• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Latem ruszy rozbudowa ul. Budowlanych

Michał Brancewicz
31 stycznia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Latem ma się rozpocząć rozbudowa ul. Budowlanych, która zyska dodatkowy pas ruchu w kierunku ul. Nowatorów. Latem ma się rozpocząć rozbudowa ul. Budowlanych, która zyska dodatkowy pas ruchu w kierunku ul. Nowatorów.

Ponad 20 mln zł ma kosztować zapowiadana od kilku lat rozbudowa ul. Budowlanych. Dodatkowy pas pojawi się na 1,5-kilometrowym odcinku od przystanku PKM Matarnia zobacz na mapie Gdańska do ronda turbinowego zobacz na mapie Gdańska. Budowa ma ruszyć latem i zakończyć się pod koniec 2021 roku.



Czekasz na rozbudowę Budowlanych?

Od 2016 roku rozbudowa ul. Budowlanych przekładana jest na kolejne lata. Wedle ostatniej zapowiedzi urzędników, sprzed blisko roku, przetarg miał zostać ogłoszony w drugiej połowie 2019, a prace miały zakończyć się w roku bieżącym.

Po raz kolejny cierpliwość kierowców korzystających z tego odcinka drogi została wystawiona na próbę. Żaden przetarg nie został bowiem ogłoszony.

Jednak w Wieloletniej Prognozie Finansowej Gdańska na lata 2020-2047 odnajdujemy zapomnianą inwestycję. W dokumencie możemy wyczytać, że w 2020 roku na rozbudowę ul. Budowlanych zarezerwowane jest ponad 17,5 mln zł, a na kolejny rok dodatkowe 3 mln zł.

Czy to oznacza, że tym razem inwestycja doczeka się realizacji?

- Projekt rozbudowy ul. Budowlanych został złożony do Wydziału Urbanistyki i Architektury w celu uzyskania decyzji o zezwoleniu na realizacji inwestycji drogowej (ZRID). Równolegle przygotowywane jest postępowanie przetargowe mające na celu wyłonienie wykonawcy robót budowlanych - informuje Agnieszka Zakrzacka z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. - Jeśli postępowanie przebiegać będzie zgodnie z założeniami, prace rozpoczną się w III kwartale 2020 roku. Zakończenie robót natomiast przewidziano na IV kwartał 2021 roku.
W ramach rozbudowy ul. Budowlanych powstanie trzeci pas ruchu. Dwa z nich prowadzić będą w kierunku ronda, a jeden do wiaduktu nad torami PKM. Prace obejmą również m.in. budowę kanalizacji deszczowej, oświetlenia i sygnalizacji świetlnej oraz usunięcie podziemnych kolizji z sieciami.

Opinie (156) 3 zablokowane

  • (5)

    Dzielnica Kokoszki bardzo rozwija się przemysłowo,przybywa coraz więcej pracowników a brakuje chodników i oświetlenia,w tym na ul.Budowlanych na całej długości,nie tylko na odcinku do ronda

    • 132 2

    • Kokoszki

      30 lat w tym rejonie nic nie robiono, poza turbo rondem. Podczas negocjacji z werenhauserem, teraz int. Paper mamiono drogowymi inwestycjami. W-ce prezydent wtedy olał mieszkańców i ich sugestie.
      Nie zrobiono nic, poza zjazdem do papierni.

      • 0 0

    • (1)

      no i?

      • 0 11

      • wzdłuż całej ulicy Budowlanych trzeba zadbać o powstanie chodnika i drogi dla rowerów

        • 1 0

    • Zapomniana dzielnica...

      • 1 0

    • Przemyslowa czesc, fakt

      Ale tam tez sa domy jednorodzinne i ludzie tez potrzebuja chodnikow i oswietlenia, do poczty nie da sie dojsc... dlaczegonie zoxtanie zrobiona ta ulica na calej dlugosci? Zrobiona porzadnie....

      • 2 0

  • Czy będzie chodnik?

    Ewentualnie ścieżka rowerowa?

    • 0 0

  • A Slowackiego w korkach po sama gore. (6)

    Nie ma zadnych planow, zeby uplynnic ruch. Wezel gordyjski z Potokowa bez estakad, wszyscy czekaja na swiatlach na wszystkich. Absurdalnie dlugie swiatlo do wyjazdu ze Srebrniki. Brak dobrego rozprowadzenia ruchu po Grunwaldzkiej, np. prawoskret zamulony swiatlami przy wysepce. Dulkiewicz ewidentnie nie ma pomyslu na dzielnice za parkiem krajobrazowym i ich skomunikowanie.

    • 16 11

    • Widzę, że w głowach niektórych wciąż jest jedno rozwiązanie problemu korków (5)

      E s t a k a d a. Jak wiemy, w Gdańsku, wszędzie gdzie estakada, nie ma korka. Np przy Galerii Bałtyckiej :)

      • 4 3

      • Bo jest to rozwiazanie skuteczne. (4)

        Krzyzowanie zbyt wielu kilku pasow ruchu na jednym poziomie powoduje tysiace hamowan i ruszan dziennie.

        Oczywiscie z racji estetyki estakady nie nadaja sie wszedzie, ale takie miejsca jak Potokowa-Slowackiego czy Lostowicka-Armii Krajowej az sie prosza o bezkolizyjny przejazd.

        W chwili pisania tego posta korek na AK wynosi 1.5km. Zupelnie niepotrzebnie, bo za skrzyzowanien z Lostowicka jest zielono. Pomysl, ile spalin mniej bys wdychal, gdyby urzedas wlaczyl mozg. Nawet nasypy byly przygotowane!

        • 4 3

        • Wy naprawdę nie rozumiecie, że auta po zjeździe z estakady nie znikają? (1)

          Jak przepuścisz 100 aut na minutę estakadą to zakorkują błyskawicznie kolejne skrzyżowania i w końcu samą estakdę. Jak zrobisz estakady na AK to masz zamurowane końce AK, jak zrobisz estakadę na de la salle, to stoisz dłużej na matarni.

          • 4 1

          • One tego nie rozumią

            Dlatego głosują na takich samych gamoni, którzy obiecują nowe drogi. Błędne koło. Zbuduja jeszcze wiele estakad aż w końcu podróż autem zajmie tyle samo czasu co na piechote. Rowerem juz jest szybciej.

            • 0 1

        • Twoja logika jest niesamowita (1)

          Gdybyśmy budowali estakad, to byłoby mniej spalin. Weź to jeszcze przemyśl.

          • 1 1

          • jak się nie potrafi rozróżnić rozwiązań "taktycznych" od "strategicznych"

            to się tak myśli. Estakady doraźnie zmniejszają korki w jednym miejscu, ale zwiększona przepustowość skrzyżowań skłania do korzystania z samochodów większej liczby osób wyprowadzających się coraz dalej na przedmieścia - a to w średniej perspektywie jest główną przyczyną coraz większego zakorkowania już i tak zakorkowanego w godzinach szczytu miasta . Tylko śmiałe postawienie na restrykcyjną politykę parkingową i poprawę jakości transportu szynowego (PKM i SKM) może coś poprawić.

            • 0 0

  • 1.5 roku..? Chińczycy..

    To by u siebie w miesiąc to zrobili, albo jeszcze szybciej.

    • 2 0

  • (2)

    jeszcze chodnik i ścieżka rowerowa by się przydała..

    • 13 3

    • (1)

      ścieżki to są w lasach

      • 1 4

      • a koleiny w zwojach mózgowych niektórych internautów

        • 1 0

  • (1)

    Dwa pasy w kierunku wiaduktu i jeden w kierunku ronda. Tak powinno być, do tego likwidacja świateł do samego wrzeszcza (przejścia zastąpić tunelami).

    • 8 12

    • tunele są dla sieci kanalizacyjnej a nie dla ludzi

      • 0 2

  • (3)

    sluchajcie nikogo nie ineresuja korki na poludniu, wiedzieliscie gdzie kupowaliscie mieszkanie to po 1. po drugie pracowalem dluzej i ciezej jezdzac za granice iteraz mnie stac na mieszkanie w dobrze skomunikowanej dzielnicy i nie mam zamiaru wam doplacac za nieudacznictwo zyciowe do dróg

    • 9 21

    • (1)

      a ktora to dzielnica jest dobrze skomunikowana i z czym niby..?

      • 6 4

      • Gdańsk Wrzeszcz jest dobrze skomunikowany z całym Trójmiastem przy pomocy SKM

        Sprawdź ceny nieruchomości położonych przy stacjach SKM, może coś zrozumiesz. Dojazd samochodem do pracy i dowożenie dzieci do szkół i przedszkoli samochodem to przeżytek - tkwienie w ślepej uliczce niezrównoważonego rozwoju aglomeracji.

        • 0 1

    • a od kiedy

      ul. Budowlanych jest na południu?

      • 4 1

  • 20 milionów żeby dzielne ekipy z t4 miały dobry wyjazd (5)

    a mieszkańcy południa mają drogi jak w latach siedemdziesiątych. Codziennie gigantyczne korki. Brawo!

    • 30 44

    • (1)

      W latach siedemdziesiatych nie było tylu aut i nie było korków , Co prawda, było mniej dróg ale pojazdów jeszcze mniej.

      • 3 0

      • pojazdów teraz jest za wiele

        w USA budżet nie ma środków na utrzymanie bieżące przewymiarowanej kilkakrotnie infrastruktury drogowej. W Los Angeles 80% miasta to różne elementy infrastruktury przeznaczonej dla samochodów, a i tak mieszkańcy tkwią codziennie w korkach dojeżdżając codziennie do pracy, tracąc w nich niekiedy i 2 godziny dziennie. To bezsens.

        • 0 0

    • Mieszkańcy południa nie powinni mieć w ogóle dróg. (1)

      Te stare passerati, golfy na blachach NE, NIL itp oraz służbowe skody WE doskonale radzą sobie w błocie po kostki.

      • 5 5

      • Oj, boli kogoś...

        • 1 3

    • wiedziales gdzie kupowales mieszkanie wiec zamilcz.

      • 13 6

  • tam jest potrzebna ścieżka rowerowa! (7)

    ciemno jak w.... ciemnicy, nie ma chodnika, nie ma ścieżki, jak jedzie rowerzysta to blokuje ruch wszystkich samochodów.

    • 146 6

    • Skończcie już w z tymi rowerami, bo nudne to się staje! (2)

      Rowery to, rowery tamto. W kółko rowery.

      • 2 8

      • warto samemu spróbować

        to nie boli. W czasie jazdy z górki (bez pedałowania) w organizmie powstają endorfiny (hormony szczęścia). To przekonuje nawet notorycznych malkontentów nieświadomie cierpiących na samochodozę.

        • 0 1

      • Proszę się odprężyć i przyzwyczaić,

        to już tak zostanie ( z tymi rowerami )

        • 4 1

    • Bo (3)

      Rowery na tory!

      • 10 1

      • (2)

        Rowery do autobusów!

        • 3 3

        • rowery na plecy (1)

          i na triatron cygański

          • 12 2

          • hahaha! super stwierdzenie

            • 1 2

  • Oby powstała metropolia Gdańsk Gdynia Sopot (6)

    Wówczas więcej będzie więcej inwestycji

    • 23 20

    • mam nadzieję niekoniecznie drogowych czy parkingowych

      najważniejszy jest rozwój transportu szynowego w aglomeracji, wewnątrz miasta zaś na krótkie odległości transport pieszy i rowerowy.

      • 0 1

    • Grodzki, Dulkiewicz, Karnowski, Szczurek, Grzelak poprowadzą nas ku lepszej przyszłości!!! (4)

      • 6 10

      • Przed dojsciem PiS do władzy były projekty ustawy metropolitalnej dla miast (3)

        Taka aglomeracja miala dostawać 5% PITu swoich mieszkańców.
        jednym z głównych celów było wydatkowanie tego na transport w aglomeracji.
        Dzięki temu byłyby np. wspólne trójmiejskie bilety tańsze niz obecna MZKZG za 230zł.
        Niestety PiS, ma awersje do miast i olał tę ustawę.
        Zrobił tylko dla Warszawy - bo liczyli, że wygraja z Trzaskowskim, a potem jak Morawiecki miał startowac do Sejmu z Katowic to zrobili dla aglomeracji katowickiej.
        Dodatkowo porobili ulgi w PiCie i nie zrekompensowali tego miastom, a dla miast PIT to bardzo duża część dochodów budżetu, w przeciwieństwie do skarbu państwa, gdzie PIT to mała czść bo VAT i akcyza to ok 75%.

        • 12 6

        • trollu po co kłamiesz? (2)

          • 8 5

          • po 4latach Koszyk Dudy kosztuje dziś 35% więcej (1)

            w PiSie boją się użyć słowa "podatek" ... zamiast tego podnoszą ... albo nakładają całkiem nowe ,,, "akcyzy" "opłaty" "daniny"

            • 6 4

            • 27 nowych podatków...

              Ale PIT, z którego utrzymują się samorządy obniżyli...

              • 4 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane