• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mevo: 500 tys. zł kar dla użytkowników

Arnold Szymczewski
26 czerwca 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
Używanie własnej blokady do unieruchomienia roweru Mevo jest zabronione i grozi karą 300 zł. Używanie własnej blokady do unieruchomienia roweru Mevo jest zabronione i grozi karą 300 zł.

Nieprawidłowe używanie rowerów Mevo wiąże się z nakładaniem opłat dodatkowych przez operatora. Do tej pory było 1600 takich przypadków. Łączna kwota kar przekracza 500 tys. zł.



Nie 600 tys. a 500 tys. zł nałożył opłat dodatkowych operator Nextbike na użytkowników roweru metropolitalnego. Niestety z naszej winy przekazaliśmy niezweryfikowane wewnętrznie informacje - mówi dyrektor ds. komunikacji Nextbike Polska - Aleksandra Myczkowska - Utrata.

Często widujesz rowery Mevo wykorzystywane niezgodnie z regulaminem?

Im dłużej działa system Mevo, tym, co zrozumiałe, częściej pojawiają się przykłady nieprawidłowego użytkowania rowerów metropolitalnych. Przede wszystkim chodzi o pozostawianie jednośladów poza stacjami. Zdarzają się jednak także inne sytuacje, takie jak przypinanie rowerów własną blokadą, podróżowanie w dwie osoby czy zwrot roweru w strefie niedozwolonej.

To wszystko przekłada się na gorsze funkcjonowanie całego systemu wypożyczania elektrycznych rowerów.

- Każda osoba, która widzi, że rowery są niszczone lub wykorzystywane niezgodnie z regulaminem może to zgłosić korzystając z numeru widocznego na każdym z rowerów. Dodatkowo użytkownicy systemów mają możliwość przesłania zgłoszenia poprzez aplikację mobilną, w której można załączyć również zdjęcie. Dostępne są także kanały w mediach społecznościowych. Im szybciej dotrze do nas wiadomość o uszkodzonym rowerze, tym szybciej może on trafić do serwisu i wrócić na ulicę w pełni sprawny - mówi Paulina Wójcicka, Nextbike Polska.
Rower Mevo "zaparkowany" na drodze rowerowej w Oliwie. Takie zachowanie użytkowników jest karane grzywną 300 zł. Rower Mevo "zaparkowany" na drodze rowerowej w Oliwie. Takie zachowanie użytkowników jest karane grzywną 300 zł.

1600 opłat dodatkowych na ponad 500 tys. zł



Od startu systemu roweru metropolitalnego Mevo minęły już ponad trzy miesiące. W tym czasie operator nałożył na użytkowników ponad 1600 kar (czyli tzw. opłat dodatkowych), które wyniosły 500 tys. zł.

Do najczęstszych przewinień można zaliczyć:

  • zwrot roweru w strefie niedozwolonej, do 10 km od stacji (990 razy) - 450 zł.
  • zwrot roweru poza funkcjonowaniem systemu (269 razy) - od 50 do 1000 zł.
  • niedozwolony zwrot roweru w miejscu trudno dostępnym (191 razy) - 300 zł

Co ważne, od każdej kary można się odwołać, co użytkownicy Mevo czynią. Najprawdopodobniej właśnie dlatego Nextbike Polska nie podaje informacji, ile pieniędzy z tytułu kar udało się już ściągnąć.

- Jeżeli użytkownik nie zgadza się z naliczonymi opłatami może złożyć reklamację. Każda taka sytuacja jest rozpatrywana indywidualnie, pod uwagę brane jest stanowisko użytkownika oraz dane pochodzące z systemu informatycznego - mówi Paulina Wójcicka. - Reklamacje i skargi użytkowników rozpatrywane są w trybie przewidzianym w regulaminie w terminie 14 dni od daty jej otrzymania lub uzupełnienia, a w sprawach szczególnie skomplikowanych - w terminie do 30 dni. Nie podajemy informacji o stanie windykacji i ściąganiu opłat od użytkowników.
Niektórzy na Mevo zarabiają. Jeśli użytkownik przyprowadzi porzucony rower do stacji, jego konto zostaje zasilone kwotą dwóch złotych. W ten sposób nagrodzono już 36,6 tys. kont, co łatwo policzyć, na sumę 73,2 tys. zł.

Wykorzystanie Mevo do celów komercyjnych



Zdarzają się też sytuacje, w których rowery Mevo wykorzystywane są komercyjnie, m.in. przez kurierów Uber Eats. Czy takie działanie jest legalne?

Jeżeli użytkownik korzysta z roweru zgodnie z regulaminem operator nie nałoży na niego kary nawet jeśli wykorzystuje rower do celów komercyjnych. Jeżeli użytkownik korzysta z roweru zgodnie z regulaminem operator nie nałoży na niego kary nawet jeśli wykorzystuje rower do celów komercyjnych.
- Jeżeli użytkownik korzysta z roweru zgodnie z regulaminem, operator nie nakłada kar i nie nalicza opłat dodatkowych osobom, które wykorzystają jednoślady do działań komercyjnych - kończy Paulina Wójcicka.
Operat zwraca także szczególną uwagę by nie wprowadzać i nie zostawiać rowerów Mevo na plaży - takie działanie może kosztować użytkownika od 450 do 1400 zł.

Kiedy pojawią się nowe rowery?



W systemie od początku jego funkcjonowania zarejestrowało się ponad 118 tys. użytkowników, którzy wypożyczyli rower 933 tys. razy. Drugi i zarazem ostatni etap dostawy rowerów ma zostać zrealizowany do połowy sierpnia. Dziś w 14 gminach dostępne są 1684 rowery, docelowo ma być ich 4080.

Opinie (311) ponad 20 zablokowanych

  • Jazda w dwójkę często. (1)

    Bagażniki powinny być plastikowe. Ktoś siada, łamie, wspomaga system finansowo. No i jazda szybka po krawężnikach. Tyle zaobserwowałem

    • 26 5

    • a gdzie ty w 3miescie chcesz dojechac nie po kraweżnikach? krawężnik to synonim 3miejskiej infrastruktury rowerowej.

      • 4 0

  • Dobre (1)

    Hehe to Mevo to dobra maszynka do nabijania kasy hehe tu kara tam kara i kaska leci

    • 10 13

    • Gdyby użytkownicy nie byli chamami ze wchodu i lepiej traktowali wspólny sprzęt, kar by nie było.

      • 2 0

  • Jutro jadę na tor Kolibki przetestować napęd elektryczny (2)

    • 4 4

    • Wez traficara (1)

      Wiecej wrażeń

      • 3 0

      • Warto też chlapnąć tak do 1 promila.

        • 0 0

  • Znam goscia co wozi dziewczyny z Rozi na wyjazdy na Mevo. (7)

    Bierze je na ramę i jazda do hotelu.

    • 11 1

    • Fajnych masz znajomych (4)

      • 4 1

      • A ty masz jakich? (1)

        Z kółka różańcowego?

        • 2 5

        • No tak, bo jak ktoś nie chodzi na mewki to odrazu z kółka

          Miałbyś chociaz tyle rozumu i godnosci człowieka żeby już się nie wypowiadać w tym temacie.

          • 3 3

      • Jestem chlopakiem z miasta. (1)

        • 0 0

        • chłopakiem to ty byłeś w latach 60-tych

          dziadu jeden. Nie wychylaj się, bo będzie szlaban na grzebanie w śmietniku na tydzień.

          • 1 0

    • (1)

      Co to jest Rozi?

      • 2 1

      • Klub członkiń Szturmu Modlitewnego Radia Maryja

        oddział Gdańsk

        • 0 0

  • tylko pogratulować wspólpracy PPP (1)

    nie dość że NBT udało się wyciągnąć od Obszaru Metropolitalnego 9,7 mln zł - pomimo że oddali po terminie i niepełny przedmiot umowy to jeszcze doją frajerów którzy chcieli pojeździć na tym źle zarządzanym mevo . A tak na marginesie, ten Obszar metropolitalny to obok miejskich spółeczek, kolejna instytucja do wyciagania kasy mieszkanców.
    Wszystko tworzy znane trójmiastu środowisko "fair trade".

    • 20 6

    • spokojnie, przyjdzie wojna

      to wszystko wyrówna...

      • 0 0

  • (1)

    Ale to nie sa kary... ani slowa o deoch osobach na jednym rowerze, o lidziach w komunikacji itp. Te kary nie szkodza, a pozwalaja zarobic. Opisuwanie kary przy pozostawieniem po za stacja nie ma sensu, raz, ze zaraz z tefo 3zl i tak 2 sie wyda, a dwa to nie jest kara. To platnosc za dodatkowa funkcjonalnosc... Jak przekrocze abonament w telefonie to poprostu place wiecej, a nie place kary....

    • 11 2

    • czytaj co napisaleś przed opublikowaniem

      • 3 0

  • Poprawić strefy zakazane!

    Sopot wejście na plażę nr. 20. Stojaki rowerowe są już 20m w strefie zakazanej.
    Codziennie nacinani są ludzie przyjeżdżający na plażę.

    Warto dodać, że strefy ustalał zleceniodawca a nie Nextbike.

    • 14 1

  • można mego jeździć po lesie?

    I odstawić ikebany?

    • 7 2

  • To teraz prosze mi napisac (1)

    Jaka kare na dzien 26.06.2019 dostał zarzadca systemu za nie wywiazanie sie z umowy?

    • 34 2

    • To pełoska sitwa. Na co liczysz?

      • 0 0

  • Nie podajemy informacji o stanie windykacji i ściąganiu opłat od użytkowników.

    • 4 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane