. A tak stoi i skrobie resztę ze 100zł, a jak się trafi takich kilku to...

      • 9 6

      • Chyba dawno nie jechałeś autobusem, co? (2)

        Sprzedaży biletów nie ma już od 1.5 roku, od początku pandemii.

        • 7 7

        • Chyba nie czytałeś artykułu jak to zarządzający płakali nad tym że kierowcy nie chcą prowadzić kiosku i mają ogromne straty z powodu kowida. Poza tym jeżeli tak jest to po co autobus stoi 2-5minut skoro wsiadają 2 osoby?

          • 6 3

        • ale czy po tej straszliwej pandemii na pewno nie powróci do autobusów sprzedaż biletów?

          • 1 1

  • Właśnie teraz młodzi sobie coraz gorzej radzą. Albo w ogóle nie radzą. Jest źle.

    • 9 0

  • Jeszcze wrócą czasy radości ze autobus przyjechał

    • 20 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane