- 1 Masz interes? Zostaw kartkę (45 opinii)
- 2 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (258 opinii)
- 3 Reforma ortografii wymusi zmiany w miastach (137 opinii)
- 4 Od soboty spore utrudnienia na A1 (57 opinii)
- 5 Lody Miś były serwowane na ruinach zamku (82 opinie)
- 6 Wojsko oferuje 6 tys. zł za wspólne wakacje (338 opinii)
Nowe rowery Mevo 2.0 na testach
We wtorek na ulicach Gdańska po raz pierwszy pojawił się rower Mevo 2.0. Pokazowy egzemplarz był testowany przez pracowników Obszaru Metropolitalnego. W środę trafi do rzeczoznawcy, który ma ocenić, czy rower jest zgodny z opisem przedmiotu zamówienia. Jeśli jego opinia będzie pozytywna, to będzie można podpisać umowę z nowym operatorem roweru metropolitalnego.
Jego informacje o "tajemniczym elektryku z naklejoną nazwą Mevo" potwierdza Obszar Metropolitalny, który w imieniu gmin prowadzi postępowanie przetargowe.
- Najpierw niezależni eksperci sprawdzili, czy spółka City Bike Global mogła w ogóle złożyć ofertę. Kolejnym krokiem było sprawdzenie, czy oferta nie podlega odrzuceniu ze względu na rażąco niską cenę. Teraz sprawdzamy, czy testowy rower jest zgodny z Opisem Przedmiotu Zamówienia - wyjaśnia Dagmara Kleczewska, szefowa projektu Mevo 2.0.
We wtorek rower był testowany przez pracowników Obszaru Metropolitalnego i członków komisji przetargowej, którzy oceniali jego funkcjonalność, wygodę i komfort jazdy, działanie baterii, hamulców, oświetlenia i wszystkich pozostałych podzespołów.
- W środę rower trafi do niezależnego rzeczoznawcy, którego opinia będzie dla nas wiążąca. Jeśli uzna on, że rower jest zgodny z OPZ, wówczas nasi prawnicy będą mogli dać nam zielone światło na wybór wykonawcy, a następnie podpisanie umowy. Rzeczoznawca na sporządzenie opinii będzie miał dwa tygodnie - dodaje Kleczewska.
Sam jednoślad prezentuje się efektownie. Nowy rower znacząco różni się od swojego poprzednika. Przede wszystkim sprawia wrażenie masywniejszego, a przy tym jego sylwetka jest bardziej opływowa i dynamiczna. Poza tym, że różni się kolorem, od swojego poprzednika odróżnia go też umocowanie baterii - ta ukryta jest w ramie (poprzednio znajdowała się w bagażniku nad tylnym kołem). Na kierownicy - oprócz masywnego koszyka - znajduje się też sporej wielkości panel z diodami informującymi użytkownika o stopniu jej wyczerpania.
Przypomnijmy, że niedawno obszar wydłużył o 60 dni czas na wybór oferty i podpisanie umowy z operatorem. Jak mówią urzędnicy, postępowanie ma zostać rozstrzygnięte do końca tego roku.
Mevo znowu jeździ po Gdańsku? (9 opinii)
Opinie (469) ponad 10 zablokowanych
-
2021-11-17 12:43
Proponuję więcej literówek
"Pomu w dropę tenu Mevu" - to lepiej odda poziom upośledzenia tego projektu
- 2 1
-
2021-11-17 12:24
Znowu będą jeździć ze smartfonem w ręku.
- 2 1
-
2021-11-16 16:37
A co z poprzednimi rowerami? (9)
Wywalamy je? Sprzedajemy? Zostaną rozdane mieszkańcom?
Czemu nie mogą wejść do użytkowania w ramach Mevo2?- 111 4
-
2021-11-16 18:30
może będą ... po przerobieniu na zwykłe uzupełnią te elektryczne (2)
taki był plan
- 2 3
-
2021-11-17 12:09
Przeciez one ważyły aż 34 kg
Powodzenia z jazdą pod górkę na tym złomie.
- 0 0
-
2021-11-16 22:24
Mówisz, że nasi urzędnicy mają plan?
A ile to jest w sasinach?
- 5 1
-
2021-11-16 22:28
50% razy wspomaganie elektryczne nie działało (1)
stare niebieskie mewy to był szmelc
- 2 0
-
2021-11-17 07:03
Rowery były za ciężkie
Te rowery były po prostu za ciężkie dla kobiet.To nie siłaczki,tylko niewiasty delikatnej postury,
- 0 1
-
2021-11-16 18:59
Recycling (2)
Z tego, co wiadomo z miasta, stare rowery przejdą remont i pozostaną w systemie.
- 6 3
-
2021-11-16 22:37
Dzieki, oby :)
- 1 0
-
2021-11-16 19:36
ha, ha dobre ...
- 6 0
-
2021-11-16 17:15
Stare były stare, a te są nowe - z nowego budżetu za nowe długi
Stare ktoś przygarnie i jeszcze dostanie kasę na utylizację. Ten ktoś już ma obiecane, więc proszę się nie interesować.
- 49 2
-
2021-11-16 17:08
(3)
Przepraszam ale co się stało z poprzednimi rowerami?
- 32 1
-
2021-11-17 12:09
Stare nie są czarne więc się nie nadają
- 0 0
-
2021-11-17 09:18
Nie przepraszaj,masz prawo wiedzieć......
- 0 0
-
2021-11-16 17:19
To pytanie zasmuca urzędników, rozdrapuje rany
Przykrość. Brak wyczucia. Urzędnicy mają traumę po MEV0 1 - stąd ten czarny kolor, a tu jeszcze takie pytanie.
- 13 1
-
2021-11-17 12:01
Ciekawe
Ciekawe na jak długo tym razem.
- 2 1
-
2021-11-17 11:39
To przetarg na czołgi czy na rower? Muszą być elektryki? To nie ekologiczne .
Prąd w Polsce wytwarza się ze spalania węgla , co z tego że nie w Gdańsku ale w Polsce. To nie ekologiczne !!!!!
- 0 1
-
2021-11-16 19:56
Chodniki pozastawiane hulajnogami, to za mało dorzućmy bezpańskie rowery. (1)
Powinien być jakiś bonus za zgłaszanie źle ,,zaparkowanych'' pojazdów to od razu byłby porządek.
( Powoli mam dosyć przestawiania hulajnog,i którą ktoś stawa w poprzek chodnika, stąd ta frustracja)- 7 3
-
2021-11-17 11:23
i tak głównym problemem nie są hulajnogi, a samochody
- 0 1
-
2021-11-16 20:56
Jak tam rozliczenia osób odpowiedzialnych za projekt Mevo? (2)
Ile osób straciło pracę? Kto i kiedy przeprosi za niepowodzenie projektu? Nextbike zagrał tak jak mu pozwolono. Związek metropolitalny dopuścił tę spółkę z kapitałem 5000 zł do przetargu. Przecież za taką niegospodarność i głupotę powinien być kryminał.
- 14 2
-
2021-11-17 11:22
no chyba nie bo dostali 9mln zamiast 40
- 0 0
-
2021-11-17 10:00
Jeszcze nie wszyscy awansowali ale pracujemy nad tym.
- 1 0
-
2021-11-16 20:13
(4)
Kto będzie tym jeździł skoro są hulajnogi
- 1 5
-
2021-11-16 20:25
hulajnogi sa nieoplacalne (3)
- 3 1
-
2021-11-16 20:38
(2)
Ile to kosztuje za godzinę?
- 1 2
-
2021-11-17 11:21
hulajnoga to 50gr za minute czyli kurs jakieś 5zł
mevo 1.0 było za 10zł miesięcznie
- 0 0
-
2021-11-16 22:27
Drożej niż hulajnoga na pewno nie, taniej jest wziąć ubera niż hulajnogę
- 1 1
-
2021-11-16 21:35
Ten rowerek kosztuje 40 tysięcy złotych? (1)
Przecież za tą kwotę można kupić nowe auto...
- 10 1
-
2021-11-17 11:20
Nie rower a obsługa jego przez 6lat
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.