• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

W niedzielę Mevo nie będzie działać

Michał Stąporek, Rafał Borowski
30 marca 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
aktualizacja: godz. 22:09 (30 marca 2019)
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
Naładowana w pełni bateria umożliwia przejechanie rowerem Mevo ok. 60 km. Liczba ta może ulec wahaniu w zależności od stylu jazdy. Naładowana w pełni bateria umożliwia przejechanie rowerem Mevo ok. 60 km. Liczba ta może ulec wahaniu w zależności od stylu jazdy.

Nieco ponad 200 sprawnych rowerów było dostępnych w systemie Mevo w sobotę ok. godz. 13. Powinno być ich 1224. To oznacza, że gotowych do jazdy mogło być raptem 15 proc. rowerów. Przedstawiciel firmy Nextbike - która zarządza Mevo - informuje, że zwiększono już liczbę załóg, które zajmują się ładowaniem rowerowych baterii, a problem niesprawnych jednośladów zostanie szybko zredukowany.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Którym danym dotyczącym dostępności Mevo wierzysz?

Aktualizacja, godz. 22:08 W sobotę późnym wieczorem operator systemu Mevo poinformował, że w niedzielę system nie będzie działał.

"Popularność Mevo zaskoczyła. Wypożyczeń jest tak dużo, że przyłącza energetyczne nie wytrzymują obciążenia. Moce przerobowe są dwukrotnie zwiększone, potrzeba jednak 24 godzin na unormowanie sytuacji. Dlatego w niedzielę, 31 marca, system nie będzie funkcjonował. Rowerów w tym czasie nie będzie można wypożyczyć. Czas obowiązywania abonamentów przedłużymy w związku z tym o dwa dni.

To pozwoli na naładowanie wszystkich baterii w rowerach i zbudowanie zapasu, by w kolejnych dniach podobne sytuacje się nie powtórzyły.

Głównym problemem na pierwszym etapie wdrażania systemu były niedobory energii w bazach ładujących. Biorąc pod uwagę niespotykany dotąd tak wysoki wskaźnik wypożyczeń szybko okazało się, że punkt ładowania w Gdańsku jest niewystarczający. W piątek uruchomiony został dodatkowy punkt ładowania w Gdyni. Niestety, podczas ładowania wszystkich baterii naraz, w obydwu bazach w nocy z piątku na sobotę nastąpiły przeciążenia sieci, co na kilka godzin przerwało ładowanie.

- Trudności z dostarczeniem mocy to podstawowy problem w rozwoju polskiej elektromobilności, niestety natknęliśmy się na niego w praktyce - mówi rzecznik Nextbike Polska, Marek Pogorzelski.




70 w Gdańsku, 37 w Gdyni, 7 w Sopocie - tylko tyle dostępnych rowerów Mevo w Trójmieście wskazywała po godz. 13 w sobotę strona Monitor-Mevo. Jak działa? Nie wiemy, prawdopodobnie pobiera dane z oficjalnej aplikacji systemu Mevo, ale pewności nie mamy. Powstała ona oddolnie i nie ma związku z firmą NextBike, która zarządza systemem rowerów miejskich w Trójmieście i na Pomorzu.

Nie ma więc pewności, że prezentowane przez nią dane są rzeczywiste i prawidłowe.

Oficjalna aplikacja Mevo nie pokazuje, ile rowerów jest dostępnych łącznie na terenie działania systemu. Trzeba by przejrzeć osobno wszystkie stacje Mevo, by to policzyć. Tak właśnie prawdopodobnie działa aplikacja amatorska.

Po kilku dniach korzystania z systemu Mevo wiadomo już jednak, że dane z oficjalnej aplikacji należy traktować z dystansem. Bywało, że aplikacja pokazywała pustą stację, a tymczasem stały na niej gotowe do jazdy rowery. Zdarzały się także sytuacje odwrotne.

Puste stacje systemu Mevo - takich zrzutów ekranów dostaliśmy dziś od czytelników Trojmiasto.pl kilkanaście. Puste stacje systemu Mevo - takich zrzutów ekranów dostaliśmy dziś od czytelników Trojmiasto.pl kilkanaście.
Dowodzą tego także głosy naszych czytelników, którzy od sobotniego poranka zasypują nas informacjami o braku dostępnych rowerów Mevo w Trójmieście.

Niewykluczone więc, że pierwszego wolnego od pracy dnia działania systemu, w słoneczną sobotę, jedynie co piąty rower Mevo jest sprawny. We wtorek, 26 marca, gdy system ruszał, oficjalnie poinformowano, że w 14 miastach Pomorza udostępniono 1224 rowery.

Co się stało? Nextbike, czyli firma, która zarządza systemem Mevo, nie radzi sobie z wymienianiem zużytych baterii w rowerach. Pierwsze problemy z rozładowanymi bateriami pojawiły się w czwartek koło południa, a więc około 48 godzin po uruchomieniu systemu.

Tłumaczono wówczas, że mamy do czynienia z wyjątkową sytuacją, gdy wszystkie baterie rozładowały się w tym samym czasie - ponieważ wszystkie rowery zostały udostępnione jednocześnie. To z tego powodu naładowanie wszystkich baterii w krótkim czasie miało być wyjątkowo trudne.

Pojawiły się uspokajające komentarze, że na miasto ruszają ekipy, które będą wymieniać baterie. Część rowerów faktycznie "ożyła" i stała się dostępna, ale znakomita większość stała bezczynnie w swoich stacjach, czekając na naładowanie.

W sobotę sytuacja wyglądała jeszcze gorzej.

Baterie rozładowują się szybciej, niż zakładano



O wyjaśnienie tego problemu zwróciliśmy się do firmy Nextbike. Jej przedstawiciel nie ukrywa, że głównym winowajcą całego zamieszania jest zbyt szybkie rozładowywanie się baterii w rowerach Mevo. Warto pamiętać, że w pełni naładowana bateria umożliwia jazdę na dystansie ok. 60 km.

- Nie widziałem wcześniej strony, która rzekomo zlicza nasze dostępne rowery. Wiarygodne informacje o ich dostępności można znaleźć w aplikacji Mevo lub na stronie rowermevo.pl. Zapewniam, że rowerów Mevo jest tyle, ile powinno być, czyli 1224 sztuki. Te, które są niewidoczne na mapie, są zarezerwowane przez użytkowników albo mają rozładowane baterie. Nie ukrywam, że baterie rozładowują się szybciej, niż pierwotnie zakładaliśmy. Każda bateria po pełnym załadowaniu umożliwia przejechanie co najmniej 60 km, może to się zmieniać w zależności od sposobu użytkowania - komentuje Marek Pogorzelski, rzecznik prasowy firmy Nextbike.
To wersja oficjalna. Można w nią wierzyć lub nie. Wydaje się jednak, że bardziej prawdopodobnym wytłumaczeniem paraliżu Mevo jest to, że NextBike nie ma wystarczającej liczby baterii na wymianę. I dlatego działa tak mało rowerów.

Zwiększono liczbę załóg ładujących rowery



Wszystko wskazuje na to, że poziom zainteresowania rowerami Mevo po prostu przerósł najśmielsze oczekiwania zarządcy. Najlepiej obrazują to statystyki dotyczące wypożyczeń jednośladów. Nasz rozmówca zapewnia, że w związku z tym zwiększono liczbę załóg zajmujących się ładowaniem baterii, a problem powinien - nomen omen - rozładować się w ciągu najbliższych dni.

- Do wczoraj do północy odnotowaliśmy 38 tys. wypożyczeń rowerów, co przekłada się na ponad 10 tys. wypożyczeń na dobę. To ok. ośmiu wypożyczeń na jeden rower, czyli bardzo dużo i sporo więcej, niż pierwotnie zakładaliśmy. Dążymy do tego, aby jak najszybciej zwiększyć nasze moce przerobowe, by szybciej wymieniać rozładowane baterie. Zwiększyliśmy już liczbę załóg, przez całą dobę jeżdżą po mieście i wymieniają rozładowane baterie. Mam nadzieję, że już niebawem ten problem zostanie rozwiązany i baterie będą szybciej ładowane - uzupełnia Pogorzelski.

Rozładowane rowery Mevo na jednej ze stacji w Chyloni

22:06 30 MARCA 19

PILNE! Rowery Mevo będą niedostępne w niedzielę (72 opinie)

- Popularność MEVO zaskoczyła! Wypożyczeń jest tak dużo, że przyłącza energetyczne nie wytrzymują obciążenia. Moce przerobowe są dwukrotnie zwiększone, potrzeba jednak 24 godzin na unormowanie sytuacji. Dlatego w niedzielę, 31 marca, system nie będzie funkcjonował. Rowerów w tym czasie nie będzie można wypożyczyć. Czas obowiązywania abonamentów przedłużymy w związku z tym o dwa dni - informuje zarządca systemu Mevo.
- Popularność MEVO zaskoczyła! Wypożyczeń jest tak dużo, że przyłącza energetyczne nie wytrzymują obciążenia. Moce przerobowe są dwukrotnie zwiększone, potrzeba jednak 24 godzin na unormowanie sytuacji. Dlatego w niedzielę, 31 marca, system nie będzie funkcjonował. Rowerów w tym czasie nie będzie można wypożyczyć. Czas obowiązywania abonamentów przedłużymy w związku z tym o dwa dni - informuje zarządca systemu Mevo. Zobacz więcej

Miejsca

Opinie (1234) ponad 20 zablokowanych

  • Oczywiście, że powodem problemów nie jest niespodziewane zainteresowanie, tylko błędy wykonawcy. (2)

    Mogli wypuścić rowery partiami. Przecież łatwo przewidzieć, że wszystkie rozładują się w podobnym czasie i należało je dodawać stopniowo.

    • 66 3

    • Jestem zdziwiony że są to rowery elektryczne.

      • 0 1

    • no wypuścili partiami - to pierwsza partia i tylko 30% całości

      • 1 0

  • (3)

    Jeżdżąc po trójmieście zauważyłem bardzo dużo poprzewracanych rowerów przy stacjach Mevo. Ciekawe czy to wada konstrukcyjna nóżek, czy złośliwość społeczeństwa. Jak tak dalej pójdzie to zaraz będą strasznie poniszczone.

    • 71 5

    • Trolujesz. Zmień styl życia.

      • 6 15

    • pewnie wiatr

      • 8 0

    • Wiatr

      Wiatr po prostu.

      • 4 0

  • To nudne

    Przestańcie o tym pisac.Są autobusy kolej itp mozna isc na spacer albo swoim rowerem sie poruszac.

    • 32 25

  • Na Przymorzu same zera. (2)

    Jednak mogłem wyciągać swój z piwnicy. Do luftu z taką organizacją.

    • 50 3

    • Coś mi się wydaje że weekend nikt tam na wymianie nie pracuje. (1)

      Czyli będzie można wypożyczać od wtorku do czwartku. A dlaczego tylko w te dni, kto zgadnie?

      • 5 0

      • Bo ładujące słoiki wracają na mazury

        • 2 0

  • (3)

    Jak można pobierać 100% ceny za ćwierć produkt?

    • 77 1

    • 10 zł za miesiąc to wręcz śmieszne pieniądze (2)

      • 5 9

      • 10 za produkt, którego praktycznie nie można używać to mało?

        • 16 3

      • Kupujesz flaszkę w 60% wypitą, z czego się cieszyć?

        • 10 3

  • Opinia wyróżniona

    baterie (6)

    Po co ta bateria? rower to rower, dwa koła, łańcuch i pedały. Moim zdaniem wspomaganie silniczkiem elektrycznym mija się z celem. Żeby być uzależnionym od baterii, aby móc wypożyczyć rower! absurd!. Czemu nie można wypożyczyć roweru z pustą baterią.

    • 154 21

    • bo waży 30kg :) (2)

      • 19 5

      • W takim razie kto coś takiego wymyślił? W wielu miastach są rowery bez baterii i jeżdżą!

        • 48 3

      • To czemu nie kupili takich co ważą 15 kg? To jakiś czołg nie rower ;)

        • 41 1

    • Dokładnie! (1)

      Po co te baterie?? I co, z rozładowaną baterią nie da się jeździć? To jakaś paranoja.

      • 48 2

      • dałoby się gdyby nie blokowali - i to gdy spada do 20% nie do zera

        • 0 0

    • Powinny być dwa rodzaje rowerów e i zwykłe.

      • 4 0

  • (2)

    Niebieskie kropki z tego co wiem to nie ilość dostępnych rowerów a ilość stacji

    • 14 3

    • Tak

      • 3 0

    • Liczba, liczba, nie ilość analfabeci!

      • 2 0

  • Objechałem dziś na swoim rowerze Przymorze, pas nadmorski,

    kawałek Sopotu+molo i na prawie każdej stacji stał przynajmniej jeden rower, a apka pokazywała 0,czyli te wszystkie rowery były rozładowane. Jak ktoś odstawiał rower, to zaraz był rezerwowany przez kogoś, kto czekał-tak było np.przy molo w Brzeźnie.
    Rowerów jest w tej chwili sporo i służą jako dekoracja.

    • 64 3

  • A wiecie co? Normalne rowery śmigałyby po ulicach. (8)

    Ale my mamy najnowocześniejszy niedziałający rower, najładniejszy pusty stadion, najdroższe mieszkania i najbardziej śmierdzące wysypisko. Po prostu jesteśmy naj.

    • 196 15

    • (2)

      Świetne podsumowanie, dodam jeszcze najlepszych włodarzy

      • 30 5

      • (1)

        I naj naj najbardziej światłych obywateli gardzących resztą zacofanej Polski.

        • 17 2

        • Trafne spostrzeżenie

          Nie tylko tutaj ale także i w raporcie drogowym pełno jest jakiś dziwaków którzy myślą że Trójmiasto to jakiś cud natury. I reszta Polski wyzywają od i**otów pisuarów i tak dalej. Wydaje mi się że to jednak albo jakieś złotowy byli esbecy albo prostacy niewyrobieni umysłowo. Ich wszystkich można poznać po specyficznym sposobie pisania....

          • 17 4

    • (1)

      I pomyśleć że Warsiawka uważana za synonim bucowatości jest skromniejsza...

      • 5 1

      • tak uważana przez buców - mieszkałem kiedyś i w Warszawie i w Krakowie

        Warszawa to normalne, nowoczesne miasto z miłymi ludźmi

        Kraków - poza brudem, zamieszkały jest przez buców, którzy to od iluś generacji mieszkają w obrębie plant (tak się chwalą jakby ktoś nie wiedział), nastawiony na wydojenie naiwnych (nie na darmo nazwa centusie)

        oczywiście w każdym mieście są osoby normalne i walnięte, ale ja nigdy nie rozumiałem tej nieuzasadnionej zawiści w stosunku do Warszawy

        a wybierając z tych 2 przykładów, to na 100% lepiej wychodzi się z Warszawą

        • 3 0

    • są pachnące wysypiska ? (1)

      • 1 2

      • Są takie, przez które nie śmierdzi w całym pobliskim mieście, zaskoczę ja ciebie;)

        • 1 0

    • Lotnisko z nielatajacymi samolotami tez mamy

      • 5 0

  • Do czego służą pałąki na stacjach mevo, skoro roweru i tak nie można o nie oprzeć? (8)

    • 116 6

    • Też sobie zadaję pytanie, czemu służa te stację. (1)

      I chyba do tego, żeby zlecić komuś usługę i wydać pieniądze ;)

      • 52 0

      • Plan

        Za "stację" można na fakturze wziąć z 50 tysi. Za stojak już nie.

        • 21 2

    • (2)

      W pałąkach jest spirala indukcyjna, która służy do bezprzewodowego ładowania rowerów.

      • 44 7

      • Jak widać nie działa (1)

        • 6 8

        • Jak widac nie potrafisz czytać ze zrozumieniem.

          • 12 0

    • (1)

      stacje mogłyby przynajmniej być zadaszone aby siodełka nie były mokre po deszczu i obsr*ne przez ptaki.

      • 19 1

      • To byłoby rozsądne, dobre rozwiązanie. Dlatego go nie wprowadzono.

        • 19 0

    • Pałąki są po to, żeby było widać, że to stacja i żeby kierowcy nie parkowali na stacji

      • 8 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane