- 1 15 lat temu otwarto powiększoną galerię Klif (53 opinie)
- 2 Nowe ściany starej kawiarni na Aniołkach (53 opinie)
- 3 Zamiast Rębiechowa lotnisko na morzu (166 opinii)
- 4 Wieczny kłopot z dzielnicami: "na" czy "w" (443 opinie)
- 5 108. urodziny najstarszej gdańszczanki (146 opinii)
- 6 Tajemnicza baszta zostanie otwarta (67 opinii)
Mała-duża zmiana ważnego skrzyżowania nad morzem
Gdański Zarząd Dróg i Zieleni zlecił opracowanie koncepcji przebudowy najbardziej zakorkowanego skrzyżowania w pasie nadmorskim Czarnego Dworu z al. Jana Pawła II . Drogowcy chcą, by między Przymorzem a al. Hallera można było przez nie przejechać w obu kierunkach po dwóch pasach.
Jest nadzieja, że wkrótce się to zmieni. I wcale nie mowa tu o budowie planowanego Zielonego Bulwaru (inwestycja budzi kontrowersje, a szanse na jej realizację maleją także ze względu na wysokie koszty, wynoszące ok. 2 mld zł), lecz o przebudowie skrzyżowania. W ubiegłym roku pisaliśmy o możliwej w tym miejscu budowie ronda, ale tego rozwiązania drogowcy nie biorą pod uwagę.
- Rondo nie jest najlepszym pomysłem. Jest tam zbyt duże natężenie pieszych, poza tym zależy nam na głównej relacji, a więc jeździe na wprost. Ta przy skrzyżowaniu o ruchu okrężnym byłaby zależna od relacji bocznych. Można by było tego uniknąć przy budowie ronda większego, ale tam nie ma na to miejsca - tłumaczą urzędnicy.
Drogowcy chcą, by kierowcy przejeżdżając przez skrzyżowanie mieli do dyspozycji więcej miejsca.
- Chcemy, by w obrębie skrzyżowania Czarnego Dworu z al. Jana Pawła II powstały dodatkowe pasy do jazdy na wprost - zdradza Mieczysław Kotłowski, dyrektor GZDiZ. - Są do tego uwarunkowania środowiskowe. Chcemy wykorzystać rowy odwadniające po obu stronach jezdni, tylko trzeba sprawdzić, jak i czy w ogóle zaingerujemy w ujęcia wody. Zleciliśmy już opracowanie koncepcji, która ostatecznie rozstrzygnie nasze wątpliwości.
Gdyby z opracowania wynikły pozytywne wnioski i inwestycja została zrealizowana, na Czarnym Dworze powstaną dodatkowe pasy do jazdy na wprost - zarówno w kierunku Przymorza, jak i tunelu. Optymalnie miałyby po 3,5 m szerokości, ale mogą być też o pół metra węższe. Jak mówi dyrektor GZDiZ, dwa pasy do jazdy na wprost powinny w znacznym stopniu odkorkować obie jezdnie i poprawić czasy przejazdu między Hallera a Obrońców Wybrzeża.
- Za skrzyżowaniem Czarnego Dworu z al. Jana Pawła II korek nie trzyma ani w kierunku tunelu, ani w stronę Przymorza. Zarówno przy Obrońców Wybrzeża, jak i przy Hallera ruch rozchodzi się w trzech relacjach: w lewo, na wprost i w prawo. Gdyby i tu były takie korki jak po obu stronach skrzyżowania z al. Jana Pawła II, wszelkie doraźne rozwiązania nie byłyby skuteczne.
Miasto wygospodarowało już środki na analizę zleconą Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. Po jej opracowaniu drogowcy poznają odpowiedź, czy, kiedy i za ile powstaną dodatkowe pasy.
Wydaje się, że drogowcy są mocno zdeterminowani, by ulżyć zarówno kierowcom korzystającym z tunelu, jak i mieszkańcom Przymorza, Zaspy czy Brzeźna, którzy po jego otwarciu najbardziej odczuwają jego negatywne skutki.
- To skrzyżowanie niweczy cały "efekt tunelu". Musimy coś z tym zrobić - dodaje Kotłowski.
Opinie (327) 4 zablokowane
-
2018-05-15 00:14
(1)
Konsekwentne forsowanie "zielonej" autostrady składającej dostęp Przymorza do Parku na ołtarzu nadrzędnej, św. przepustowości dla mieszkańców dzielnic i gmin ościennych. Tam ładnie się mieszka i w ciszy, mając wygodny dojazd przez całe hałaśliwe, nasze miasto. Mam znajomą, która mieszka niedaleko i dojeżdża do Malborka. Codziennie. I z powrotem. Przecież jest wygodny dojazd.
- 10 8
-
2018-05-15 06:49
Boże jakie prześladowania
Przymorze w ogóle nie będzie mieć dostępu do parku, na każdym przejściu dla pieszych będzie stał strażnik z kałachem i strzelał do mieszkańców.
- 3 1
-
2018-05-15 06:46
Tylko po co ??? Wystarczy zrobić duże skrzyżowanie o ruchu okrężnym !!!
- 3 7
-
2018-05-15 06:28
Bzdura korki się tylko przesuną bo i tak dalej będzie zwężenie do 1 pasa
- 12 1
-
2018-05-15 05:59
Zmiany bardzo pilne czekamy na realizację projektu aby nie za parę lat
- 3 2
-
2018-05-14 21:34
(8)
Może jeszcze 7 pasów? Jak w USA czy Rosji? Co tak skromnie, do morza daleko, zmieści się. Może lepiej będzie utrudniać ruch samochodowy, żeby mniej osób decydowało się przemieszczać w ten sposób, a poprawić komunikację zbiorową? Jeśli już co dodatkowego, to bus pas. I ścieżka rowerowa. Bo ta nędzna namiastka wzdłuż Czarnego Dworu jest niemal nieprzejezdna.
- 34 18
-
2018-05-14 21:42
(7)
Zeby Twoja KOMUNIKACJA mogla i miała po czym jeździć to z akcyzy z paliw musi być kasa. Proste jak konstrukcja cepa. Daj ludziom wygodnie jezdzi, samochodów przybywa bo mamy gospodarkę rozwijająca się. Jesli mam wybór 50 min stać a autobusie i bujać się jak na statku w zaduchu, smrodzie, nie wiedząc czy zdążę na przesiadke, to wole moje auto. A jak dolicze 2 miesięcznie metropolitalne za 500 zł to stawiam na wygode. Diesla 3.0 nie mam. Przestancie zmuszac ludzi i wmawiac ze rozwój komunikacji coś da. Nie da sie stworzyc tylu linii i w takim takcie kursowania. Jest nas za dużo w blokowiskach i biurowcach a dodatkowo wszystie duze miejsca pracy skumulowane są w jednym pasie drogowym.
- 11 13
-
2018-05-14 22:03
(6)
Za tę komunikację powinni płacić jej użytkownicy. Z biletów kasa, a nie z akcyzy. Samochody też nie są darmo- koszt zakupu pojazdu, naprawy, oc, ac, paliwo itp, więc tę kasę, albo jej część można spokojnie przeznaczyć na bilety.
- 1 9
-
2018-05-14 22:07
(5)
A autobus to jezdzi po ulicach które sie budują z biletów? Zrozumiałeś wogole???????????
- 2 1
-
2018-05-14 22:10
(4)
Autobusy nie potrzebują kilkupasmowych ulic, a w jeden pojazd można upchnąć około 100 kierowców.
- 8 2
-
2018-05-14 22:16
(3)
Potrzebują buspasow i ulic a je buduje sie tez z podatku akcyzowego. Jak krowie na rowie trzeba....
- 2 6
-
2018-05-14 22:36
(1)
Z PITow mieszkańców nie z żadnej akcyY jak juz.
- 2 4
-
2018-05-15 05:26
Z pitow to sobie placicie 500 plus i premie dla pisiorow.
- 2 1
-
2018-05-14 22:44
No i gdzie są te buspasy?
- 2 0
-
2018-05-15 05:12
Dwa pasy
Bez poszerzenia obrońców wybrzeża do dwóch pasów to inwestycja nic nie daje
- 10 4
-
2018-05-15 01:28
Wydaje mi się że jeżeli już myślą o przebudowie to lepsza byłaby opcja ronda turbinowego
omawianego kilka artykułów temu
- 3 2
-
2018-05-15 00:42
Wystarczy udrożnić odcinek Hallera - Jana Pawła II,
czyli tam porobić po dwa pasy i już będzie lepiej.
- 6 4
-
2018-05-15 00:38
Znikną tam korki to pojawią się na następnym ze skrzyżowań.
- 8 4
-
2018-05-14 23:27
O Boże ! Nareszcie !!!!
- 3 11
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.