- 1 Obława w Letnicy. Nowe fakty (56 opinii)
- 2 Śmierć na hulajnodze. Sprawa wraca do sądu (114 opinii)
- 3 Promenada po remoncie hitem sezonu (96 opinii)
- 4 Duża podwyżka opłat za wodę w Sopocie (123 opinie)
- 5 Szukał na targu sadzonek, znalazł amunicję (198 opinii)
- 6 Zakaz "energetyków" tylko w teorii (199 opinii)
Kto wybuduje węzeł Chylonia?
W najbliższych dniach zostanie ogłoszony powtórny przetarg na wykonawcę budowy węzła integracyjnego Gdynia Chylonia. Inwestycja obejmuje przebudowę placu Dworcowego , budowę nowego parkingu podziemnego oraz ścieżki rowerowej na ul. Kartuskiej.
Przypomnijmy:
- W grudniu otwarto oferty w pierwszym przetargu.
- Jedyną złożyła firma Budimex.
- Wyniosła 60 mln 529 tys. 669 zł 17 gr brutto z realizacją przez dwa lata.
- Gdynia zamierzała wydać 30 mln 912 tys. 541 zł 40 gr brutto, co spowodowało, że przetarg został unieważniony.
W ostatnich tygodniach dokonano aktualizacji kosztorysów inwestorskich i korekty w zakresie oczekiwań wobec oferentów.
- Wprowadziliśmy ułatwienie dla potencjalnego wykonawcy - otrzyma od nas gotowy projekt tymczasowej przebudowy pętli Janowska - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju.
Władze miasta zapewniają, że w trakcie prac bez zakłóceń będą kursowały trolejbusy i autobusy na ul. Kartuskiej i Chylońskiej w obu kierunkach. Zachowane zostanie też utwardzone dojście na perony SKM Gdynia Chylonia.
W ramach inwestycji na pl. Dworcowym planowany jest m.in.:
- jednokondygnacyjny obiekt o powierzchni całkowitej (łącznie z przejściem podziemnym) 4 253,38 m kw, kubaturze 12 681,00 m sześc. (łącznie z przejściem podziemnym),
- hala parkingowa o powierzchni 3 586,78 m kw., wysokości 2,6 metra, 140 miejsc postojowych, 48 miejsc dla rowerów (na razie nie wiadomo, czy parking będzie płatny),
- zespół toalet publicznych o powierzchni zabudowy 100,08 m kw., kubaturze 370,30 m sześc.,
- budowa oświetlenia, kanalizacji, wodociągów i montaż monitoringu.
Budowę ścieżki rowerowej w Kartuskiej uzupełni też przebudowa sygnalizacji świetlnej skrzyżowania ul. Kartuskiej z ul. Chylońską .
Inwestycja zostanie w 75 procentach dofinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Miejsca
Opinie (157) 2 zablokowane
-
2019-04-26 23:23
Na Karaibach też miał być i miasto się wycofało..
- 1 0
-
2019-04-27 00:03
Chce wydać o połowę mniej...
Q2 a potem wszyscy płaczą, że wykonanie do du.szy, że ludzie mało zarabiają, że diabli wiedzą co jeszcze.
- 1 1
-
2019-04-27 12:39
Ci sami co robia Mevo
- 3 0
-
2019-04-27 14:42
hej
a po co parking i dla kogo bo nie moģę ogarnąć
- 3 0
-
2019-04-27 15:09
A ja nie chcę żeby mi moją Chylonię psuli :( (1)
Kocham tą dzielnicę i przyzwyczaiłam się do tego galimatiasu.
- 6 0
-
2019-04-28 16:22
Rozzalona
Całą Chylonie popsuli.Nie wyobrażam sobie Chyloni bez tego ryneczku.To była dwudziesto ponad letnia atrakcja Chyloni.Mimo blagań próśb rozwalili go.Juź nie będą w Chyloni.Ten rynek dużo ludzi ściągnął. Po co tam przebudowa. Nie mają na co wydać pieniędzy. Dużo ludzi rozchorowalo się no i kupcy biedni.Całe życie zostawili na rynku.Brawo radni!!!!!!
- 0 0
-
2019-04-27 20:04
Kiedys była Gdynia, miasto z morza. Dzisiaj jest Szczurogród miasto z wizualizacji
- 3 0
-
2019-04-27 20:57
"inwestycja Chylońska 110"
Od strony ul. Puckiej w kierunku pl.Dworcowego wzdłuż torów SKM i ul.Chylońskiej z drugiej strony- powstaje inwestycja realizowana przez
TPS Reapolis - osiedla "Chylońska" o cudacznym nr.STO 10.
To może być wskazówka o czym szumi teraz las....- 2 0
-
2019-04-27 21:17
Opinia wyróżniona
A co tam trzeba "integrować"???
Wystarczy wyrównać cały teren-wytyczyć miejsca parkingowe-zadbać o dobrą nawierzchnię jezdni. Przecież tam jest tylko jeden duży budynek Poczty Polskiej i budynek dworca PKP _+ przybudówki ( 4 budyneczki) oraz zabytkowa willa w stylu dworkowym. Do dyspozycji razem z nieużywanymi terenami PKP to może być około 4500-5000 m2 powierzchni do zagospodarowania. Skąd te "ceny" za wykonanie i plany tworzone aż z takim rozmachem i ten jednokondygnacyjny budynek .???? Tam raczej nikt nie zatrzymuje się na dłużej jak czekając na ZKM lub kolejkę SKM ew. regio. Taki podobny ruch pieszych i pasażerów jest jak w rejonie stacji PKP Gdańsk Wrzeszcz... Jakby w innych uboższych miastach i gminach stawiano by na takie same "warianty cenowe" to chyba by nadal one trwały w głębokim PRL-u ??? A tak nie jest-wystarczy wyjechać w Polskę.
- 2 0
-
2019-04-27 21:35
Opinia wyróżniona
Ale będzie droga impreza...
Tak analizując ceny materiałów to cena 1 m3 betonu drogowego klasy C20-C30 to 270 zł brutto ,natomiast cena asfaltów 35/50 drogowych ostatnio miała nawet tendencję spadkową wynosiła za 1m3 około 1630 zł brutto. Cena tego całego i niezbędnego asortymentu w hurcie jest jeszcze niższa. Ogólnie to ceny na materiały budowlane nie ulegają większym wahaniom cenowym od kilku lat...A tu co przetarg i inwestycja co raz drożej i drożej...Usiądżmy Panowie i policzmy jeszcze raz....I tak patrząc na ostatnią inwestycję drogową na północy Gdyni to zbliża się ona w wielkich bólach ale ku końcowi, a na okolicznych placach leży jeszcze nie mniej jak 60-100 m3 ( duża hałda) nie wykorzystanego kruszywa na podbitkę drogową. Kostka brukowa Polbruk powinna też być dostarczana na plac budowy tylko w takiej ilości jaka jest potrzebna na dany odcinek wg.roboczo-dniowki itp.., a nie aż tyle co leżakuje często przez n/n czas i ma wielu chętnych (w weekendy) i amatorów "przytulenia" na działeczkę lub pod domek -teren nie oświetlony dozorowany itp. Tu są chyba te duuuuże koszty..????
- 3 1
-
2019-04-27 22:25
Kiedy przyłączenie Kosakowa do Gdyni??
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.