• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mevo: 500 tys. zł kar dla użytkowników

Arnold Szymczewski
26 czerwca 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
Używanie własnej blokady do unieruchomienia roweru Mevo jest zabronione i grozi karą 300 zł. Używanie własnej blokady do unieruchomienia roweru Mevo jest zabronione i grozi karą 300 zł.

Nieprawidłowe używanie rowerów Mevo wiąże się z nakładaniem opłat dodatkowych przez operatora. Do tej pory było 1600 takich przypadków. Łączna kwota kar przekracza 500 tys. zł.



Nie 600 tys. a 500 tys. zł nałożył opłat dodatkowych operator Nextbike na użytkowników roweru metropolitalnego. Niestety z naszej winy przekazaliśmy niezweryfikowane wewnętrznie informacje - mówi dyrektor ds. komunikacji Nextbike Polska - Aleksandra Myczkowska - Utrata.

Często widujesz rowery Mevo wykorzystywane niezgodnie z regulaminem?

Im dłużej działa system Mevo, tym, co zrozumiałe, częściej pojawiają się przykłady nieprawidłowego użytkowania rowerów metropolitalnych. Przede wszystkim chodzi o pozostawianie jednośladów poza stacjami. Zdarzają się jednak także inne sytuacje, takie jak przypinanie rowerów własną blokadą, podróżowanie w dwie osoby czy zwrot roweru w strefie niedozwolonej.

To wszystko przekłada się na gorsze funkcjonowanie całego systemu wypożyczania elektrycznych rowerów.

- Każda osoba, która widzi, że rowery są niszczone lub wykorzystywane niezgodnie z regulaminem może to zgłosić korzystając z numeru widocznego na każdym z rowerów. Dodatkowo użytkownicy systemów mają możliwość przesłania zgłoszenia poprzez aplikację mobilną, w której można załączyć również zdjęcie. Dostępne są także kanały w mediach społecznościowych. Im szybciej dotrze do nas wiadomość o uszkodzonym rowerze, tym szybciej może on trafić do serwisu i wrócić na ulicę w pełni sprawny - mówi Paulina Wójcicka, Nextbike Polska.
Rower Mevo "zaparkowany" na drodze rowerowej w Oliwie. Takie zachowanie użytkowników jest karane grzywną 300 zł. Rower Mevo "zaparkowany" na drodze rowerowej w Oliwie. Takie zachowanie użytkowników jest karane grzywną 300 zł.

1600 opłat dodatkowych na ponad 500 tys. zł



Od startu systemu roweru metropolitalnego Mevo minęły już ponad trzy miesiące. W tym czasie operator nałożył na użytkowników ponad 1600 kar (czyli tzw. opłat dodatkowych), które wyniosły 500 tys. zł.

Do najczęstszych przewinień można zaliczyć:

  • zwrot roweru w strefie niedozwolonej, do 10 km od stacji (990 razy) - 450 zł.
  • zwrot roweru poza funkcjonowaniem systemu (269 razy) - od 50 do 1000 zł.
  • niedozwolony zwrot roweru w miejscu trudno dostępnym (191 razy) - 300 zł

Co ważne, od każdej kary można się odwołać, co użytkownicy Mevo czynią. Najprawdopodobniej właśnie dlatego Nextbike Polska nie podaje informacji, ile pieniędzy z tytułu kar udało się już ściągnąć.

- Jeżeli użytkownik nie zgadza się z naliczonymi opłatami może złożyć reklamację. Każda taka sytuacja jest rozpatrywana indywidualnie, pod uwagę brane jest stanowisko użytkownika oraz dane pochodzące z systemu informatycznego - mówi Paulina Wójcicka. - Reklamacje i skargi użytkowników rozpatrywane są w trybie przewidzianym w regulaminie w terminie 14 dni od daty jej otrzymania lub uzupełnienia, a w sprawach szczególnie skomplikowanych - w terminie do 30 dni. Nie podajemy informacji o stanie windykacji i ściąganiu opłat od użytkowników.
Niektórzy na Mevo zarabiają. Jeśli użytkownik przyprowadzi porzucony rower do stacji, jego konto zostaje zasilone kwotą dwóch złotych. W ten sposób nagrodzono już 36,6 tys. kont, co łatwo policzyć, na sumę 73,2 tys. zł.

Wykorzystanie Mevo do celów komercyjnych



Zdarzają się też sytuacje, w których rowery Mevo wykorzystywane są komercyjnie, m.in. przez kurierów Uber Eats. Czy takie działanie jest legalne?

Jeżeli użytkownik korzysta z roweru zgodnie z regulaminem operator nie nałoży na niego kary nawet jeśli wykorzystuje rower do celów komercyjnych. Jeżeli użytkownik korzysta z roweru zgodnie z regulaminem operator nie nałoży na niego kary nawet jeśli wykorzystuje rower do celów komercyjnych.
- Jeżeli użytkownik korzysta z roweru zgodnie z regulaminem, operator nie nakłada kar i nie nalicza opłat dodatkowych osobom, które wykorzystają jednoślady do działań komercyjnych - kończy Paulina Wójcicka.
Operat zwraca także szczególną uwagę by nie wprowadzać i nie zostawiać rowerów Mevo na plaży - takie działanie może kosztować użytkownika od 450 do 1400 zł.

Kiedy pojawią się nowe rowery?



W systemie od początku jego funkcjonowania zarejestrowało się ponad 118 tys. użytkowników, którzy wypożyczyli rower 933 tys. razy. Drugi i zarazem ostatni etap dostawy rowerów ma zostać zrealizowany do połowy sierpnia. Dziś w 14 gminach dostępne są 1684 rowery, docelowo ma być ich 4080.

Opinie (311) ponad 20 zablokowanych

  • (1)

    za niskie są kary....3 złote to kpina....rowery sa bardzo zniszczone i często , kiedy wspomagania już brak- nie zgłaszane jako usterka! Nagminnie leży i kwiczy aplikacja.....mapka wskazuje na danej stacji 3 rowery aktywne, podchodzisz a tu wszystkie na czerwono!!!!! Jeszcze lepiej jak na mapie wyświetlają się 2 a stojąc przy stacji jest pusta......chyba muszę zacząć nosić okulary. Dojazd w Gdańska Głownego czy Wrzeszcza w ciągu dnia graniczy z cudem!!!!! Z Brzeźna o godzinie 6:30 nie ma roweru ;-) Sukces Mevo.

    • 17 4

    • Jak 3 PLN to kpina? Jakby opłata była większa to nikt nie korzystałby

      z możliwości zostawienia roweru poza stacją. Po to zainwestowali w rowery 4. generacji, żeby była taka możliwość. To ich głowna zeleta w stosunku do poprzednich generacji.

      • 0 0

  • To teraz prosze mi napisac (1)

    Jaka kare na dzien 26.06.2019 dostał zarzadca systemu za nie wywiazanie sie z umowy?

    • 34 2

    • To pełoska sitwa. Na co liczysz?

      • 0 0

  • typowo polskie (1)

    coś się chce fajnego zrobić, to zawsze się znajdą jakieś marudy i narzekacze.
    to nie jeździj Mevo, tylko swoim i z bańki

    • 6 5

    • A Ty nie masz nic innego do roboty tylko bronic bucow?!

      Tfuuuu! Pewnie jakis sprzedawczyk tu ich broni, typu tak prosze pana, oczywiscie prosze pana.

      • 0 1

  • mevo??????

    błazenada,chce wypożyczyc rower w sródmiesciu,ale musze po niego pojechac tramwajem do wrzeszcza,bo po prostu stacje sa puste.
    Byłem w ostatni weekend w Warszawie,rowerów miejskich az pod dostatkiem,czyzby lepszym rozwiazaniem byłby tradycyjny rower??

    • 3 0

  • nawet z rowerami nie potrafimy się obchodzić

    Ukradniemy, zepsujemy...ale w 1410 to daliśmy popalić tym z krzyżami.
    Więc wypijmy za to.
    p.s. NIczego innego nie można było sie spodziewać po naszym empatycznym społeczeństwie.

    • 1 2

  • Śmieć

    Hulajnoga stojąca poza miejscem wyznaczonego postoju (których brak) jest śmieciem, który należy sprzątnąć wyrzucając do śmietnika!!!!!!!!

    • 6 2

  • Tylko 233 komrntarze

    Chyba temat przestaje żreć. Co to będzie?

    Pozdrawiam ekipę MEVO - zgłoszenie do UODO w drodze.

    • 3 0

  • Poza stacją = kara???

    Widzę, że kosztujace 3 zł zostawianie roweru poza stacją w cudowny sposób przestało być super opcją, która nextbike się chwalił, a stało się "przewinieniem". Co następne?

    • 1 0

  • Mevo to kolejna porażka (2)

    Mevo to tylko napedzanie kasy niemieckiej firmie z lipska, juz sie zaczelo, za brak rowerów i niesprawnie działający system nikt nie nakłada kar, zaś firma z Niemiec nakłada, może i to robi krojąc na nas Polaków.

    • 8 7

    • Firma NB dostała akurat kary i pomniejszono o nie sumę za odpalenie 1 etapu

      Kolejną karę dostaną po odpaleniu 2 etapu.

      • 0 0

    • Jakim prawem dyskriminujesz zagraniczną firmę tylko dlatego że jest z innego kraju?!

      Uważaj żebyś pod wolny sąd za to nie poszedł.

      • 0 1

  • Ludzie potrafią mieć nasr%@e we łbie :// wstyd mi że jestem człowiekiem :/

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane