• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Maszty flagowe na drodze do tunelu pod Pachołkiem

Krzysztof Koprowski
23 marca 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
  • Miejsce przewidziane do montażu masztów flagowych w pasie rozdziału Drogi Zielonej. Na wprost za skrzyżowaniem planowany jest wjazd do tunelu pod Pachołkiem, a w miejscu wykonania zdjęcia bezkolizyjny przejazd nad/pod skrzyżowaniem.
  • Widok w stronę Ergo Arena na drzewa, które zostaną docelowo wycięte.
  • Maszty flagowe przy Ergo Arenie. Podobne powstaną przy skrzyżowaniu z al. Grunwaldzką.

Wkrótce przy skrzyżowaniu al. Grunwaldzkiej z Drogą Zieloną zobacz na mapie Gdańska powstać mają kolejne maszty flagowe w Gdańsku. W tym miejscu planowany jest jednak jednocześnie bezkolizyjny przejazd do tunelu pod Pachołkiem. Urzędnicy przekonują, że jedno drugiemu nie przeszkadza. A droga do budowy tunelu jest bardzo daleka.



Czy budowa tunelu pod Pachołkiem zwiększy liczbę aut na Dolnym Tarasie?

Cztery maszty flagowe, każdy liczący 18 metrów, będą kolejnymi konstrukcjami tego typu w Gdańsku. Tym razem ich budowę przewidziano u zbiegu al. Grunwaldzkiej i Drogi Zielonej zobacz na mapie Gdańska - tuż obok granicy z Sopotem. Obecnie trwa wybór projektanta dokumentacji technicznej, która będzie gotowa w połowie roku.

Wcześniej, wraz z powstaniem Drogi Zielonej, między al. Grunwaldzką a Ergo Areną nasadzono kilka drzew w pasie rozdziału przy al. Grunwaldzkiej.

Sęk w tym, że maszty i drzewa zaplanowano w miejscu, przez które ma docelowo przebiegać droga prowadząca do tunelu pod Pachołkiem.

W dokumencie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowym dla domknięcia tzw. dużej ramy drogowej Gdańska, czyli układu dróg od wjazdu do miasta z Chwaszczyna do tunelu pod Martwą Wisłą, przez tunel pod Pachołkiem i pas nadmorski, przewidziano budowę pod lub nad tym skrzyżowaniem bezkolizyjnego przejazdu.

- Według STEŚ z 2014 r. nad skrzyżowaniem powstanie wiadukt drogowy. W jednym z wariantów przewiduje się natomiast budowę tunelu dla aut - potwierdza Olimpia Schneider z Urzędu Miejskiego w Gdańsku. - Postawienie masztów nie oznacza jednak rezygnacji z budowy Drogi Zielonej - Zielonego Bulwaru - zastrzega.

Inwestycja bez szans na dofinansowanie?



Jak informują urzędnicy, obecnie budowa tunelu pod Pachołkiem jest na etapie pozyskiwania tzw. decyzji środowiskowej. Procedura ta "może nie zakończyć się w 2019 r."

Co więcej, istniejący stan zaawansowania prac nad dokumentacją nadal nie pozwala ubiegać się o wsparcie z budżetu krajowego.

Z kolei w perspektywie unijnej na lata 2014-2020 nie ma także żadnych programów, które pozwoliłyby współfinansować inwestycję na poziomie 70-85 proc. Trudno dzisiaj powiedzieć, czy w przyszłości UE zgodzi się na wsparcie tej budowy, gdy promowany jest transport zbiorowy.

Budowa tunelu to więcej niż połowa dochodów miasta



- Szacowany koszt budowy tunelu [wzorem tunelu pod Martwą Wisłą będą to przypuszczalnie dwa tunele obok siebie - dop. red.] wynosi obecnie 1,8 - 2 mld zł. Szczegółowy kosztorys będzie wykonany wraz z dokumentacją budowlaną - dodaje Schneider.
Przypomnijmy, że w 2019 r. planowany całkowity dochód Gdańska ma wynieść ok. 3,349 mld zł, zaś oprócz tunelu pod Pachołkiem, dla rozładowania ruchu, planuje się jeszcze budowę Drogi Zielonej wzdłuż pasa nadmorskiego i ul. Nowej Kielnieńskiej, która pozwoli "zdjąć" tranzyt z obecnej ul. Kielnieńskiej zobacz na mapie Gdańska, gdy powstanie obwodnica metropolitalnaTrasa Kaszubska.

Kielnieńska będzie zwykłą drogą, a nie wizytówką Osowej


Widmo Drogi Czerwonej i brak miejsc parkingowych



Co jakiś czas odżywa również pomysł budowy fragmentu Drogi Czerwonej wzdłuż torów kolejowych, która odciąży al. Grunwaldzką przynajmniej na czteropasowym odcinku między tunelem pod Pachołkiem a ul. Pomorską zobacz na mapie Gdańska.

Nierozwiązanym i pomijanym przez projektantów oraz urzędników zagadnieniem pozostaje kwestia parkingów dla kolejnych samochodów, które dzięki temu wjadą na tzw. Dolny Taras miasta. Tymczasem już dziś brakuje miejsc postojowych dla wszystkich chętnych.

Tunel pod Pachołkiem wymusi rozbudowę kolejnych dróg?



Materiał archiwalny z listopada 2018 r.

Opinie (198) 1 zablokowana

  • Po co te maszty? NIech za tą kasę wyremontuja jakas droge. (1)

    • 160 14

    • te maszty potrzebne tak samo jak gigantyczne pomniki Jezusa

      • 0 0

  • Ile procent ruchu to rowerzyści?

    Czy ktoś ma oficjalne statystyki?

    • 1 0

  • dobrze, że nie malują trawników na zielono

    • 2 0

  • Czy przypadkiem na ilość samochodów w miescie (2)

    Nie wpływa ilość budowanych biur i budynków mieszkalnych w każdym wolnym miejscu . Trzeba było w tych miejscach wybudować parki , parkingi podziemne , ulice bo miasto i tak już było zakorkowane. Połowa obecnych biur i tak stoi pusta bo nie ma chętnych albo nie ma jak dojechać. Na proponowany dojazd do pracy rowerem miasto również nie jest przygotowane , niedługo ruszy Mevo to istniejące ścieżki rowerowe staną się nieprzejezdne bo jest ich mało za wąskie i po jednych stronach jezdni i zmieniają z jednej strony na druga. Trzeba mieć trochę wyobraźni żeby zobaczyc ze ścieżki rowerowe tez się zakorkują. Najlepszym rozwiązaniem to byłoby metro na co nas nie stać moznabyloby stworzyć szynobusy alenie ma już miejsca na tory bo planując rozwój miasta postawiono na korzyści deweloperów i teraz mamy to co mamy. Najgorzej ze nowe dzielnie buduje się bez perespektywy dojazdów czy przejazdów. Smutne obudziliśmy die z ręka w nocniku

    • 18 2

    • Ale bełkot (1)

      • 5 9

      • Bełkotem jest negowanie jego słusznej opinii

        Prawda w oczy kole?

        • 2 0

  • Uspokajać ruch w miescie (6)

    Zamiast uspokajać/wygaszać ruch w mieście - tak jak to się robi w cywilizowanych krajach - planują nowe drogi i wtłaczanie jeszcze większej ilości samochodów...
    Gdańsk niby taki pro europejski/zachodni a robią dokładnie przeciwnie jak w miastach na zachodzie - i nie tylko również na wschodzie nawet Moskwa zaczęła wyrzucać samochody z miasta...

    Nalezy ograniczać ruch samochodowy w mieście poprzez:
    - zmniejszanie ilości miejsc parkingowych
    - zwiększanie opłat za parkowanie
    - wprowadzić opłaty za wjazd do centrum
    - stawiać na komunikację zbiorowa priorytet
    - tworzyć budpasy
    - Zwężać ulice, poszerzać chodniki, sadzić drzewa zieleń
    - zmniejszać ilość samochodów do około 350 na 1000 mieszkańców

    • 21 28

    • (2)

      Krew mnie zalewa. Jeżdżę bardzo dużo po tym słynnym "zachodzie" i każde większe miasto ma w miare bezkolizyjne arterie puszczone przez środek taka wewnętrzna droga dużo daje bo wtedy można wszędzie dookoła uspokajać ruch ,a nią puścić ruch ,ale nie w Polsce trzeba robić na odwrót zamknąć wszystkie drogi i nie dawać alternatywy

      • 12 6

      • Dokładnie, w życiu nie byli na zachodzie UE czy np w USA a psioczą na bezkolizyjny przejazd przez centrum

        • 3 1

      • Chyba dla ciebie „zachód” to Gorzów Wielkopolski

        Najdalej to wschodnie Niemcy. Albo znalazłeś ze dwa zad*pia gdzie się jeszcze za to nie wzięli Gdańsk chce równać do góry a nie do najgorszych

        • 6 10

    • Zmień lekarza ten , do którego obecnie chodzisz jak widać ciebie oszukuje.
      Zamiast zmniejszać ruch w mieście przez brak infrastruktury i utrudnianie życia jego mieszkańcom trzeba było może nie wybierać Adamowicza , który wraz ze swoją świtą zabetonował centrum miasta galeriami i biurowcami.
      Jak już się powołujesz na cywilizowany świat zachodni to tam nikt przy zdrowych zmysłach nie buduje np. takiej galerii Forum w samym centrum miasta .
      Ale właśnie na takiego i**otę - wyborcę liczył Adamowicz.
      Zamiast palić znicze ku jego chwale , zapał znicz ku pamięci twojego rozumu , który minął bezpowrotnie.

      • 5 6

    • Glupis, czy tylko niedorozwiniety?

      • 3 3

    • Nie trzeba było budować tyle biur w miescie

      • 5 6

  • Ograniczyc w koncu ruch blachosmrodów w miescie.Chcesz zatruwac spalinami to plac haracz !!500zł miesiecznie (4)

    Komunikacja miejska nie może stać w korkach!!Buspasy ,albo tramwaje ,wszędzie po prowadzić .Kupic drugie tyle bez emisyjnych cichych autobusów !!. Obniżyć ceny biletów!! Wszystkie koszty sie zwrócą ,bo zmniejszy sie ilosc trujących spalin i zmniejszy sie hałas .poprawi sie stan zdrowia wszystkich.

    • 23 25

    • Tak, zero aut!

      A dostawy do sklepów nakazać dowodzić rikszami!

      • 4 1

    • Ograniczyć wypowiedzi ograniczonych typów

      • 3 3

    • Promowac samochody elektryczne!

      • 1 3

    • Jeśli mieli by zrobić bezkolizyjne drogi przyśpieszonego ruchu w mieście to chętnie opłacałbym taki abonament

      • 3 2

  • Armii Krajowej (trasa W-Z) - wiadukt nad Łostowicką ! (4)

    Kiedy powstanie wiadukt na Armii Krajowej (W-Z) nad Łostowicką? Miejsce zostało celowo kiedyś zostawione, by po środku powstał wiadukt. Na pewno znacznie upłynniłoby to ruch. Stojąc rano w długim korku do Łostowickiej natykam się z kolei na całkowitą pustkę przy węźle Grodecka. Tym bardziej wtedy to spiętrzenie wkurza. Fakt, później korek pojawia się również i tam, ale nie jest cały czas, co świadczy o tym, że bezkolizyjny przejazd górą miałby sens. To samo po południu. Upłynniłoby to ruch w okolicach Łostowickiej i tamtejszych osiedli.

    • 19 10

    • Oby nigdy nie powstał

      • 1 3

    • Oby nigdy

      • 2 2

    • Asa

      Postawić maszty !!!!

      • 0 1

    • Dokładnie

      Rezerwa pod wiadukt jest tak wielka, że można samolotem lądować. Może warto zrealizować realne projekty, zamiast snuć wizje o tunelach. Czasem to by się wiadro łaty bitumicznej przydało, aby polatac dziury w jezdni.

      • 8 8

  • Budować tunel, budować drogi. Dokończyć Drogę Zieloną. (4)

    NIE - dla Drogi Czerwonej wzdłuż torów kolejowych. To zły pomysł. Należy z niego zrezygnować.

    • 19 37

    • Droga czerwona jako miejska ulica jak najbardziej mogłaby powstać (2)

      byle nie w formie kilku pasmowej tranzytówki

      • 6 8

      • w rezerwie terenu na Drogę Czerwoną zbudować cyklostradę (1)

        bezkolizyjną drogę rowerową od stacji Wrzeszcz do Sopotu Wyścigi i dalej do Gdyni

        • 1 1

        • Najlepiej aby miała ze 4 piętra i autostradowe MOPy po drodze co 500 m

          • 1 0

    • jezdnie ulic remontować. Tworzyć spójną sieć dróg dla rowerów i poprawiać takt SKM

      elektryfikować PKM i zbudować bajpas kartuski. Promować poprawę komfortu i bezpieczeństwa ruchu pieszych i rowerzystów w rejonie wszystkich przystanków SKM i PKM.

      • 11 3

  • Subiektywna ankieta.... słabe

    Zadajcie pytanie które nie będzie miało na celu sugerowanie "prawidłowej" odpowiedzi bo prawda jest taka ze nie zwiększy to ruchu - kto chce/musi wjechać do centrum juz teraz to robi i będzie robił w przyszłości.

    • 3 1

  • kto znowu .........................

    chce zarobic juz teraz zjazd z osowy jest problemem niezaleznie od godziny / swiatla zoo aucHua godz ranne wlaczone/ teraz budowa osiedla na koncu zostaje helikopter

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane