• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mevo w lipcu nie ruszy. "Wierzymy, że nastąpi to w tym roku"

Maciej Korolczuk
9 maja 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (378)
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
Mevo 2.0 na pewno nie ruszy w lipcu - ogłosił Obszar Metropolitalny. Inauguracja systemu zależy od tego, jak szybko hiszpański operator upora się z problemami analogicznego systemu w Sztokholmie. Mevo 2.0 na pewno nie ruszy w lipcu - ogłosił Obszar Metropolitalny. Inauguracja systemu zależy od tego, jak szybko hiszpański operator upora się z problemami analogicznego systemu w Sztokholmie.

System rowerów Mevo 2.0 na pewno nie ruszy na początku lipca - poinformował we wtorek Obszar Metropolitalny. Powodem opóźnień są problemy hiszpańskiego operatora z rowerami w Sztokholmie i to od szybkiego, skutecznego i przede wszystkim bezpiecznego rozwiązania problemów z pękającymi ramami w stolicy Szwecji zależy, jak szybko i z jakimi rowerami ruszy Mevo w Trójmieście. - Wierzymy, że nastąpi to jeszcze w tym roku - mówią urzędnicy.



Kto ponosi odpowiedzialność za opóźnienie Mevo?

- W związku z tym, co się dzieje z rowerami w Sztokholmie, od kilku, kilkunastu dni intensywnie pracujemy nad rozwiązaniami pewnych zagrożeń, jakie się pojawiły - mówił podczas wtorkowego spotkania z dziennikarzami Michał Glaser, prezes Obszaru Metropolitalnego odpowiedzialnego za wdrożenie systemu Mevo 2.0. - Odwiedzaliśmy kilkukrotnie Sztokholm i zdawaliśmy sobie sprawę z problemów, z jakimi operator mierzy się w stolicy Szwecji. Od początku powtarzaliśmy, że bezpieczeństwo użytkowników rowerów jest najważniejsze. I choć rowery mają wszystkie niezbędne certyfikaty, to w kilku z nich zaczęły pękać ramy. Jesteśmy w stałym kontakcie z hiszpańskim operatorem, który na początku maja podjął decyzję o zawieszeniu tam systemu.


Z dziennikarzami spotkał się też Jordi Cabanas, szef City Bike Global.

- Niestety 2 maja byliśmy zmuszeni zawiesić funkcjonowanie systemu. Powodem była konieczność zadbania o bezpieczeństwo użytkowników. Szukamy przyczyny i sposobu na rozwiązanie tego problemu. Są dwa wyjścia z tej sytuacji. Pierwsze to wzmocnienie ramy roweru przez włoskiego producenta, a drugie - znalezienie innego dostawcy rowerów. Analizujemy, które rozwiązanie będzie najbardziej korzystne.
Na pytania dziennikarzy odpowiadał Jordi Cabanas z City Bike Global (z lewej), prezes Obszaru Metropolitalnego Michał Glaser (w środku) i Dagmara Kleczewska, kierownik projektu Mevo (z prawej). Na pytania dziennikarzy odpowiadał Jordi Cabanas z City Bike Global (z lewej), prezes Obszaru Metropolitalnego Michał Glaser (w środku) i Dagmara Kleczewska, kierownik projektu Mevo (z prawej).

"Nie jestem w stanie podać konkretnej daty"



I choć wtorkowa konferencja w siedzibie Obszaru miała dać odpowiedź na wiele pytań dotyczących głównie systemu Mevo, to dziennikarze zamiast konkretów słyszeli ogólne komunikaty o tym, że "pracujemy", "wierzymy w uruchomienie systemu jeszcze w tym roku", "robimy wszystko, by tak się stało".

Pewne jest jedno - system nie ruszy na początku lipca, a jego inauguracja zależy w dużej mierze od tego, jak szybko Hiszpanie uporają się z problemami w stolicy Szwecji. Kiedy to nastąpi?

- Tak szybko, jak to tylko możliwe - powtarzał jak mantrę Cabanas. - Nie jestem w stanie podać konkretnej daty.


Prawdopodobnie będą nowe rowery



Oprócz braku daty startu systemu przedstawiciele Obszaru i operatora systemu nie byli w stanie powiedzieć też, z jakich rowerów będą mogli korzystać mieszkańcy Trójmiasta i całej aglomeracji. Jak już wspomnieliśmy, pod uwagę brane są dwa rozwiązania: wzmocnienie ramy lub produkcja i dostarczenie innych rowerów.

I jak słyszymy - ale już nieoficjalnie - to ta druga opcja ma więcej zwolenników.

Na pytanie, kiedy nowe rowery miałyby się pojawić w Trójmieście, odpowiedzi już nie usłyszeliśmy.

- Wierzymy, że inauguracja nastąpi jeszcze w tym roku - ostrożnie dobierał słowa prezes Glaser. - Chcę podkreślić, że system Mevo 2.0 nie kosztował nas jeszcze ani złotówki, bo umowa jest tak skonstruowana, że zapłacimy operatorowi dopiero za miesiąc funkcjonowania systemu, tak jak się dzieje np. przy subskrypcji popularnych platform streamingowych.

Zastrzeżenie tylko do elektryków



Szukając światełka w tunelu, zapytaliśmy przedstawicieli Obszaru i City Bike Global, czy rozważany jest scenariusz uruchomienia w tym roku tylko części systemu, w oparciu wyłącznie o rowery bez napędu elektrycznego (wszystkie są już w Trójmieście i czekają na rozruch). Jak podkreślił Cabanas i Glaser, rozważane są różne scenariusze, a obawy dotyczą wyłącznie rowerów elektrycznych.

- To na tym skupiamy się teraz w pierwszej kolejności - podkreśla Glaser.

Miejsca

Opinie (378) ponad 10 zablokowanych

  • Dlaczego z naszych pieniędzy robi się takie eksperymenty?

    Przecież tam nic nie działa! Koszty ponosimy my, mieszkańcy Trójmiasta i nie tylko. Urzędnicy popijając kawkę kombinują, co nam powiedzieć...

    • 3 1

  • Oby Fala też nie ruszyła

    • 5 1

  • Jaka piękna katastrofa...

    • 7 1

  • (4)

    To musi być jakiś wał. Jak z "jedynką". Coś czuję, że ktoś to przytuli..

    • 122 3

    • Już dawno przytulił. Hiszpański operator ma mega problemy ( w Szwecji) i wkrótce pewnie zdechnie... i pa pa.

      • 0 0

    • Mevo (1)

      Po co to komu...

      • 13 0

      • Żeby mniej bolało

        ...jak nam będą odbierać samochody. W trosce o środowisko, ma się rozumieć.

        • 0 0

    • Ważne ,że mają stołki i wypłaty ...czas leci , kawka się parzy ..jest dobrze i tak do kolejnej wiosny

      • 21 0

  • Ważne, że kasa przytulona. Po co komu rowery i ten durny system

    • 3 0

  • naiwni mieszkańcy

    Będziecie mieszkańcy Trójmiasta i okolic płakać i marudzić, a za rok znowu wybierzecie do samorządów ludzi, którzy was *****.
    Pieniądze miasta będą musiały oddać do UE za brak systemu, wasze pieniądze, z waszych podatków. Winę zwalicie na rząd, kosmitów itp, bo tak Wam ta ekipa rozkaże... może czas zacząć trochę myślec i zrobić wymianę samorządowych złogów. Na cokolwiek innego. Teraz musicie być bezkrytyczni bo "wasi rządzą w mieście i nie wolno krytykować", może łatwiej byłoby by rządzili inni i patrzeć im na ręce, pilnować.

    • 3 0

  • Mam lepsze (5)

    Jeżeli myślicie, że mevo to żenada, to poczekajcie na prawdziwy hit dekady - elewację nowego budynku dworca pkp Wrzeszcz. O niczym innym nie będzie się na mieście rozmawiało przez dobre kilka lat.

    • 26 13

    • To jest tymczasowe (3)

      Czytać potrafisz ?mnie bardziej interesuje czy jakiś urzędnik straci pracę za Mevo ?

      • 5 1

      • To działa jak na parafii (2)

        Zostanie gdzieś przeniesiony

        • 2 2

        • Nie tylko parafii ale i polityce (1)

          Na układy niema rady.

          • 1 1

          • W sądzie też przenoszą ale dopiero za PiS

            • 0 1

    • Całe szczęście

      Że nie ruszy. Może parę osób uda się uratować przed śmiercią.

      • 1 2

  • Ha ha ha

    to chyba taki wał na "do widzenia", bo nie wiadomo jak wybory pójdą, a sama emerytura to za mało.

    • 5 0

  • Pani kierownik projektu jak patrze na kariere zawodowa do marketingowiec z urzedu, a kp dopiero od 3 lat. Dodac do tego bzudnre zalozenia projektu i mamy porazke za 160 mln....

    • 2 0

  • Ciąg dalszy budyniowych lodów (3)

    Natychmiast zarząd komisaryczny

    • 132 6

    • Nie przesadzaj (2)

      Bastion PO dobrze się bawi, a wyborcy tuska za to płacą

      • 18 1

      • A nie jesteś tu zameldowany, że nie płacisz?

        • 1 0

      • Bo to wyhodowani na TVN chyba?

        • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane