- 1 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (98 opinii)
- 2 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (313 opinii)
- 3 Neptun jak nowy. Zobacz, jak go myto (45 opinii)
- 4 Tak organizowano Rajd Monte Carlo w Gdańsku (15 opinii)
- 5 Z bastionu Żubr zniknęły lunety (49 opinii)
- 6 Partyzantka roślinna okiem przyrodnika (66 opinii)
Kryzys w Mevo. Czy operator przetrwa?
- Czy nie ma zagrożenia, że po zapłaceniu należnych transz z unijnej kasy i pomniejszeniu ich o kary, operator po prostu upadnie z uwagi na nierentowność projektu, a my (obszar metropolitalny) pozostaniemy z kilkoma tysiącami rowerów wymagających kosztownej obsługi (relokacja, wymiana baterii, serwis)? - pyta Zygmunt Zmuda Trzebiatowski, były kandydat na prezydenta Gdyni, który wywołuje do tablicy Nextbike Polska, Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot oraz prezydentów Trójmiasta.
- czy ten system w oparciu o przyjęte założenia, skalę i koszty jest w stanie kiedykolwiek działać efektywnie (czyli tak, by nie było przesłanek do nakładania kar za nienależyte wykonanie)? Wiele wskazuje, że nie. Rozmowa z Rogerem Jackowskim sprzed kilku dni w Gazecie Wyborczej jest dość jasnym postawieniem sprawy, że obecny model ma duże szanse się wywalić.
- czy zostały już fizycznie nałożone kary na operatora systemu, w jakiej wysokości i czy je uiścił? Mam wrażenie, że jeszcze złotówka nie została zapłacona. Wiem, że kary są naliczane, ale zupełnie nie wiem, czy są już egzekwowane.
- czy i jakie kwoty operator już otrzymał od zamawiającego? Czy i ile rowerów stało się już własnością obszaru metropolitalnego? Czy z tych kwot potrącane są kary, czy to działania niezależne, czyli płacimy operatorowi 100 proc. z nadzieją, że potem on grzecznie zapłaci kary niezależnie od ich wysokości?
- czy odbywają się realne rozmowy na poziomie decydentów obszaru metropolitalnego z zarządem operatora, czy tylko wymiana pism?
- czy ktoś z prezydentów, wójtów czy burmistrzów obszaru metropolitalnego zabrał oficjalnie głos, jasno precyzując oczekiwania odnośnie dalszego funkcjonowania systemu w najbliższym czasie? Jakie jest stanowisko osób koordynujących politykę rowerową w Gdyni? Czy ktoś z radnych Gdyni monitoruje ten temat?
- czy nie ma zagrożenia, że po zapłaceniu należnych transz z unijnej kasy i pomniejszeniu ich o kary, operator po prostu upadnie z uwagi na nierentowność projektu, a my (obszar metropolitalny) pozostaniemy z kilkoma tysiącami rowerów wymagających kosztownej obsługi (relokacja, wymiana baterii, serwis)? Tak, może upaść, bo to przecież nie żaden światowy Nextbike tylko polska spółka, gdzie Nextbike ma wyraźnie mniejszościowy udział, a rządzi fundusz Larq.
- jeśli jest takie zagrożenie (a z niektórych publikacji, tudzież zmian w zarządzie operatora można wyczytać taką obawę, zwłaszcza gdy się widzi, że do zarządu wprowadza się osoby o hmm... specyficznych kwalifikacjach, np. pedagogika pracy z doradztwem zawodowym w Wyższej Szkole Pedagogicznej Związku Nauczycielstwa Polskiego), być może warto nie płacić żadnych pieniędzy i nie przejmować infrastruktury i rzeczywiście wypowiedzieć umowę z uwagi na niewywiązywanie się operatora z jej zapisów (opóźnienia, brak dostępności rowerów, nienależyte serwisowanie, nieuprawnione wstrzymanie możliwości zasilania kont i dokonywania rejestracji)?
Jasne, będzie kryzys - ale on i tak jest, natomiast kryzys już po wydaniu pieniędzy i pozostaniu na placu z tysiącami nieobsługiwanych rowerów będzie dużo większy... Być może wypowiedzenie umowy i zaproszenie do negocjacyjnego stołu jest lepszym rozwiązaniem niż siadanie do niego po utracie kluczowego argumentu (czyli pieniędzy w puli). Jasne, że wypowiedzenie byłoby spektakularne, jasne, że trudno je zrobić, gdy się odebrało już nagrodę za system, ale być może dbanie o pieniądze publiczne jest w ogóle spektakularne i mało popularne?
Wydanych pieniędzy nigdy nie dostaniemy już z powrotem - warunki i oczekiwania warto artykułować przed puszczeniem przelewu, a nie - po.
Czy nie jesteśmy dziś niebezpiecznie blisko momentu, gdy już nie jest to partnerskie traktowanie operatora, a zaczyna się brak dbałości o środki publiczne? Czy ktoś zechce zabrać głos w tej sprawie, czy będziemy udawać, że nic się nie dzieje?
O autorze
Zygmunt Zmuda Trzebiatowski
- W poprzednim życiu przez pięć kadencji radny miasta Gdyni, obecnie na odwyku samorządowym. Prawnik, felietonista, mikroprzedsiębiorca, mieszkaniec Chyloni. Kocha Gdynię, ale nie bezkrytycznie. Nieutrudzony w próbach podejmowania dialogu, niezależnie od przeszkód. Felietony Zygmunta Zmudy Trzebiatowskiego w Trojmiasto.pl
Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.
Opinie (705) ponad 20 zablokowanych
-
2019-04-26 16:04
Opinia wyróżniona
Chciałem się przyczepić, ale nie ma do czego... (1)
Pan Żmuda-Trzebiatowski ma rację w każdym calu. Jego spostrzeżenia i uwagi są wyważone i celne, trudno więc zarzucić mu populizm czy oszołomstwo. I też jestem ciekaw odpowiedzi na postawione pytania.
- 147 18
-
2019-04-27 18:35
Ale do nazwiska się przyczepiłeś
To nie jest dwuczłonowe nazwisko, tylko przydomek (szlachecki) plus nazwisko, więc pisane osobno.Pisownia w artykule jest prawidłowa.
- 0 2
-
2019-04-26 15:55
Opinia wyróżniona
MEVO-Mieliśmy Ewidentnie Viele Obiecane.
Mieliśmy Ewidentnie Viele Obiecane.
Najpierw w czerwcu byłem wniebowzięty,
W grudniu dostałem po łapkach jak system nie ruszył.
W marcu po chwili euforii, był kubeł zimnej wody w kwietniu.
Niech się zwiną. Kasy nie wypłacać i rozpisać nowy przetarg. Trwanie aktualnie w tym systemie jest nieekonomiczne iMieliśmy Ewidentnie Viele Obiecane.
Najpierw w czerwcu byłem wniebowzięty,
W grudniu dostałem po łapkach jak system nie ruszył.
W marcu po chwili euforii, był kubeł zimnej wody w kwietniu.
Niech się zwiną. Kasy nie wypłacać i rozpisać nowy przetarg. Trwanie aktualnie w tym systemie jest nieekonomiczne i niemoralne. Widać nextbike ofertą chciał wykosić rodzącą się konkurencję co mu się zresztą udało. Trwanie w tym układzie jest niemoralne i powoduje że takie działania przy przetargach będą się powtarzały. Rozpisanie nowego przetargu spowoduje sensowną kalkulację potrzeb (bo tych rowerów powinno być znacznie więcej) i mogą do przetargu wystartować firmy które były "odstrzelone" na początku.
BTW same rowery są kiepskiej jakości (tak wiem że są inne kryteria dla rowerów miejskich) ale 3 biegi (bo to nie przerzutki) są niewystarczające na trójmiejskie pagórki. Życzę decydentom chłodnej głowy i ekonomicznej kalkulacji zysków i strat (myślę że koledzy z UG i PG w razie czego pomogą)
Powodzenia - były użytkownik systemu.- 91 18
-
2019-04-26 13:38
Opinia wyróżniona
a własciwie co by się takiego stało, gdyby spółka upadła? (49)
Pan Trzebiatowski wieszczy kataklizm w postaci tysięcy rowerów we władaniu miast, a jak dla mnie to wręcz idealne rozwiązanie. Sorry, ale ten system przy takich cenach nie ma w żadnej formie szans na siebie zarobić. A jak Nextbike upadnie, to przejąć cały system z aplikacją i te docelowe 4 tysiące rowerów elektrycznych, dołożyć drugie tyle
Pan Trzebiatowski wieszczy kataklizm w postaci tysięcy rowerów we władaniu miast, a jak dla mnie to wręcz idealne rozwiązanie. Sorry, ale ten system przy takich cenach nie ma w żadnej formie szans na siebie zarobić. A jak Nextbike upadnie, to przejąć cały system z aplikacją i te docelowe 4 tysiące rowerów elektrycznych, dołożyć drugie tyle nieelektrycznych (to tak na prawdę jedyny minus systemu, brak zwykłych rowerów) i mamy genialny system roweru miejskiego. A że trzeba będzie do niego dopłacać? Cóż, dopłacamy z podatków do setek innych, dużo mniej przydanych spraw, a ta może mocno zmienić sposób poruszania się po Trójmieście.
- 301 109
-
2019-04-27 10:28
Aż się nóż w kieszeni otwiera jak czytam takie rzeczy
To ile chcesz wydać kasy żeby utrzymać 4000 rowerów i właściwie po co? Żeby maja. 4 tys osób w porannym szczycie podjechało rowerem? Przypomnę tylko ze koszt 1wspólnego biletu ma całe Trójmiasto był szacowany na 60 mln dopłat i wtedy powiedziano ze takich pieniędzy nie ma i nie zrobią.
- 4 0
-
2019-04-27 07:50
NB Tricity otrzymał już 10 milionów zł przelewu...
- 1 0
-
2019-04-26 19:58
Marcin poczytaj o przetargach , dotacjach ,przejęciem majątku , syndyku i takie tam , nic niestety nie jest tak proste
- 2 0
-
2019-04-26 18:35
Masz świetnego pomyślą
To nie medrkuj, zbierz podobnych sobie i wystartujcie do zarządzania systemem. Oczywiście zaplacicie różne wysokie kary i zarabiajcie do bólu, trzecie karierę aż miło
- 2 5
-
2019-04-26 15:56
miasto płaci za rowery i obsługę przez kilka (5)? lat
jeśli spółka upadnie koszty obsługi spadną na miasto
a całe to mevo zostało zaprojektowane tak że koszty wykonania sa niskie,
a koszty funkcjonowania horrendalnie wysokie ( codzienne wymiany baterii wymagają przynajmniej kilkuset pracowników i kilkudziesięciu samochodów non stop)
apropo tak samojeśli spółka upadnie koszty obsługi spadną na miasto
a całe to mevo zostało zaprojektowane tak że koszty wykonania sa niskie,
a koszty funkcjonowania horrendalnie wysokie ( codzienne wymiany baterii wymagają przynajmniej kilkuset pracowników i kilkudziesięciu samochodów non stop)
apropo tak samo zaprojektowana została spalarnia na szadółkach:
minimalne koszty budowy (stara technologia rusztowa) i horrendalne koszty utrzymania (konieczna utylizacja w innym zakładzie (pewnie portservice) 300 kg toksycznych popiołow na każdą spaloną tonę śmieci)- 17 0
-
2019-04-26 15:35
(1)
proponuję rowerowe. kolejne na liście piątki Jarka.
- 1 5
-
2019-04-28 08:00
liczba 5 dotyczy tylko pięciu rzeczy
czyliżby giertych-maturzysta, że 2+2 =/ 4?
- 0 0
-
2019-04-26 15:22
zgadzam się - ten system trzeba jedynie dostroić (2)
Ten Pan powinien zadać tylko jedno pytanie - co zrobić, aby system Mevo działał lepiej, zgodnie z oczekiwaniami.
Być może również trzeba podnieść cenę - obecnie jest niska.
Mevo -super pomysł !!!- 6 10
-
2019-04-27 10:32
Zgadzasz się bo chodziłes na wagary na matematyce
- 0 0
-
2019-04-26 16:00
Co Ty chcesz stroić - fundamentalne błędy??
To tak jak z pudrowaniem trupa - będzie ładniej wyglądał, ale nadal będzie nieżywy :)
Super pomysł to jest sama idea roweru metropolitalnego - ale nie w takiej wersji i wykonaniu.- 9 2
-
2019-04-26 14:59
(2)
Proszę nie kłamać. System (rowery wraz z aplikacją mobilną i zapleczem serwisowym) jest własnością operatora, więc wraz z upadłością operatora cały system przestaje działać.
- 10 1
-
2019-04-26 15:28
(1)
Rozpływa się w powietrzu razem z rowerami? System i rowery przejmuje miasto jako spłata zobowiązań spółki. To jest normalne postępowanie gdy jedna ze stron nie może wywiązać się z umowy i nie ma innego majątku na pokrycie zobowiązań.
- 4 5
-
2019-04-26 22:14
Kolejność zaspokajania (miasto jak każdy zwykły wierzyciel na końcu), tworzenie listy wierzytelności, środki zaskarżenia, sprzedaż mienia przez syndyka, plany podziału uzyskanych sum (przede wszystkim wynagrodzenie syndyka, podatki, pracownicy itp.), oczywiście z zaskarżeniem. Procedura na kilka lat, szanse zaspokojenie marne.
- 4 0
-
2019-04-26 14:56
(2)
brawo , dopłacaj sobie do czego chcesz ale dobrowolnie, komuniści to jednak najgorsze ....... jakie istnieje
- 15 5
-
2019-04-26 22:51
(1)
= po-ko
- 1 4
-
2019-04-27 07:39
PO-KO = neomarksizm.
- 1 3
-
2019-04-26 14:52
I takie opinie się wyróżnia? Facet nie wie o czym pisze, a pisze bzdury (4)
"A jak Nextbike upadnie, to przejąć cały system z aplikacją i te docelowe 4 tysiące rowerów elektrycznych, dołożyć drugie tyle nieelektrycznych"
Przecież to jest bełkot bez składu i ładu. Jakie przejęcie? Na jakiej podstawie? Tak po prostu? Za darmo? Człowieku.....- 13 15
-
2019-04-26 15:31
jestes i**otą i jeszcze sie tym chwalisz
- 0 7
-
2019-04-26 15:26
(2)
Gdzie tu bełkot widzisz? Spółka ogłasza upadłość lub rozwiązuje jednostronnie umowę - na jedno wychodzi. Miasto nakłada kary, które spółka musi zaspokoić ze swojego majątku. Ich głównym majątkiem w spółce to rowery i system informatyczny.
- 12 2
-
2019-04-26 23:49
przejac system unformatyczny
hahahahaha
ot glupi
ZUS tez przejmowal system informatyczny od Prokomu
Prokom niezle zarobil.
Pytanko dodatkowe . Czy kolega wie , jaki jest operator komorkowy ( nie Polski ) ktory zainstalowal swoje karty sim w rowerach ?
Bo jesli oplacalo sie wejsc obcemu operatorowi gsm na polski rynek tylko po to zebyhahahahaha
ot glupi
ZUS tez przejmowal system informatyczny od Prokomu
Prokom niezle zarobil.
Pytanko dodatkowe . Czy kolega wie , jaki jest operator komorkowy ( nie Polski ) ktory zainstalowal swoje karty sim w rowerach ?
Bo jesli oplacalo sie wejsc obcemu operatorowi gsm na polski rynek tylko po to zeby monitorowac rowery to widac skale przewalka
2) Rowery nie elektyczne beda wymagaly calkiem innych stacji parkowania. A o to wlasnie chodzilo - zeby nie budowac takich stacji
Nextbike.de nie zbankrutuje
Mzonki
Rzad niemiecki nie pozwoli.
Predzej odetna nam cieolo.- 5 3
-
2019-04-26 22:50
Michał Bebot? Gdzie??
- 0 0
-
2019-04-26 14:48
(1)
Ciągnąc myśl - dopłacamy do dróg, infrastruktury, bijemy na alarm smogowi. Uważam, że o niebo lepsze jest dopłacanie do mevo. Wszyscy na tym zyskujemy. Drogi w 3city niedługo będą totalnie zatkane, a alternatywy lepszej niż rowery nie znajdziemy. Nie mówię tu o dojazdach rowerem z Wejherowa, czy Rumii, ale poruszaniu się po Gdańsku czy np. Gdyni.
Ciągnąc myśl - dopłacamy do dróg, infrastruktury, bijemy na alarm smogowi. Uważam, że o niebo lepsze jest dopłacanie do mevo. Wszyscy na tym zyskujemy. Drogi w 3city niedługo będą totalnie zatkane, a alternatywy lepszej niż rowery nie znajdziemy. Nie mówię tu o dojazdach rowerem z Wejherowa, czy Rumii, ale poruszaniu się po Gdańsku czy np. Gdyni. na krótkich dystansach niejednokrotnie w autach siedzi tylko 1 osoba, dojeżdżająca codziennie do pracy. Lepszego rozwiązania na dzień dzisiejszy nie mamy więc może warto przemyśleć jak dopracować obecne.
- 17 6
-
2019-04-27 10:30
Jacy wszyscy?
#gdziejestmevo
- 4 0
-
2019-04-26 14:44
może sobie upadać...
Tylko temu panu chodzi o to, żeby wcześniej nie zgarneli kaski za coś - co nie działa.
Nie płacić im - kompensując z karami (jesli umowa pozwala) lub wypowiedzieć za niedziałający system- 18 0
-
2019-04-26 14:29
(4)
Jeśli nie będzie 100 % elektryków, to to będzie bezsens całego przedsięwzięcia. Nie w Gdańsku. Zwykły rower każdy ma.
- 12 23
-
2019-04-27 17:53
Zawsze wiedziałem, że jestem wyjątkowy. Nie mam roweru.
- 0 0
-
2019-04-26 15:30
i tu jestes w błedzie (1)
- 3 2
-
2019-04-26 15:55
powiem więcej: w mylnym błędzie
- 3 2
-
2019-04-26 15:18
Nie do końca bezsens; swojego roweru nie zostawię przed sklepem albo przy SKM, bo mogę go więcej nie zobaczyć. A takim miejskim można sobie podjechać np. do Gdańska Głównego na jarmark, albo do Sopotu i zostawić przy stojaku; pospacerować bez przeciskania się z rowerem między ludźmi i pożyczyć następny na powrót. Albo wsiąść do skm czy autobusu gdyby zaczęło np. padać.
- 37 1
-
2019-04-26 14:22
Będziemy mieli 4 tys. niesprawnych rowerów (1)
bez aplikacji która je będzie obsługiwać.
- 24 2
-
2019-04-28 07:56
nie taką ilość da się rozdać - płaci podatnik, czyli nikt
- 0 0
-
2019-04-26 14:10
Pomsył fajny (3)
świetny pomysł ale niestety juz miał problemy w fazie planowania, kto wymyslil ze 100% ma byc eletkro, o zasiegu na niecałe 3h jezdzenia w ktorych trzeba wymieniac i ladowac baterie? czy tu nikt nie widzi ze luzdie poprostu chca jezdzic na rowerach bo komunikacja jest do kitu i droga a na drogach ciagle korki?? Wielce zdziwieni ze ludzie korzystają z rowerow!! pomysl ok ale 50% nieeelektrycznych powinno byc.
- 36 5
-
2019-04-26 16:58
wymóg przetargu był taki, że minimum 10% ma być elektrycznych, reszta to decyzja oferenta, z tym że premiowana dodatkowymi punktami przy rozstrzygnięciu przetargu
- 3 3
-
2019-04-26 14:36
i jakbyś szukał tego elektrycznego? Nieelektryczny to mam w piwnicy,
- 4 4
-
2019-04-26 14:30
Jedyny problem, i to możliwy do błyskawicznej poprawy, to zbyt niskie ceny.
- 10 12
-
2019-04-26 14:05
Bylejakość (8)
To, że już dopłacamy do setki kretyńskich pomysłów, nie oznacza, że 101 nie zrobi różnicy. Równajmy w górę, a nie w dół.
Do przemyślenia - jeśli dotację z UE dostaje firma niemiecka, która realizuje projekt na terytorium Polski, to kto de facto jest beneficjentem dopłaty - Niemcy, czy Polska..? To w ramach dygresji, czy Polska więcej środków wpłaca czy wyjmuje z UE.- 45 13
-
2019-04-26 15:37
(3)
Polskie firmy tez czerpią zyski z pieniędzy UE za granica.
Gdyby nie kasa z UE, byśmy co najmniej względem zachodu byli kolejne 20 lat do tylu.- 13 20
-
2019-04-28 07:55
ile propocjonalnie wyciągają polskie firmy za granicą w stosunku do zagranicznych firm w Polsce?
- 3 0
-
2019-04-26 15:56
(1)
Śmiem twierdzić, że cały czas jesteśmy 20 lat do tyłu, patrząc ile dóbr może za średnią pensję kupić Polak, a ile Niemiec czy Francuz. Więc kasa z UE nie ma tu nic do rzeczy.
- 18 8
-
2019-04-26 19:21
Tak jesteśmy ale różnica byłaby większa. Nie ma mozliwosci by bez kasy z UE zrealizować tyle inwestycji, rożnych programów ile jest w PL dotychczas zrobione. Bez kasy z UE bylibyśmy dalej trzecim światem.
- 11 6
-
2019-04-26 15:29
i**oto rowery miejskie niesą kretyńskim projektem przeciwnie są własnie jednym z niewielu tych (1)
które są wartosciowe
- 14 11
-
2019-04-26 21:39
i**oto,
rowery miejskie działają z powodzeniem w większości miast i są rewelacyjnym pomysłem. MEVO to porażka od samego początku i tylko do MEVO nie warto dopłacać
- 7 2
-
2019-04-26 14:29
My! Użytkownicy Mevo!
- 6 2
-
2019-04-26 14:23
Mało kto to rozumie!
- 27 6
-
2019-04-26 13:59
rowery nie są miasta tylko nextbike ;) (3)
te rowery bez zaplecza są bezwartościowe. po co je przejmować od prywatnej spółki?
- 44 6
-
2019-04-26 15:23
(1)
Jeśli spółka ogłasza upadłość, a ma jakieś zobowiązania do spłaty (kary umowne), to zajmuje się jej cały majątek, razem z prawami do własności intelektualnej (oprogramowanie systemu), które może mieć jakąś wartość. Miasto przejmuje to i zaczyna świadczyć usługę roweru miejskiego już "osobiście" bez udziału spółki prywatnej.
- 11 7
-
2019-04-26 16:04
O ile spółka nie kupiła oprogramowania od innej spółki albo użytkowała na zasadzie okresowej licencji:-)
Poza tym majątek musi najpierw przejśc przez syndyka, nie tak że każdy przychodzi i mówi to sobie biorę bo mi wiszą jakąś kasę lub usługi. A syndyk ma priorytety co do zaspokajania wierzycieli i wcale nie musi to oznaczać przekazania mienia ruchomego (rowerów) jakiemuś wierzycielowi. Obudź się, nie po to w tym kraju tworzy sie to skomplikowane prawodawstwo żeby było tak łatwo jak sądzisz w razie przekrętów.
- 28 3
-
2019-04-26 14:23
rowery są miasta
stojaki też. Aplikacja jest operatora
- 12 10
-
2019-04-26 13:43
Rozdawnictwo topienie kasy
Nic się nie stało
- 44 14
Wszystkie opinie
-
2019-10-04 11:48
Koniec z zaśmiecaniem
Nareszcie trójmiasto będzie czyściutkie i bezpieczne w jeździe samochodem
- 0 0
-
2019-06-12 08:08
Niewypłacalni
podwykonawcy mevo nie wypłacają pieniędzy pracownikom
- 0 0
-
2019-04-30 21:09
Powiem z punktu widzenia zwyklego szaraczka, który zamiast x ma y...
Jezdze tymi rowerkami od kilku dni od/po rozpoczeciu dzialania tego systemu
Jasne, ze sa problemy, jasne, ze sa pytania... Ale ludzie to dziala !!
Nie posiadam wøasnego roweru, pracuje daleko od domu, nie uczeszczam na silownie, nie ogladam telewizji.
Dla mnie ten rower jest jak .... piátek po poludniu w barze - jest przyjemnosciá
Wracalem nim z pracy, jechalem do....
Jechalem na zakupy...
Bylem na nocnej przejazdzce.
To jest piekna sprawa, dobra inicjatywa.
Lepsza niz rozdawanie 500 + na lewo i prawo.
Wy trzepcie dzieci za nasze pieniadze, a my sobie przynajmniej rowerkiem pojezdzimy.
MEVO Przetrwaj ;)- 0 0
-
2019-04-26 20:54
Duży błąd Mevo to rowery elektryczne. (2)
Wystarczy dobry rower tzw. miejski z siedmioma biegami w tylnej piaście.
Z Mevo korzystają głównie ludzie do 40-ki. Ja mam 57 lat i jeżdżę bez wspomagania elektrycznego.- 12 1
-
2019-04-30 10:43
Kolejny idotyczny komentarz
Przeciez te rowery mają sens tylko z elektrycznym wspomaganiem. Rowery bez wspomagania ma każdy w piwnicy. Trzeba było tylko zrobić ładowanie baterii na miejscach postojowych i problem byłby z głowy.
- 0 0
-
2019-04-30 00:02
codziennie
Pod górny taras także?
- 0 0
-
2019-04-30 10:36
Baba Jaga do dymisji!!!!
- 0 0
-
2019-04-26 16:38
Wreszcie ktoś napisał prawdę (1)
Ciekawe czy wystąpił w tym projekcie drugi obieg pieniędzy
- 11 2
-
2019-04-30 00:35
Metropolia
Po pierwszym przelewie pewnie tak.
- 0 0
-
2019-04-26 17:05
Rano na Morenie zero rowerów (1)
Po południu koło Opery zero rowerów... Masakra, gdzie są rowery?
- 16 0
-
2019-04-30 00:32
Loco
W porcie w Chinach.
- 0 0
-
2019-04-26 15:16
Garść statystyk (9)
Dostępność systemu osiągnęła około 50% i to jest chyba max (nie da się już szybciej wymieniać baterii, serwisować i relokować rowerów).
Dziennie wymienia się około 400 baterii (niekiedy prawie 500), czyli prawie tyle, ile jest dostępnych rowerów.
Jeden rower jest średnio wypożyczany 5-10 razy dziennie (w niektórych dniach nawet ponad 10 razy).
Przy takim przebiegu te baterie i rowery to szybko pójdą do piachu. Ten system niestety nie ma sensu w obecnym kształcie a odpowiedzialny za to nie jest operator, tylko ten, kto go zlecił, czyli miasto.- 33 6
-
2019-04-30 00:26
Plan B
Miasto korzystało z tego co wymyślili aktywiści rowerowi.
- 0 1
-
2019-04-26 16:03
Skoro system nie ma sensu (2)
To dlaczego nextbike stanął do przetargu?
- 15 0
-
2019-04-26 18:24
Żeby zarobić
Najpierw wygrywasz a potem próbujesz nagiąć umowę tak, aby zarobić - jak się uda to zarabiasz, jak nie to płacisz kary i zwijasz. Ryzyko biznesowe, najlepszy przykład to przetargi w branży budowlanej.
- 8 0
-
2019-04-26 17:54
bo ma gwarancję kasy. jakby nie miał - to by nie stanął :)
- 11 0
-
2019-04-26 16:19
było kiedyś rano 4800 sprawnych rowerów? ?? (1)
Nie? To proszę karę i do widzenia! Do bagladeszu czy kopenhagi z rowerami.
- 16 0
-
2019-04-26 16:50
było
Na Mevo Watchdog wykazali, że ok godziny 5:00 rano magicznie pojawiało się ok 300 rowerów w systemie, po czym nagle znikały.
- 10 0
-
2019-04-26 15:19
(1)
Rower elektryczny zachęca każdego - wiele osób normalnego by nie wypożyczyło, bo by przyjeżdżali do pracy spoceni. Problemem są usterki, widoczne w każdym rowerze praktycznie.
- 7 2
-
2019-04-26 16:49
Wyobraź sobie ile samochodów musi jeździć
Żeby te baterie wozić i relokowac rowery codziennie! Co za głupota. Żadna ekologia tylko mydlenie oczu. Nie chcę roweru, do który musi być obsługiwany przez kilkadziesiąt samochodów każdego dnia. Ilu ludzi potrzeba do obsługi, jakie to koszty generuje!!! Ludzie...
- 16 2
-
2019-04-26 16:40
ale to nextbike zaproponował system w tym kształcie
100% elektryków to był ich pomysł a że nie był sprzeczny z wymaganiami przetargu to nie mógł zostać odżucony
miasto wymagało przynajmniej 20% elektryków - reszta to wykożystanie zapisów przetargowych do zablokowania konkurencji- 10 4
-
2019-04-26 18:37
Chociaż ... (2)
Na sprzedaży danych osobowych zarobią !!
- 11 4
-
2019-04-26 18:51
Masz jakies dowody, czy szkalujesz firme? (1)
Ich stac na prawnika, a ciebie? Mama zaplaci?
- 2 5
-
2019-04-30 00:23
rodo
Wystarczy sprawdzić certyfikaty zabezpieczeń baz danych. Nie sądzę, żeby takimi dysponowali jeżeli nie ogarniają podstawowych aplikacji użytkowych.
- 0 0
-
2019-04-26 19:03
No to się narażę!! (2)
Wiem że mnie zaraz zjedziecie, ale jest coś co nie daje mi spokoju. Z jednej strony fajnie że Mevo jest elektryczne, ale nikt chyba nie pomyślał o zupełnie innych kłopotach z tego wynikających niż baterie,ładowanie itp. Gdyby Mevo było klasyczne to (pomijając już kwestię zdrowotne) sporo osób-zwłaszcza starszych-jednak podarowałoby sobie jazdę bo wiadomo:nie mają tyle sił,pod górę trzeba pedałować itp, bo inaczej się nie da. Ale skoro jest elektryczne,to czemu nie. Gdzie jest kłopot: że większość tych osób na rowerze siedziała jakieś 40-50 lat temu.Niby się tego nie zapomina, ale sami wiecie jak jest ( i jeszcze teraz nie ma wymogu kart rowerowych). Jak do tego dorzucicie że ścieżek prawie nie przybywa(mam na myśli tych w głównych rejonach 3M-w tym nad Morzem) i ilość nowych Mevo (zdaje się że ma być łącznie coś ok.4,5tys), to ja tylko czekam ile to teraz będzie wypadków, najechań, potrąceń innych na ścieżkach, A Mevo z racji elektryka, do lekkich nie należą. Jedyne dla mnie rozwiązanie to obowiązkowe jazdy próbne Meveo itp.i przede wszystkim więcej ścieżek, a te się budują jak budują (niby są, niby się je robi ale chyba zgodzicie się że na taką aglomerację tempo zdecydowania za wolne) Pzd ( i nie strzelajcie od razu!!!)
- 6 5
-
2019-04-30 00:17
Green Card
Te dziadki, które podobno nie jeździły rowerami od 40 lat, najczęściej mają karty rowerowe. Czego o młodzieży powiedzieć nie można.
- 1 0
-
2019-04-26 19:15
Na MeVo widzialem do tej pory tylko ludzi do max.30 lat.
Ja mam wiecej i jezdze na swoim elektryku. Opinia wg mnie trochę przesadzona.
- 3 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.