- 1 Rowerzyści dostali drogę, której nie chcą (184 opinie)
- 2 Dziecko bawiło się na krawędzi balkonu (59 opinii)
- 3 W Gdyni odłowią 80 dzików (306 opinii)
- 4 Pomogli ominąć korek i zdążyć na maturę (62 opinie)
- 5 Oni będą teraz rządzić województwem (55 opinii)
- 6 Chwarznieńska do obwodnicy już gotowa (132 opinie)
Kup sobie miejski autobus
Gdańskie Autobusy i Tramwaje sprzedają część swojej floty. Właśnie wystawiono na sprzedaż 20 autobusów miejskich. Ceny zaczynają się od 5,3 tys. zł, co może być gratką dla sympatyków transportu publicznego.
Zdarza się, że pojazd zostaje odrestaurowany lub przekształcony np. w mobilną kawiarnię lub imprezo-bus, w którym odbywają się np. wieczory kawalerskie czy urodziny.
Fascynaci nie przepuszczają takich okazji. Pokazuje to przykład Sebastiana Zomkowskiego, p.o. dyrektora ZTM Gdańsk, który w ubiegłym roku kupił zabytkowy tramwaj i doprowadził do stanu, w którym mógł ponownie wyjechać na tory.
Liczniki niecofane: od 1 mln do 1,6 mln km
Wystawione obecnie na sprzedaż autobusy to jedne z najbardziej wyeksploatowanych pojazdów we flocie GAiT. Spółka wycofuje je ze względu na wprowadzenie do użytku nowego taboru.
Wśród wystawionych na sprzedaż 20 egzemplarzy znalazły się trzy sztuki Solaris Urbino z 2000 r. W ciągu niespełna 20 lat nie tylko woziły setki tysięcy pasażerów, ale przejechały też miliony kilometrów (średnio po ok. 1 mln każdy). Wyjściowa cena netto jednego pojazdu wynosi 5,3 tys. zł.
Dwa tysiące zł więcej kosztuje jeden z 13 mercedesów 0405GN. Po gdańskich ulicach jeżdżą od 1996 r., wykręcając od 1,2 mln do 1,6 mln km. Najstarsze spośród wszystkich pojazdów pochodzą z pierwszej połowy lat 90. To cztery mercedesy 0405N, w cenie 5,3 tys. zł za sztukę (netto).
- Pojazdy są zużyte w stopniu wynikającym z aktualnego przebiegu oraz okresu eksploatacji w trudnych warunkach komunikacji miejskiej. Podobnie jak opony i akumulatory, które są zużyte w stopniu adekwatnym do wieku i przebiegu pojazdu. Autobusy sprzedawane są bez paliwa - czytamy w specyfikacji przetargowej.
GAiT na oferty czeka do 25 czerwca. Przed złożeniem oferty należy wnieść wadium w wysokości 200 zł. Co ważne - nie trzeba być płatnikiem VAT, a autobus można kupić do własnych celów, zezłomowania lub dalszego odsprzedania.
Miejsca
Opinie (140) 10 zablokowanych
-
2019-06-14 00:05
Zomkowski doprowadził do stanu uzywalnosci? Hahaha stoi złom w zajezdni pomalowany jakimś graffiti i ani razu nie wyjechał.
- 2 1
-
2019-06-13 22:12
Sam bym kupił, bo wzorem kilku zapaleńców chciałbym przerobić autobus na Kampera
przy okazji robiąc to jak jeszcze nikt w Polsce, bo pozostałe przypadki, to przeróbki autobusów podmiejskich lub turystycznych czyli całkiem innego typu. Oczywiście taka przeróbka w wypadku miejskiego autobusu wymagałaby zaślepienia kilku okien. Szkoda tylko, że nie miałbym gdzie tego autobusu postawić, żeby go sobie spokojnie robić.
- 2 0
-
2019-06-13 21:42
Uuuuu Mercedes
to pewnie nie tylko jeden niemiec plakal, jak go odbierali, tylko 50 pasazerow, bo tak chetnie nim jezdzili...
- 0 2
-
2019-06-13 07:02
(21)
W jakim kraju żyjemy, żeby podkreślać w tekście, że liczniki niecofane :D czyli, że zawsze i wszędzie są cofane ale w tym przypadku nie :)
- 210 9
-
2019-06-13 07:07
czemu Cię to dziwi? (9)
Tak właśnie w Polsce jest
- 24 2
-
2019-06-13 18:44
Vin (3)
Cofanie liczników przyszło do nas z Niemiec.
- 3 4
-
2019-06-13 21:24
Niemiec to złodziej (2)
- 2 0
-
2019-06-13 21:27
bandyta a potem zlodziej (1)
- 2 0
-
2019-06-13 21:35
i pjak
- 0 0
-
2019-06-13 08:42
(1)
Taka ta nasza Wolska
- 10 3
-
2019-06-13 18:06
Nie podoba się w ojczyźnie to się wyprowadźcie. Wy tez tworzycie to państwo.
- 6 2
-
2019-06-13 08:42
W Gdańsku , nie w Polsce (2)
Tu taka baba biega i zaprasza do stołu ...
- 8 10
-
2019-06-13 09:10
W końcu ktoś zaprosił ją na kawę (1)
- 3 3
-
2019-06-13 12:50
Szkoda ze nikt tu reklamy nie wykupil. Tanie cofanie licznikow w miejskich autobusach :)
- 5 0
-
2019-06-13 07:33
(3)
Odpowiadam - większość jest cofana , 90% z niemiec ma korektę licznika!
- 11 0
-
2019-06-13 08:09
Zaznacz tylko (2)
że to w polsce cofają te liczniki. Bo to ważne, że u nas jest to dozwolone! Oszukiwanie jest opłacalne w tym chorym kraju jakim jest Polska. Kombinatorzy podatkowi też mają lepiej w tym chorym kraju jakim jest Polska. Jak ktoś jest uczciwy to ma przes*ane
- 5 2
-
2019-06-13 18:46
WWW
Cofanie liczników to wynalazek niemieckich handlarzy. Reklamowali się z tym oficjalnie.
- 4 1
-
2019-06-13 12:01
Nieprawda!
Nie tylko w Polsce!
- 2 2
-
2019-06-13 17:30
Bo mają 6 cyfr
I nie wiadomo ile milionów mają tylko tysiące widać
- 1 0
-
2019-06-13 07:31
(4)
Bo my chcemy być oszukiwani. Ludzie się boją kupować samochód 5 letni z przebiegiem 300 tys km., bo wg nich to złom totalny. Nie szkodzi, że przez te 5 lat był serwisowany w ASO. Nie ważne, ze ma wpisy w książce serwisowej.
Ludzie wolą kupić 10 letni z Niemiec co będzie miał "przejechane" 200 tys km.
Kiedy w końcu pojmiecie, że samochody w Niemczech służą do jazdy a nie to trzymania pod kocem. Niemiec nie kupuje samochodu tylko po to, żeby po 10 latach odsprzedać go Polakowi za nie duże pieniądze z małym przebiegiem.- 33 3
-
2019-06-13 08:37
(1)
Bez względu ile auto ma lat, nie może przekroczyć 200 tys, bo janusz go nie kupi. A że najwięcej januszy jest fanami vw i audi, toteż te auta są najczęściej kręcone.... pasat tdi z 2000 roku z przebiegiem 195 tys? :) proszszszszsz....
- 13 0
-
2019-06-13 09:01
Szczegolnie 1.9 badz 2.0 w dieslu, srednio jeżdżący niemiec do pracy za miastem (bo po to kupuje sie tam diesla) robi rocznie minimum 20-30tys km. Poflotowe to maja rocznie 60-90tys km nakręcone. Ale Polski Janusz zawsze szuka igły ... 10lat 100-180tys... No to handlarze mu ją dają... Za samochody z takim przebiegiem w autohausach trzeba zaplacic tyle ze zaden handlarz z Polszy tego nie wezmie bo nie zarobi.
Kto zna temat ten sam wie jak szukac zeby sie nie wbić na mine.- 7 3
-
2019-06-13 08:08
Tak i nie (1)
A przede wszystkim mamy władze od kilku kadencji beznadziejne pod tym względem. Wszystkie zmiany są przeciwko normalnym ludziom, a dobrze robią kombinatorom. Lepsze żadne niż te które mamy. Jak do jasnej cholery to może nie być karane!?
- 6 2
-
2019-06-13 08:39
Wprowadzanie CEPiKu trochę trwało
Teraz już jest jak ścigać. Szkoda, że jeszcze nie ma europejskiej bazy.
- 4 1
-
2019-06-13 08:42
Gdańsk PO
Niech napiszą że nie kradziony
- 3 4
-
2019-06-13 11:43
Ogórki, jelcze czy ikarusy było warto... (2)
To co teraz oferują nie nadaje się na klasyka
- 3 2
-
2019-06-13 16:48
Schować do stodoły na 25 lat i będzie klasyk! (1)
- 1 0
-
2019-06-13 21:34
nic niemieckie schowane na 25 lat nie ma potem wiekszej wartosci
tylko to zostalo ukradzione i schowane w WWII
- 0 0
-
2019-06-13 07:04
w tamtym roku dwa stare pojazdy kupiła Gdynia. teraz nie chcą? (5)
- 63 31
-
2019-06-13 21:19
Na ratunek
Bogata Gdynia uratowała biedną gdańską firmę kupując złom.
- 4 2
-
2019-06-13 10:49
nie, bo już ich
nie stać
- 7 4
-
2019-06-13 09:13
(1)
Nie stare, tylko 10 letnie
- 10 4
-
2019-06-13 09:38
...stan igła....Niemiec tylko do kościoła nimi jeździł XD
- 14 3
-
2019-06-13 07:19
a Gdańsk kupił 12 takich starych z Niemiec rok temu. całkowicie nie rozumiem ich polityki
- 23 10
-
2019-06-13 20:37
A pan redaktor
A pan redaktor to dobrze sprawdził wiadomośc o Zomkowskim? Prawdą jest to ,że zakupił zezłomowany tramwaj,ale czy zapłacił za prawie roczny postój tego tramwaju w zajezdni Wrzeszcz?
może pani rzecznik pokaże fakturę wystawioną Zomkowskiemu za przechowywanie tramwaju i kto wie czy nie były też robione na lewo naprawy tego szrota.
Czy jak ja kupie autobus to automatycznie z miejscem parkingowo-obsługowym w GAiT?- 3 0
-
2019-06-13 09:15
Cmentarzysko autobusow (1)
Ktos wie gdzie ono sie znajduje? I czy mozna wybrac sie tam na zdjecia?
- 1 2
-
2019-06-13 18:37
Na Uczniowskiej
Firma PANTA.
- 2 0
-
2019-06-13 17:58
Autokary na sprzedarz.
Super sprawa gdyby było mnie stać miłym mieszkanie na kolkach.
- 1 1
-
2019-06-13 17:03
Jedno pytanie: po co?????
- 1 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.