• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Krok w stronę gdyńskiego waterfrontu. Nauta porozumiała się z miastem

Patryk Szczerba
10 lipca 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Osiem nowych budynków nad samym morzem
Na terenie, którego chce się pozbyć Stocznia Nauta, ma powstać m.in. centrum handlowe z parkingiem i pełnym zapleczem. Na terenie, którego chce się pozbyć Stocznia Nauta, ma powstać m.in. centrum handlowe z parkingiem i pełnym zapleczem.

Przebudowa układu drogowego przy Molo Rybackim zobacz na mapie Gdyni w Gdyni ma pozwolić na przekształcenie przemysłowych terenów należących do stoczni Nauta w osiedle mieszkaniowe z obiektami handlowymi. Stocznia i Gdynia właśnie podpisały porozumienie w tej sprawie.



Wygrała koncepcja architektoniczna Jacka Droszcza. Zdaniem architekta to powrót do planów z 1926 roku.  Wygrała koncepcja architektoniczna Jacka Droszcza. Zdaniem architekta to powrót do planów z 1926 roku.
Podobne porozumienie zostało zawarte z miastem przez przedstawicieli Polskiego Holdingu Nieruchomości w maju. Wspólne działania przedsiębiorstw i Gdyni mają objąć przebudowę ul. Waszyngtona zobacz na mapie Gdyni i jej przedłużenie do ul. Węglowej zobacz na mapie Gdyni oraz poszerzenie jezdni do czterech pasów ruchu. O wiele istotniejsza jest jednak budowa ul. Nowej Węglowej. Droga połączy ul. Waszyngtona z ul. Janka Wiśniewskiego zobacz na mapie Gdyni. Inwestycja zakłada także przebudowę torowiska kolejowego na terenie Zarządu Morskiego Portu Gdynia zobacz na mapie Gdyni oraz kolidującej infrastruktury naziemnej. Pojawi się także tunel drogowy pod magistralą kolejową z dojazdami.

Czy zagospodarowanie terenu po Stoczni Nauta przyniesie Gdyni korzyści?

- To dla nas bardzo ważne, zwłaszcza z punktu widzenia atrakcyjności projektu dla inwestorów, ale też od strony marketingowej. Nasza współpraca z miastem daje im bowiem gwarancje, że sprawy związane z infrastrukturą będą zawczasu załatwione, co znacznie zmniejsza ich ryzyko. Oczywiście będziemy też partycypowali bezpośrednio w kosztach budowy dróg - wyjaśnia Paweł Matwiejko-Demusiak, wiceprezes zarządu Nauty.

Umowa z miastem dotyczy terenu, który Nauta zajmowała do końca 2012 roku przez Nautę, zanim przeniosła swoją produkcję na ul. Czechosłowacką. Chodzi o obszar o łącznej powierzchni ok. 174 tys. m. kw. Według założeń część mieszkaniowa powstanie na 28 tys. m kw., część handlowa - 45 tys. m kw., usługowo-biurowa - 23 tys. m kw., hotelowa - 8 tys. m kw., magazynowa - 35 tys. m kw. Na parkingi przeznaczono 35 tys. m kw.

Teraz Nauta szuka inwestorów, chcących budować na tym terenie. Przypomnijmy, że będą oni musieli się zastosować do tworzonego właśnie planu zagospodarowania przestrzennego, który przewiduje stworzenie w tym miejscu Gdyńskiego Waterfrontu oraz Nadmorskiej Strefy Prestiżu.

Na razie inwestowaniem w tym miejscu zainteresowanych jest dziewięć firm. Pięć z nich prowadzi rozmowy w sprawie części komercyjnej, natomiast pozostałe chcą inwestować przy budowie mieszkań. Termin składania listów intencyjnych mija 26 lipca, a pierwsze oferty, na razie wstępne, powinny trafić do zarządu Nauty do 31 lipca.

Czasu jest niewiele, ponieważ Nauta potrzebuje pieniędzy na wykup swoich obligacji od Agencji Rozwoju Przemysłu, które wyemitowała, aby uzyskać środki na zakup części majątku Stoczni Gdynia. Firma miała wykupić je do końca listopada 2011 roku za pieniądze uzyskane właśnie ze sprzedaży nieruchomości przy ul. Waszyngtona. Nie udało się to ze względu na brak zmian w planie zagospodarowania przestrzennego. Wybrano ugodę, która przedłuża spłatę do listopada 2013 roku.

Szybkiej sprzedaży ma pomóc stworzenie w listopadzie dwóch spółek celowych: Nauta Północ i Południe.

- Dzięki temu tereny będące formalnie pod nadzorem administracyjnym Zarządu Portu Morskiego mogą zostać sprzedane bez obowiązujących przy takich transakcjach obostrzeń. Port nie będzie miał prawa pierwokupu, nie będziemy musieli konsultować się z Urzędem Morskim, ani prosić o zgodę Skarbu Państwa na dokonanie transakcji - wylicza Denusiak.

By wszystko mogło zostać pozytywnie zakończone potrzebne jest też uchwalenie planu zagospodarowania terenu. Prace wciąż trwają. W ostatnim czasie włączył się do nich Wojewódzki Konserwator Zabytków.

- Rozmawiamy na temat naszej koncepcji. Jest jej przychylny, dlatego liczymy, że ostatecznie zostanie ona zaaprobowana i będzie realizowana, oczywiście bez uszczerbku dla ważnych z punktu widzenia architektury nieruchomości - zaznacza.

Teraz w kolejce do podpisania listu intencyjnego czeka firma deweloperska Swede Center, która przymierza się do budowy 11-kondygnacyjnego biurowca i 9-kondygnacyjnego hotelu Marriott Courtyard. Budynki powstaną przy Basenie Prezydenta w Gdyni.

- To dobrze, że podmioty chcą współpracować. Liczymy, że dołączą się kolejni, w tym także PKP, gdzie jest nowa kadra menedżerska, dużo bardziej otwarta na rozmowy na temat chociażby Międzytorza - podsumowuje Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni.

Opinie (167) 5 zablokowanych

  • waterfront (10)

    Oby coś z tego wyszło. Nasze miasta muszą iść do przodu zarówno Gdańsk jak i Gdynia!

    • 48 28

    • co to jest waterfrontu? (1)

      mówcie do mnie po polsku albo zamknijcie plugawe gęby

      • 0 2

      • Ludzie!

        Nie pomyśleliście też że może goście z zagranicy to zrozumieją jak będzie napisane waterfront shopping?
        NIE ZAMYKAJMY SIĘ, bądźmy otwarci na innych!

        • 0 0

    • drażnią mnie wstawki językowe zaczerpnięte z obego języka (7)

      Ktoś kto nazywa projekt "waterfront shopping" myśli, że uzyska lepsze brzmienie i odbiór swojego pomysłu?
      Czy tak ciężko jest użyć polskich pięknych słów? Uważam, że choć dosłownie przetłumaczone, to i tak nieźle brzmiące byłoby "nabrzeże zakupów", choć i tak można pokusić się o większą finezję w nazewnictwie.

      Polski język jest piękny i ma wiele słów, które we wspólnym zestawieniu dają oszałamiający efekt. Trzeba się jednak postarać i nie wolno nadrabiać brak pomysłowości modą na anglojęzyczne nazewnictwo. Wystarczy chcieć.

      • 18 4

      • Jak tak to mam nadzieję że w Niemczech też otworzą C.H o tej samej nazwie tylko w ich rodzimym języku, obyś tam był i pytał o drogę do Einkaufszentrum Waterfront, no chyba że znasz Niemiecki to masz problem z głowy ale możesz nie znać np. węgierskiego więc Vízparti vásárlás.
        Mam nadzieję że wiesz co mam na myśli

        • 1 0

      • slowo waterfront (3)

        jest ogolnie przyjete miedzynarodowo i oznacza generalnie pierzeje zabudowy nad woda. Tak wiec nie ma sie czego bac :)

        • 3 4

        • a jak międzynarodowo wytłumaczysz shopping? (2)

          • 6 0

          • (1)

            no, wydawing kasing na zakuping

            • 6 0

            • Zakuping

              ..zdecydowanie

              • 2 1

      • Naprzykład słowo ku*wa... (1)

        niby jedno słówko, a ile emocji potrafi wyrazić :)

        • 14 2

        • Nie cytuj Dra BadMana,bo gimbaza to łyknie i skseruje.

          • 3 1

  • hurra!!! (12)

    Będziemy mieli następne Centrum Handlowe!!!

    • 103 16

    • (6)

      coraz więcej tych kościołów żeby ludzie mieli co w niedziele robić

      • 4 1

      • (5)

        jestem podniecona inwestycja dzieki ktorej zarobie 1500 brutto. Brawo Gdynia

        • 13 0

        • Trzeba było iść na studia. (3)

          Tylko nie na kierunku "szukam męża".

          • 6 2

          • no tak... (2)

            i 1800 zeta by było a po 10 latach to i może 2600,- na miesiąc...

            • 3 0

            • Zależy jakie studia... (1)

              • 1 0

              • ...studia w branży xxx faktycznie mogą dać więcej...

                • 0 0

        • 1600

          • 6 0

    • (1)

      ..prędzej kolejne apartamenty pod wynajem

      • 14 1

      • Przecież to pewne na 100%

        A cieszą się najbardziej ci, których nigdy nie będzie na nie stać. Na tym polega siła medialnego korporacjonizmu.

        • 8 1

    • Podaż na lokale w centrach handlowych niechybnie przekroczy popyt. (2)

      "Rifiera", szperk oraz ten twór, to zbyt wiele. A gdyby tak stworzyć tam atrakcyjne lokale mieszkaniowe z widokiem na zatokę?

      Kilkaset osób mniej rano i popołudniu korkowałoby drogi dojazdowe do centrum.

      • 8 0

      • dokładnie o tym samym pomyślałem... (1)

        nawet jak liczyć rumie rede i wejerowo, to kupujących może zabraknąć...
        sopot i gdańsk nie przyjadą...

        • 5 0

        • kyuss

          Galerii handlowych nigdy dość. Myśląc matematycznie ludzi w galeriach, dyskontach, hipermarketach i sklepach powstających jak grzyby po deszczu powinno być mniej, ale tak nie jest. Wszędzie tłumy. To taki polski paradoks. Podobnie jak polski kryzys. Sklepy pełne ludzi pchających wypchane kosze przy najniższych zarobkach w UE. I to przy bardzo restrykcyjnej polityce kredytowej. To jest dopiero cud.

          • 12 0

  • Skąd te głupie nazwy? Waterfront (1)

    Czy ktos leczy kopleksy? A po polsku nie łaska?

    • 2 0

    • Kolo

      Polska pawiem i papugą narodów. Juliusz Słowacki.

      Dlatego nazywa się Waterfront

      • 1 0

  • (1)

    powiedzmy sobie szczerze
    ta wizualizacja jednoznacznie potwierdza
    jakas (genetyczna?) niechec urzednikow do przemyslowej czesci Gdynii jak i samego przemyslu w Gdynii
    um najwiekszym "pracodawca"...
    zamiast stoczni i calego ich zaplecza powstanie kompleks ktory mozna okreslic mianem
    muzealno-willowo-handlowego
    nie ma to nic a nic wspolnego z JAKIMKOLWIEK rozwojem miasta
    to glupota
    ktos naiwny moze powiedziec ze pojawiac sie tam beda jachty itp
    ale kazdy kochajacy Gdynie i Polskie Morze wie ze jachty w Gdynii pojawiaja sie raczej z rzadka...
    ze wzgledu na cennik i marne zarzadzanie
    tak na marginesie budowa hipermarketu samym centrum miasta nad woda to nie jest nawet zart
    to zbrodnia

    widac wyraznie ze ekipa z um oraz towarzystwo wzajemnej adoracji wiecznego prezydenta nie ma zadnej wizji rozwoju miasta

    wogole w calym trojmiescie wszyscy sa d..a do morza
    i czasem sie zastanawiam czy nie do Polski i Polakow

    a jedyna inteligentna morska inicjatywa ostatnich lat jest DCT z ktorym urzednicy nie maja wiele wspolnego
    i Bogu dzieki.

    • 4 0

    • Rejtan

      Ta wizualizacja pokazuje polski atawizm deweloperski i zakupowy.

      • 0 1

  • to podobnie

    jak twoja mama która reklamuje jajka bez GIEMO

    • 1 1

  • szkoda mojej wspaniałej Stoczni NAUTA (13)

    gdzie znam każdy jej m.kw. i nieskromnie się przyznam, że w jakimś sensie też przyczyniłem się do jej rozkwitu.
    Było minęło, czasu nie da się zatrzymać, a co gorsze go zawrócić.

    Ciesze się, że moje osobiste sentymenty i moich kolegów i koleżanek z czasów gdy byliśmy potęgą w gospodarce morskiej, stoczniowej, itd. będą choć w innym zakresie kontynuowane. Najważniejsze, żeby miejsce to dalej żyło dynamicznie i się rozwijało, a ładne budowle i drapacze chmur pięknie go uzupełniały. Osoba prezydenta gwarantuje, że będą miały większe znaczenie dla Gdynian i turystów niż najśmielsze wizje ich ojców.

    • 11 30

    • Miejski d*powłaz w akcji. (8)

      • 10 2

      • umiesz czytać??? (7)

        Jasno pisze gdzie pracowałem i się tego nie wstydzę, gdybym się nadmiernie chwalił osiągnięciami - OK mógłbyś mnie nazwać tak czy inaczej.

        Ale maleńki człowieczku, pewnie i twoje osiągnięcia, wykształcenie oraz pewna część ciała widać masz maleńką? Nie życzę sobie abyś(g..y)anonimie nazywał mnie jakiś Miejskim, bo nie jestem miejskim, wiejskim, wojewódzkim, .....

        Jeśli wyrażam tu swoją skromną opinie jest ona niezależna, bezstronna,... a tY ćwoku możesz jej nie czyatć. Bo nie jest dla totalnych głąbów

        - bez poważania

        • 1 12

        • Bezstronny (6)

          Dziś drapacze chmur nie są niczym specjalnym. Pełno ich wszędzie. Gdynia po prostu powiela zwykłe gawiedziowe gusty. I tak wiadomo, że miejsca takie przeznaczone są dla wybranych, jako kolejne lokaty kapitału. Gawiedź się cieszy, że ma beton i stal, do którego i tak nie będzie miała wstępu. No cóż, ludzie są głupi to niech mają.

          • 9 2

          • "drapacze chmur " (5)

            ludzie umieją liczyć:)) i obowiązuje TU rachunek ekonomiczny. Lokalizacja, lokalizacja i jeszcze raz lokalizacja ,.... a następnie materiały, wygląd i jeszcze parę rzeczy, ale trzeba być fachowcem aby to wiedzieć;))

            • 1 7

            • Bezstronny (4)

              Ludzie umieją liczyć, bo zalewanie betonem jest opłacalne, tak jak opłacalne jest wypalanie Puszczy Amazońskiej, karczowanie lasów, polowanie na słonie. Czysty rachunek ekonomiczny. I do tego nie trzeba być fachowcem aby to zauważyć.

              • 10 0

              • rusz międzynarodowe korporacje (3)

                myślisz, że da się?? Na ile dni stawiasz, że będzie u nas wisiał plakat Edwarda Snowdena?

                Świat zmierza ku upadkowi i już chyba nic nie jest w stanie to zatrzymać. Możemy tylko go spowalniać i wybierać mniejsze zło. Niestety już nie jesteśmy homo sapiens tylko homo konsumcjonis:((

                • 0 5

              • Bezstronny (2)

                Więc przyspieszmy ten proces i przyśpieszmy zabetonowanie Gdyni, wycinanie lasów i wymordowanie ginących gatunków.
                Wreszcie napisałeś coś logicznego. Dziwię się jednak tobie, że sam jesteś zwolennikiem niszczenia przyrody.

                • 0 0

              • ja"zwolennikiem niszczenia przyrody." (1)

                no chyba na głowę upadłeś? Już nawet nie chce mi się takich bzdur komentować:)))

                • 0 0

              • Z twoimi betonowymi wizjami

                jesteś takim sam przyjacielem przyrody jak Minister Środowiska ze swoim pomysłem obniżenia kar za wycinkę drzew. Same oksymorony.

