- 1 Jak zniszczono Rady Dzielnic w Gdyni (107 opinii)
- 2 Lądowanie w Poznaniu przez nocny Duathlon (127 opinii)
- 3 PKP chce oddać Gdyni tunel. Szansa na zmiany w centrum (120 opinii)
- 4 Wybudują chodnik w miejscu prowizorki (50 opinii)
- 5 Pozostałości baterii mającej bronić portu (67 opinii)
- 6 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (136 opinii)
Loteria podatkowa znów w Gdańsku. Większe koszty, ale lepsze nagrody
W marcu ruszy druga edycja loterii podatkowej "PIT w Gdańsku się Opłaca!", w której miasto zachęca do rozliczania PIT-ów w Gdańsku. W ubiegłym roku do kasy miasta wpłynęło w ten sposób prawie 10 mln zł, a na rozliczenie podatku zdecydowało się prawie 4 tys. osób więcej. W tym roku koszty organizacji loterii wzrosną o 25 proc., ale nagrody dla podatników mają być bardziej atrakcyjne.
Przypomnijmy, że aby wziąć udział w losowaniu nagród nie trzeba być zameldowanym w Gdańsku. Wystarczy w zeznaniu podatkowym wpisać gdański adres zamieszkania. Oczywiście w loterii mogą wziąć udział także rodowici gdańszczanie, mieszkający tu i rozliczający się od lat.
Już po zakończeniu pierwszej edycji władze miasta zapowiedziały, że loteria będzie kontynuowana w kolejnych latach. W grudniu pojawiły się jednak wątpliwości, bo przetarg na organizację i przeprowadzenie loterii został unieważniony (na ogłoszone postępowanie nie odpowiedziała ani jedna firma).
Urzędnicy podjęli więc decyzję, by wyłonić wykonawcę w trybie zamówienia z wolnej ręki. Tegoroczną loterię przeprowadzi Agencja Promocyjno-Reklamowa Smolar z Łodzi. W portfolio firmy znajdują się m.in. kampanie promocyjne dla firm piwowarskich, kosmetycznych i spożywczych. Ma też doświadczenie we współpracy z samorządami.
Ubiegłoroczna organizacja loterii kosztowała miasto ok. 160 tys. zł. W tym roku koszty wzrosły o 40 tys. zł. Dlaczego?
- Wzrost kosztów do 200 tys. zł podyktowany jest zwiększoną atrakcyjnością nagród - samochodu hybrydowego, większej liczby rowerów i postulowanych przez mieszkańców Kart Mieszkańca z biletami okresowym - wyjaśnia Olimpia Schneider z biura prasowego UM w Gdańsku.
Choć koszty rosną, to już pierwsza edycja pokazała, że miastu organizacja loterii po prostu się opłaca. W wyniku kampanii zachęcającej do płacenia podatków w Gdańsku, miasto zyskało prawie 4 tysiące nowych podatników co przełożyło się na zwiększone o 9,5 mln zł wpływy z podatku PIT (średnio więc jedna osoba rozliczyła na rzecz gminy ok. 2,3 tys. zł podatku). W zamian oprócz samochodu mogli oni wygrać także nagrody rzeczowe: konsole, rowery miejskie oraz sprzęt RTV i AGD.
Nagrodą główną w loterii podatkowej będzie podobnie jak w ubiegłym roku nowy samochód o napędzie hybrydowym. Ponadto na podatników czekać będzie 15 rowerów miejskich oraz 50 imiennych kart mieszkańca doładowanych pełnopłatnym biletem 5-cio miesięcznym na linie zwykłe, pospieszne i nocne w granicach Gdańska.
Regulamin bez zmian
W ubiegłym roku nie zabrakło też kontrowersji. Zwycięzcą okazał się bowiem Michał Gad, na co dzień pracownik Saur Neptun Gdańsk, a więc spółki w której udziałowcem jest miasto. Mimo wątpliwości, w tegorocznym regulaminie nie wprowadzono jednak zapisów uniemożliwiających udział w loterii pracownikom miejskich spółek. Dlaczego?
- Uważamy, że zarówno ubiegłoroczny jak i tegoroczny regulamin loterii są jednymi z najbardziej restrykcyjnych regulaminów obowiązujących dla podobnych loterii - podkreśla Schneider. - Chcąc wyeliminować osoby zatrudnione we wszystkich jednostkach organizacyjnych miasta Gdańska, spółkach i instytucjach kultury, szkołach przedszkolach itd. musielibyśmy wyłączyć około 80 tys. osób. Pamiętajmy, że mowa tu o nauczycielach, opiekunkach, pracownikach socjalnych, szeregowych pracownikach wykonujących często prace fizyczne itd. - tłumaczy Schneider.
Loteria ma ruszyć w marcu. Laureatów poznamy na przełomie wiosny i lata. W 2017 r. wzięło w niej udział 14 801 osób.
Opinie (95) 4 zablokowane
-
2018-02-12 21:42
Pewnie będzie jak z loterią paragonową!
- 2 0
-
2018-02-13 01:23
Gwarancja wielkiej wygranej jak w loteri paragonowej.
Tylko grać - stado niech ulega iluzji wielkiej wygranej.
- 0 0
-
2018-02-14 12:52
No i super, to jak skorzystamy my z tych 9.5 mln?
- 0 0
-
2018-03-19 10:32
biuro rachunkowe
Ktoś pisał o programie może będzie Ci łatwiej z biurem MG-Finanse z Gdańska - ja zaniosłam i o wiele szybciej i łatwiej to poszło wszystko także może i tobie się przyda :)
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.