• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Londyn i Sztokholm bliżej

Michał Stąporek
21 września 2005 (artykuł sprzed 18 lat) 
Z Wizz Airem do Sztokholmu, a z Ryanairem do Frankfurtu i Londynu polecimy już tej jesieni z lotniska w Rębiechowie. Czy nowe trasy zawdzięczamy nowej taryfie opłat lotniskowych na trójmiejskim lotnisku?

Irlandczycy z Ryanaira ogłosili niedawno, że na Polskich trasach (do i z naszego kraju) już 150 tys. pasażerów wykupiło rezerwacje w ich linii. Dla mieszkańców Trójmiasta jest to o tyle ważne, że największy tani przewoźnik lotniczy w Europie już niebawem będzie latał także z naszej aglomeracji. 30 października uruchomione zostaną loty do Londynu na lotnisko Stansted, oraz do Frankfurtu na lotnisko Hahn. Ile rezerwacji na te trasy już sprzedano?

Tomasz Kułakowski odpowiadający za sprzedaż i marketing Ryanair w Europie Środkowej, nie jest człowiekiem, który nawet na proste pytania odpowiada wprost. - Rezerwacje na trasach z Gdańska do Londynu i Frankfurtu stanowią dużą część ogólnej liczby rezerwacji na polskich trasach Ryanair. - odpowiada na nasze pytanie o popularność gdańskich połączeń. - Bilety na loty Ryanair z Gdańska, mimo działania w tym porcie lotniczym konkurencji, sprzedają się bardzo dobrze. To zasługa najniższych cen Ryanair, jak również fakt niestosowania tzw. opłat paliwowych, w zdzieraniu których niezwykle lubują się inne tanie linie.

Konia z rzędem temu, kto z tego wywodu zrozumiał coś więcej niż przytyk do konkurencji, że drogo sobie liczy za paliwo. A konkurencja Ryanaira nie zasypia gruszek w popiele. Wizz Air, który z Gdańska lata już od dłuższego czasu, 1 grudnia uruchamia nowe połączenie do Sztokholmu. Samoloty polecą cztery razy w tygodniu.

Warto przypomnieć, że węgierski przewoźnik starał się już latać z Katowic, przez Gdańsk, do Sztokholmu. Wiosną br. te plany pokrzyżowała Straż Graniczna, teraz nic już na przeszkodzie chyba nie stanie.

- Wizz Air, nie zniechęcony tamtym niepowodzeniem, stwierdził najwyraźniej, że warto zainwestować w połączenie Pomorza ze Szwecją - twierdzi Adam Skonieczny, szef działu marketingu i analiz portu lotniczego w Rębiechowie. - Na tej trasie zawsze latało sporo osób, z tym, że do tej pory przesiadały się w Kopenhadze.

Nowe połączenia nie mają jednak żadnego związku z nową, niższą taryfą opłat lotniskowych, jaką chwalą się władze Rębiechowa. Zdaniem Adama Skoniecznego połączenia Wizz Aira i Ryanaira były negocjowane jeszcze przed jej wejściem w życie.

Opinie (42)

  • a Londyn?

    co to za personalne pseudodyskusje . waszka waszce nierowna a londyn???

    • 0 0

  • pochowajmy londyn co my gorsi jestesmy

    muzyka tu taka sama nawet towary podobne

    . czy nie chodzi po prostu o wynagrodzenia..

    kto lubi niech jezdzi na weekendy . Pozdrawiam

    durniów ktorym potrzebna byla wyprawa do barakow kosztem tego co zostawili . oby im sie kiedys odwrocilo .

    • 0 0

  • WaszkaZ

    Oblatywaczem nie jestem, ale w branży siedzę. A aporopos naszych dociekań, ciekawy artykuł: http://wiadomosci.onet.pl/1249301,2678,kioskart.html
    o bezpieczeństwie lotów małych, tanich przewoźników. Pozdrawiam

    • 0 0

  • Londyn, Londyn no i jeszcze...Londyn

    Sa jeszcze inne miejscowosci w UK. Mnie by ucieszylo gdyby cos taniego latalo bardziej na polnoc - Liverpool najlepiej. Dojazd do Luton jest meczacy, nie wspominajac o kosztach zwiazanych z parkowaniem samochodu. Stansted w ogole odpada bo to "po zlej stronie".
    :)

    • 0 0

  • Aby do przodu

    Najważniejsze,że lotnisko w Gdańsku stale się rozwija,liczba pasażerów w 2005 roku prawdopodobnie przekroczy 600.000 osób.

    • 0 0

  • Oblatywacz

    Faktycznie jest to sensowne co piszesz, lecz kazdy samolot podlega resursowi remontowemu, a do tego bada sie na bierzaco czujnikami i innymi przyrzadami, drgania , wycieki np. oleju (składu jego chemiczny i np. zawarość opiłkow np. z kawitacji) i jeszcze wiele elementow. Wszystko winno byc zapisane w ksiazce eksploatacji maszyny i w komputerowej bazie danych, mimo skrupulatnych analiz, przeglądow, remontow, serwisowania - wszystko zdarzyc sie może.
    O czym mowi TEORIA KATASTROF (wg krzywej Gausa)i jesli jestes, faktycznie oblatywaczem, to wiesz także na czym polega i co to jest eksploatyka.

    • 0 0

  • Dla naszego wspólnego dobra...

    ...mam nadzieję że WizzAir i RyanAir nie tną kosztów na utrzymaniu samolotów w sprawności technicznej i robią regularne i dogłębne przeglądy swoich maszyn. Nie wiem w jakim stanie są ich samoloty (wyglądają bardzo dobrze), ale słyszałem (od razu dodam że nie sprawdzone) głosy od ludzi (pasazerów) że do samolotu "taniego" przewoźnika by nigdy nie wsiedli, bo koszty właśnie przeglądów technicznych, są jednymi z tych które się w tych liniach tnie. Mam nadzieję że Wizz i Ryan jako renomowani przewoźnicy, na bezpieczeństwie nie oszczędzają.

    • 0 0

  • Gdynia moze ten wysoki pułap osiagnac

    czy chocby Szeremietiewo, Domodiedowo - najpiekniejsze sa jak wiecie marzenia o lataniu.
    Przepraszam za urwany watek i brak podpisu

    • 0 0

  • garmi"klamczuszek i pseudointelektualista waszka"

    z czym Cie skłamałem, łaskawcze?
    Zobacz zintegrowany program operacyjny rozwoju regionalego dla Gdyni, ktory sie obecnie podaje symulacji.
    kazdy proj.w sposob nieunikniony styka sie ze soba - a takze czesto wiaze na jakisczas -rozne grupy i srodowiska.
    Życze mu jak najlepiej, poniewaz zawsze wspomagalem i wspierałem madrych ludzi i inwestycje z przyszłoscia, a nienawidze oszolomstwa.
    Co do lotow, to juz tez sie dosc nalatałem, ale jeszcze nie startowałem ani nie londowalem na Babich dołach i wiem co prawda , ze nie bedzie to o'Hara, moim marzeniem jest

    • 0 0

  • faszka jak zwykle na temat pisze

    Kłamczuszek coś wspomina o skateparku.
    Ciekawe gdzie twój pryncypał ma skatepark jak nie potrafi zaplanować sensownie 1 km ścieżki rowerowej.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane