- 1 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (112 opinii)
- 2 Rejsy sezonowe: dokąd popłyniemy? (132 opinie)
- 3 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (693 opinie)
- 4 Pod prąd uciekał przed policją (236 opinii)
- 5 35 mln zł na remont gmachu Straży Granicznej (59 opinii)
- 6 Rozbój w kolejce SKM. Interwencja SOK (99 opinii)
Mevo: 500 tys. zł kar dla użytkowników
Nieprawidłowe używanie rowerów Mevo wiąże się z nakładaniem opłat dodatkowych przez operatora. Do tej pory było 1600 takich przypadków. Łączna kwota kar przekracza 500 tys. zł.
Nie 600 tys. a 500 tys. zł nałożył opłat dodatkowych operator Nextbike na użytkowników roweru metropolitalnego. Niestety z naszej winy przekazaliśmy niezweryfikowane wewnętrznie informacje - mówi dyrektor ds. komunikacji Nextbike Polska - Aleksandra Myczkowska - Utrata.
To wszystko przekłada się na gorsze funkcjonowanie całego systemu wypożyczania elektrycznych rowerów.
- Każda osoba, która widzi, że rowery są niszczone lub wykorzystywane niezgodnie z regulaminem może to zgłosić korzystając z numeru widocznego na każdym z rowerów. Dodatkowo użytkownicy systemów mają możliwość przesłania zgłoszenia poprzez aplikację mobilną, w której można załączyć również zdjęcie. Dostępne są także kanały w mediach społecznościowych. Im szybciej dotrze do nas wiadomość o uszkodzonym rowerze, tym szybciej może on trafić do serwisu i wrócić na ulicę w pełni sprawny - mówi Paulina Wójcicka, Nextbike Polska.
1600 opłat dodatkowych na ponad 500 tys. zł
Od startu systemu roweru metropolitalnego Mevo minęły już ponad trzy miesiące. W tym czasie operator nałożył na użytkowników ponad 1600 kar (czyli tzw. opłat dodatkowych), które wyniosły 500 tys. zł.
Do najczęstszych przewinień można zaliczyć:
- zwrot roweru w strefie niedozwolonej, do 10 km od stacji (990 razy) - 450 zł.
- zwrot roweru poza funkcjonowaniem systemu (269 razy) - od 50 do 1000 zł.
- niedozwolony zwrot roweru w miejscu trudno dostępnym (191 razy) - 300 zł
Co ważne, od każdej kary można się odwołać, co użytkownicy Mevo czynią. Najprawdopodobniej właśnie dlatego Nextbike Polska nie podaje informacji, ile pieniędzy z tytułu kar udało się już ściągnąć.
- Jeżeli użytkownik nie zgadza się z naliczonymi opłatami może złożyć reklamację. Każda taka sytuacja jest rozpatrywana indywidualnie, pod uwagę brane jest stanowisko użytkownika oraz dane pochodzące z systemu informatycznego - mówi Paulina Wójcicka. - Reklamacje i skargi użytkowników rozpatrywane są w trybie przewidzianym w regulaminie w terminie 14 dni od daty jej otrzymania lub uzupełnienia, a w sprawach szczególnie skomplikowanych - w terminie do 30 dni. Nie podajemy informacji o stanie windykacji i ściąganiu opłat od użytkowników.
Niektórzy na Mevo zarabiają. Jeśli użytkownik przyprowadzi porzucony rower do stacji, jego konto zostaje zasilone kwotą dwóch złotych. W ten sposób nagrodzono już 36,6 tys. kont, co łatwo policzyć, na sumę 73,2 tys. zł.
Wykorzystanie Mevo do celów komercyjnych
Zdarzają się też sytuacje, w których rowery Mevo wykorzystywane są komercyjnie, m.in. przez kurierów Uber Eats. Czy takie działanie jest legalne?
- Jeżeli użytkownik korzysta z roweru zgodnie z regulaminem, operator nie nakłada kar i nie nalicza opłat dodatkowych osobom, które wykorzystają jednoślady do działań komercyjnych - kończy Paulina Wójcicka.
Operat zwraca także szczególną uwagę by nie wprowadzać i nie zostawiać rowerów Mevo na plaży - takie działanie może kosztować użytkownika od 450 do 1400 zł.
Kiedy pojawią się nowe rowery?
W systemie od początku jego funkcjonowania zarejestrowało się ponad 118 tys. użytkowników, którzy wypożyczyli rower 933 tys. razy. Drugi i zarazem ostatni etap dostawy rowerów ma zostać zrealizowany do połowy sierpnia. Dziś w 14 gminach dostępne są 1684 rowery, docelowo ma być ich 4080.
Opinie (311) ponad 20 zablokowanych
-
2019-06-26 17:11
To chyba nie tak (1)
Przecież zostawienie Mevo poza stacją jest zgodne z założeniami systemu, więc nie powinno się opłaty 3zł określać mianem "kary". Po drugie granice stref w których można pozostawiać rower są poprowadzone nieprecyzyjnie i często nielogicznie. Sam zostałem ukarany karą 450zł za pozostawienie roweru na parkingu rowerowym trasy eurovelo w Łazienkach Północnych w Sopocie. Na szczęście odwołanie poskutkowało.
- 47 4
-
2019-06-27 09:06
to, że dziennikarza zamiennie stosuje zwrot opłata dodoatkowa i kara chyba nie zmienia zapisów regulaminu, który jest łamany
- 0 4
-
2019-06-26 17:11
Opinia wyróżniona
(4)
Mówią, że kulturę wynosi się z domu. Niektórym jej ewidentnie brakuje skoro niszczą cudzy sprzęt, nie potrafią odstawić roweru w wyznaczonym miejscu... Ostatnio często też widuję nieprawidłowo zaparkowane hulajnogi - na środku chodnika, ścieżki rowerowej albo na środku chodnika między dwoma etapami przejścia dla pieszych. Jedno to głupota a drugie to lenistwo i brak chęci przeczytania ze zrozumieniem regulaminu. A potem płacz bo opłaty naliczone.
- 155 3
-
2019-06-27 10:32
(1)
A ja myślę, że w przypadku hulajnóg to operator specjalnie je postawił w takie miejsca, żeby rzucały się w oczy i człowiek praktycznie na nie wpadał. Ale może się mylę.
- 1 2
-
2019-06-27 11:06
Powinni też zdać egzamin z prawka.
Chociaż uproszczony.
Każdy rowerzysta (pieszy też) jest zobowiązany do przestrzegania zasad ruchu drogowego.
Ostatnio rozjechałem prawie jakiegoś imbecyla bo przecinał podmiejską przy Kanale Raduni właśnie na rowerze Mevo ;)
Dobrze, że nie na prywatnym to chociaż policja szybko delikwenta znajdzie.
350 zł i 6 pkt karnych :)- 3 0
-
2019-06-27 20:03
1
no najczęściej widzi się g*wniarzy którzy na środku ulicy potrafią postawić hulajnogę, czy rower. taki wiek że można zaimponować rówieśnikom d**ilizmem, po czym, płaci się kary i prawidłowo. Sam wczoraj zostawiłem rower MEVO pod wejściem do tesco chylonia, pomimo że nie było tam stacji dla nich, ściągneli mi 3 zł z konta, ale postawiłem go w miejscu wyznaczonym na parkowanie rowerów, a nie na środku parkingu :)
- 0 0
-
2019-06-27 20:28
MEVO to kolejny niewypał!!!
Czytałem wiele opinii o rowerze metropolitalnym MEVO, oczywiście, w większości negatywnych. I przyznaję tym ludziom rację! MEVO to nieporozumienie, i dziwie się, że ktoś zapłacił za ten projekt tak kosmiczne pieniądze! Ciekawe, czy Unia Europejska wie jaki bubel dotowało?! Założyłem konto kilka dni temu, już moje pierwsze 15 minut z wypożyczeniem i zarazem oddaniem (bo rower był niesprawny) to był koszmar. Mało tego, złodzieje naliczyli mi karę za oddanie roweru w niewyznaczonym miejscu, czyli... 3 metry od stojaków, bo zwrot nastąpił automatycznie w momencie, gdy rozmawiałem z pracownikiem na infolinii. Oczywiście, po rozmowie rower został odstawiony na wyznaczone miejsce. Kolejna moja "przygoda" z MEVO miała miejsce wczoraj tj. 25 czerwca w Gdyni w godzinach wieczornych. Przyjechała do nas rodzina i chcieliśmy im pokazać Trójmiasto właśnie za pomocą rowerów MEVO. Oni nauczeni doświadczeniem korzystania z tego typu rowerów w Krakowie, początkowo pozytywnie byli na to nastawieni. Zapał jednak spadał z każdą minutą z MEVO. Pierwsze rozczarowanie: na jednej aplikacji można wypożyczyć tylko jeden rower. Dziecko odpadło z góry, bo nie miało skończonych 18-lat, a nikt z nas nie miał czasu jechać o 18 godzinie do Warszawy składać pisma o możliwość rejestracji konta przez małoletniego. Rejestracja 3 kont zajęła 45 minut tylko po to, aby jednorazowo wypożyczyć naszym gościom rowery. Kolejna godzina poszukiwanie sprawnych rowerów. Od Redłowa do Orłowa. Co z tego, że na stacjach (czasami) są rowery, jak nie można z nich skorzystać?! W końcu w Orłowie natrafiliśmy na moment w którym serwisanci MEVO wymieniali baterie w rowerach. Kolejne 30 minut stracone na oczekiwanie na zakończenie pracy przez specjalistów od baterii MEVO. Gdy w końcu mogliśmy wypożyczyć rowery (po straceniu ponad godziny!), ujechaliśmy na nich... 500 metrów! Baterie padły (dopiero co wymieniane!) i zmuszeni byliśmy na kolejnej stacji zwrócić rowery. MEVO
- 1 1
-
2019-06-26 17:12
Mało kto czyta umowy ze zrozumieniem (1)
a później wielkie ździwienie, że jakieś kary trzeba płacić.
- 33 1
-
2019-06-27 12:05
by ci zycia niestarczylo tyko bys czytal umowy takich pitol jak rowerek
- 0 1
-
2019-06-26 17:14
Statystyki (2)
Czy ktoś orientuje się skąd pochodzą statystyki dotyczące liczby wypożyczeń? :)
- 3 3
-
2019-06-26 17:35
Z aplikacjì firmy
- 4 0
-
2019-06-26 22:59
Znikad
Kreatywna ksiegowosc kombinatirow
- 0 0
-
2019-06-26 17:16
będą premie dla zarządu mevo:)
- 17 0
-
2019-06-26 17:20
I ok.
Jest regulamin
Trzeba przestrzegać i szanować.- 17 2
-
2019-06-26 17:22
Zwrot roweru poza stacją nie jest żadnym przewinieniem (2)
Jest zgodne z regulaminem i kosztuje 3 PLN. Ktoś niekompetentny pisał ten artykuł.
- 66 3
-
2019-06-26 18:07
dokładnie, to jest cecha systemu
- 12 0
-
2019-06-27 12:03
Ponadto
po to zainwestowali w rowery 4. generacji, żeby była taka możliwość. To ich główna zeleta w stosunku do poprzednich generacji. Więc jak można nazwać to przewinieniem?
- 2 0
-
2019-06-26 17:25
To nie Żabianka, ale Oliwa.
- 7 0
-
2019-06-26 17:25
Niejasne zasady
brak mozliwosci normalnego wynajecia roweru dla 2 czy 3 osob, wieczne problemy ze znalezieniem wolnego roweru (pomimo, ze sa to sa niedostepe). Won z tym. Wlasnie bede oczekiwal zwrotu finansow i nie bede korzystal. Niech spadaja.
- 22 13
-
2019-06-26 17:32
(2)
Niezła sumka w tak krótkim czasie użytkowania.Jednym słowem zdziercy.
- 10 23
-
2019-06-26 19:06
jednym słowem to użytkownicy do dzbany
- 10 0
-
2019-06-26 22:01
Raczej użytkownicy mają zbędny piniondz
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.