                • 0 0

    • Stocznia Nauta (3)

      Wiesz co kolego powiem to tak to sa totalne głomby z tych władz i osoby co nie które tu się wpisują.Potęga gospodarczą własnie jest przemysł stoczniowy wystarczy tylko dobrze nim zarządząc a że u nas w rządzie same patałachy to efekt jest jaki jest naj lepiej sprzedać z prywatyzować problem się sam rozwiąże albo wybudować nastepne centrum handlowe a za jakie pieniadzę będą robić jestem ciekaw za zasiłek jak pracy nie będzie bo przemysł stoczniowy padł no weście ludzie troszkę rozumu do głowy wystarczy tylko chwile dobrze pomyslęc i Polska znów bedzie przodowała w budowie naj wiekszych statków i kontraktów napewno nie zabraknie.

      • 6 0

      • problem jest dużo szerszy jak Ci się wydaje, (1)

        choć oczywiście masz wiele racji. Problem jest w samym LIBERALIZMIE i polityce. I pokutujące zdanie"pierwszy milion należny ukraść..."
        Nie czas i miejsce, aby się tym tematem mocno i odpowiedzialnie zająć, bo jesteśmy też w pewnych kleszczach. Naprawdę, problem jest dużżżżoo większy.

        Wybieramy jak wybieramy, ale też nie mamy alternatywy:(((

        • 1 2

        • Beztronny

          Zawsze można wybrać mniejsze zło. Należy jeszcze dodać, że ludzie kochają liberalizm, oczywiście nie skrajny, pomimo, że go krytykują. Świadczą o tym właśnie wyniki wyborów.

          • 0 0

      • Ogri

        Polska na razie przewodzi w deweloperce, pustej kubaturze, oddawaniu ziemi. Choć oczywiście dla wielu internautów to wciąż za wolno.

        • 5 0

  • (4)

    Kuźwa to już po polsku nazwać nic nie można!!? Boże co za zakompleksiona banda.

    • 119 18

    • ?

      A co? nie zrozumiałeś? :)

      • 0 2

    • Zgadzam sie
      Mamy Green Office Olivia Gate i Olivia Tower Manhattan Qattro Tower Morena City Park See Tower

      skandal i cyrk jakiś
      Ilu waszych dziadków pradziadków czy nawet ojców zycie oddało za Polske - cyrk

      • 25 5

    • po polsku to by bylo

      łoterfront za strzechą albo siport pod Zdzisiem

      • 11 6

    • Na pewno to nie jest nazwa docelowa. Inwestor nie zniósłby drwin,

      a gadki "to dla turystów zagranicznych" nikt by nie łyknął ;-)

      • 7 6

  • Totalna porażka (13)

    taki obiekt w takim miejscu!
    W Gdańsku posadkę sobie szykuje budyń w ECS
    a Szczurek ...

    • 19 4

    • "posadkę sobie szykuje budyń w ECS" (12)

      on już ją ma w Gdańskim Porcie jako Przewodniczący Rady Nadzorczej i to za wielką kasę i możliwości:))

      P.Szczurek na nikogo nie naciska bo nie jest w żadnej RN nawet jako członek:))

      • 2 10

      • Bezstronny (4)

        A w którym roku przewidujesz zabetonowanie całej powierzchni Gdyni drapaczami chmur, aby stałą się nowoczesnym miastem?

        • 10 0

        • raczej jest to niemożliwe (3)

          no może Śródmieście w 2040 roku z ogrodami i parkami na trasach i dachach?
          - jak również Gdynia rozwija prekursorski proj. zielonych ścianach, wiec jest wiele możliwości? Także budownictwo podziemne - przykładem jest wspaniała Hala"Gdynia"

          • 1 8

          • Bezstronny (2)

            Ależ jest to jak najbardziej możliwe, a nawet pewne, biorąc pod uwagę dzisiejszy trend deweloperyzmu w imię tzw. rozwoju. Gdy już zaleje się betonem centrum, to trzeba będzie ruszyć na lasy. Rozumiem, że wtedy na miejscu lasów trójmiejskich powstaną prestiżowe drapacze chmur z trawnikami na dachach. I to będzie przyroda.
            Pierwszy krok już zrobiony. Ministerstwo Środowisko jako ramię lobby deweloperskiego na razie chce zmniejszyć kary za wycinanie drzew. Potem będzie można zlikwidować instytucję parków krajobrazowychm sprywatyzować lasy i będziesz mógł być dumny z powstawania nowych drapaczy chmur.

            • 3 4

            • widzisz mój miły stronny (1)

              nie trzeba marudzić i niczym baba na hali ple, ple , ple

              Tylko działać. Co zrobiłeś aby uratować choć jedno drzewo? Na tym forum są zakłamani, obłudnicy, szpanerzy politykierzy, ... To, że Ustawa o samorządach lokalnych ma niestety sporą lukę którą prezydenci Adamowicz, Karnowski i wielu innych miast wykorzystuje łącząc funkcję z wybory prezydenta wraz z funkcją nadzoru rządowego czyli tzw. starosty. To jest olbrzymia luka prawna umożliwiająca dokonania prawie przestępcze, różnego rodzaju poświadczania nieprawdy odnośnie zieleni, itp. czyli zagrożenia wynikającymi z kk, kc, kpk, kpc do lat 8 Piszący tu Ludzie nawet nie macie pojęcia że nie tylko o obniżenie opłat za drzewa tu chodzi, a rządzi świetnie zorganizowana grupa, która notorycznie gubi dokumenty i dokonuje manipulacji i nadinterpretacji aktów wykonawczych i posługuje się innymi pełnomocnictwami niż wynika to z faktycznie udzielonych. A jeśli juz jest coś na rzeczy to idzie na przeczekanie. Ale mam nadzieję że w końcu sprawiedliwość zwycięży.

              A nawet gdy interweniujesz do Głównego Inspektora Ochrony Środowiska to on kieruje z powrotem do woj. pow. .... no i od nowa polska ludowa;))

              Lecz nie należy się poddawać i też nie liczyć za bardzo którzy np. na forach krzyczą bo są to zazwyczaj totalni tchórze działający na zasadzie małpiego pędu:))

              • 1 5

              • Bezstronny

                Wątpię aby notorycznym tchórzom internetowym zależało na drzewach.

                • 0 0

      • a co ty pier....nie może być przewodniczącym jakiejkolwiek rady piastując urząd prezydenta (6)

        może zasiadać w radach nadzorczych..

        • 3 1

        • (5)

          Niestety, w tym przypadku "Bezstronny" ma rację. Prezydent Gdańska jest przewodniczącym rady nadzorczej portu gdańskiego (ZMPG S.A. w Gdańsku) i uważam to za patologię. Piastując funkcję w organach władzy tej spółki zadziałał (jako prezydent miasta) jednocześnie na jej szkodę, obciążając port kontrowersyjnym podatkiem od nieruchomości infrastrukturalnych, z czego port był przez lata zwolniony przez ustawę o portach i przystaniach morskich. Ponadto prezydent Paweł Adamowicz dąży do municypalizacji tego portu, aby jeszcze bardziej wyciskać z niego pieniądze dla miasta.

          Działanie na szkodę spółki, w której organach władzy się zasiada jest karalne.

          • 5 0

          • Dziękuje"Niestety, w tym przypadku "Bezstronny" ma rację." (3)

            Drogi "m" możemy się sprzeczać i dywagować, ale jak spokojnie przeczytasz moje wypowiedzi i przemyślisz to w 90% mam racje - no samochwała:)), bo ja naprawdę staram się być obiektywnym. Choc jak każdego z nas czasami ponoszą także mną emocje.

            Twoje wywody są ciekawe i merytoryczne, aczkolwiek podyktowane "wiadomymi?? czynnikami":))

            • 0 5

            • Bezstronny oczywiście ma rację

              Głosi, że świat poprzez korporacyjny konsumpcjonizm dąży do upadku. Pokazuje inwazję betonu i deweleporyzmu. I tu ma rację całkowitą. A to, że takie działania popiera, to inna sprawa.

              • 0 0

            • (1)

              W moim przypadku nie ma żadnych "wiadomych czynników", które miałyby mi coś dyktować, czy nawet sugerować. Wyrażam wyłącznie swoje zdanie kiedy uważam, że trzeba.

              • 2 0

              • Bezstronny =Żmuda Trzebiatowski -Pierwszy lizus nieudacznika

                • 0 1

          • Dodam jeszcze, że, zgodnie z wymienioną przeze mnie wyżej ustawą, funkcję przewodniczącego rady nadzorczej portu obejmuje przedstawiciel miasta. W Gdyni prezydent tego miasta wyznaczył do niej swojego przedstawiciela i sam w niej nie zasiada.
            Jeżeli chodzi o tę sprawę, to mam uznanie dla prezydenta Wojciecha Szczurka, że nie skusił się na to stanowisko i wyznaczył na nie kompetentną osobę.

            • 3 0

  • "waterfront shopping", "nabrzeże zakupów", "Primore pakupków","..." (2)

    Jak zwał tak zwał jeszcze nic nie jest przesądzone przedstawiona plansza jest tylko projektem poglądowym na który za pewne architekci zwrócą uwagę, ale nic więcej:))
    Będzie dyskutowany Miejscowy Plan Zagospodarowanie, a jeśli się będzie przeciągał m.in. z powodów pyskaczy to zainteresowani wystąpią o "Studium".

    Normalnie myślący człowiek wie, że Nauta ma nóż na gardle, bo już unia w ub. roku przyparła ich do ściany. I jeśli dobrze tej nieruchomości nie sprzedadzą nie będzie zmiłuj się. A puki co sprzedają się dobrze hipermarkety i angielski nazwy, więc dlaczego "nie". Proza życia pokaże, że Riviera też zmieni nazwę na Rio_Wiera, bo klienci się zmienią. Oby tylko ten teren się rozwijał i coś dobrego z tego wyszło. Może w "waterfront shopping" będziemy serwować najlepsze zaopatrzenie techniczne statków, jachtów, łodzi, statki Catering - akcesoria, wyposażenie,.... Nasze miasto musi iść do przodu, to że kolejne rządy zdegradowały przemysł stoczniowy i morski to nie wina Prezydenta Szczurka, ale także nasza !

    • 1 6

    • O! I to się nadaje do prasy! (1)

      "Pyskaczy" - tak Bezstronny nazywa wyborców dra Szczurka!
      A czemu ekypa dra Szczurka nie podejmuje samodzielnych prób znalezienia inwestorów np. dla fabryki dla hydroplanów, amfibii. A być może stworzyć park naukowo-technologiczny lub inkubator przedsiębiorczości dla firm związanych wyłącznie z przemysłem morskim (biura projektowe, szkutnictwo, wysoko wyspecjalizowane usługi, poligon doświadczalny dla nowych kostrukcji obiektów pływających, filie wydziałów PG i UG). Ale nie! Lepiej żeby pewien pan deweloper w rankingu najbogatszych polakuff mógł wspiąć się o kolejne pozycje. W końcu wybory tuż, tuż!

      • 2 0

      • Pyskaczy nazywam tych co nie myslą a ujadają za srebrniki a inni z głpoty pyskują

        Natomiast to co piszesz jakiś sens ma. Tylko, teren jest NAUTY, a Dalmorowski Skarbu Państwa i miasta nie stać go odkupić. Taki diil może robić grono kolesi skupiony wokół pewnej partii i za jej cichym przyzwoleniem:))

        Namiastką tego co piszesz jest BałtyckiPNT pod wodzą P.Tereni Kamińskiej na ul.Czechosłowackiej.

        Co prawda myśli się o "lotnictwie" i jego parkowaniu a nawet na Pl.Grunwaldzkim jest plansza zachęcająca do współpracy przy budowie wirolotów.
        Takim miejscem gdzie widziałbym ogromne możliwości do tego co piszesz jest teren po b.jednostce na granicy Babich Dołów i Kosakowa i zrujnowanej Torpedowni, wmaga to jednak wielu uzgodnień m.in. z Urzędem Morskim, Wojskiem , ogromnego opracowania i ca 350 mln. z Unii, inaczej się nie ruszy.

        • 0 0

  • Inż Wenda i Kwiatkowski w grobie się przewracają, (3)

    i ześlą zemstę za to , że z Gdyni miasta portowego , które budowali teraz robią burdelowate bloki. Jest jeszcze tyle do zabudowania (od Kamiennej Gory do Sopotu i Babich Dołow do Mechelinek) a te bezmózgowce wybierają to miejsce , ktore jast dla statków. Dyrekcja Nauty nabije sobie kasę a inni to juz tylko umowy śmieciowe.

    • 38 8

    • (1)

      Kto będzie płacił za utrzymanie i uzbrojenie nabrzeży? Miasto czy inwestorzy?

      • 4 1

      • Miasto

        • 0 0

    • Nooo,bo faktycznie,ogrrrrromne stocznie są przyszłością Europy...

      • 4 7

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane