- 1 Jak zniszczono Rady Dzielnic w Gdyni (35 opinii)
- 2 Wybudują chodnik w miejscu prowizorki (40 opinii)
- 3 PKP chce oddać Gdyni tunel. Szansa na zmiany w centrum (107 opinii)
- 4 Pozostałości baterii mającej bronić portu (61 opinii)
- 5 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (133 opinie)
- 6 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (355 opinii)
Brakuje kierowców autobusów. Mechanicy i dyspozytorzy za kierownicami w Gdańsku
To może być trudna końcówka roku w gdańskiej komunikacji miejskiej. W grudniu po raz pierwszy od lat może zabraknąć kierowców i motorniczych do obsługi linii. Już teraz zdarza się, że za kierownicą autobusów zasiadają osoby zatrudnione na co dzień w GAiT-cie w innym charakterze. Do tego trwa spór zbiorowy między związkami zawodowymi a zarządem Gdańskich Autobusów i Tramwajów.
- Wielu moich kolegów w ostatnim czasie zwolniło się z pracy. Ciągle odchodzą kolejni, a sporo osób pracuje na okresie wypowiedzenia. Młodzi pracownicy też nie mają motywacji, by przedłużać wygasające z końcem roku umowy. A idzie grudzień, miesiąc dla osób układających grafiki najgorszy, bo znaczna część osób chce spędzić święta z rodziną i nie zawaha się pójść nawet na L4 - opowiada jeden z pracowników GAiT - "Siadła" też atmosfera. Ludzie nie mają do siebie zaufania, przestali ze sobą rozmawiać, o czym świadczą choćby pozamykane drzwi na korytarzach bazy autobusowej. Kiedyś to było nie do pomyślenia. Atmosfera jest grobowa.
Wszystkie ręce na pokład
Według niego w ostatnim czasie do obsługi linii autobusowych oddelegowano nawet pracowników warsztatu, dyspozytorów, a także osoby, które na co dzień pracują w firmie jako stolarz czy tapicer. Wszyscy mają stosowne uprawnienia, ale jak mówi nasz informator, tak złej sytuacji z obsadą stanowisk nie było już dawno.
- Urlopy dla kierowców są zawieszone. Na bazie autobusowej przy Hallera z tygodnia na tydzień wzrasta liczba niesprawnych autobusów. Trudno się dziwić, skoro część mechaników została oddelegowana do ruchu? Po prostu nie ma komu ich naprawiać - twierdzi nasz rozmówca.
GAiT przyznaje, że zdarzają się przesunięcia i oddelegowania, ale "szczegółowa polityka zatrudnieniowa jest wewnętrzną sprawą spółki".
- Podobnie jak w całym kraju, także w Gdańsku, brakuje chętnych do pracy na stanowiskach kierowców autobusów miejskich - mamy 30 wakatów, a zatrudniamy obecnie 509 kierowców. Na stanowiskach motorniczych mamy siedem wakatów, zatrudniamy 300 motorniczych - wylicza Alicja Mongird, rzecznik prasowy spółki GAiT. - Jeżeli zaistnieje taka konieczność kierowcy i motorniczowie pracują w ramach nadgodzin, za które przysługuje oczywiście specjalny dodatek i nie mogą one przekroczyć dopuszczalnych prawem norm czasu pracy. Obecnie spółka nie ma problemów z wykonaniem zadań przewozowych zleconych nam przez ZTM.
Nowy operator linii 171
O tym, że GAiT ma problem z zapewnieniem załogi do obsługi konkretnych linii świadczy też oddanie na rzecz PKS i firmy Warbus obsługi linii 171 kursującej między Oliwą a Karwinami. ZTM, który zleca przewoźnikom obsługę tej linii zmianę nazywa "elastycznym dopasowaniem oferty do potrzeb przewozowych".
- Każdy operator może jeździć na każdej linii wg potrzeb ZTM. W tym przypadku, część przewozów została przydzielona z powrotem Warbusowi, który zlecił obsługę podwykonawcy PKS - umowa przewozowa dopuszcza taką formę. Nie jest to żaden zabieg nadzwyczajny, tylko powszechnie praktykowany - twierdzi Sebastian Zomkowski, zastępca dyrektora ZTM w Gdańsku.
Co kryje się za ogólnym "elastycznym dopasowaniem oferty do potrzeb przewozowych"?
- Z uwagi na ciągle rosnącą liczbę pasażerów na obszarze Gdańska, pojazdy GAiT-u z linii 171 zostaną włączone do obsługi większej liczby kursów na innych liniach, które już obsługuje ta spółka. Konstrukcja rozkładów jazdy na tych liniach przewiduje powiązania międzyliniowe: ten sam autobus obsługuje po kolei kursy różnych linii, dlatego w zależności od potrzeb planistycznych tego typu przerzuty obsługi między operatorami są niezbędne. Dzięki takim rozwiązaniom udaje się zoptymalizować koszty operacyjne komunikacji miejskiej - dodaje Zomkowski.
- Inni przewoźnicy obsługują podobne zadania za niższą cenę i dają sobie świetnie radę. W dodatku są w stanie płacić kierowcom wyższą stawkę i zapewnić im umundurowanie - zauważa nasz anonimowy rozmówca.
Przedstawiciele GAiT sprawy komentować nie chcieli.
Potrzebne 12 mln, GAiT ma 1,6 mln zł
Konflikt między zarządem GAiT a pracownikami spółki trwa od początku października. Kierowcy i motorniczowie domagają się podwyżek pensji o 600 zł brutto już od 1 października 2017 (w skali roku to ok. 12,7 mln zł). Władze miejskiego przewoźnika odpowiadają, że nie dysponują taką kwotą i są w stanie zapewnić podwyżki na poziomie 1,6 mln, co wynika z zapisów w umowie przewozowej.
Pracownicy GAiT chcą też negocjować nową, obowiązującą od początku listopada instrukcję dla motorniczych i kierowców autobusów. To szczegółowe zapisy praw, obowiązków ale i kar, jakie pracodawca może nałożyć na swoich pracowników np. za palenie papierosów w pojeździe, prowadzenie rozmów przez telefon czy prowadzenie sprzedaży biletów niezgodnie z przyjętymi zasadami. Za niektóre przewinienia kierowcy mogą teraz zapłacić nawet 700 proc. ceny najdroższego biletu miesięcznego pełnopłatnego według obowiązującej taryfy.
Związkowcy domagają się też zmiany w umowie przewozowej. Według nich, zapisy o budżecie płac pochodzą jeszcze z lat 90 i blokują zarządowi podwyższanie pensji pracowników, ponieważ jedynym wskaźnikiem dopuszczającym wzrost wynagrodzeń jest wskaźnik inflacji.
Kolejnym etapem sporu zbiorowego są negocjacje z udziałem mediatorów. Związki na taką osobę wskazały Kazimierza Koralewskiego, Radnego Miasta Gdańska z Prawa i Sprawiedliwości.
Sytuacja kadrowa w GAiT może się pogorszyć jeszcze bardziej na przełomie roku. Od stycznia w Trójmieście pojawi się bowiem nowy przewoźnik BP Tour. Firma z Bełżyc pod Lublinem pod koniec 2016 r. wygrała bowiem przetarg na obsługę linii do Pruszcza, Sopotu i Gdyni. Nieoficjalnie mówi się w GAiT, że wielu kierowców właśnie tam - ale też do innych przewoźników - składa swoje wnioski o pracę i jeśli nie otrzyma podwyżki w gdańskiej spółce, to zmieni pracodawcę.
Światełko w tunelu?
Na wtorek zaplanowano kolejne spotkanie związkowców z władzami GAiT. Jak ustaliliśmy, zarząd spółki ma dla swoich pracowników nieco lepszą ofertę niż poprzednio.
Opinie (499) ponad 10 zablokowanych
-
2017-11-20 07:08
(31)
A ja powiem tak. Jeszcze raz jakiś kierowca autobusu wymusi na mnie pierwszeństwo, lub co gorsza zrobi to nawet bez włączenia sygnalizatory, to dodam gazu i wyjadę prosto w tą jego kabinę. To że jedzie większym pojazdem nie daje mu prawa do takich manewrów. Czas czasem, ale najważniejsze są przepisy. Wyjeżdża pajac z zatoczki i chyba z automatu wydaje mu się ze cala ulica nagle stanie bo on chce szybko wyjechać. ...
- 16 118
-
2018-04-16 19:20
To radzę nauczyć się przepisów ruchu drogowego. Gdy autobus komunikacji ma włączony lewy kierunkowskaz i chce wyjechać z zatoczki, czyli chce włączyć się do ruchu, kierowca samochodu ma obowiązek zwolnić, a nawet zatrzymać się by wpuścić autobus
- 0 0
-
2018-04-12 10:58
Poczytaj nowy KRD, w tym względzie przepisy trochę się zmieniły i autobus wyjeżdżajacy z zatoki, w terenie zabudowanym ma pierwszeństwo
- 0 0
-
2017-11-20 07:42
W Polsce mamy kierunkowskazy, nie sygnalizatory. (3)
Druga sprawa, to włączony kierunkowskaz w autobusie w Polsce na terenie zabudowanym jest jak żółte światło. Proponuję dokładnie zapoznać się dokładnie z polskim kodeksem drogowym.
- 21 3
-
2017-11-20 07:56
ja jednak proponuje tobie zapoznać się z przepisami, bo ich nie znasz. to pierwsza sprawa. (1)
druga, to, ewidentnie masz problemy ze zrozumieniem czytanego tekstu. ale ok. test dla takiego głąba jak ty. jade havla w dół, razem z innymi samochodami, jestem już prawie na wysokości przystanku na ktorym stoi autobus. nagle wrzuca kierunek (lub nawet nie) i pakuje się na havla. czyli podjeżdża z 50cm żeby chyba zauważył że będzie wyjeżdżać, i teraz a) ja daje po hamulach, wszyscy za mną też i autobus sobie wyjeżdża. czy b) ja przejeżdżam, cała reszta samochodów też, i wtedy autobus. bo wg mnie to jeszcze kierowca autobusu za takie procedery powinien dostać mandat.
- 4 21
-
2017-11-22 08:16
I pewnie z dozwoloną prędkością
- 1 1
-
2017-11-20 07:45
czyli? oswiec nas
- 5 3
-
2017-11-21 05:50
Wpuszczaj autobus
Przypominam Tobie panie wielki kieroffco, że w terenie zabudowany masz OBOWIĄZEK ustąpić autobusowi jeśli ten sygnalizuję zamiar wyjechania z zatoki.
- 5 0
-
2017-11-20 23:41
Poczytaj sobie przepisy pajacu.
poczytaj sobie przepisy to bedziesz wiedzial kto ma pierwszenstwo.Albo wjedz w autobus to sie szybko przekonasz :)
- 3 1
-
2017-11-20 22:02
(2)
W terenie zabudowanym autobus wyjezdzajacy z zatoki z wlaczonym kierunkiem ma pierszenstwo art 185 kodeksu drodowego
- 5 3
-
2017-11-20 22:14
Bzdura, nie ma takiego art w kodeksie drogowym. (1)
Autobus włącza się do ruchu i nie ma pierwszeństwa. Pojazdy na drodze muszą u tylko ułatwić włączenie się do ruchu co nie znaczy że muszą zaraz stawać w miejscu gdy tylko zobaczą autobus.
- 1 5
-
2017-11-20 22:17
Dokładnie
Art. 18.
2. Kierujący autobusem (trolejbusem), o którym mowa w ust. 1, może wjechać na sąsiedni pas ruchu lub na jezdnię dopiero po upewnieniu się, że nie spowoduje to zagrożenia bezpieczeństwa ruchu drogowego.- 4 0
-
2017-11-20 07:15
(3)
Debill.
Proponuję wymusić pierwszeństwo przed pociągiem. Zobaczymy czy nadal bd taki hardy.
Autobus wyjeżdżając ma pierwszeństwo, co oczywiście wymaga sygnalizacji włączenia się do ruchu.- 38 4
-
2017-11-20 07:22
Stulecia tą jadę psie (2)
Nie ma żadnego pierwszeństwa, to raz, a dwa to nie włączają nawet sygnalizatora, a wjechać bez problemu można jadąc 5km/h. Odszkodowanie ztm zapłaci i za moje auto i za moją "bolącą szyje"
- 6 26
-
2017-11-20 17:27
Głupi i tyle jesteś pajacu
- 5 3
-
2017-11-20 08:37
Wracaj na swoją ukrainę (celowo z małej), bo nie potrafisz zachowywać się jak cywilizowany człowiek.
- 18 4
-
2017-11-20 17:20
Znasz Ty przepis, że masz obowiązek udzielenia wyjazdu autobusu z zatoczki tepolu ?! I jeszcze pisze takie rzeczy w necie o zgrozo
- 5 4
-
2017-11-20 16:57
Polski słowiański pajac
Sam jesteś słowiańskim pajacem którego przestrzeganie kodeksu ruchu drogowego art 16 nauczy tylko obóz koncentracyjny pod nadzorem ss i kula w łeb lub komora gazowa
- 3 3
-
2017-11-20 12:07
Kodeks
Autobus wyjezdzajacy z zatoki w terenie zabudowanym,po uprzednim wlaczeniu kierunkowskazu,ma pierwszenstwo.
- 11 5
-
2017-11-20 11:23
Kier git
Wal śmiało mamy 8 kamer i będzie wszystko jasne prawo jazdy zabiorą ci na min 3 mieś i poczytaj sobie przepisy Autobus ma pierwszeństwo wyj. Z zatoki w terminie. Zabudowanym jak widzę takiego barana w lusterku jak przyśpiesza to aż miło się robi a zawsze w zatoce podczas postoju włączam prawy kier aby kierowcy widzieli moje zamiary wcześniej. I potem zamykam drzwi wył kier prawy i właśnie lewy 3 mrugnięcia i 70% kier ustępuje a te 30% to prawa jazdy nie powinno mieć
- 18 1
-
2017-11-20 11:04
I złamiesz prawo!!! Poczytak kodeks drogowy!!!
- 5 2
-
2017-11-20 10:38
Kodeks drogowy
Masz obowiązek wpuszczenia takiego kierowcy autobusu. To wynika z kodeksu drogowego.
- 11 4
-
2017-11-20 09:40
Pajacu przeczytaj kodeks drogowy i wjeżdżaj
- 10 3
-
2017-11-20 09:24
Twoim obowiązkiem jest wpuścić autobus
- 18 4
-
2017-11-20 08:15
Opinia psyhiatry (1)
Wracjaj na swoją wieś słoiku
- 10 1
-
2017-11-20 08:38
To nie słoik, tylko ukrainiec.
- 8 1
-
2017-11-20 07:48
Nie znajomość przepisów szkodzi (3)
Jakbyś przeczytał kodeks ruchu drogowego to byś wiedział czemu ten autobus wyjeżdża tak z zatoczki autobusowej.
- 24 2
-
2017-11-20 08:09
przepisy zmieniły się kilka lat temu (2)
- 4 10
-
2017-11-20 08:36
Doprawdy
RUCH DROGOWY
Rozdział 5 - Ruch pojazdów
Oddział 2 - Włączanie się do ruchu
Art. 18.
1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do oznaczonego przystanku autobusowego (trolejbusowego) na obszarze zabudowanym, jest OBOWIĄZANY zmniejszyć prędkość, a W RAZIE POTRZEBY zatrzymać się, aby umożliwić kierującemu autobusem (trolejbusem) włączenie się do ruchu, jeżeli kierujący takim pojazdem sygnalizuje kierunkowskazem zamiar zmiany pasa ruchu lub wjechania z zatoki na jezdnię.
2. Kierujący autobusem (trolejbusem), o którym mowa w ust. 1, może wjechać na sąsiedni pas ruchu lub na jezdnię dopiero po upewnieniu się, że nie spowoduje to zagrożenia bezpieczeństwa ruchu drogowego.- 13 0
-
2017-11-20 08:31
Nie zmieniły. Można sprawdzić w internecie w obowiązującej wersji ustawy Prawo o Ruchu Drogowym
http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU19970980602/U/D19970602Lj.pdf
Art.18.
1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do oznaczonego przystanku
autobusowego (trolejbusowego) na obszarze zabudowanym, jest obowiązany
zmniejszyć prędkość, a w razie potrzeby zatrzymać się, aby umożliwić kierującemu
autobusem (trolejbusem) włączenie się do ruchu, jeżeli kierujący takim pojazdem
sygnalizuje kierunkowskazem zamiar zmiany pasa ruchu lub wjechania z zatoki na jezdnię.- 24 0
-
2017-11-20 08:14
Opinia psyhiatry
Wracaj do swojej wsi słoju
- 8 3
-
2017-11-20 07:32
Mądrala
Wjedź w autobus , ale mu dasz popalić.
- 21 1
-
2018-03-02 12:23
brak kierowców (1)
A zatrudnić Ukraińców i po kłopocie oni przyjdą z pocałowaniem w rękę !!!!!
i zniknie problem zbyt małych pensji !!!- 0 1
-
2018-03-02 16:14
ZTM ZTM ZTM
Jeszcze przed chwilą wprowadza się darmową komunikację dla dzieci i młodzieży !!!!! A już jest lament że nie ma kto jeździć i nie ma pieniędzy dla kierowców kompletnie nie zrozumiała i nie logiczna decyzja Takimi posunięciami nigdy nie uzdrowimy Gdańskiej komunikacji !!!!!!
- 0 0
-
2017-11-20 06:04
Tak się kończy (8)
jak ala władze firmy zarabiają dużo a ci co wykonują ciężką robotę grosze. No kierowcy nie dać się,walczcie o większą kasę bo ona jest tylko nie chcą jej wam dać. A nowych szoferów nie widać bo kto będzie chciał się za te grosze trzepać...lisicki sam pokieruj dzień to zobaczysz jaki to miód
- 489 5
-
2017-11-29 19:37
BIEDA (1)
Ponad 40 lat pracuje na zapleczu za ledwie 2,5 tys.żal d*pe ściska
- 1 0
-
2017-11-29 19:45
LISEK czynsze podniósł i przyszedł do ZKM dalej gnębić kiedy za nich się wezną , ludzie otrząśnijcie się
- 0 0
-
2017-11-21 08:12
A kiedy jakieś normalne połączenia autobusowe? (1)
Z punktu A do B a nie wycieczki dla emerytów wokół dzielni w warunkach typowych dla wagonów bydlęcych.
Ja rozumiem, że prezes może kluczyć i kręcić, ale dlaczego autobusy nie mogą jeździć prosto? Mam obok przystanki na chyba 10 autobusów a nie mogę jechać z Wrzeszcza Górnego na Dolny albo ze Złotej Karczmy na Wiszące Ogrody.
Ja bym zrobił tak, że linie 1xx jeżdżą wzdłuż wybrzeża (im większy numer tym dalej od morza) a linie 2xx w poprzek (im większy numer tym dalej od Sopotu).
Musi być jakaś logika w tym bo teraz to nawet nie wiem jak to nazwać. Pomijam już, że autobusy jeżdżą jak chcą i tylko dzięki grupie pasjonatów mamy aplikacje ułatwiające ogarnianie tego bajzlu.- 3 0
-
2017-11-23 09:34
jakom
aplykacjem?
- 1 0
-
2017-11-22 13:35
szlag
to pewna podwyżka cen biletów
- 1 0
-
2017-11-20 08:38
Lisicki pokieruj? (2)
Żeby kierować trzeba coś umieć.
- 45 0
-
2017-11-20 09:50
mój mąż z zawodu jest dyrektorem i teraz chciał się sprawdzić jako prezes (1)
Loża dla prezesa na stadionie jest? Nowe logo jest? Słuszną linię ma nasza władza! Przenosiny za kupę kasy pętli na Jana z Kolna są żeby obniżyć koszty deweloperom Trytona są? Pamiętaj misiu najlepsze wałki robi się na słomianych inwestycjach...
- 37 0
-
2017-11-21 08:32
O co chodzi z tym trytonem
Nie kumam
- 2 0
-
2017-11-23 13:08
fgbfb
za komuny to nie do pomyślenia....był nakaz pracy i tyle heheeh
- 1 1
-
2017-11-20 06:38
AWARIA EBS NORMĄ (11)
Zwróćcie uwagę, jeśli stoicie/siedzicie blisko kierowcy, że 99% autobusów jeżdżących po Gdańsku ma ogromny napis AWARIA EBS, czyli awaria elektronicznego systemu hamowania. Będą tak jeździć dopóki nie stanie się jakaś tragedia.
- 52 3
-
2017-11-20 06:40
Kiedyś przez tydzień jeździłem Solarisem (2)
Przez ponad tydzień na wyświetlaczu był napis że pora zmienić klocki hamulcowe...
- 23 1
-
2017-11-20 08:05
I co zmieniłeś czy dalej tak jeździłeś? (1)
Kierowca klocki to powinien po robocie zmienić sam a nie narzekać
- 12 14
-
2017-11-23 09:57
trzeba było napisać że to
irlonia, bo 14 dało się zamalinować
- 1 0
-
2017-11-20 10:12
EBS i ABS. (4)
Problem polega na tym że czujniki tych urządzeń mają błąd technologiczny w produkcji a z tym już nic nie da się zrobić.
- 5 5
-
2017-11-20 21:21
Ale jak wyświetla się błąd to system nie dziala (2)
To Zagrożenie dla pasazerow
- 5 2
-
2017-11-21 13:54
To elektronika, czasami wszystko jest sprawne a elektronika wariuje...
- 1 4
-
2017-11-21 06:23
To kto odebrał niesprawny autobus?
- 2 2
-
2017-11-20 11:14
Pasażer menda wie lepiej
- 2 6
-
2017-11-20 08:04
A co Cię to obchodzi co się wyświetla u kierowcy na zegarach! (2)
Wścipska kendo zero prywatności przez Ciebie.
- 3 14
-
2017-11-20 10:31
Ludzie się za wami wstawiają, a Ty od mend wyzywasz- będzie kolizja kierowca pierwszy beka za jazdę niesprawnym wozem.
- 9 2
-
2017-11-20 08:45
A u ciebie zero ortografii
Siadaj za fajerę i wio
- 3 3
-
2017-11-20 06:20
To już teraz wiem skąd tak niski poziom prowadzenia pojazdów i kultury u nie których pseudo kierowców autobusów zkm (5)
Coraz więcej zwykłych chamow za kierownicami
- 25 47
-
2017-11-23 09:51
jak się wozi bydło to
kto sypie perły przed wieprze. A jeden mundry z drugi potrafi zepsuć humor to już inna sprawa- nie wie jak się jeździ, ale przegada.
- 1 0
-
2017-11-20 15:46
(1)
Jak samemu się jest Chanel to i ktoś odplaca tym samym. Jestem kulturalnym pasażerem i nigdy na moja kulture nikt mi nie odplacil chamstwem. Może pomyśl jaki jest twój stosunek najpierw do drugiego?:-)
- 4 1
-
2017-11-20 15:47
Chamem miało byc☺
- 0 2
-
2017-11-20 14:53
Niektórych piszemy razem
- 2 0
-
2017-11-20 08:06
Opinia psyhiatry
Coś ci się uroiło.
- 5 3
-
2017-11-20 06:10
(9)
W Gdyni jest to samo,też brak chętnych .
- 118 7
-
2017-11-20 07:07
w Gdynie nie ma już żadnego motorniczego ;) (2)
- 40 1
-
2017-11-23 09:47
a kierowcy
trajtków? To hybrydowe kierasy i motorasy
- 1 0
-
2017-11-20 07:35
tylko woźnice trolejbusów poj*busów :P
- 13 12
-
2017-11-21 10:32
ale pan gromadzki ma się dobrze, może by usiadł za kierownica
- 4 0
-
2017-11-20 07:27
Tylko w Gdyni nikt nie narzeka (3)
- 11 11
-
2017-11-20 07:45
Bo to miasto dobrobytu nie to co gdunsk stolec kaszeb (2)
- 20 5
-
2017-11-20 09:34
Ciekawe gdzie ten dobrobyt? (1)
Chyba na ostatnich piętrach w si-tałer, bo stamtąd widać piękny Gdańsk
- 13 10
-
2017-11-20 09:48
gdańszczanin w obdartych portkach zza Buga
- 10 6
-
2017-11-20 06:49
gdynia nas tu nie interesuje
- 18 25
-
2017-11-20 06:10
Przyszedł do firmy mister Lisicki i wszystko się wali a co go to, on przyszedł sprzedać zajezdnię co go obchodzą ludzie (6)
Mała Sycylia cały czas ma się dobrze...
- 345 6
-
2017-11-20 11:37
duża sycylia z siedzibą w w-wie przy nowogordzkiej ma się jeszcze lepiej! obejmuje cały kraj! (2)
pis=PRL bis
- 7 14
-
2017-11-23 09:46
głośny kwik
opłacanych przez Sorosa UBywateli
- 1 0
-
2017-11-20 16:03
Duża Sycylia to faktycznie była
W latach 2007-2015.Teraz się ukróciło.
- 11 5
-
2017-11-20 10:38
Ja to widze tak. (2)
Ktos zatrudnia takiego zarzdce,miedzy czasie w konkurencyjnej firmie koledzy podwyzszaja pensje,czesc kierowcow w wyniku takiej akcji odchodzi,tabor..wmawia sie opini publicznej staje sie nie do uzytku..bo twierdza ,ze nie ma kto naprawić..wiec szybciutko na licytacje I sprzedac..nastepny ruch to wprowadzenie do obslugi innego przewoźnika na rynek w celu,,uzupelnienia brakow przewozowych>> Co bedzie dalej?Dalej pan Lisek i zarzad sprzedaja resztke taboru I ogłaszają upadlosc...bo tak na prawde wlasnie o to chodzi ,ze mozna by bylo dac podwyzki..ale sie ich nie da a dlaczego?..BO NA PRAWDE CHODZI O SPRZEDAZ TERENU POD DEWELOPERKE ...Tyle I az tyle ale kierunek zostal juz obtrany.CWANY JAK MYSLE I CHYTRY KRYMINALNY PLAN I CO NAJSMIESNIEJSZE w oparciu o legalnie dzialajace przepisy....MOZNA BY BYLO DAC PODWYZKI KIEROWCA I ICH ZATRZYMAC....ale to sie panom ciagnacym za sznurki nie oplaca.
- 35 0
-
2017-11-23 09:45
DAC PODWYZKI
kierowcom!!! a nie kierowca (pewnie miało być wszechobecne TVNowskie "ą")
- 0 0
-
2017-11-20 14:04
Ojciec narodu gdańskiego nauczył i innych dewloperki...
- 14 1
-
2017-11-20 06:10
Niedlugo sam prezes będzie wszystkie linie obsługiwał (8)
- 257 3
-
2017-11-20 10:56
Prezes Kaczyński? W TVPis info mówili że słońce narodu ma już 150% poparcia (4)
- 7 8
-
2017-11-20 11:13
a co ma prezes Kaczyński do tego co w gdański zkmie odpiernicza koleżka Budynia? myśl (1)
- 17 1
-
2017-11-23 09:39
Myślenie i wyznawcy PełO?
no proszę...
- 1 0
-
2017-11-22 23:43
? co ma do tego Kaczyński ? Piłeś coś ?
- 2 0
-
2017-11-20 16:27
45% ma i to nawet
W TVN podają,a PO 15%.
- 6 2
-
2017-11-20 10:08
(2)
ile płacą na rękę, wiecej niż 3000?
- 0 9
-
2017-11-20 16:44
Chciałbyś 3 dostać...pomarz sobie:)
- 5 0
-
2017-11-20 10:11
Chciałbyś
- 7 0
-
2017-11-20 06:05
Najskuteczniej to im wychodzi............. (8)
........... Kontrolowanie biletów i rąb**** ludzi mandatami, za to że jeden przystanek za daleko pojechali. Gdyby wszyscy przewoźnicy byli tak skuteczni w świadczeniu usług, jak w egzekwowaniu taryfy przewozowej, to byłoby wspaniale! Jednak prawda jest taka, że ZKM/ZTM/SKM/PKM i podobne PO-tworki to banda PO-c*otków i nieudaczników, którzy na wolnym rynku utonęli by jak Titanic i tylko monopol na usługi trzyma te grajdoły na powierzchni.
Miłego dnia ;)- 111 153
-
2017-11-20 06:24
Gdyby nie było cwaniaczków jeżdżących bez biletów (5)
To wpływy byłyby wyższe. Niestety niektórzy nawet dla 50 gr są w stanie się ośmieszać...
- 38 12
-
2017-11-20 09:06
(2)
Jak do "obozu pracy". Podobno obecnie jest rynek pracownika i pracodawcy wręcz błagają, by się ktoś u nich zatrudnił, więc możesz wybrać sobie pracę lekką, łatwą i przyjemną za grubą kasę.
- 11 7
-
2017-11-20 10:36
Hee (1)
- 4 1
-
2017-11-23 09:36
hEEE
- 1 0
-
2017-11-22 09:04
Śmiechu warte
Ośmieszają się pokrętnymi tłumaczeniami o braku kasy dla kierowców, podczas gdy na zbędne "inwestycje" i owszem kasa jest.
Zarządowi brak poważnego podejścia do pracy, bo kto ich dyscyplinuje - też kumple nieudacznicy.- 3 0
-
2017-11-20 06:35
Przestań bredzić znafco ...............
Ostatnio SKM nie mogła się dogadać z marszałkiem i nie wiadomo kto dołoży 4 miliony do funkcjonowania tego molocha. Marszałek dać nie chce, SKM mówi że nie ma, a w kasach biletowych wstrzymali już sprzedaż biletów kwartalnych, co zawsze robiono przed podwyżką cen biletów. Zatem, kto dołoży brakujące 4 banieczki? Pasażerowie, a raczej frajerzy którzy muszą dojechać z punktu A do punktu B. Całe te zamieszanie jest tylko po to aby usprawiedliwiać trzepanie po kieszeni szarego "Kowalskiego" i tak jest w tym kraju ze wszystkim. Rezać ludzi z kasy na lewo i prawo!
Jeszcze raz miłego dnia.
A teraz przepraszam bo się spieszę na SKM, żeby do swojego "obozu pracy" dojechać, ciesząc się jeszcze obecną ceną biletu miesięcznego ;P- 16 24
-
2017-11-21 15:04
ojejciu, d*pka boli że się zagapiłeś jak głupolek?
za głupotkę głupolku się płaci
- 1 1
-
2017-11-20 09:25
pisdreń
pisowski tumanie walnij się w swój łeb kulsonie jeden.
- 10 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.