• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mevo szuka partnera strategicznego

Maciej Korolczuk
30 stycznia 2024, godz. 07:00 
Opinie (246)
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
Miesięczny koszt utrzymania systemu Mevo wynosi ok. 2 mln zł. W ich amortyzacji mogłoby pomóc znalezienie partnera strategicznego. Miesięczny koszt utrzymania systemu Mevo wynosi ok. 2 mln zł. W ich amortyzacji mogłoby pomóc znalezienie partnera strategicznego.

Obszar Metropolitalny szuka partnera strategicznego do systemu roweru metropolitalnego Mevo. Celem jest zmniejszenie kwoty publicznych środków przelewanych operatorowi systemu. Przypomnijmy, że chodzi o 2 mln zł miesięcznie.



Partner strategiczny systemu Mevo to:

Urzędnicy na razie nie chcą zdradzać, jakiego rodzaju partnera szukają. Wiadomo, że ma to być raczej "duży gracz", dysponujący zarówno polskim, jak i zagranicznym kapitałem. Wiadomo też, że nazwa partnera nie zostanie dodana do nazwy systemu Mevo.

- Jesteśmy w trakcie procesu poszukiwania sponsora strategicznego - potwierdza Patryk Gochniewski, rzecznik prasowy Obszaru Metropolitalnego. - Mamy do zaoferowania do wyłącznej dyspozycji potencjalnego partnera miejsce reklamowe na całej flocie rowerów, materiałach promocyjnych oraz w aplikacji mobilnej i serwisie www. Dodatkowo oferujemy partnerstwo we wszystkich organizowanych i współorganizowanych przez OMGGS wydarzeniach.


W ofercie jest m.in. powierzchnia reklamowa na rowerach, ale też w materiałach promocyjnych, aplikacji mobilnej i na stronie internetowej. W ofercie jest m.in. powierzchnia reklamowa na rowerach, ale też w materiałach promocyjnych, aplikacji mobilnej i na stronie internetowej.

Pierwsze podejście bez sukcesu



Reklamy partnerów biznesowych na jednośladach to powszechne zjawisko w miastach, gdzie funkcjonują systemy rowerów miejskich. Zazwyczaj reklama umieszczana jest na największej i najlepiej wyeksponowanej powierzchni osłony tylnego koła. W ten sposób rowery miejskie w polskich miastach reklamowały m.in. herbatę, wodę mineralną, banki, akcesoria biurowe, chipsy czy napoje gazowane.

Obszar Metropolitalny jest już po pierwszym rozeznaniu rynku. Rekonesans nie wypadł najlepiej, bo na ogłoszone w grudniu postępowanie odpowiedziała tylko jedna firma.

Kilka dni temu przetarg został unieważniony.



Mevo szuka partnera, a nie reklamodawcy



Urzędnicy liczą, że lepszym efektem zakończy się poszukiwanie już nie reklamodawców, ale stałego partnera strategicznego, którego wsparcie finansowe pozwoli na amortyzację wysokich kosztów utrzymania systemu.

Przypomnijmy, że Obszar podpisał z hiszpańskim operatorem 6,5-roczny kontrakt o wartości 159 mln zł. Miesięcznie na konto Hiszpanów, którzy na co dzień zajmują się utrzymaniem 4 tys. rowerów trafia więc ok. 2 mln zł. Pozyskanie nowego partnera może oznaczać np. mniejsze ryzyko podniesienia cen za korzystanie z rowerów.

Zepsuty rower Mevo (9 opinii)

3 dzień kiedy rower nadal jest zepsuty dziś dołączam numer roweru oraz numer stacji
Trzymam kciuki że mevo wkoncu naprawi problem
3 dzień kiedy rower nadal jest zepsuty dziś dołączam numer roweru oraz numer stacji
Trzymam kciuki że mevo wkoncu naprawi problem

Weryfikacja wiosną



Od 1 grudnia do końca lutego, a więc jeszcze przez niespełna pięć tygodni, system Mevo pozostaje w tzw. trybie zimowym. Na ulicach do dyspozycji użytkowników jest połowa floty, a więc ok. 1500 rowerów elektrycznych i 500 bez wspomagania elektrycznego.

Jak pokazują statystyki, zainteresowanie rowerami w okresie zimowym jest symboliczne i na prawdziwą weryfikację wydajności systemu trzeba poczekać do wiosny. To też - w zależności od wyniku tej weryfikacji - może pomóc lub utrudnić pozyskanie nowego partnera strategicznego.

Miejsca

Opinie wybrane

Wszystkie opinie (246)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane