• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Krok w stronę rozpoczęcia prac na Międzytorzu

Patryk Szczerba
11 września 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
  • Proponowana przez architektów zabudowa Międzytorza w Gdyni
  • Proponowana przez architektów zabudowa Międzytorza w Gdyni
  • Proponowana przez architektów zabudowa Międzytorza w Gdyni
  • Proponowana przez architektów zabudowa Międzytorza w Gdyni

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów bada złożony przez PKP i Grupę Inwestycyjną Semeko wniosek w sprawie utworzenia spółki celowej, by zabudować teren Międzytorza w Gdyni, co jest kolejnym krokiem do poszerzenia centrum miasta.



Chciałbyś zamieszkać na Międzytorzu?

Na 14-hektarowej działce zwanej Międzytorzem, znajdującej się po obu stronach ul. Janka Wiśniewskiego, uchwalonej w 2017 roku planem zagospodarowania przestrzennego, dopuszczono powstanie galerii handlowej połączonej korytarzem nad ul. Janka Wiśniewskiego z najwyższymi budynkami mierzącymi do 55 metrów oraz zabudową mieszkaniową i biurową, która miałaby stanąć wzdłuż ul. Jana z Kolna.

Zabudowa Międzytorza: PKP w porozumieniu z Semeko



Teren ma zabudować firma Semeko (jest właścicielem części), która w 2015 roku została wybrana przez utworzoną przez PKP spółkę Xcity Investment do komercyjnego zagospodarowania Międzytorza. Gdynia miałaby wybudować tu drogi dojazdowe w postaci ulic: Nowej Węglowej i nowego fragmentu ul. Władysława IV.

Łączna powierzchnia komercyjna i mieszkaniowa nowej dzielnicy Międzytorze może wynieść nawet 345 tys. m kw.

W pierwszej fazie inwestycji, jak sugerowali przedstawiciele Biura Planowania Przestrzennego, prawdopodobnie powstaną obiekty mieszkalne w okolicach ul. 3 Maja, pomiędzy przedłużeniem ul. Władysława IV i Jana z Kolna. Niewykluczone, że następnym krokiem będzie budowa galerii handlowej przy dworcu Gdynia Główna.

To jednak wciąż nieoficjalne informacje. Na Międzytorzu nic się nie dzieje. Niewiele wiadomo również o postępach w procesie inwestycyjnym.

Rok temu pojawiła się informacja, że Bank Ochrony Środowiska SA i Grupa Semeko SA podpisały list intencyjny o współpracy w finansowaniu realizacji projektu.

Kilka dni temu Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów otrzymał wniosek dotyczący utworzenia wspólnego przedsiębiorcy w celu realizacji projektu.

Zgodnie z przepisami, aby koncentracja była w ogóle możliwa, wniosek musi przejść pozytywną weryfikację UOKiK.

- Przedmiotem zgłoszenia jest koncentracja polegająca na zamiarze utworzenia przez wnioskodawców wspólnych przedsiębiorców dla celów realizacji wspólnego przedsięwzięcia w zakresie zagospodarowania nieruchomości położonej w Gdyni na terenie dzielnicy Śródmieście, pomiędzy ulicami Jana z Kolna, Janka Wiśniewskiego, Wendy oraz projektowaną ulicą Nową Węglową, poprzez zagospodarowanie tej nieruchomości, komercjalizację zespołu budynków, które zostaną wybudowane na ww. nieruchomości, oraz finalnie sprzedaż wybudowanych lokali - czytamy w opisie koncentracji.
Przypomnijmy, że według zapowiedzi prace miały zacząć się w 2019 roku. Czy pozytywne rozpatrzenie wniosku przybliży nas do ich rozpoczęcia? Tego nie udało się nam dowiedzieć, bo obydwa podmioty oszczędnie dawkują informacje na temat inwestycji.

Międzytorze: PKP z pozytywną opinią zarządu i rady nadzorczej



- Projekt Gdynia Międzytorze jest na etapie procedowania. Czekamy na ostateczną decyzję właścicielską, jesteśmy po zgodach korporacyjnych, czyli zgodzie zarządu i opinii rady nadzorczej. Czekamy na decyzję właścicielską, myślę, że w najbliższym czasie ją uzyskamy i projekt będzie realizowany - mówił wiosną Krzysztof Mamiński, prezes PKP SA, po konferencji poświęconej wynikom Grupy PKP za 2018 rok.
Krążą także różne daty zakończenia inwestycji. Przewija się 2026 rok, w którym Gdynia będzie świętowała 100-lecie powstania, jak i rok 2029. Podobnie jest z wartością inwestycji - rozbieżności są duże, a wskazywane kwoty wahają się od 700 mln euro do nawet miliarda euro.

Władze Gdyni przypominają z kolei, że Międzytorze jest częścią większego projektu.

- Śródmieście Morskie Gdyni to zakrojony na bardzo szeroką skalę projekt wpisany w Strategię Rozwoju Miasta. W jego ramach powstaje od podstaw zupełnie nowa dzielnica - nowoczesne śródmieście. Intensywnie rozwija się część tego terenu położona najbliżej linii wody - w bezpośrednim sąsiedztwie Sea Towers mamy już hotel Marriott z zapleczem konferencyjnym i budynek biurowy wykorzystywany przez bank i nowy ogólnodostępny ciąg spacerowy, dalej marinę jachtową. Obok, na Molo Rybackim, powstaje bardzo prestiżowe osiedle mieszkaniowe. W miejscu dawnego centrum Gemini firma Vastint buduje kompleks mieszkaniowo-usługowy z atrakcyjną przestrzenią publiczną. Mocno zaawansowana jest budowa osiedla Portova. Port ma już wykonawcę nowego terminala, który sprawi, że morska dzielnica stanie się jeszcze bardziej atrakcyjna. Międzytorze jest kolejnym terenem, który zmieni oblicze, a właściwie - należałoby powiedzieć - zyska nowe życie - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju.

Miejsca

Opinie (214) 10 zablokowanych

  • Co z ładunkami? (1)

    Dzien dobry, co się stanie z terminalami masowymi w wypadku zabudowy miedzytorza?

    • 15 2

    • będą funkcjonowały...

      business as usuall...

      • 4 2

  • Ruch jeszcze bardziej sie nasili. Inwestycji w drogi dojazdowe do tak duzego osiedla nie widac. Bedzie tylko gorzej:(

    • 8 0

  • W Gdyni rządzą deweloperzy gdzie sobie upatrzą miejsce tam budują

    Tereny te miały być wykorzystywane przez rozwijający sie port , zakłady morskie, przetwórstwa rybnego itd , pan Szczurek postawił na blokowiska te mieszkania w super centrach oczywiście dla Warszawki
    Gdynia żyje 4 m-ce w roku podobnie jak PUCK a potem hula wiatr od morza...........
    Zero nowych dróg widuktów tuneli (Hutnicza/Pucka) , rano korki sięgają dróg osiedlowych......

    • 25 1

  • Już teraz przejazd z polskiej do centrum koło kapitanatu jest utrudniony przez częste przetaczanie wagonów.

    • 12 0

  • Pomysł ok ale zacznijmy inwestycję od napisu wielka arka (1)

    Tak dla kurażu....

    • 32 3

    • wielka Lechia

      ot, co

      • 2 0

  • Gdynia bez wizji

    Stworzyć dużą sztuczną plażę, połaczyć plażę miejska poprzez klif w Orłowie z molem, kolejka linową.

    • 12 1

  • Ten pierwszy krok jest stawiany kilkanaście lat, drugi może w 2030?

    • 12 0

  • Masakra te giganty betonowe

    wobec małego człowieczka.

    • 14 3

  • (7)

    Pamiętam stoczniowe knajpy,za winklem,atut i pod okorkiem...chmura dymu i specjal za 2,5.To se ne wrati.

    • 75 3

    • jak to ne wrati? (2)

      przy GD-Stoczni namiot stoi a "Pod Rurami" na PG nadal funkcjonuje.
      Tyle że chmury już nie ma komu robić...

      • 6 0

      • Cena Specjala akurat się nie zmieniła, także nie wiem czego oczekujesz?

        • 2 0

      • W l 90 chodziłem do Conradinum to na dlugiej przerwie na.piwko się pod rury wpadalo ale teraz ten bar podniósł standard w porównaniu co kiedyś było i jak to wyglądało

        • 2 0

    • U Wikarego. Chadzało się w maturalnej klasie na "obiady czwartkowe".

      • 3 0

    • W tym jednym gdzie było drzewo w środku w środę był show pierwowzór go-go. Zostało tylko Pod Wiatą

      • 2 0

    • i dobrze

      • 2 2

    • :)

      Chadzałem tam pod koniec liceum i na początku studiów:)

      • 5 0

  • (6)

    Idziemy do przodu

    • 13 59

    • popraw, do tyłu

      • 6 0

    • niczym Wielka Arka :)

      • 5 2

    • (2)

      ciekawe tylko czy będzie dobre połączenie z nowym prężnie rozwijającym się lotniskiem?

      • 13 2

      • Będzie kolejka gondolowa (1)

        • 11 2

        • ale one miały być z seaTower

          do dworca PKP...
          Zmiana planów? Mają rozmach...
          ;)

          • 8 0

    • a byliśmy na skraju...

      ...przepaści.

      • 9 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane