- 1 73 loty Jacka Karnowskiego w pół roku (806 opinii)
- 2 Dron patrolował gdyńskie ulice (68 opinii)
- 3 Mandat za parkowanie pod szkołą. Dlaczego? (262 opinie)
- 4 Urządzał działkę kradzionym towarem wartym 13 tys. zł (86 opinii)
- 5 Zmiany w ruchu na północy Gdyni (57 opinii)
- 6 Pasaż Podwale, nie City Forum. Nowy wygląd (207 opinii)
Mevo szuka partnera strategicznego
Obszar Metropolitalny szuka partnera strategicznego do systemu roweru metropolitalnego Mevo. Celem jest zmniejszenie kwoty publicznych środków przelewanych operatorowi systemu. Przypomnijmy, że chodzi o 2 mln zł miesięcznie.
- Jesteśmy w trakcie procesu poszukiwania sponsora strategicznego - potwierdza Patryk Gochniewski, rzecznik prasowy Obszaru Metropolitalnego. - Mamy do zaoferowania do wyłącznej dyspozycji potencjalnego partnera miejsce reklamowe na całej flocie rowerów, materiałach promocyjnych oraz w aplikacji mobilnej i serwisie www. Dodatkowo oferujemy partnerstwo we wszystkich organizowanych i współorganizowanych przez OMGGS wydarzeniach.
Pierwsze podejście bez sukcesu
Reklamy partnerów biznesowych na jednośladach to powszechne zjawisko w miastach, gdzie funkcjonują systemy rowerów miejskich. Zazwyczaj reklama umieszczana jest na największej i najlepiej wyeksponowanej powierzchni osłony tylnego koła. W ten sposób rowery miejskie w polskich miastach reklamowały m.in. herbatę, wodę mineralną, banki, akcesoria biurowe, chipsy czy napoje gazowane.
Obszar Metropolitalny jest już po pierwszym rozeznaniu rynku. Rekonesans nie wypadł najlepiej, bo na ogłoszone w grudniu postępowanie odpowiedziała tylko jedna firma.
Kilka dni temu przetarg został unieważniony.
Mevo szuka partnera, a nie reklamodawcy
Urzędnicy liczą, że lepszym efektem zakończy się poszukiwanie już nie reklamodawców, ale stałego partnera strategicznego, którego wsparcie finansowe pozwoli na amortyzację wysokich kosztów utrzymania systemu.
Przypomnijmy, że Obszar podpisał z hiszpańskim operatorem 6,5-roczny kontrakt o wartości 159 mln zł. Miesięcznie na konto Hiszpanów, którzy na co dzień zajmują się utrzymaniem 4 tys. rowerów trafia więc ok. 2 mln zł. Pozyskanie nowego partnera może oznaczać np. mniejsze ryzyko podniesienia cen za korzystanie z rowerów.
Weryfikacja wiosną
Od 1 grudnia do końca lutego, a więc jeszcze przez niespełna pięć tygodni, system Mevo pozostaje w tzw. trybie zimowym. Na ulicach do dyspozycji użytkowników jest połowa floty, a więc ok. 1500 rowerów elektrycznych i 500 bez wspomagania elektrycznego.
Jak pokazują statystyki, zainteresowanie rowerami w okresie zimowym jest symboliczne i na prawdziwą weryfikację wydajności systemu trzeba poczekać do wiosny. To też - w zależności od wyniku tej weryfikacji - może pomóc lub utrudnić pozyskanie nowego partnera strategicznego.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2024-01-30 08:06
Wlkp (24)
Gdańsk jest 15 lat do tyłu np w stosunku do Poznania, tam przez 15lat nieprzerwanie funkcjonował rower miejski i z niego zrezygnowano, powód- ogromna popularność hulajnóg elektrycznych, oraz włodarze miasta stwierdzili że 200 mln złotych wolą wydać na budowę ścieżek rowerowych niż na podtrzymanie, coraz mniej popularnego systemu. Pragnę również nadmienić że sieć stacji była gęsta i rowerów nie brakowało na nich.
- 200 16
-
2024-01-30 11:01
Poznan to sukces rowerowy i inny świat (2)
W Poznaniu powodem była przede wszystkim zmiana mentalności dzięki rowerom miejskim, tzn. mieszkańcy zaczęli inwestować we własne rowery i jeździć tak masowo, że miejskie rowery przestały być potrzebne. Prawdziwy sukces polega właśnie na tym!!
- 3 4
-
2024-01-30 11:53
tak, ale (1)
Rowery publiczne nie są tylko do popularyzacji jazdy rowerem!
Gdy rowery prywatne stają się popularne, girlandy zaparkowanych rowerów koło dworców kolejowych, przystanków komunikacji publicznej, sklepów, szkół, uczelni, imprezowni itd zaczynają być utrapieniem. Trudno znaleźć swój rower. Rowery bywają masowo kradzione i porzucane.Rowery publiczne nie są tylko do popularyzacji jazdy rowerem!
Gdy rowery prywatne stają się popularne, girlandy zaparkowanych rowerów koło dworców kolejowych, przystanków komunikacji publicznej, sklepów, szkół, uczelni, imprezowni itd zaczynają być utrapieniem. Trudno znaleźć swój rower. Rowery bywają masowo kradzione i porzucane. Muszą być złomowane na koszt publiczny. Nie znamy tego w PL.
Można zapobiegać temu lepiąc mandaty za przypinanie byle gdzie, można te girlandy odcinać i złomować, ale można też dać ludziom rower publiczny, by nie używali własnych. Rpt: nie znamy tego w PL, nie w tej skali. Kradzieże u nas wciąż są nie do jednorazowego użycia, tylko na handel. Kradzione są rowery nowe. Nie są kradzione byle jakie. Ale to przyjdzie. Wszędzie przyszło.
Chyba ze szaringi wszelkie (wszystko jedno, hulajnogi, rowery, samochody) będą naprawdę łatwodostępne.
Aha, nie wierzę, że jesteśmy miastem wysokogórskim i że rower musi być z silnikiem, że przerzutki nie wystarczą. Wystarczająco wielu z nas jeździ dołem tylko, lub górą tylko, że nawet dla ludzi bez kondycji rower nieelektryczny powinien dominować.- 0 5
-
2024-01-30 18:27
Chaos
Chaos
- 0 1
-
2024-01-30 10:19
Ale oni to dokladnie wiedza w Gdańsku a mimo to dalej trwonia nasze pieniadze bo te miliony zarabiaja ich kolesie to premie
dla ich urzedników i dla nich co miesiac dodatkowa kasa!!Maj jak zawsze gdzies mieszkanców!!
- 8 3
-
2024-01-30 10:19
zapomniałeś dodać, że uwarunkowania Poznania są kompletnie odmienne (1)
200 metrów różnicy poziomów powoduje, że przykładanie tej samej miarki do Gdańska jest raczej mało merytoryczne.
- 2 7
-
2024-02-02 16:27
narzucanie modelu, który jeszcze nigdzie nie został sprawdzony też jest mało merytoryczne
- 0 0
-
2024-01-30 09:46
Ta do tylu na pewno
Za pyrami w betonie bez grama zieleni
- 2 1
-
2024-01-30 09:00
Zapomnałeś dodać, że w Poznaniu firma B... uruchomiła rowery elekryczne na minuy
Także spoko i tam można wypożyczyć rower.
Elektryk... dla mnie spoko.- 5 6
-
2024-01-30 08:53
Skąd wziąłeś te 15 lat ?
Poznański system działał niecałe 11 lat
Od 18 kwietnia 2012 - do 30 listopada 2022 r- 11 1
-
2024-01-30 08:51
Gdańsk jest obecnie na FALI
:-)
- 26 0
-
2024-01-30 08:42
(13)
Ale w Gdańsku widzą co dla nas najlepsze..Ja to bym zamknął już mefo2 i otworzył mefo3
- 33 11
-
2024-01-30 09:19
(12)
ty kacperek powinieneś zamknąć. się. i otworzyć na prezesa.
- 8 34
-
2024-01-30 10:22
POkemon jak zawsze musi sie głupota pochwalic nawet nie trzeba pytac Gdybys miał mózg dzbanku to bys wiedział ze ten projekt
ten projekt tra juz bardzo długo
- 4 5
-
2024-01-30 09:38
A Ty Ola powinnaś być bardziej tolerancyjna i sympatyczna (10)
Nie każdy kto widzi absurdy władzy w Gdańsku jest z PiSu
- 36 5
-
2024-01-30 09:39
I gdzie te absurdy? (9)
Bo jak na razie mamy ciągłe szczucie na projekty, które jeszcze się nawet nie zaczęły.
- 4 30
-
2024-01-30 18:23
One zaraz
Się skończą.Zostanie tylko smród.
- 0 0
-
2024-01-30 09:49
Nie zaczęły się, bo władze od kliku lat nie mogą ich wprowadzić.
To nie absurd?
- 6 1
-
2024-01-30 09:44
No nie zaczęły się, bo od kilku lat nie potrafią władze ich wprowadzić. (6)
To nie jest absurd?
- 31 2
-
2024-01-30 09:56
Nie jest. Projekty na tą skalę muszą trwać. (5)
Poza tym widać postępy.
- 2 28
-
2024-01-30 10:15
projekty w tej skali przewaliły sie przez całą Europę (4)
Nigdzie nie uzyskując pozytywnych efektów...
To działania pozorne, pranie kasy i okazja do szybkiego jej robienia...- 19 3
-
2024-01-30 10:34
Powiedz do Warszawiakom, bo chyba nie wiedzą biedacy, że ich rower nie ma szans działać... (3)
- 3 4
-
2024-01-30 13:05
Ale warszawscy nie żebrali po firmach o kasę żeby chory system utrzymać (2)
- 2 3
-
2024-01-30 13:51
Jak nie? (1)
Jeżdżą z reklamami.
- 2 2
-
2024-02-02 16:25
ale w Gdańsku na koniec okaże się, że w ten lub inny sposób dopłacamy reklamodawcy z budżetu.
albo może spółka miejska lub państwowa. wszak mamy bardzo liberalne gospodarczo władze, więc dlaczego miałyby nie korzystać z budżetów spółek państwowych lub komunalnych z władzami powoływanymi przez wskazanie polityczne. Cały stadion tak działa.
- 0 0
-
2024-01-30 08:12
Hulajnogi itp. (9)
Do hulajnug też miasto dopłaca?
Coś poszło nie tak. Daje się firmie mozlìwość robienia interesu na wyłączność w kilku miastach. I ktoś jeszcze dopłaca? To oni powinni miastu płacić opłaty za zajęte miejsce na stojaki.- 211 10
-
2024-01-30 10:41
Trójmiasto zostało praktycznie opanowane przez hulajnogi bo maja same zalety,Mevo juz okazało sie niewypałem
raz ze placimy wszyscy za niego gruba kase i jest zupelnie nieopłacalne to jest tez niepopularne
- 7 2
-
2024-01-30 08:53
Hulajnogi wychodzą drożej niż Uber. (7)
Nie tędy droga.
- 24 4
-
2024-01-30 11:05
Do łatania siatki połączeń autobusowych hulajnogi są super. A przynajmniej były bo te wszystkie firmy się bawią w przesuwanie stref, bez żadnej zapowiedzi, i w sumie przed każdym przejazdem trzeba sprawdzać gdzie aktualnie da się dojechać.
- 2 0
-
2024-01-30 09:07
Bo miasto nie sponsoruje? Czytaj nasze podatki.
- 10 1
-
2024-01-30 08:57
A rowery w przeliczeniu na kilometr? (4)
- 7 1
-
2024-01-30 09:34
Rząd wielkości taniej. (3)
Wychodzi poniżej złotówki za wypożyczenie i 25gr za kilometr, patrząc po jesiennych testach.
- 4 3
-
2024-01-30 13:07
Piszesz o kosztach dla wypożyczającego... (1)
...dolicz te 2 miliony w przeliczeniu na rowero-kilometr i robi się dużo drożej.
- 2 0
-
2024-01-30 13:52
rowery przejechały 7000000 km.
No to zgoda, dodaj 25gr :)
- 1 1
-
2024-01-30 11:39
bo do roweru doplaca miasto z publicznych pieniedzy. hulajnogi dzialaja i nie trzeba do nich doplacac.
- 4 0
-
2024-01-30 09:15
Te pieniądze powinni przeznaczyć na zadaszone i monitorowane parkingi dla rowerów (6)
W różnych częściach każdego z miast. I to by była dużo lepsza i bardziej potrzebna inwestycja. Ludzie rowery mają, ale nie mają gdzie ich trzymać, albo boja się je parkować na mieście.
- 63 12
-
2024-02-02 14:15
I cóż ten monitoring daje poza tym, że można wrzucić zdjęcie "czy ktoś rozpoznaje?"
Ot iluzja bezpieczeństwa, bo policja i tak umorzy sprawę...
- 1 0
-
2024-01-30 14:45
Szykuje
Się kolejna upadłość ?
- 2 1
-
2024-01-30 12:43
Rowery Mevo też stoją o rdzewieją bez zadaszenia.
- 3 0
-
2024-01-30 09:17
Tak, już się pakuję z rowerem do SKMki... (2)
Jeszcze jakieś genialne pomysły?
- 8 5
-
2024-01-30 12:24
rower nie służy do jeżdżenia nim komunikacją (1)
czy to skm czy ztm czy zkm bez znaczneia
- 3 1
-
2024-01-30 13:53
Rower miejski służy do dojeżdżania do węzłów przesiadkowych.
I tym właśnie różni się od prywatnego, którego nie mam ani jak zabrać, ani jak zostawić.
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.