- 1 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (234 opinie)
- 2 Pod prąd uciekał przed policją (256 opinii)
- 3 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (825 opinii)
- 4 Partyzantka roślinna okiem przyrodnika (34 opinie)
- 5 35 mln zł na remont gmachu Straży Granicznej (78 opinii)
- 6 Rozbój w kolejce SKM. Interwencja SOK (114 opinii)
Lato z utrudnieniami we Wrzeszczu. Będzie przebudowa przejazdów przy Galerii Bałtyckiej
Zbliżające się wakacje upłyną pod znakiem utrudnień dla pasażerów tramwajów i kierowców we Wrzeszczu. Planowana jest gruntowna przebudowa przejazdów i przejść przez tory tramwajowe w sąsiedztwie Galerii Bałtyckiej. Prace będą wiązały się z wytyczeniem objazdów oraz wprowadzeniem tymczasowej autobusowej komunikacji zastępczej.
- prowadzenie prac budowlanych w okresie wakacji, tj. 22 czerwca - 1 września,
- maksymalnego zamknięcie jednego przejazdu przez 9 dni (preferowany jest termin 7-dniowy),
- wyznaczenie objazdów przez skrzyżowania Grunwaldzka - De Gaulle'a oraz nawrotką przed skrzyżowaniem Trasy Słowackiego (Hynka) - al. Rzeczypospolitej,
- wyłączenia ruchu tramwajowego i wprowadzenia zastępczej komunikacji autobusowej,
- utrzymania ruchu pieszego w obrębie skrzyżowania w trakcie prowadzenia robót.
Żelbetowe płyty zamiast dotychczasowych gumowych
Na przejazdach w relacjach Słowackiego - Kościuszki oraz Kościuszki - Słowackiego przewiduje się demontaż istniejących płyt gumowych i zastąpienie ich żelbetowymi płytami z komorami, w których zostaną ułożone szyny tramwajowe.
W przypadku przejazdu Kościuszki - Słowackiego uwzględniono ponadto wprowadzenie dodatkowego pasa ruchu, który docelowo będzie służył jako buspas przez skrzyżowanie w kierunku Górnego Tarasu.
Ułożona na nowo zostanie również nawierzchnia z płyt gumowych na nawrotce al. Grunwaldzkiej przed skrzyżowaniem od strony Oliwy.
Rozkłady komunikacji miejskiej w Trójmieście
Równa nawierzchnia dla pieszych i rowerzystów
W zakresie przejść dla pieszych i przejazdów dla rowerzystów przewiduje się wymianę i przełożenie istniejących płyt gumowych, przy czym w sąsiedztwie przystanków tramwajowych możliwe jest także wprowadzenie płyt żelbetowych zamiast gumowych.
Na obu przejściach wykonane zostanie oznakowanie fakturowe dla osób niewidomych i niedowidzących. Nie proponuje się natomiast zmian w zakresie przebiegu lub poszerzenia przejść dla pieszych i przejazdów rowerowych.
O wyborze wykonawcy w przetargu prowadzonym przez Gdański Zarząd Dróg i Zieleni zdecyduje wyłącznie kryterium najniższej ceny.
Skrzyżowania z największym natężeniem ruchu w Gdańsku. Ponad 110 tys. aut na dobę przy Galerii Bałtyckiej
Miejsca
Opinie wybrane
-
2024-03-18 10:18
(8)
Przecież tam należy poszerzyć przejścia dla pieszych. szczególnie na odcinku Galeria Bałtycka - przystanki tramwajowe. To powinno być od razu wpisane w projekt. Tak samo, jak przebudowa układu pieszo-rowerowego bezpośrednio pod Galerią Bałtycką. Aktualnie przeprowadzona "ścieżka rowerowa" wpycha rowerzystów wprost w tłum pieszych czekających na
Przecież tam należy poszerzyć przejścia dla pieszych. szczególnie na odcinku Galeria Bałtycka - przystanki tramwajowe. To powinno być od razu wpisane w projekt. Tak samo, jak przebudowa układu pieszo-rowerowego bezpośrednio pod Galerią Bałtycką. Aktualnie przeprowadzona "ścieżka rowerowa" wpycha rowerzystów wprost w tłum pieszych czekających na zielone światło. Tam trzeba przeprowadzić ścieżkę rowerową większym łukiem, dalej od przejścia by piesi mieli więcej miejsca na ustawienie się przed światłami.
- 93 7
-
2024-03-18 17:02
Powinni zamknąć przejścia bo do Galerii już prawie nikt nie chodzi. Część galerii w Polsce zamieniają na mieszkania.
- 1 6
-
2024-03-18 10:27
(6)
Albo ludzie muszą nauczyć się nie chodzić po przejeździe rowerowym, oraz że światłą to nie wyścigi i nie każdy musi stać w pierwszym rzędzie.
- 2 10
-
2024-03-18 23:25
albo zlikwidować na tym odcinku ścieżkę rowerową i tylko dopuścić ruch rowerowy (1)
wtedy piesi będą mieli bezwzględne pierwszeństwo.
- 0 1
-
2024-03-19 00:29
Dokładnie tak wygląda aktualna sytuacja, ale wciąż rowerzyści są kierowani słupkami wprost w stojących przed przejściem pieszych. Nie jest to bezpieczne ani komfortowe dla nikogo.
- 1 0
-
2024-03-18 13:52
Co ty wymyślasz? Przecież to właśnie ludzie, którzy nie stoją w pierwszym rzędzie, znajdują się na drodze rowerowej.
- 4 1
-
2024-03-18 10:35
(2)
Jakby stali w pierwszym rzędzie to by nie było problemu, ale zamiast stawać bezpośrednio przy światłach, to ustawiają się tam na ścieżce rowerowej. - Ale rozumiem też, że ludzie nie chcą stać w ścisku, dlatego przydałoby się tam dla pieszych więcej miejsca. Zresztą sama ścieżka rowerowa jest tam fatalnie oznaczona - jedynie słupkami. Nie dziwię
Jakby stali w pierwszym rzędzie to by nie było problemu, ale zamiast stawać bezpośrednio przy światłach, to ustawiają się tam na ścieżce rowerowej. - Ale rozumiem też, że ludzie nie chcą stać w ścisku, dlatego przydałoby się tam dla pieszych więcej miejsca. Zresztą sama ścieżka rowerowa jest tam fatalnie oznaczona - jedynie słupkami. Nie dziwię się pieszym, że na niej się zatrzymują, bo ciężko ją odróżnić od reszty chodnika, a rowerzyści nie mogą wyminąć pieszych bezpieczniejszym łukiem bo A) słupki B) stojaki rowerowe, które blokują rowerzystom możliwość bezpiecznego wyminięcia pieszych stojących przed przejściem. Teraz, jak zbudowano ten nowy parking rowerowy taka liczba stojaków nie jest już tam potrzebna.
- 3 2
-
2024-03-18 15:06
(1)
Na tym odcinku nie ma drogi rowerowej, jest wspólna przestrzeń z pieszymi.
Słupki zostały z czasów kiedy był podział.- 2 0
-
2024-03-18 15:33
Słupki sugerują rowerzystom jak mają jechać, a aktualne ustawienie stojaków rowerowych też nie ułatwia wymijania pieszych szerszym łukiem. To, że oficjalnie nie ma tam ścieżki nie znaczy, że aktualne rozwiązanie nie powoduje niepotrzebnych konfliktów.
- 2 0
-
2024-03-18 09:58
Wow, żelbetowe płyty (1)
nareszcie. To najdroższe ale najtrwalsze rozwiązanie. Szkoda, że reszta przejazdów ma gumowe płyty albo o zgrozo jakąś smołę
- 22 7
-
2024-03-18 17:39
Wow, żelbetowe płyty
Gumowe nie są w stanie udżwignąć ciężaru proste;-)
- 1 0
-
2024-03-18 07:27
Czas zielonego dla pieszych w relacji przez grunwaldzką to skandal... (8)
zarówno przy przystankach jaki przy lidlu...osoba starsza lub matka z wózkiem nie mają najmniejszych szans na przejście na raz, a i młoda osoba musi prawie biec by zdążyć, a przesz to przejście przy galerii na raz mają szansę przejechać właściwie tylko rowerzyści... i gdyby dla samochodów też tak krótko trwało zielone to ok rozumiem. Ale gdy
zarówno przy przystankach jaki przy lidlu...osoba starsza lub matka z wózkiem nie mają najmniejszych szans na przejście na raz, a i młoda osoba musi prawie biec by zdążyć, a przesz to przejście przy galerii na raz mają szansę przejechać właściwie tylko rowerzyści... i gdyby dla samochodów też tak krótko trwało zielone to ok rozumiem. Ale gdy zielone dla pieszych się kończy, samochody w tej samej relacji maja zielone jeszcze przez kilka kilkanaście sekund...gdzie tu dbanie o pieszych mieszkańców? Tu wyraźnie preferowani są zmotoryzowani uczestnicy ruchy. Pani Prezydent Dulkiewicz, piesi i wrażliwi uczestnicy ruchu pieszego proszą o interwencję.
- 71 34
-
2024-03-18 16:59
(2)
Paranoja," niech całkowicie zablokują ruch samochodowy" w tym mieście i kierowcy stoją w korach produkując smog. Pieszy najważniejszy, co za kpina?
- 2 6
-
2024-03-19 00:56
Zawsze chce mi się śmiać z tego argumentu kierowców, że przecież nie można robić ułatwień dla ruchu pieszego/rowerowego, bo generuje to więcej smogu i pyłu ze ścieranych hamulców xD Jak tak wam zależy na ekologii, to wysadźcie zadki z foteli, hipokryci.
- 0 0
-
2024-03-19 00:40
Pieszy JEST najważniejszy. Miasto jest dla ludzi, nie samochodów. Widzę że przez spaliny mało kto o tym pamięta
- 0 1
-
2024-03-18 14:20
Jest takie pojęcie jak przejście dwuetapowe.
- 7 2
-
2024-03-18 08:14
(2)
A dlaczego ma być na raz? I mówię to jako pieszy
- 16 6
-
2024-03-19 00:42
Bo inaczej stoisz dobrych dwie minuty czekając na przejście przez jedne głupie pasy, szczególnie jak ktoś się spieszy (a nie może/nie chce biec) to jest to problematyczne
- 0 1
-
2024-03-18 23:30
bo na dwa trwa 10 sekund+2 minuty przerwy+ 10 sekund.
to nie jest logiczne. mówię jako kierowca, który musi tamtędy przejść na piechotę dosłownie dwa razy w roku. to miejsce to skandal.
- 1 0
-
2024-03-18 07:46
Jadąc od strony Słowackiego do Bałtyckiej rowerem też trzeba się spieszyć.
- 6 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.