• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mevo: 500 tys. zł kar dla użytkowników

Arnold Szymczewski
26 czerwca 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
Używanie własnej blokady do unieruchomienia roweru Mevo jest zabronione i grozi karą 300 zł. Używanie własnej blokady do unieruchomienia roweru Mevo jest zabronione i grozi karą 300 zł.

Nieprawidłowe używanie rowerów Mevo wiąże się z nakładaniem opłat dodatkowych przez operatora. Do tej pory było 1600 takich przypadków. Łączna kwota kar przekracza 500 tys. zł.



Nie 600 tys. a 500 tys. zł nałożył opłat dodatkowych operator Nextbike na użytkowników roweru metropolitalnego. Niestety z naszej winy przekazaliśmy niezweryfikowane wewnętrznie informacje - mówi dyrektor ds. komunikacji Nextbike Polska - Aleksandra Myczkowska - Utrata.

Często widujesz rowery Mevo wykorzystywane niezgodnie z regulaminem?

Im dłużej działa system Mevo, tym, co zrozumiałe, częściej pojawiają się przykłady nieprawidłowego użytkowania rowerów metropolitalnych. Przede wszystkim chodzi o pozostawianie jednośladów poza stacjami. Zdarzają się jednak także inne sytuacje, takie jak przypinanie rowerów własną blokadą, podróżowanie w dwie osoby czy zwrot roweru w strefie niedozwolonej.

To wszystko przekłada się na gorsze funkcjonowanie całego systemu wypożyczania elektrycznych rowerów.

- Każda osoba, która widzi, że rowery są niszczone lub wykorzystywane niezgodnie z regulaminem może to zgłosić korzystając z numeru widocznego na każdym z rowerów. Dodatkowo użytkownicy systemów mają możliwość przesłania zgłoszenia poprzez aplikację mobilną, w której można załączyć również zdjęcie. Dostępne są także kanały w mediach społecznościowych. Im szybciej dotrze do nas wiadomość o uszkodzonym rowerze, tym szybciej może on trafić do serwisu i wrócić na ulicę w pełni sprawny - mówi Paulina Wójcicka, Nextbike Polska.
Rower Mevo "zaparkowany" na drodze rowerowej w Oliwie. Takie zachowanie użytkowników jest karane grzywną 300 zł. Rower Mevo "zaparkowany" na drodze rowerowej w Oliwie. Takie zachowanie użytkowników jest karane grzywną 300 zł.

1600 opłat dodatkowych na ponad 500 tys. zł



Od startu systemu roweru metropolitalnego Mevo minęły już ponad trzy miesiące. W tym czasie operator nałożył na użytkowników ponad 1600 kar (czyli tzw. opłat dodatkowych), które wyniosły 500 tys. zł.

Do najczęstszych przewinień można zaliczyć:

  • zwrot roweru w strefie niedozwolonej, do 10 km od stacji (990 razy) - 450 zł.
  • zwrot roweru poza funkcjonowaniem systemu (269 razy) - od 50 do 1000 zł.
  • niedozwolony zwrot roweru w miejscu trudno dostępnym (191 razy) - 300 zł

Co ważne, od każdej kary można się odwołać, co użytkownicy Mevo czynią. Najprawdopodobniej właśnie dlatego Nextbike Polska nie podaje informacji, ile pieniędzy z tytułu kar udało się już ściągnąć.

- Jeżeli użytkownik nie zgadza się z naliczonymi opłatami może złożyć reklamację. Każda taka sytuacja jest rozpatrywana indywidualnie, pod uwagę brane jest stanowisko użytkownika oraz dane pochodzące z systemu informatycznego - mówi Paulina Wójcicka. - Reklamacje i skargi użytkowników rozpatrywane są w trybie przewidzianym w regulaminie w terminie 14 dni od daty jej otrzymania lub uzupełnienia, a w sprawach szczególnie skomplikowanych - w terminie do 30 dni. Nie podajemy informacji o stanie windykacji i ściąganiu opłat od użytkowników.
Niektórzy na Mevo zarabiają. Jeśli użytkownik przyprowadzi porzucony rower do stacji, jego konto zostaje zasilone kwotą dwóch złotych. W ten sposób nagrodzono już 36,6 tys. kont, co łatwo policzyć, na sumę 73,2 tys. zł.

Wykorzystanie Mevo do celów komercyjnych



Zdarzają się też sytuacje, w których rowery Mevo wykorzystywane są komercyjnie, m.in. przez kurierów Uber Eats. Czy takie działanie jest legalne?

Jeżeli użytkownik korzysta z roweru zgodnie z regulaminem operator nie nałoży na niego kary nawet jeśli wykorzystuje rower do celów komercyjnych. Jeżeli użytkownik korzysta z roweru zgodnie z regulaminem operator nie nałoży na niego kary nawet jeśli wykorzystuje rower do celów komercyjnych.
- Jeżeli użytkownik korzysta z roweru zgodnie z regulaminem, operator nie nakłada kar i nie nalicza opłat dodatkowych osobom, które wykorzystają jednoślady do działań komercyjnych - kończy Paulina Wójcicka.
Operat zwraca także szczególną uwagę by nie wprowadzać i nie zostawiać rowerów Mevo na plaży - takie działanie może kosztować użytkownika od 450 do 1400 zł.

Kiedy pojawią się nowe rowery?



W systemie od początku jego funkcjonowania zarejestrowało się ponad 118 tys. użytkowników, którzy wypożyczyli rower 933 tys. razy. Drugi i zarazem ostatni etap dostawy rowerów ma zostać zrealizowany do połowy sierpnia. Dziś w 14 gminach dostępne są 1684 rowery, docelowo ma być ich 4080.

Opinie (311) ponad 20 zablokowanych

  • Mevowcy są jak plaga egipska....

    • 9 6

  • Ja już dawno przestałem korzystac z tego guano.

    Widać budżet karami, często niesprawiedliwie naliczonymi, chcą domknąć. Piękny biznes plan.

    • 9 4

  • Nakładaniem kar moi drodzy i kochani odrabiają (2)

    Kary narzucone na nich

    • 73 36

    • A ten zwrot 269 razy poza terenem funcjonowania systemu to zrobiły krasnoludki.

      • 8 0

    • Najważniejsze, ze w majestacie prawa i tak ma być

      • 6 1

  • Wożenie drugiej osoby na "bagażniku" to codzienność.

    • 7 3

  • Jazda w dwójkę często. (1)

    Bagażniki powinny być plastikowe. Ktoś siada, łamie, wspomaga system finansowo. No i jazda szybka po krawężnikach. Tyle zaobserwowałem

    • 26 5

    • a gdzie ty w 3miescie chcesz dojechac nie po kraweżnikach? krawężnik to synonim 3miejskiej infrastruktury rowerowej.

      • 4 0

  • Gdzie tu ekologia w tych mevo skoro ich serwis generuje spaliny (4)

    I to potężną ilość.Nie mówiąc o emisji związanej z produkcją do nich baterii oraz silników i innych podzespołów.Wystarczyłyby tradycyjne rowery

    • 26 2

    • Licznik CO2 bije (1)

      Ładowanie akumulatorów też generuje dym w kominach elektrowni. O produkcji i przyszłej utylizacji toxy - akumulatorów, nie wspomnę.

      • 8 0

      • Szybko zgłoś to na Żoliborz do Małego Zdrajcy Brata.

        On chce zorganizować w Polsce milion aut elektrycznych i zrobić z Polski potęgę w produkcji elektrycznych autobusów.

        Pisowskim trollom wszystko już się miesza, ale tak to jest, kiedy próbuje się rządzić za pomocą kłamstwa.

        • 3 1

    • Pretensje do kochanego miasta za rozpisanie przetargu (1)

      A nie do wykonawcy który realizuje usługę według wytycznych

      • 4 3

      • Kuc

        Nie do miasta, a bardzo konkretnych osób o nieuzasadnionych ambicjach samorządowych.

        • 0 0

  • A ile kar dla tej spolki (1)

    Za zlamanie zapisow umowy????

    • 6 1

    • 900tys za pierwszy etap im odliczono

      • 0 0

  • a rowerów jak nie było tak nie ma

    • 6 0

  • Opłata za zwrot roweru poza stacją to nie kara! (1)

    Możliwość zwrotu roweru poza stacją jest jednym z założeń systemu, owszem jest opłata motywująca użytkowników do zwracania ich na stacjach, jednak zdecydowanie nie jest to niezgodne z regulaminem... A to właśnie wynika z artykułu.

    • 19 0

    • Dokładnie tak jest. Pokazywanie pozostawienia roweru poza stacją jako kara, jest nie fair.

      Odprowadzenie roweru zaparkowanego poza stacją na stację i zaparkowanie roweru wziętego ze stacji i zaparkowanego poza stacją, to są dwie komplementarne rzeczy.

      • 0 0

  • Nagroda?

    2 zlote za przyprowadzenie roweru?smiech na sali nakladaja kare 400 zł to niech sami jezdza i szukaja.Szukaja frajerow!!!

    • 8 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane