- 1 Miasto nie zgodzi się na budowę 10 bloków w miejsce Alfa Centrum (147 opinii)
- 2 Po ośmiu godzinach otwarto obwodnicę (330 opinii)
- 3 Co się wydarzyło na lotnisku z piątku na sobotę (292 opinie)
- 4 "Pani już tu nie mieszka". Wyrzucili też kota (856 opinii)
- 5 Więcej pociągów z Gdyni na Hel (99 opinii)
- 6 Pogoda sprzyja rejsom po Trójmieście i okolicach (41 opinii)
Kto wybuduje węzeł Chylonia?
W najbliższych dniach zostanie ogłoszony powtórny przetarg na wykonawcę budowy węzła integracyjnego Gdynia Chylonia. Inwestycja obejmuje przebudowę placu Dworcowego , budowę nowego parkingu podziemnego oraz ścieżki rowerowej na ul. Kartuskiej.
Przypomnijmy:
- W grudniu otwarto oferty w pierwszym przetargu.
- Jedyną złożyła firma Budimex.
- Wyniosła 60 mln 529 tys. 669 zł 17 gr brutto z realizacją przez dwa lata.
- Gdynia zamierzała wydać 30 mln 912 tys. 541 zł 40 gr brutto, co spowodowało, że przetarg został unieważniony.
W ostatnich tygodniach dokonano aktualizacji kosztorysów inwestorskich i korekty w zakresie oczekiwań wobec oferentów.
- Wprowadziliśmy ułatwienie dla potencjalnego wykonawcy - otrzyma od nas gotowy projekt tymczasowej przebudowy pętli Janowska - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju.
Władze miasta zapewniają, że w trakcie prac bez zakłóceń będą kursowały trolejbusy i autobusy na ul. Kartuskiej i Chylońskiej w obu kierunkach. Zachowane zostanie też utwardzone dojście na perony SKM Gdynia Chylonia.
W ramach inwestycji na pl. Dworcowym planowany jest m.in.:
- jednokondygnacyjny obiekt o powierzchni całkowitej (łącznie z przejściem podziemnym) 4 253,38 m kw, kubaturze 12 681,00 m sześc. (łącznie z przejściem podziemnym),
- hala parkingowa o powierzchni 3 586,78 m kw., wysokości 2,6 metra, 140 miejsc postojowych, 48 miejsc dla rowerów (na razie nie wiadomo, czy parking będzie płatny),
- zespół toalet publicznych o powierzchni zabudowy 100,08 m kw., kubaturze 370,30 m sześc.,
- budowa oświetlenia, kanalizacji, wodociągów i montaż monitoringu.
Budowę ścieżki rowerowej w Kartuskiej uzupełni też przebudowa sygnalizacji świetlnej skrzyżowania ul. Kartuskiej z ul. Chylońską .
Inwestycja zostanie w 75 procentach dofinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Miejsca
Opinie (157) 2 zablokowane
-
2019-04-26 15:33
z BO
- 0 3
-
2019-04-26 15:15
Projekt
Nareszcie wizualizacja!
- 3 0
-
2019-04-26 14:42
Jak tak dalej pójdzie północnym dzielnicom bardziej będzie się oplacalo przyłączyć się do Kosakowa.
- 14 2
-
2019-04-26 14:08
Muzyka
Ta muzyka to dramat w tych filmach.
- 4 0
-
2019-04-26 13:45
kolejna pseudo-inwestycja
byle tylko wydać kilkadziesiąt milionów. Parking podziemny to trzeba wybudować w śródmieściu a nie na Chyloni. Ten co jest jest w pełni wystarczający.
- 11 7
-
2019-04-26 10:33
a po kiego grzyba (2)
ten podziemny parking??? Tylko koszty potęguje!
- 76 39
-
2019-04-26 13:24
Parkingi podziemne buduje się by nie psuć estetyki
A co chylonia ma wspólnego z estetyką? tylko literę "y". Wystarczyłby kubaturowy po drugiej stronie torów jak już tu ktoś pisał
- 8 10
-
2019-04-26 11:36
tam już nic nie da
się zrobić.
- 8 10
-
2019-04-26 12:15
Dubaj północy (1)
Węzeł nie powstanie bo nie da się, a targowisko zlikwidowane. Przypadek?
- 23 3
-
2019-04-26 13:09
Taki zainteresowany targowiskiem, a celowo zapomniał, że to teren kolejowy a nie miasta.
- 4 3
-
2019-04-26 12:43
Dajcie spokój... (1)
Przecież istniejąca zabudowa wygląda tak obskurnie, ani to małomiasteczkowe, ani wiejskie, ani tym bardziej wielkomiejskie, ni pies ni wydra - brzydkie to, nieestetyczne, nie ma nad czym się głowić i przebudowywać nie wiadomo czego, tylko rozwiązać ten problem kompleksowo przebudowując całość wraz z lokalną zabudową, najlepiej byłoby w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego zagospodarować ten teren w taki sposób by służył mieszkańcom i pasażerom, pełniąc szerszy zakres funkcji
- 8 7
-
2019-04-26 12:55
istniejąca zabudowa jest zgodna z poziomem mozliwości tego miasta
Jest, po prostu, zaniedbana.
Teren spełnia swoje zadania w wystarczającym stopniu, znacznie więcej jest do zrobienia po drugiej stronie torów. Szczególnie wobec zamierzeń PKP co do Puckiej i może Hutniczej. "Estetyka" jest pojeciem subiektywnym i mającym niższe priorytety niz komunikacja.
I o "estetykę" należy zadbać we własnym zakresie i budżecie...- 10 4
-
2019-04-26 12:26
Jak zawsze miasto chce aby ktoś za pół darmo budował
- 13 0
-
2019-04-26 12:13
MTM
za pomocą farby
- 17 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.