- 1 Oszukana na "akcje Orlenu" straciła 140 tys. zł (77 opinii)
- 2 3,5 mln zł wygrane w Lotto na Przymorzu (72 opinie)
- 3 Drugi lewoskręt na Trasie W-Z nic nie dał? (150 opinii)
- 4 Altana w parku Oliwskim ofiarą złomiarzy (111 opinii)
- 5 Najstarsza fontanna idzie do remontu (103 opinie)
- 6 Chodnik dodatkowym pasem Grunwaldzkiej (214 opinii)
Ludzik wygrał z mewami
Radosny, pełen energii człowieczek będzie od dziś symbolem Pomorza, wpisanym w logo naszego województwa.
Trwa sezon na nowe loga pomorskich imprez i instytucji. Dwa tygodnie temu pisaliśmy o znaku graficznym gdańskiej kandydatury do tytułu Europejskiej Stolicy Kultury 2016. Wczoraj Urząd Marszałkowski rozstrzygnął konkurs na graficzny symbol Pomorza.
Ma on trafić na foldery reklamowe, plakaty, mapy, gadżety itp. - Będzie radosnym symbolem naszego regionu - przekonuje Jan Kozłowski, marszałek Województwa Pomorskiego.
Radości, energii i pozytywnych emocji w nowym logo rzeczywiście nie brakuje. Logo przedstawia bowiem sylwetkę człowieka, utworzoną z trzech elementów: promieniejącego słońca, błękitnej fali i czerwonej strzałki.
- Słońce to radość i energia. Fala symbolizuje położenie województwa, ale także coś dynamicznego. Strzałka może przywodzić na myśl kierunek, ale także nieustanny rozwój. Odczytana jako dach kojarzy się z bezpieczeństwem i gościnnością - rozszyfrowuje swojego "ludzika" Wojciech Janicki z Poznania, autor zwycięskiego projektu.
- Wybraliśmy projekt, który był najbardziej oryginalny - przyznaje Beata Ligman, p.o. kierownika biura promocji Urzędu Marszałkowskiego. - Bardzo wiele projektów wykorzystywało bowiem te same motywy. Mieliśmy więc dziesiątki wariacji na temat żaglówki, konturu województwa i mew.
W zeszłym roku wybrano hasło reklamujące nasze województwo. Brzmi ono: "Pomorskie - dobry kurs". Zdaniem urzędników nowe logo jest naturalnym dopełnieniem tamtego wyboru.
Za wszystkie prawa do zwycięskiego projektu urząd marszałkowski zapłacił 4 tys. zł. To pięciokrotnie mniej, niż Gdańsk zapłacił autorowi projektu loga Europejskiej Stolicy Kultury Gdańsk 2016.
Opinie (67) 3 zablokowane
-
2007-06-28 09:35
do pracusia
he he dobrze pracusiu. spalmy fajkię pokoju.
- 0 0
-
2007-06-28 09:48
objasnienie logosa (dla niełapiących sledzia)
Wartwa pierwsza oznacza energie ..
Warstwa druga to oczywiscie nadmorskie polozenie..
Natomiast te czerwone na dole symbolizuje wieczne roboty drogowe w miescie ...- 0 0
-
2007-06-28 10:06
powtarzam logo takie sobie - bo autor nigdy w Gdańsku nie był
choć każdy w Polsce powinien wiedzieć jednak, ze region kojarzy się z zatoką, która jest najbardziej rozpoznawalnym geograficznie (topograficznie) elementem
i tego mi brakuje
bo teraz to logo jest po prostu zwykłym znakiem, niekoniecznie takim, który kojarzy się z Pomorzem
no właśnie komu skojarzy się z Pomorzem od pierwszego momentu???
te same elementy mogą dotyczyć Mazur- 0 0
-
2007-06-28 10:41
podstawowe błędy w znaku
W znakach marek nie używa się sił natury takich jak słońce, deszcz czy wiatr bo to można zaobserwować wszedzie. Skoro nie słońce do spanikowana głowa. Jak najbardziej używa się elementów charakterystycznych dla otoczenia. Zarys gór jeśli dotyczy gór, lasy na terenach bardzo zalesionych, piasek na terenach pustynnych lub właśnie plażowych. Pomorze to plaże a w tym znaku nie widać tego elementu. Jest niebieski slad symbolizujący co?? Rzekę. Jak narazie jestem w Afryce nad nilem. Ten czerwony wigwam. Zaraz czerwonoskórzy i tipi. To nie słońce tylko pióropusz na głowie. To nie Afryka tylko rzeka Kolorado i czerwonoskóry w Ameryce Północnej. I już wiem. Albo to plakat namawiający do odwiedzenia Kalifornii w USA albo plakat jakiegoś rezerwatu Indian. Najgorsze, że to logo nie ma nic związanego z regionem, który ma reprezentować.
- 0 0
-
2007-06-28 11:08
...
bardziej przypomina logo piekarni niż województwa. Nie mówie, że autor nie ma telentu ale to jakiś żart.
... to chyba kolejny przekręt? Ktoś w Urzędzie Marszałkowskim nie wywiązuję się z obowiązków?- 0 0
-
2007-06-28 12:17
no to juz lepsze
niz poprzednie ze słońcem wpadającym do nocnika.
może zamiast tego czerwonego trójkącika walnęli by jeszcze jeden taki wąs (na środkowej pozycji) w kolorze zółtym. to by przynajmniej sugerowało słoneczną plażę.
tak czy siak, ktoś mógłby sie bardziej postarać!- 0 0
-
2007-06-28 12:21
ładne to logo, sympatyczne takie
- 0 0
-
2007-06-28 12:46
mnie się nie podoba
Za mało charakterystyczne. Logo nie musi być dziełem sztuki, ale powinno się kojarzyć jednoznacznie. A to można łączyć właściwie ze wszystkim. Np. z Mazurami, jak już ktoś wspomniał.
Argumenty typu "nie znasz się, porozmawiaj z grafikami" uważam za nietrafione, ostatecznie logo ma być reklamą skierowaną nie do grafików, a do zwykłych śmiertelników.
Szkoda, że naszym władzom zabrakło gustu.- 0 0
-
2007-06-28 14:24
historylogo
czy w logo Nike tak samo dopatrujesz sie doslownie sportowych butow, a moze sznurowek?
czy logo LG czy nawet BMW to uproszczona wersja monitora/silnika? chyba raczej nie tedy droga.- 0 0
-
2007-06-28 15:09
Konkurs był na logotyp a nie logo
Konkurs dotyczył LOGOTYPU
1. definicja do znalezienia na wikipedi.
2. informacja o konkursie na logotyp do znalezienia na wrotapomorza.pl
Swoją drogą ciekawe czy ludzie rozpisujący konkurs i oceniający prace konkursowe wiedzą co kryje się pod pojęciem LOGO i LOGOTYP
Logo jest ciekawe ale czy najlepsze dla pomorza. Faktycznie może to być logo dowolnego obszaru kraju:
1. słońce
2. chmury, morze, rzeka, jezioro
3. dach, góry- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.