• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mały Kack: najpierw buspasy, później przebudowa skrzyżowania

Patryk Szczerba
8 października 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Skrzyżowanie ulic Spokojna i Wielkopolska. Zdaniem wielu mieszkańców to najniebezpieczniejsza krzyżówka w ciągu ul. Wielkopolskiej. Skrzyżowanie ulic Spokojna i Wielkopolska. Zdaniem wielu mieszkańców to najniebezpieczniejsza krzyżówka w ciągu ul. Wielkopolskiej.

By przebudować niebezpieczne skrzyżowanie ulic Wielkopolska-Spokojna i GrażynyMapka w Małym Kacku trzeba byłoby stworzyć zamienną dokumentację dla węzła Karwiny, włączając w nią tę inwestycję. - Najpierw skupiamy się na poprawie warunków do transportu publicznego, o skrzyżowaniu będziemy pamiętać w kolejnym etapie budowy węzła - tłumaczą władze Gdyni.



Czy w okolicy twojego zamieszkania są niebezpieczne miejsca dla pieszych?

Dyskusja o poprawie bezpieczeństwa pieszych i kierowców na ul. Wielkopolskiej w Gdyni wróciła wraz ze śmiertelnym wypadkiem na tej ulicy sprzed miesiąca w okolicy skrzyżowania z ul. Sopocką.

Przypomnijmy: kierowca osobowego audi, podczas zmieniania pasa ruchu, stracił panowanie nad pojazdem, zjechał na lewe pobocze, a następnie uderzył w betonowy słup trakcji trolejbusowej.

Wskutek uderzenia samochód został praktycznie przecięty na pół, a 34-letni kierowca zginął.

Skutki wrześniowego wypadku na Wielkopolskiej w Gdyni. Skutki wrześniowego wypadku na Wielkopolskiej w Gdyni.

Budżet obywatelski nie pomógł



Mieszkańcy zwrócili uwagę, że do zdarzenia doszło w okolicy innego skrzyżowania Wielkopolskiej-Spokojnej i Grażyny, gdzie od lat trwają starania o przebudowę tej niebezpiecznej krzyżówki i uspokojenie ruchu w tym miejscu.

Mało brakowało, a udałoby się dzięki budżetowi obywatelskiemu, ale w głosowaniu mieszkańcy wybrali inne propozycje. Wydawało się, że mimo wszystko jest szansa na przebudowę, bo władze miasta zapowiadały zmiany przy okazji planów budowy węzła Karwiny.

- Miasto obiecywało zbudować sygnalizację na tym skrzyżowaniu w ramach węzła Karwiny, ale niestety zostało to wycięte z harmonogramu, więc kolejne wypadki to kwestia czasu - podkreślał we wrześniu autor wniosku do budżetu obywatelskiego.
Kilkanaście godzin po zdarzeniu, wiceprezydent Gdyni Marek Łucyk, odpowiadał że przebudowa skrzyżowania jest planowana, ale dopiero w drugim etapie budowy węzła Karwiny.

Sprawą zainteresował się Marek Dudziński, radny PiS. W interpelacji dopytuje, dlaczego nie uda się zrealizować inwestycji w pierwszym etapie i czy jest szansa, by wykonać przebudowę ze środków budżetu miasta.

Przebudowa zapewni też bezpieczeństwo pieszym. Przebudowa zapewni też bezpieczeństwo pieszym.

Przebudowa będzie, ale później



- Sygnalizacja na skrzyżowaniu jest niezwykle potrzebna. Świadczy o tym pojawienie się propozycji jej budowy w tegorocznym budżecie obywatelskim - pisze w korespondencji do władz Gdyni.
Wiceprezydent Gdyni w odpowiedzi poinformował po raz kolejny, że skrzyżowanie zostało wyłączone z projektu budowy węzła Karwiny, przyznając, że zapowiadane prace przy budowie to dopiero pierwszy etap współfinansowanej przez UE inwestycji.

- Ze względu na trwające w sąsiedztwie węzła Karwiny roboty budowlane związane z inwestycją Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, tj. budową odcinka drogi ekspresowej S6 Słupsk-Gdańsk, podjęto decyzję o realizacji przedmiotowego zadania etapowo - odpowiada Marek Łucyk.
Planowane inwestycje w ramach węzła Karwiny. Planowane inwestycje w ramach węzła Karwiny.

Priorytetem buspasy i parking przy PKM



Jak dodaje, w pierwszej fazie priorytetem są buspasy i parking przy PKM Karwiny, czyli inwestycje w transport publiczny, chętnie finansowane ze środków UE .

- Zakresem etapu pierwszego robót budowlanych objęto roboty, których realizacja poprawi infrastrukturę transportową służącą pojazdom transportu publicznego (wydzielone pasy ruchu) oraz infrastrukturę węzłową ułatwiającą zmianę środka transportu. Mając na względzie dobro mieszkańców Gdyni, zwiększenie atrakcyjności transportu publicznego, przy występujących już ogromnych utrudnieniach w ruchu drogowym, jest niezmiernie istotne - wskazuje Łucyk.
Dodaje, że przebudowa skrzyżowania byłaby możliwa, ale wymagałaby zmian w projekcie węzła Karwiny.

- Racjonalność takiego działania jest wątpliwa ze względu na kosztowność oraz znaczne skomplikowanie procedury administracyjnej - kończy.

Opinie (131) 10 zablokowanych

  • (2)

    znając silne gdyńskie lobby "światłowe" to postawią tam z 30 słupów z syngalizacją. co za różnica - tristar i tak tego nie ogarnie. poranny zjazd z obwodnicy do centrum przez wielkopolską będzie przezabawny

    • 2 4

    • Tam wystarczy (1)

      Przestawić światła z zza parkowej, przed zjazd w parkową i to na prawdę wystarczy.

      • 0 1

      • Są światła 100 metrów wyżej

        • 0 1

  • Korki na karwinach

    Są przez błędnie działającą sygnalizacje, po co nam korki na Małym Kacku ??

    • 0 0

  • (1)

    super... bedzie bus pas...
    w koncu autobusy beda szybciej jechaly...
    Tylka trzeba jakies kamery poustawiac , co by lapaly cfaniaczkow...

    • 2 0

    • Co to za logika

      Kiedy powstaje bus pas, reszta stoi w dłuższym korku, co za tym idzie, autobus też stoi aby dojechać do bus pasa...
      W rezultacie jedzie tak samo lub dłużej...

      • 0 0

  • Co z wyjazdem z Parkowej na Wielkopolską? (1)

    Niedługo będzie otwarte centrum handlowe Parkowa. Ruch na skrzyżowaniu będzie jeszcze większy.

    • 5 1

    • Inwestor zbudował owe centrum handlowe to niech teraz zbuduje nowe skrzyżowanie.

      • 1 1

  • Od kiedy ulica spokojna jest w (1)

    Małym kacku

    • 0 0

    • Od zawsze

      • 0 0

  • Czy są w twojej okolicy miejsca niebezpieczne dla pieszych? (2)

    Tak. Każde przejście naziemne jest przejściem niebezpiecznym bo jest kolizyjne. A takich przejść ma być więcej

    • 3 1

    • Potwierdzam

      Odwortna logika władz zabija pieszych.

      • 0 0

    • a czemu jest niebezpieczne, skoro jest oznaczone?

      czyzby jedni z uczestnikow urchu, nie przestrzegali nagminnie przepisow?

      • 0 0

  • Audi rozwaliło się przy skrzyżowaniu Wielkopolskiej i Strzelców. (2)

    • 15 0

    • (1)

      co za różnica. też na "s".. poziom dziennikarstwa dramatyczny..

      • 2 0

      • Problemem są światła w druga strone

        Na wysokości parkowej

        • 0 0

  • Te światła przy Spokojnej trzeba przepchać na następnym BO (1)

    inaczej przez następne 10 lat jeszcze tego nie zrobią. Mam nadzieję, że w przyszłym roku nie wygra 4-ta rozbudowa parku.

    • 9 5

    • Przepchnąć

      Dokładnie wystarczy je przestawić i będzie wyjazd z parkowej w strone karwin

      • 1 0

  • Wiadomo co z planami przebudowy skrzyżowania Parkowej z Wielkopolską? (2)

    po otwarciu centrum Parkova będzie tam armagedon

    • 16 1

    • Głównie to jest problemem

      Nie skrzyżowanie ze spokojną, a z parkową.

      • 0 0

    • kiedy otwarcie?

      • 1 0

  • zadluzenie Gdyni pod rzadami szczurka siega 1 mld pln - nie ma kasy (3)

    inwestycje wymagajace czegos wiecej od kubla bialej farby sa w obecnej sytuacji nie do zrealizowania

    • 20 2

    • pisowcu (1)

      idz juz spac jak partia dala 5 zl za wpis. juz zarobiles. napisales jak to w pustym saganie zadzwonilo ale zarobiles. wiec idz spac. kaszke zjesc,pampersa przebrac i dobranoc

      • 1 2

      • Peowiec hwjtowiec

        Nawet zdania po polsku nie umie skleić, ahhh te niemiaszki z gduńska

        • 0 0

    • Ale w nagrodę możesz wyrobić sobie kartę mieszkańca. Jako gratis -globus Gdyni

      • 6 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane