• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Łatwiej zjechać z estakady w kierunku Obłuża, trudniej na Pogórze

Patryk Szczerba
12 października 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Kierowcom po zmianach łatwiej zjechać z estakady w kierunku Unruga. Problem mają jadący w kierunku Pogórza, którym zostaje jeden pas. Kierowcom po zmianach łatwiej zjechać z estakady w kierunku Unruga. Problem mają jadący w kierunku Pogórza, którym zostaje jeden pas.

Od kilku dni na pasach prawym i środkowym Estakady Kwiatkowskiego przed zjazdem na łącznicę do ul. Unruga zobacz na mapie Gdyni ruch odbywa się wyłącznie w prawo. Przez to jadący w kierunku Pogórza mogą korzystać tylko z jednego pasa. - Gdzie sens i logika, skoro wcześniej zachęcano tam do jazdy na zamek? - pytają kierowcy. - Takie rozwiązanie było rekomendowane przez Audytora Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego - odpowiadają urzędnicy.



Czy w najbliższych latach znikną korki na trasie w kierunku Pogórza?

O zamiarze uporządkowania zjazdu z Estakady Kwiatkowskiego w kierunku ul. Unruga informowaliśmy jako pierwsi pod koniec sierpnia. Wcześniej przez kilka lat funkcjonowało tam prowizoryczne rozwiązanie w postaci plastikowych separatorów. Sprawdzało się, ale było niebezpieczne, więc jeszcze przed wyborami urzędnicy zdecydowali się zmienić organizację ruchu, malując farbą nowe oznaczenia.

Zmiany na Estakadzie Kwiatkowskiego pomogły, ale nie wszystkim



Na pasach prawym i środkowym na Estakadzie Kwiatkowskiego przed zjazdem na łącznicę do ul. Unruga, ruch odbywa się od kilku dni wyłącznie w prawo. Prosto, w kierunku Pogórza, można pojechać wyłącznie ze skrajnego lewego pasa.

I o ile z pierwszej zmiany większość jest zadowolona, to druga zdążyła już wywołać spore wzburzenie wśród kierowców.

- Nie tak dawno był artykuł, aby zmotywować kierowców do jazdy na zamek w tym miejscu ustawieniem znaku. Teraz zmienia się organizację ruchu, malując linię ciągłą niepozwalającą na jazdę prawym pasem. Gdzie sens i logika? - pyta pan Marek.
Zauważa też, że niebawem na dobre zacznie się przebudowa skrzyżowania płk. Dąbka z Kwiatkowskiego.

- Korki dopiero się zaczną, a tu taka niespodzianka. Zamiast ruch usprawnić, to zamyka się jeden pas w miejscu, gdzie i tak jazda na zamek szła opornie - dodaje.

Urzędnicy: takie rozwiązanie zalecał audytor bezpieczeństwa



Obecna sytuacja na Estakadzie Kwiatkowskiego. Obecna sytuacja na Estakadzie Kwiatkowskiego.
Urzędnicy tłumaczą, że to docelowe rozwiązanie, które było rekomendowane przez Audytora Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego.

- Kontrolował on uprzednią koncepcję rozwiązań, planującą wprowadzenie możliwości skrętu z Estakady Kwiatkowskiego z dwóch pasów ruchu - wyjaśnia Wojciech Folejewski z Zarządu Dróg i Zieleni.
Na zmiany nie ma też co liczyć po planowanej przebudowie ul. Kwiatkowskiego na odcinku od ul. Unruga do ul. płk. Dąbka, przewidującej poszerzenie ulicy do czterech pasów ruchu.

- Skrajne prawe pasy będą przeznaczone na buspasy. Tak więc zmniejszenie liczby pasów ruchu do jednego, już przed zjazdem do ul. Unruga będzie kontynuowane również na projektowanym odcinku ul. Kwiatkowskiego - uzupełnia.

Opinie (254) 4 zablokowane

  • Estakada,Morska

    Tak samo powinno być zrobione przy zjeździe na morską, i korek też by się skończył przed zjazdem na morską, a jeden pas w kierunku obwodnicy wystarczy

    • 0 0

  • Zagrozenie

    Panie Wojciechu Folejewski.

