• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ludzik wygrał z mewami

Michał Stąporek
28 czerwca 2007 (artykuł sprzed 16 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Bliźniacze logo Pomorza

Radosny, pełen energii człowieczek będzie od dziś symbolem Pomorza, wpisanym w logo naszego województwa.



Trwa sezon na nowe loga pomorskich imprez i instytucji. Dwa tygodnie temu pisaliśmy o znaku graficznym gdańskiej kandydatury do tytułu Europejskiej Stolicy Kultury 2016. Wczoraj Urząd Marszałkowski rozstrzygnął konkurs na graficzny symbol Pomorza.

Ma on trafić na foldery reklamowe, plakaty, mapy, gadżety itp. - Będzie radosnym symbolem naszego regionu - przekonuje Jan Kozłowski, marszałek Województwa Pomorskiego.

Radości, energii i pozytywnych emocji w nowym logo rzeczywiście nie brakuje. Logo przedstawia bowiem sylwetkę człowieka, utworzoną z trzech elementów: promieniejącego słońca, błękitnej fali i czerwonej strzałki.

- Słońce to radość i energia. Fala symbolizuje położenie województwa, ale także coś dynamicznego. Strzałka może przywodzić na myśl kierunek, ale także nieustanny rozwój. Odczytana jako dach kojarzy się z bezpieczeństwem i gościnnością - rozszyfrowuje swojego "ludzika" Wojciech Janicki z Poznania, autor zwycięskiego projektu.

29-letni grafik jest wykładowcą w Pracowni Projektowania Znaku i Typografii poznańskiej ASP. Zaprojektował logo, które pokonało 242 inne prace.

- Wybraliśmy projekt, który był najbardziej oryginalny - przyznaje Beata Ligman, p.o. kierownika biura promocji Urzędu Marszałkowskiego. - Bardzo wiele projektów wykorzystywało bowiem te same motywy. Mieliśmy więc dziesiątki wariacji na temat żaglówki, konturu województwa i mew.

W zeszłym roku wybrano hasło reklamujące nasze województwo. Brzmi ono: "Pomorskie - dobry kurs". Zdaniem urzędników nowe logo jest naturalnym dopełnieniem tamtego wyboru.

Za wszystkie prawa do zwycięskiego projektu urząd marszałkowski zapłacił 4 tys. zł. To pięciokrotnie mniej, niż Gdańsk zapłacił autorowi projektu loga Europejskiej Stolicy Kultury Gdańsk 2016.

Opinie (67) 3 zablokowane

  • PORAżKA!!!!!!

    • 0 0

  • oceniający traktują te pojęcia wymiennie (to słonce w nocniku nazywali logotypem)

    • 0 0

  • amator

    a Ty wiesz, co sie kryje?

    logotyp to wcale nie typografia pelniaca funkcje logo, tylko wlasnie znak graficzny (nie wazne czy z symbolem czy bez) - graficzne odwzorowanie charakteru badz dzialalnosci podmiotu (w tym przypadku wojewodztwa).

    PS. Wikipedia to nie wyrocznia.

    • 0 0

  • Mewa bardziej do nas pasuje

    Ten czlowieczek jest malo profesionalnym logo pomorza, idelany na ulotki dla dzieci,a na plakaty ulotki i foldery dla doroslych mewa jest najbardziej adekwatym symbolem pomorza, treściwym i odzwierciedlającym nasze połorzenie, naprawde niemają czym sie zajmowac w urzedach tylko wymyslaniem loga które idealnie sie sprawdzalo i bylo rozpoznawane nawet na południu polski...

    • 0 0

  • gratulacje!!!!

    widze, że gro z Was albo z zazdrosci (typowej dla Polaków), albo z zawiści (jeszcze bardziej typowej), obraża autora znaku i osoby, którym on się podoba. To dośc smutne i żenujące. Logo nie może być ilustracją, bo wówczas zatraciłoby charakter znaku... to informacja dla wszystkich tych, którzy są fanami "ilustarcyjek" pt. morze, żaglówka, mewy i najlepiej jeszcze rybak... Wybrane logo uważam za bardzo nowoczesne i czytelne ( wyłaczywszy oczywiscie analfabetów), jest bardzo dynamiczne i przede wszystkim zachowuje spójny charakter z hasłem "Pomorskie dobry kurs". Zwyciescy gratuluję i współczuje, że jego radość i nagroda stoi niektórym Pomorzanom, ością w gardle.

    • 0 0

  • logo to nazwa firmowa np mercedes, a jego znakiem firmowym jest wiadomo co:-)
    zatem logo województwa pomorskiego jest zdaje mie sie czarny gryf na żółtym tle
    omawiane "logo" województwa pomorskiego jest banalne i PASUJE BARDZIEJ DO OZNACZANIA POLA NAMIOTOWEGO:-)
    zamiast napisu "pomorskie dobry kurs" równie dobrze można by było napisać pod spodem - POLE NAMIOTOWE 500 metrów...
    nieprawdaż?
    czego niby mamy zazdrościć? talentu? no bez przesadyzmów:-)

    • 0 0

  • na tej samej zasadzie mozemy pod gryfem wojewodzkim napisac Peugeot i produkowac autka.

    • 0 0

  • logo jest całkiem OK, dość swobodne ale i czytelne. myślę że może ciekawie zaistnieć w identyfikacji...tzn. rozwinięciu. Pamiętajmy że to znak o charakterze turystyczno-promocyjnym wiele będzie zależało od sposobu jego użycia.

    • 0 0

  • Mi sie bardzo podoba - nie ma przyrostu formy nad trescia , dla mnie SUPER :)

    • 0 0

  • chyba przerostu, dario.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane