- 1 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (246 opinii)
- 2 Partyzantka roślinna okiem przyrodnika (41 opinii)
- 3 Pod prąd uciekał przed policją (258 opinii)
- 4 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (844 opinie)
- 5 35 mln zł na remont gmachu Straży Granicznej (80 opinii)
- 6 Rozbój w kolejce SKM. Interwencja SOK (119 opinii)
Marcin Horała będzie odpowiadał za Centralny Port Komunikacyjny
Gdyński poseł PiS Marcin Horała będzie pełnomocnikiem rządu ds. Centralnego Portu Komunikacyjnego - zapowiedział w poniedziałek premier Mateusz Morawiecki. Horała będzie odpowiadał za realizację największej inwestycji infrastrukturalnej w Polsce.
Marcin Horała zastąpi zajmującego się tym dotychczas wiceministra infrastruktury, Mikołaja Wilda. Poseł z gdyńskiej Chyloni jest w Sejmie RP drugą kadencję. Wcześniej był radnym PiS w Gdyni, kandydował też na prezydenta miasta.
W poprzedniej kadencji Sejmu dał się poznać jako przewodniczący sejmowej speckomisji ds. wyłudzeń podatku VAT. To była trampolina w jego karierze. Szybko stał się pomorskim liderem PiS, co znalazło też odzwierciedlenie w wynikach wyborów. Podczas gdy cztery lata temu wszedł do Sejmu z nieco ponad 10 tys. głosów, w tym roku - już jako nr 1 na liście - zdobył poparcie ponad 86 tys. osób w regionie gdyńsko-słupskim.
Centralny Port Komunikacyjny - sztandarowy projekt PiS
Centralny Port Komunikacyjny "Solidarność" to projekt PiS ogłoszony jeszcze w poprzedniej kampanii wyborczej. W jego ramach w Baranowie, między Warszawą i Łodzią, ma powstać ogromny węzeł integrujący transport lotniczy, kolejowy i drogowy. Docelowo nowy Port Lotniczy Solidarność będzie w stanie obsłużyć 45 mln pasażerów rocznie. Do portu lotniczego dojedzie też kolej, którą w ciągu maksymalnie 2,5 godziny będzie można dojechać do największych miast w kraju.
Szacuje się, że inwestycja stworzy ok. 150 tys. nowych miejsc pracy. Koszt budowy ma sięgnąć 30-35 mld zł. W ramach całej koncepcji przebudowana zostanie też bowiem autostrada A2, wybudowana autostradowa obwodnica Warszawy oraz 1,6 tys. km linii kolejowych.
Inwestycja ma zakończyć się w 2027 roku.
Opinie (582) ponad 50 zablokowanych
-
2019-11-25 10:17
Czy ktoś rozumie dlaczego szprycha do Trójmiasta omija jedyne duże miasto na trasie - Toruń?
Bo nawet ludzie z CPK nie potrafią odpowiedzieć dlaczego!
- 14 2
-
2019-11-25 10:19
Nie ma się co martwić, bo ta inwestycja nigdy nie powstanie...
Jest kompletnie absurdalna, kosztująca tyle co naprawa sytuacji w edukacji i w opiece medycznej....
- 37 5
-
2019-11-25 10:22
Panie Horała bierz mnie na doradcę. (1)
Dużo latam tanimi liniami po całej Europie. W ciagu roku mam kilka kursów weekendowych. Widziałem niejeden terminal. Będzie co robić.
- 28 5
-
2019-11-25 10:35
tylko lekarz od głowy pomoże...
- 0 2
-
2019-11-25 10:26
plan budowy linii kolejowych jest doskonały i umożliwia o wiele łatwiejsze podróżowanie i dotarcie do Portu z każdego zakątka Polski
BRAWO ! Budować !- 7 23
-
2019-11-25 10:30
Pełnomocnik ds. Palenia Głupa i Opowiadania Bajek..
Może być coś takiego? Może i i jest!
- 28 6
-
2019-11-25 10:35
Śmieszene
Mafii vatowskiej nie wytropił w Ministerstwie Finansów, a odpowiada za budowę takiej inwestycji?
- 25 3
-
2019-11-25 10:37
Marcin Horała będzie odpowiadał za Centralny Port Komunikacyjny
A czy- jakby co-poniesie za to odpowiedzialność ???? Oto jest pytanie !!!
- 26 3
-
2019-11-25 10:37
a w poprzek ?
Np. z Trójmiasta na Mazury to furmanką?
- 10 3
-
2019-11-25 10:40
Ahh ta megalomania u polaków. Istny kabaret.
- 19 4
-
2019-11-25 10:41
Basenu w Gdyni przez tyle lat nie umial zbudowac
I to nie swoimi rekami...a z największa inwestycja w Kaczygrodzie na pewno sobie poradzi. Melduje wykonanie zadania panie premierze!
- 21 5
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.