- 1 Napad na bank czy głupi żart? (75 opinii)
- 2 Znamy kandydatów PiS do Europarlamentu (269 opinii)
- 3 "Pani już tu nie mieszka". Wyrzucili też kota (614 opinii)
- 4 Śmierć Adamowicza. Wyrok ws. finału WOŚP (62 opinie)
- 5 Napadał ludzi przy bankomatach. Złapali go (92 opinie)
- 6 Były wiceprezydent Gdańska skazany (183 opinie)
Krok w stronę bezpiecznych przejść przez tory na Oruni
Jest pięciu chętnych na zaprojektowanie trzech tuneli dla pieszych i jednego przejazdu dla aut przez tory kolejowe na Oruni i św. Wojciechu. Tylko jedna z ofert mieści się w miejskim budżecie.
Pierwszy tunel dla pieszych powstanie w ciągu ul. Sandomierskiej.
Budowę drugiego tunelu przewidziano w ciągu ul. Dworcowej i ul. Smętnej. Będzie on w przyszłości stanowił dojście na przystanek PKP Gdańsk - Orunia.
Z kolei do stacji PKP Gdańsk - Lipce poprowadzi podziemne przejście dla pieszych w ciągu ul. Niegowskiej.
Ponadto opracowanie ma ująć budowę bezkolizyjnego przejazdu dla aut pomiędzy ul. Dworcowa/Smętna, a ul. Niegowską. W projekcie uwzględniony zostanie montaż monitoringu i elementów małej architektury.
Na opracowanie dokumentacji miasto zaplanowało ok. 1,15 mln zł. Wpłynęło pięć ofert od biur projektowych, ale tylko jedna mieści się w tym budżecie.
- Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego S.A - 949 560 zł
- Mosty Gdańsk Sp. z o.o. - 1 665 420 zł
- PBW INŻYNIERIA Sp. z o.o. - 1 943 400 zł
- Konsorcjum, Lider: Pracownia Projektów MID - 1 197 159 zł
- Europrojekt Gdańsk S.A. - 2 846 653, 76 zł
- Oferty są obecnie analizowane pod względem formalno-prawnym - informuje Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Dokumentacja projektowa ma powstać do końca maja 2021 r.
Przejścia i przejazd przez tory mają zostać sfinansowane ze środków Unii Europejskiej. Gdańsk będzie starał się o dofinansowanie tego projektu w ramach środków funduszu europejskiego "Łącząc Europę" (CEF - Connecting Europe Facility).
Opinie (84)
-
2020-07-29 17:00
temat niemal przewodni !!!
który to już artykuł na ten temat; wynika że 22-drugi,aby tak dalej to dojdziemy może do 50-ciu...
- 7 1
-
2020-07-29 14:40
Ale to już było (1)
Już plany tuneli dla aut były robione dokładnie dla tych samych przejść. Więc znów wydamy pieniądze na kolejny już plan tego samego.
Może miasto odkurzy archiwum sprzed paru lat i wyjmie projekt i po prostu go finansuje z pieniędzy na nowy projekt i studium?- 12 1
-
2020-07-29 16:26
To tłumaczy ceny
Właśnie dlatego BPBK s.a. dało najniższą cenę. Oni to już kiedyś narysowali i teraz tylko "odświeżą".
- 3 0
-
2020-07-29 15:42
To żenada. Tam jest problem z autami. Szczególnie o dużym tonażu. Już zaczynają jeździć przez Bramę Nizinną. Powinni się raczej skupić na projekcie Nowej Toruńskiej., a nie na pierdołach.
- 3 5
-
2020-07-29 15:40
Obiecanki cacanki
Do oddania inwestycji i użytku publicznego przez Oruniaków daleka droga, mnie interesuje kiedy będą zbudowane i tyle ,to może być i za 20 lat ,gdzie konkretnie daty podane przez Dulkiewicz gdzie.
- 4 3
-
2020-07-29 14:05
nareszcie - tylko przejścia bezkolizyjne (2)
zarówno na liniach kolejowych jak i na jezdniach w centrum półmilionowego miasta
- 16 10
-
2020-07-29 15:32
No to co, rampa i ślimaczek piętro niżej dla samochodów pod przejściami?
- 4 1
-
2020-07-29 14:13
No to teraz bierz wózek z dzieckiem i noś po schodach.
A jak nie masz dziecka to pożycz sobie od kogoś wózek, włóż tam 20kg i podchodź sobie tak po mieście przez tydzień.
- 3 4
-
2020-07-29 14:45
Zrobia nastepny bunkier jak przy Rejtana ciemno i brud (1)
- 10 4
-
2020-07-29 15:30
Dziwne
Jak ja przechodzę czy rano czy to nocą to światła działają i nie jest specjalnie brudno, mało tego nie śmierdzi, jak to bywało kiedyś, mamy inne nosy, czy ktoś z nas jest malkontentem?
- 1 1
-
2020-07-29 14:52
Ale co wybory jakieś znów będą, bo mi chyba coś umknęło. Znów obiecanki,a potem nic.
- 6 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.