• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kuriozalna rezerwa pod Drogę Czerwoną

Artur
12 maja 2009 (artykuł sprzed 15 lat) 
Mieszkańcy Orłowa są oburzeni, że miasto rezerwuje pod budowę drogi ich działki. Mieszkańcy Orłowa są oburzeni, że miasto rezerwuje pod budowę drogi ich działki.

W poprzednim miesiącu powstał projekt miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dzielnicy Orłowo - rejonu drogi Czerwonej. Plan zakłada m.in. rezerwacje gruntów prywatnych, przebiegających wzdłuż planowanej trasy. A nieużywane tereny kolejowe leżą odłogiem.



Grunty, któe mają być zajęte, te to tereny zielone, ogrody, sady, zlokalizowane często na wartościowych ziemiach, przekazywanych z pokolenia na pokolenie. To że miastu potrzebna jest ta droga jest faktem oczywistym. Nikt tego nie kwestionuje i mieszkańcy Orłowa gotowi są częściowo poświęcić się dla tzw. dobra ogółu.

Bulwersujące jest jednak to, że całym ciężarem "uciążliwości" inwestycji pod względem rezerwacji gruntów, władze miasta chcą obarczyć nas - mieszkańców. Alternatywą dla tej opcji jest likwidacja dwóch nieczynnych od lat torów kolejowych, biegnących wzdłuż ulicy Inżynierskiej w Gdyni. Pozwoliłoby to zaoszczędzić do kilkunastu metrów prywatnych działek. Jednak mimo tego, iż wspomniane tory od dawna nie są użytkowane, porasta je roślinność i są skorodowane, PKP nie chce zgodzić się na ich likwidację. Prawdopodobnie wina leży tu w lenistwie i słabościach negocjacyjnych gdyńskich urzędników.

Kolejną kontrowersyjną kwestią jest szerokość planowanej drogi, która ma mieć po trzy pasy w każdą stronę, a nawet w niektórych miejscach - uwzględniając zatoczki dla autobusów - cztery pasy. Autostrada A1 ma dwa pasy, obwodnica Trójmiasta ma dwa pasy, ale droga biegnąca przez centrum Gdyni po ogródkach mieszkańców musi mieć trzy! Zastanawiające...

Niejasny jest też los ekranów akustycznych. Obecnie podobno planuje się je jedynie na odcinku od ul. Architektów zobacz na mapie Gdyni w stronę Sopotu... A co z dalszą częścią drogi (między ul. Architektów a ul. Wielkopolską)?!

Kolejny problem to pytanie dokąd ta droga ma zmierzać. Obecne ustalenia kończą etap drogi czerwonej na wysokości CH Klif, gdzie z sześciu pasm drogi nagle zjechać trzeba będzie (planowanym rondem) na al. Zwycięstwa i dalej "tłuc się" w korku prawdopodobnie niebotycznych rozmiarów. Jak będzie to wyglądało, nie trudno sobie wyobrazić...
Artur

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (86) 6 zablokowanych

  • (6)

    "Kolejną kontrowersyjną kwestią jest szerokość planowanej drogi, która ma mieć po trzy pasy w każdą stronę, a nawet w niektórych miejscach - uwzględniając zatoczki dla autobusów - cztery pasy. Autostrada A1 ma dwa pasy, obwodnica Trójmiasta ma dwa pasy, ale droga biegnąca przez centrum Gdyni po ogródkach mieszkańców musi mieć trzy! Zastanawiające..."
    Zastanawiające? Na A1 JEDNAK ruch jest odrobinę mniejszy niż przez centrum Gdyni. A przede wszystkim nie ma rozjazdów co kawałek - podczas gdy w Gdyni są. Jakby nie mieli zrobić prawo- i lewoskrętów, to byście mędzili że wam korek pod oknem stoi i śmierdzi.
    ZAWSZE jest coś nie tak, zawsze. Taki kraj, tacy ludzie.

    • 10 8

    • inaczej zaśpiewasz, jak już poznasz ostateczny przebieg Nowej Świętokrzyskiej :D (5)

      W jednym z upublicznionych projektów przecina Osiedle Świętokrzyskie.
      Ewentualnie (niepublikowany wariant XXI trasy), to ja stracę pół działki i nie będzie mi do śmiechu.

      • 1 2

      • (4)

        No i?
        Ja wiedziałam o tym od dawna, że tam będzie jakaś droga. Była pod nią pozostawiona rezerwa (tzn. pewnie pod któryś z wariantów).
        Przecina - chyba pomiędzy "starymi" blokami OTBS a żółtym blokiem i dwoma nowymi pomarańczowo-czerwonymi?
        Ja już tam nie mieszkam, ale jak się tam wprowadzałam to o tym wiedziałam.
        Tu gdzie mieszkam obecnie też za moją wspólnotą w planach jest droga. W żaden sposób mi to nie przeszkadza.

        • 1 0

        • (3)

          Tym ludziom z Orłowa też nie przeszkadzałaby droga "tuż za" ich posesjami. Nawet proszą, by powstała w miejscu obecnych torów, a nie kilometr dalej.
          I jakoś im się nie dziwię, że (bardzo spokojnie i z pełną kulturą) bronią swojej własności, dotychczasowej ciszy i spokoju panujących w tej pięknej, willowej dzielnicy i że rzeczowo argumentują swoje racje.

          P.S. Pisząc o N.Ś. miałam na myśli przedstawiony przez Ciebie przebieg.

          • 4 1

          • (2)

            Ależ ja się w 100% zgadzam z tym, że jeśli tylko jest taka możliwość, to tę drogę w Orłowie należy poprowadzić przez tereny kolejowe, a nie przez prywatne działki.
            Rozwala mnie tylko mentalność typu "po co 3 pasy". Za chwilę 3 pasy to będzie mało.
            A w ogóle to uważam, że Gdańsk powinien w tej chwili skupić się na budowie kolei miejskiej.

            • 1 3

            • łatwiej wykoleić kolej czy ludzi?

              hmm, sforniś ze mnie

              • 0 0

            • Mogę nie mieć racji, ale sądzę, że w kwestii "3 pasów" autorowi tak naprawdę również mogło chodzić bardziej o kolejne 3-4 metry bieżące działki, niż o racjonalność rozwiązania komunikacyjnego :).
              Tudzież o odsunięcie o taką odległość smrodu spalin.

              • 5 0

  • Tu nie chodzi o problem budowy tej drogi

    Jak widać nikt nie neguje jej powstania. Chodzi raczej o to, że te tory faktycznie biegną wzdłuż planowanej drogi i jako nieużywane mogłyby stanowić rewelacyjną alternatywę dla zabierania ludziom działek.

    PKP to państwo w państwie, marnotrawiące miliony złotych, gdzie tabor rozkłada się po chaszczach, gdzie likwiduje się połączenia kolejowe z miastami i wsiami a setki kilometrów torów w miastach na setkach bocznic rdzewieją, niepotrzebnie zabierając przestrzeń miejską.

    Popatrzcie sobie tylko, ile jest bocznic w Gdańsku południowym a ile z nich jest wykorzystywanych.

    • 18 2

  • Każdy ma prawo do walki o swoją przestrzeń, zwłaszcza jeśli ciężko na nią pracował. Gdyby ktoś chciał mnie wywłaszczyć, by puścic drogę przez ogródek= więcej śmierdzących puszek przeturla się przez miasto, to zrobie wszystko żeby utrudnić zadanie geniuszom którzy są za to odpowiedzialni, a jeśli tobie się żmijo kraj i ludzie nie podobają bo za dużo "mędzą", to znajdź sobie lepszy. Pewnie sama wynajmujesz mieszkanie na chełmie i jest ci wszystko jedno.

    • 13 2

  • estakada (7)

    jedynym rozwiązanie jest budowa estakady przez całe trójmiasto nad główną ulica - grunwaldzka, zwyciestwa, morska....wtedy korki zginą

    • 9 2

    • albo przenieśmy trójmiasto obok a drogi obok

      a między nimi teleporty

      • 2 0

    • eee tam (2)

      trzeba SKM-kę dać pod ziemię, a na jej miejscu dać "długą i prostą trasę łazienkowską"

      • 1 1

      • "a jezioro damy tutaj"

        trelemakrele

        • 1 0

      • niestety...

        ...nie mamy sprzyjajacych warunkow geologicznych, drazenie tunelu byloby niesamowicie kosztowne. Porzyccie marzenia o metro. Poza tym o wiele tansza jest kolej nad ulicami.

        • 0 0

    • estakada to masakra. (1)

      w stanach burzą takie wynalazki zbudowane w latach 40 i 50tych na rzecz tuneli.
      żadne estakady przez zamieszkane tereny - przez stoczniowe/portowe może być.

      • 1 0

      • Estakada to masakra...

        ...ale jak widać pięknej Gdyni to nie przeszkadza i nie jest dla władz problemem pociągnąć 4 pasy jezdni przez sam środek Trójmiejskiego Parku Krajobrazowego łącząc Estakadę Kwiatkowskiego z Obwodnicą.

        Długo to trwało, ale przy odpowiedniej determinacji osób decyzyjnych można jak widać osiągnąć wszystko.Więc i ta Droga Czerwona z pewnością w końcu powstanie. Da to parę punktów Szczurkowi na koniec kadencji...

        • 1 0

    • zamieszkaj pod zielonym trójkątem idioto

      • 0 0

  • A czy to ta droga która ma biec tunelem pod Sopotem?? (1)

    Może zaczekajmy z nią aż zaczną budować ten tunel??

    • 3 2

    • będzie problem, bo karnoś sprzedał kolesiowi teren, gdzie tunel miał wchodzić w ziemię a ten walnął tam salon z tanimi autami :)

      • 1 0

  • Nie rozumiem autora (2)

    Nie rozumiem autora;
    1/ Droga czerwona w planach jako przedluzenie obecnej Drogi Różowej istniala chyba od lat 70/80;
    2/ Pod droge mozna kazdego wywlaszczyc
    3/ Dobrze ze planuja 3 pasy, obwodnice tez kiedys poszerza do 3 pasow (juz sie momentami robi tloczno); Co do autostrady to na obecna chwile spokojnie 2 pasy wystarcza, ale poczekajmy 10 lat i kto sie; Zreszta w okolicach wiekszych miast robia planuja robic 3 pasy (np. autostradowa obwodnica Torunia);

    • 4 7

    • 1) przeczytać początek: "Grunty, które mają być zajęte, to tereny (...) na wartościowych ziemiach, przekazywanych z pokolenia na pokolenie". Od lat 70/80 to za dużo pokoleń nie minęło?
      2) i to w "państwie prawa" bardzo mi się nie podoba, bo zaczyna być nadużywane.
      3) "W okolicach miast", "obwodnice"? Ta droga ma przebiegać przez środek Trójmiasta! A nie w okolicy. Obwodnica? Chyba tych torów kolejowych.

      • 6 0

    • a no to super, to wywłaszczmy PKP :).

      jak każdego to każdego

      • 7 0

  • bo to najpierw trzeba drogi zbudować a dopiero później osiedla (1)

    a nie tak jak teraz. Ludzie pobudowali domki a wokół nich haj-łeje. W Baninie to samo.

    • 1 2

    • najpierw fabrykę, obok familoki

      a drogi to po co jak już wszystko jest na miejscu?

      • 0 1

  • Opadną wam kopary

    Jak w 2015 na waszych posesjach powstaną parkingi i drogi. Samochód to przecież priorytet. Jeździć trzeba.

    • 2 1

  • Gdyby każdy cwaniaczek, który za punkt honoru stawia sobie zakup samochodu (głównie golfik, calibra, stare bmw i accordzik) przeznaczył pieniądze które zarabia na swoje zdrowie,swojej rodziny i pozytywne spędzanie czasu, nie mielibyśmy problemu z korkami. Nawet 8 pasmowe ulice nie pomogą, jeśli ludzie nie zmienią mentalności.

    • 7 3

  • Polecam

    pooglądać dokładne plany przed wydawaniem opinii:
    http://www.gdynia.pl/bip/zagospodarowanie/info/440_56150.html
    http://www.gdynia.pl/bip/zagospodarowanie/info/440_56149.html

    warto (zwłaszcza obrazki - na spokojnie, widać tam nawet pasy na jezdniach).

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane