• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mała-duża zmiana ważnego skrzyżowania nad morzem

Maciej Korolczuk
14 maja 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Wkrótce skrzyżowanie Czarnego Dworu z al. Jana Pawła II może zyskać dwa dodatkowe pasy ruchu - po jednym w obu kierunkach do jazdy na wprost. Wkrótce skrzyżowanie Czarnego Dworu z al. Jana Pawła II może zyskać dwa dodatkowe pasy ruchu - po jednym w obu kierunkach do jazdy na wprost.

Gdański Zarząd Dróg i Zieleni zlecił opracowanie koncepcji przebudowy najbardziej zakorkowanego skrzyżowania w pasie nadmorskim Czarnego Dworu z al. Jana Pawła II zobacz na mapie Gdańska. Drogowcy chcą, by między Przymorzem a al. Hallera można było przez nie przejechać w obu kierunkach po dwóch pasach.



Czy korki na Czarnym Dworze są dla ciebie dokuczliwe?

Otwarcie tunelu pod Martwą Wisłą wielu kierowcom skróciło i ułatwiło podróżowanie po Gdańsku. Odkorkowało się centrum miasta, ruch ciężarowy przeniósł się do podwodnej przeprawy, szybciej można przedostać się też na wylotówkę z Gdańska w kierunku Warszawy. Większe zainteresowanie tunelem sprawiło jednak, że od dwóch lat kierowcy każdego dnia tkwią w korkach na Czarnym Dworze. Ruch wstrzymuje tam skrzyżowanie z al. Jana Pawła II. Przepustowość ogranicza też jednopasmowa jezdnia między Przymorzem a Zaspą.

Jest nadzieja, że wkrótce się to zmieni. I wcale nie mowa tu o budowie planowanego Zielonego Bulwaru (inwestycja budzi kontrowersje, a szanse na jej realizację maleją także ze względu na wysokie koszty, wynoszące ok. 2 mld zł), lecz o przebudowie skrzyżowania. W ubiegłym roku pisaliśmy o możliwej w tym miejscu budowie ronda, ale tego rozwiązania drogowcy nie biorą pod uwagę.

- Rondo nie jest najlepszym pomysłem. Jest tam zbyt duże natężenie pieszych, poza tym zależy nam na głównej relacji, a więc jeździe na wprost. Ta przy skrzyżowaniu o ruchu okrężnym byłaby zależna od relacji bocznych. Można by było tego uniknąć przy budowie ronda większego, ale tam nie ma na to miejsca - tłumaczą urzędnicy.

Drogowcy chcą, by kierowcy przejeżdżając przez skrzyżowanie mieli do dyspozycji więcej miejsca.

- Chcemy, by w obrębie skrzyżowania Czarnego Dworu z al. Jana Pawła II powstały dodatkowe pasy do jazdy na wprost - zdradza Mieczysław Kotłowski, dyrektor GZDiZ. - Są do tego uwarunkowania środowiskowe. Chcemy wykorzystać rowy odwadniające po obu stronach jezdni, tylko trzeba sprawdzić, jak i czy w ogóle zaingerujemy w ujęcia wody. Zleciliśmy już opracowanie koncepcji, która ostatecznie rozstrzygnie nasze wątpliwości.
Gdyby z opracowania wynikły pozytywne wnioski i inwestycja została zrealizowana, na Czarnym Dworze powstaną dodatkowe pasy do jazdy na wprost - zarówno w kierunku Przymorza, jak i tunelu. Optymalnie miałyby po 3,5 m szerokości, ale mogą być też o pół metra węższe. Jak mówi dyrektor GZDiZ, dwa pasy do jazdy na wprost powinny w znacznym stopniu odkorkować obie jezdnie i poprawić czasy przejazdu między Hallera a Obrońców Wybrzeża.

- Za skrzyżowaniem Czarnego Dworu z al. Jana Pawła II korek nie trzyma ani w kierunku tunelu, ani w stronę Przymorza. Zarówno przy Obrońców Wybrzeża, jak i przy Hallera ruch rozchodzi się w trzech relacjach: w lewo, na wprost i w prawo. Gdyby i tu były takie korki jak po obu stronach skrzyżowania z al. Jana Pawła II, wszelkie doraźne rozwiązania nie byłyby skuteczne.
Miasto wygospodarowało już środki na analizę zleconą Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. Po jej opracowaniu drogowcy poznają odpowiedź, czy, kiedy i za ile powstaną dodatkowe pasy.

Wydaje się, że drogowcy są mocno zdeterminowani, by ulżyć zarówno kierowcom korzystającym z tunelu, jak i mieszkańcom Przymorza, Zaspy czy Brzeźna, którzy po jego otwarciu najbardziej odczuwają jego negatywne skutki.

- To skrzyżowanie niweczy cały "efekt tunelu". Musimy coś z tym zrobić - dodaje Kotłowski.

Opinie (327) 4 zablokowane

  • (1)

    Konsekwentne forsowanie "zielonej" autostrady składającej dostęp Przymorza do Parku na ołtarzu nadrzędnej, św. przepustowości dla mieszkańców dzielnic i gmin ościennych. Tam ładnie się mieszka i w ciszy, mając wygodny dojazd przez całe hałaśliwe, nasze miasto. Mam znajomą, która mieszka niedaleko i dojeżdża do Malborka. Codziennie. I z powrotem. Przecież jest wygodny dojazd.

    • 10 8

    • Boże jakie prześladowania

      Przymorze w ogóle nie będzie mieć dostępu do parku, na każdym przejściu dla pieszych będzie stał strażnik z kałachem i strzelał do mieszkańców.

      • 3 1

  • Tylko po co ??? Wystarczy zrobić duże skrzyżowanie o ruchu okrężnym !!!

    • 3 7

  • Bzdura korki się tylko przesuną bo i tak dalej będzie zwężenie do 1 pasa

    • 12 1

  • Zmiany bardzo pilne czekamy na realizację projektu aby nie za parę lat

    • 3 2

  • (8)

    Może jeszcze 7 pasów? Jak w USA czy Rosji? Co tak skromnie, do morza daleko, zmieści się. Może lepiej będzie utrudniać ruch samochodowy, żeby mniej osób decydowało się przemieszczać w ten sposób, a poprawić komunikację zbiorową? Jeśli już co dodatkowego, to bus pas. I ścieżka rowerowa. Bo ta nędzna namiastka wzdłuż Czarnego Dworu jest niemal nieprzejezdna.

    • 34 18

    • (7)

      Zeby Twoja KOMUNIKACJA mogla i miała po czym jeździć to z akcyzy z paliw musi być kasa. Proste jak konstrukcja cepa. Daj ludziom wygodnie jezdzi, samochodów przybywa bo mamy gospodarkę rozwijająca się. Jesli mam wybór 50 min stać a autobusie i bujać się jak na statku w zaduchu, smrodzie, nie wiedząc czy zdążę na przesiadke, to wole moje auto. A jak dolicze 2 miesięcznie metropolitalne za 500 zł to stawiam na wygode. Diesla 3.0 nie mam. Przestancie zmuszac ludzi i wmawiac ze rozwój komunikacji coś da. Nie da sie stworzyc tylu linii i w takim takcie kursowania. Jest nas za dużo w blokowiskach i biurowcach a dodatkowo wszystie duze miejsca pracy skumulowane są w jednym pasie drogowym.

      • 11 13

      • (6)

        Za tę komunikację powinni płacić jej użytkownicy. Z biletów kasa, a nie z akcyzy. Samochody też nie są darmo- koszt zakupu pojazdu, naprawy, oc, ac, paliwo itp, więc tę kasę, albo jej część można spokojnie przeznaczyć na bilety.

        • 1 9

        • (5)

          A autobus to jezdzi po ulicach które sie budują z biletów? Zrozumiałeś wogole???????????

          • 2 1

          • (4)

            Autobusy nie potrzebują kilkupasmowych ulic, a w jeden pojazd można upchnąć około 100 kierowców.

            • 8 2

            • (3)

              Potrzebują buspasow i ulic a je buduje sie tez z podatku akcyzowego. Jak krowie na rowie trzeba....

              • 2 6

              • (1)

                Z PITow mieszkańców nie z żadnej akcyY jak juz.

                • 2 4

              • Z pitow to sobie placicie 500 plus i premie dla pisiorow.

                • 2 1

              • No i gdzie są te buspasy?

                • 2 0

  • Dwa pasy

    Bez poszerzenia obrońców wybrzeża do dwóch pasów to inwestycja nic nie daje

    • 10 4

  • Wydaje mi się że jeżeli już myślą o przebudowie to lepsza byłaby opcja ronda turbinowego

    omawianego kilka artykułów temu

    • 3 2

  • Wystarczy udrożnić odcinek Hallera - Jana Pawła II,

    czyli tam porobić po dwa pasy i już będzie lepiej.

    • 6 4

  • Znikną tam korki to pojawią się na następnym ze skrzyżowań.

    • 8 4

  • O Boże ! Nareszcie !!!!

    • 3 11

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane