- 1 Jak zniszczono Rady Dzielnic w Gdyni (113 opinii)
- 2 Lądowanie w Poznaniu przez nocny Duathlon (136 opinii)
- 3 PKP chce oddać Gdyni tunel. Szansa na zmiany w centrum (120 opinii)
- 4 Pozostałości baterii mającej bronić portu (67 opinii)
- 5 Wybudują chodnik w miejscu prowizorki (50 opinii)
- 6 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (136 opinii)
Londyn i Sztokholm bliżej
Irlandczycy z Ryanaira ogłosili niedawno, że na Polskich trasach (do i z naszego kraju) już 150 tys. pasażerów wykupiło rezerwacje w ich linii. Dla mieszkańców Trójmiasta jest to o tyle ważne, że największy tani przewoźnik lotniczy w Europie już niebawem będzie latał także z naszej aglomeracji. 30 października uruchomione zostaną loty do Londynu na lotnisko Stansted, oraz do Frankfurtu na lotnisko Hahn. Ile rezerwacji na te trasy już sprzedano?
Tomasz Kułakowski odpowiadający za sprzedaż i marketing Ryanair w Europie Środkowej, nie jest człowiekiem, który nawet na proste pytania odpowiada wprost. - Rezerwacje na trasach z Gdańska do Londynu i Frankfurtu stanowią dużą część ogólnej liczby rezerwacji na polskich trasach Ryanair. - odpowiada na nasze pytanie o popularność gdańskich połączeń. - Bilety na loty Ryanair z Gdańska, mimo działania w tym porcie lotniczym konkurencji, sprzedają się bardzo dobrze. To zasługa najniższych cen Ryanair, jak również fakt niestosowania tzw. opłat paliwowych, w zdzieraniu których niezwykle lubują się inne tanie linie.
Konia z rzędem temu, kto z tego wywodu zrozumiał coś więcej niż przytyk do konkurencji, że drogo sobie liczy za paliwo. A konkurencja Ryanaira nie zasypia gruszek w popiele. Wizz Air, który z Gdańska lata już od dłuższego czasu, 1 grudnia uruchamia nowe połączenie do Sztokholmu. Samoloty polecą cztery razy w tygodniu.
Warto przypomnieć, że węgierski przewoźnik starał się już latać z Katowic, przez Gdańsk, do Sztokholmu. Wiosną br. te plany pokrzyżowała Straż Graniczna, teraz nic już na przeszkodzie chyba nie stanie.
- Wizz Air, nie zniechęcony tamtym niepowodzeniem, stwierdził najwyraźniej, że warto zainwestować w połączenie Pomorza ze Szwecją - twierdzi Adam Skonieczny, szef działu marketingu i analiz portu lotniczego w Rębiechowie. - Na tej trasie zawsze latało sporo osób, z tym, że do tej pory przesiadały się w Kopenhadze.
Nowe połączenia nie mają jednak żadnego związku z nową, niższą taryfą opłat lotniskowych, jaką chwalą się władze Rębiechowa. Zdaniem Adama Skoniecznego połączenia Wizz Aira i Ryanaira były negocjowane jeszcze przed jej wejściem w życie.
Opinie (42)
-
2005-09-20 23:55
Nowa miejscowosc?
...chwalą się władze Rembiechowa - ciekawe gdzie jest to REMbiechowo...
- 0 0
-
2005-09-21 00:16
no no
aglomeracja- to brzmi dumnie :)
- 0 0
-
2005-09-21 00:26
Powiem tak:
ef ju si kej Ryanair! Zawsze wybiore Wizz'a, chocby byl drozszy o 200 zlotych! Mam swoj honor i nie bede latal liniami pazernych i zarozumialych ludzikow! Cwaniaki z Ryana mieli tak podpisane umowy paliwowe "hedging", ze jako jedni z niewielu tanich przewoznikow nie stracili duzo na naglych wzrostach kosztow kerozyny. Inni nie mieli takich mozliwosci, z racji bycia duzo mniejsza firma oraz tego, ze sa stosunkowo mlodym przedsiebiorstwem. Tym niemniej konkurencja jest potrzebna i mam oczywiscie nadzieje, ze Wizzair ja wytrzyma.
- 0 0
-
2005-09-21 07:22
ANALE CZYTAĆ I WYCIĄGAĆ WNIOSKI
LOLKI CZYTAĆ I CIESZYC SIĘ. A CO CIEBIE OBCHODZI UMOWA PALIWOWA ITD, WAŻNE ŻE JEST KOLEJNA FIRMA KTÓRA DALEJ OBNIŻA KOSZTY.
JAK KTOŚ NIE CHCE LATAĆ TANIMI LINIAMI - PROPONUJE LOTY CHARTEROWE LUB LOT'A
...tam sie płaci nie tylko za paliwko :P- 0 0
-
2005-09-21 07:33
ANALE CZYTAĆ I WYCIĄGAĆ WNIOSKI
Tatuś ci robił krzywdę w dzieciństwie?
Nick to by potwierdzał.- 0 0
-
2005-09-21 08:34
.. a jakby kolejne linie lotnicze decydowały się na rozpoczęcie latania z Gdańska..
... to może dla odmiany niech wybiorą, ja wiem, może Londyn? Albo Sztokholm lub Helsinki? Tak, zdecydowanie wystarczają nam loty na północ; w przypadku chęci odwiedzenia południa Europy możemy spokojnie spędzić pół doby w pociągu i potem lecieć z Katowic.. :D
- 0 0
-
2005-09-21 08:56
Najlepsze jest to...
że bilety na pierwsze loty do Sztokholmu kosztują 0 zł (serio), ale gdy doliczyć opłatę paliwową i opłaty lotniskowe to wychodzi prawie 300 zł w dwie strony. Oczywiście, to też nie jest jakaś wygórowana kwota za przewiezienie tyłka nad Bałtykiem w te, i we wte, ale jednak to sporo więcej niż 0 zł, które tak ładnie wygląda w materiałach i przekazach reklamowych ;-))))))
- 0 0
-
2005-09-21 09:42
A ja się cieszę!
W końcu mogę sobie pozwolić na latanie i absolutnie nie uważam aby te 300zł Do Stockholmu czy Londynu było dużo- nawet jeśli wyjściowa cena wynosi 0zł;-) a końcowa te pare stówek- w końcu samolot nie doleci tam na powietrzu i automatycznym pilocie- więc trochę to musi kosztować. Szkoda tylko, że podróż należy planować na dobrych parę miesięcy wcześniej a jak chce sie przenieść bilet na drugą osobę ( bo coś nam wypadnie) to kosztuje to drugie tyle.
- 0 0
-
2005-09-21 09:43
DAreck ma racje!
Tylko Londyn i Londyn, a co z lotami do Niemiec? Tam głównie lata drogi i beznadziejny LOT!
- 0 0
-
2005-09-21 09:49
A co z dojazdem
Mam znajomych Szwedów którzy z checią przyjeźdzaja do Tricity, dla nich nasza Aglomeracja a szczególnie Sopot to Ibiza! Natomiast może ktoś wreszcie pomyśli o autobusach z lotniska do centrum? Te autobusy Jelcz czy Ikarus to tragedia, ile pieniedzy z naszych podatków idzie na duperele? Może wreszcie ktoś pomyśli, że Gdańsk traci jako miasto z portem lotniczym. Już dawno wyprzedził nas Kraków i Poznań a teraz tylko Lublin czeka, aby przejąć połączenia tanich linii lotniczych. Za co nasi włodarze biorą pensje , za wysiadywanie ciepłych posadek? Kto się wreszcie za to weźnie, bo ja już na te dziadostwo nie mogę patrzeć!!!
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.