    Czy bierze Pan odpowiedzialność za wypadki po zmianie organizacji ruchu, spowodowane ograniczona widocznością podczas włączania się do ruchu jadąc wjazdem na estakadę od ulicy kontenerowej?

    • 0 0

  • ruch

    Od stałego przejęcia włądzy przez gryzonia i jego kamandy w głowach im sie po.......ło.Błąd za błędem ale są nietykalni.Tylko farba, reorganizacje i durne decyzje.Miliony wyrzucone w błoto.Czy ktoś za to odpowie?

    • 0 0

  • 300m bezużytecznego asfaltu (4)

    To po co ten asfalt na jezdni wyłączonej z ruchu? Lepiej posadzić trawę i drzewka jak w Parku Centralnym. Korki będą sięgać Morskiej.

    • 40 5

    • Następny cwaniaczek

      Co już nie możesz wszystkich którzy byli przed tobą wyprzedzić ?

      • 0 0

    • Te 300 m asfaltu jednak zmusza do myślenia prawda

      • 0 0

    • Bezużyteczny to masz chyba swój mózg. Naprawdę, użyj go zanim napiszesz brednie. Czasami trzeba jakiś element jezdni wyłączyć z ruchu aby chociażby zapewnić większe bezpieczeństwo. Estakada była budowana gdy sikales pewnie w pieluchy, a po mieście jeździły Ikarusy, a proboszcz z Obłuża nie ustanowił przeszkody rozbudowy estakady w postaci cmentarza. A teraz jest jak jest i trzeba zmarnować kilkaset metrów asfaltu. Żadna tragedia, naprawdę...

      • 4 3

    • będą go eksploatować na zmianę

      jak lewy się zużyje, to na czas remontu przerzucą się na prawy. I tak w kółko. Nie, no, żartowałem, nie wpadną na to. Jak już będą robić remont to zamkną całą jezdnię w stronę Pogórza.

      • 12 2

  • Koniec z cwaniactwem buractwem i pseudowyedukowanym kierowcami

    Wiadomo, że każdemu się spieszy ale jakim trzeba być burakiem żeby minąć kilometrową kolejkę czekających cierpliwie kierowców i jeszcze mieć pretensje, że na końcu nie chcą go wpuścić.
    Wykluczenie tego pasa niema żadnego wpływu na przepustowość w stronę Kosakowa a jedynie likwiduje cwaniactwo i umożliwia sprawiedliwe oczekiwanie w korku.
    Szkoda tylko, że tak późno bo sytuacji w których kierowcą czekających cierpliwie puszczały nerwy i taranowali cwaniaków było by coraz więcej.
    Bo ja sam niejednokrotnie miałem ochotę takiemu przywalić.
    Rozumiałbym takie zachowanie gdyby był znak zamka błyskawicznego. Ale takiego nie ma.

    • 1 0

  • Korki!!!!!!

    Z hali na oksywie o 16godz jade godzine!!!! Masakra jakas cidziennie korki!!!!

    • 0 0

  • (17)

    Wszystko fajnie tylko te wpychajace się autobusy które najpierw jada bus pasem a później zjeżdżają na lewy pas żeby po chwili go zatorowac bo ominęły korek i zjeżdżają z powrotem . Czasem dwa na raz

    • 93 24

    • To weś się przesiądź.

      • 0 0

    • Oczywiście że tak robią

      I to jest bez sensu bo aby skręcić w prawo najpierw robią slalom : w lewo a potem znów w prawo. Możecie sobie mnożyć ludzi w autobusie ale to nie zmieni faktu że: A) ludzie będą używać swoich aut, B) takie manewry 15 metrowym autobusem nie powinny miec miejsca, kierowcy busów bardzo agresywnie wpychają się na prawo, ty musisz całkowicie się zatrzymać aby wpuścić te kilkanaście metrów a to zabiera czas a więc rozciąga korek. czy ktoś kto umie liczyć pasażerów w autobusie policzył ile traci czasu w tym korku przez takue manewry ????

      • 3 0

    • (11)

      Przesiądź się na taki autobus to będziesz zadowolony jak ja. Ty w swoim aucie jesteś sam a w autobusie ze 100 osób.

      • 25 22

      • (4)

        Te 100 osob w autobusie 100 mniej aut na drodze

        • 12 12

        • Nieprawda bo te osoby (3)

          Nie maja prawa jazdy, nie maja auta, nie maja pieniędzy na auto. Ludzie świadomie zostawiający auto pod domem w celu skorzystania ze zbiorkomu to moim zdaniem odsetek, widać po twarzach

          • 19 17

          • Niezły oszołom, "widać po twarzach"... A to w fizjonomii kierowcy jest coś charakterystycznego? Poza pośpiesznym wkurzem na wszystko dookoła, oczywiście

            • 2 0

          • Bzdury gadasz - gdzie kolizje i naprawy aut, niedyspozycja zdrowotna, albo inna ?

            Gdzie ci którym odebrano prawo jazdy czasowo lub stale - pijak samochodowy po wyjściu z więzienia ma nie iść do pracy i może wsiąść za kierownicę nielegalnie ?

            • 1 1

          • Dlatego trzeba to zmienić, "zachęcając" ludzi podatkiem od auta. Nie może być tak, że w rodzinie są 3-4 auta, bo każdy członek rodziny "musi" dojeżdżać autem. Wprowadzenie opłat za auta na zachodzie, spowodowało, że już nie każdy "musi" dojeżdżać autem i jednak da się zbiorkomem.

            • 7 7

      • z czego jesteś zadowolony

        Wielki mi postęp kawałek buspasa zamiast poprowadzić go do samego dołu...

        • 1 0

      • Nie każdy ma możliwość dojechać do pracy autobusem... (4)

        Zrozumcie wreszcie, autobus ok,ale nie zawsze to jest opcja, z której można skorzystać jadąc do pracy...ludzie pracują w różnych miejscach... Fakt jest taki,że jest bus pas a autobusy i tak zjeżdżają na lewy pas,powodując później jeszcze większy korek...

        • 32 11

        • (3)

          Bo jakiś umysł z ZDiZ wpadł na genialny pomysł, żeby ten buspas kończył się 100 metrów przed zjazdem. Powienien być pociągnięty aż do zjazdu, teraz są dwa pasy przecież.

          • 20 4

          • ??? (1)

            I wtedy grupa jadąca w kierunku Pogórza Dolnego by stała znacznie dłużej bo na tym samym pasie co Ci jadący na Oksywie. Super pomysł...

            • 7 3

            • A jak było rok temu? Był jeden pas i korek dokładnie taki sam!

              • 2 0

          • Tak powinno być

            • 8 1

    • Bo buspas powinienen być do samego końca łącznicy, a tak takie kombinacje busdriverzy muszą robić

      Jedynym z prawdziwego zdarzenia jest buspas na Kieleckiej, reszta to jakieś pseudo buspasy ;/

      • 4 0

    • Chciałbym doczekać, że na końcu zjazdu z estakady nad skrzyżowaniem znajdzie się jakaś kamera i zaczną wyłapywać tych wszystkich cwaniaczków, którzy z pasa na wprost skręcają w prawo do Oksywia. Bo ekwilibrystykę ze zmianami pasów uprawiają nie tylko kierowcy autobusów.

      • 11 0

    • Dramat panie, dramat....

      • 11 3

  • Specjalista organizacji haosu !

    Znowu jakiś kretyn bez pojęcia dobrał się do organizacji ruchu! Siedzi pewnie za biurkiem a do pracy komunikacja miejska i mu się wydaje że wie wszystko!

    • 0 1

  • Inteligenci za biurka

    Gdyby panowie inżynierowie z ZDIZ
    Codziennie musieli jeździć estakada kwiatkowskiego sadze ze ich punkt widzenie diametralnie by się zmienił. Cudowne rozwiązanie które wprowadzili dwa pasy skrętne na ul Unruga. Szkoda ze podobna sytuacja mająca miejsce na przeciwległym końcu na zjeździe w ul. Morska nie ma podobnego rozwiązania. Cóż potrzeba czasu by wpaść na ten pomysł, a może potrzebny jest czas by za ten pomysł skasować jakaś dobra kasę.

    • 1 1

  • A mi to się podoba, super decyzja.

    • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane