• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mandat dla przewoźnika, gdy autobus nie przyjedzie?

Janusz Waluszko
12 marca 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
- Autobus linii 199 regularnie nie przyjeżdża na przystanek, z którego korzystam. Czy skoro wykupiłem bilet miesięczny, nie można tego nazwać okradaniem mnie? - zastanawia się nasz czytelnik, pan Janusz. - Autobus linii 199 regularnie nie przyjeżdża na przystanek, z którego korzystam. Czy skoro wykupiłem bilet miesięczny, nie można tego nazwać okradaniem mnie? - zastanawia się nasz czytelnik, pan Janusz.

Pasażer bez biletu dostaje karę. A co grozi przewoźnikowi, gdy pasażer z biletem nie otrzymuje wykupionej przez siebie usługi, bo autobus nie przyjeżdża na przystanek? - pyta nasz czytelnik, pan Janusz.



Czy zdarza się, że autobus (tramwaj, trolejbus), na który czekasz, nie przyjeżdża na przystanek?

Nie wiem, czy to skarga, czy wyraz bezsilności. Dziś (piątek, 11 marca) po raz kolejny autobus linii 199 o godz. 7.02 nie przyjechał na przystanek przy ul. Jagiellońskiej. Zdarza się to dość często, nie każdy przypadek zgłaszam skargą do ZTM, z niewiary w sens tego.

Nie interesują mnie pokrętne wyjaśnienia, że była awaria, bo jeśli zdarza się to tak często, to trudno to brać serio. Pomijam regularne spóźnienia autobusu w drodze powrotnej z pracy, często o długość trwania odstępu między kursami. Bywa, że jedzie się poprzednim, niż ten, na który się przyszło. Około godz. 15-16 jest to zresztą regułą.

Jeśli człowiek nie płaci za bilet, to kontrolerzy karzą go mandatem. Ale jeśli ja płacę za bilet miesięczny i regularnie jestem okradany z pieniędzy, bo nie świadczy mi się usługi, za którą zapłaciłem, to czy nie powinno być tak, że firma przewozowa winna być karana mandatem na rzecz pasażerów?

Przecież to najczystsze złodziejstwo. Jest to szczególnie smutne w kontekście kolejnej podwyżki cen biletów uchwalonej przez władze miasta. Wychodzi na to, że będziemy teraz więcej płacić za usługi, których bardzo często nie otrzymamy.

ZTM i urzędu miasta nie pozdrawiam, pozostałych czytelników chciałbym
zapytać o radę: czy można coś z tym zrobić, np. na drodze sądowej?
Janusz Waluszko

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (445) 3 zablokowane

  • (3)

    Fajnie by było, jakby policja się zainteresowała autobusami wracającymi wieczorem do bazy. Na Hallera na ograniczeniu do 40km/h jadą po 80-90km/h i wyprzedzają na przejściu dla pieszych. Ci kierowcy powinni stracić uprawnienia!

    • 17 5

    • No właśnie..

      Oglądałem kiedyś w TVN Turbo kierowcę z pasażerami który na czerwonym ostro cisnął przez skrzyżowanie i I co ? Pan policjant tylko go upomniał . A my ile punktów i jaki mandat byśmy dostali/

      • 4 1

    • ZAMILCZCIE

      PSIE KRWIE, DO KROĆSET ZAMILCZCIE !!!

      • 1 1

    • a wytłumacz mi teraz dlaczego kur.. na drodze 2 pasmowej w 2 strony jest ograniczenie 40km/h?? to jest pranoja

      • 0 0

  • Beznadziejna sprawa (4)

    A ja mam taką sprawę. Kupując bilet 1-godzinny mam prawo teoretycznie jechać na nim godzinę. Jeśli moja zaplanowana podróż z przesiadką trwa mniej niż godzinę, ale na skutek spóźnienia drugiego autobusu/tramwaju czas się wydłuży to oczywiście dostaję mandat. Czy jest szansa na wygranie tego?

    • 24 3

    • Nic nie wygrasz (2)

      Masz mieć ważny bilet i koniec. Nikogo nie obchodzi to, że autobus się spóźnił. Masz zapłacić za przejazd i koniec. Co z tego, że dokładasz do kolejnego biletu i zamiast 3 zł masz już 5,50 zł za ten sam przejazd. Tak się traktuje pasażera w Gdańsku.

      • 12 2

      • (1)

        No nie, zgodnie z regulaminem przewozu przestojów, korków itd. nie wliczasz w czas, więc liczy się czas rozkładowy nawet gdy masz przesiadki. ZTM nie wygrałby takiej sprawy przed sądem, nawet gdyby się uparł.

        • 9 0

        • A po się ZTM ma upierać, skoro ma odpowiedni przepis?

          12. Okres ważności biletu jednorazowego czasowego ulega przedłużeniu o czas przerwy w ruchu spowodowanej przyczynami obiektywnymi (np. awaria, wypadek, zator).

          • 1 0

    • Kwestia udowodnienia, że nie jesteś wielbłądem (tu:oszustem, naciągaczem, gapowiczem).

      Z doświadczenia sugerowałabym aby w takim przypadku prosić kierowców o wpisanie na odwrocie biletu numeru autobusu wraz z datą i dokładnym czasem, w którym to zdarzenie ma miejsce. Bez tego nie ma co walczyć z Renomą w przypadku kontroli.
      acha, i nie dawajcie się nigdy wkręcić Renomie na historyjki typu "w pojazdach jest monitoring, więc spokojnie proszę podpisać wezwanie do zapłaty, a potem może Pan/Pani udowodnić bez problemu moment przejazdu (fakt kasowania biletu itp)" - hahaha! wgląd w monitoring ma tylko ZTM i sąd, czy siakoś tak (to wypowiedź Pana zza biurka w Renomie), a nie zwykłe szaraczki.

      • 0 0

  • 162 (1)

    To samo, czasem na Oruni Górnej przez godzinę potrafi nie przyjechać. Za to autobusy 154 i 254 lubią sobie odjeżdżać kilka minut za wcześnie przez co często na nie nie zdążam.

    • 10 2

    • On nie odjeżdzają za wcześnie tylko są spóźnione. ;)

      • 4 0

  • A moze zbiorowy pozew i gigantyczne odszkodowania? (2)

    • 27 3

    • I to jest chyba jedyne możliwe rozwiązanie

      Sprawa nagłośniona byłaby na całą Polskę. Nagle wyszłoby na jaw, jakiego włodarza mamy w Gdańsku. Wszystkie medale by mu spadły, i przy okazji Lisicki też by spadł...

      • 9 3

    • hahahah - zbiorowy pozew

      ale za wypadnięciem Lisickiego ze stołka jak najbardziej jestem ZA ;))

      • 3 0

  • Komunikacja w cywilizowanym kraju (1)

    Jeżdżąc czasami komunikacją miejską zauważyłem takie sceny: pomimo że autobus przyjechał punktualnie miła Pani kierowca powiedziała małżeństwu z dzieckiem w wózku "out" , bo byli 101. pasażerem (np) a autobus ma łącznie 100 miejsc. I co ? Nic żadnej awantury ani pretensji , a po wysadzonych pasażerów miał przyjechać specjalny bus. W Skandynawii mozna zauważyć często podobne scenki.

    • 8 2

    • A u nas byłaby zadyma , jak to mnie nie wpuszczą !

      • 1 0

  • Skąd ja to znam ;-/

    Teraz jestem w stanie stać i czekać na przystanku, ale przy kilkunasto czy kilkudziesięciostopniowym mrozie było zdecydowanie gorzej. Myślałam,że to efekt zimy, która jak zwykle zaskoczyła drogowców. Zima ustąpiła, a autobusy nadal jeżdżą jak chcą. Istny cyrk! ;-)

    • 17 3

  • (1)

    Ten ZTM to sztuczny TWÓR który robi kasę i czepia się NORMALNYCH !!!

    • 14 4

    • Ciekawe na czym robi tą kasę?

      W rzeczywistości każda złotówka wydana przez nas na bilety nie trafia do ZTM-u (oni nawet nie mają konta) tylko bezpośrednio do miasta, które ustala sobie ceny tych biletów. ZTM jest jedynie organizatorem komunikacji w tym mieście...

      • 0 0

  • Autobus linii 162 regularnie nie przyjeżdża na przystanek, czasami i godzinę czekałam. Przestałam nim jeździć i jadę teraz z przesiadką z Moreny do przystanku przy Locie i tam w autobusy w kierunku Oruni Górnej.

    • 11 1

  • Metropolia XXI w. (2)

    Komunikacja jednak jest dość kosztowna.A jak ktoś nawala to powinien ponosić tego konsekwencje.Jestem zdany na publiczny transport/o to apeluje też do mnie włodarz komunikacji/ i w XXI w oczekuję jego niezawodności.Powinna być taka organizacja ,że jak jest wpadka to nawet taxi na koszt sprawcy.A czemu nie ma rezerwy pojazdów na wypadek spóźnienia przy powrotnym/patrz 171/czy awarii.

    • 8 3

    • Ty się chyba z choinki urwałeś !

      • 0 0

    • Odpowiedziałeś sobie w pierwszym zdaniu

      Zgodnie z prawem przewozowym przewoźnik odpowiada tylko na skutek winy umyślnej lub rażącego niedbalstwa. Korki zaliczamy do przyczyn obiektywnych, zwalniających przewoźnika z odpowiedzialności.

      • 2 0

  • Linia 171 jest nie lepsza.. (4)

    ... też wielokrotnie stałem jak łoś na początkowym przystanku i autobus nie przyjeżdżał, a w zatoczce stał. Z tego co wiem, to niektóre kursy obsługuje firma Wakoz. Nie dość, że kierowcy są opryskliwi i nieuprzejmi, to punktualność ich pojazdów, jest tragiczna. Poza tym, jeśli firma zajmuje się budowlanką, to niech nie pcha się tam, gdzie nie ma doświadczenia, bo w autobusach jeżdżą ludzie, a nie cegły czy pustaki.

    • 8 8

    • Warbus, nie Wakoz :}

      j.w.

      • 3 0

    • Wakoz

      Kolego Yarecki, jeżeli jesteś niedoinformowany to się nie wypowiadaj, Wakoz nie obsługuje linii autobusowych tylko Warbus, a autobusy nie spóźniają się przez kierujących nimi ludzi tylko przez kierowców osobówek co rozbijają się na ul Spacerowej i korkują cala ulice.

      • 2 0

    • coś ci się w główce popiepszyło

      • 1 0

    • Podsumowanie

      Podsumuję kilka ostatnich wypowiedzi, które są nieprawdą, a informacje w niuch zawarte są bez sensu.
      1) Firma Wakoz nie obsługuje żadnego połączenia sieci miejskiej w Gdańsku, ani też nie posiada żadnego autobusu w swojej flocie.
      2) W dni powszednie na linii 171 obsługiwanej przez firmę WARBUS są trzy godzinne przerwy: 14:19 - 15:27, 15:49 - 16:57. 16:49, kursy, które powinny wyruszyć w trakcie tych przerw są obsługiwane następująco:
      14:27 - firma Warbus
      14:57 - PKM Gdynia (autobus niebiesko - biały)
      15:57 - dodatek linii 171 obsługiwany przez firm Warbus
      16:27 - PKM Gdynia
      17:27 - dodatek linii 171, który może mieć opóźnienie zważywszy na to, że włącza się z linii 122.
      3) Warbus posiada rezerwę, tylko jaki ma cel jej wyjeżdżanie, jak i tak nad korkiem nie przeleci.
      4) Rzadko, który z kierowców obsługujących linię 171 zachowuje się w sposób chamski, jeśli tak jest należy dzwonić do firmy, numer umieszcziny jest na ich stronie internetowej
      5) Wszyscy mają pretensje do kierowców, którzy jeżdżą w kółko, aby pasażerowie nie czekali jeszcze dłużej.

      Bardzo proszę o nie udzielanie się, jeśli nie posiada się odpowiedniej stuprocentowej wiedzy. W sprawie chamskich kierowców można dodatkowo napisać na ten adres: romsterek@dobrytata.pl - ja przekaże go, gdzie trzeba. :D

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane