- 1 Przystanki tramwajowe, które zniknęły (74 opinie)
- 2 W pogoni za znikającym Mevo (150 opinii)
- 3 Śmiertelny wypadek w Nowym Porcie (158 opinii)
- 4 Gdańsk bez rządowego dofinansowania (490 opinii)
- 5 Zdjęcia niedostępnych wnętrz Błyskawicy (61 opinii)
- 6 Ukradł rower w Sopocie. Poznajesz go? (99 opinii)
Miasto zabiera głos w sprawie nielegalnej wycinki drzew
Nie milkną głosy oburzenia w sprawie wycinki stuletnich drzew w parku Steffensów. W poniedziałek, 15.03, swoje stanowisko przedstawiły władze Gdańska oraz spółka, która zleciła prace. - Staliśmy się ofiarą braku należytej wymiany informacji - mówią przedstawiciele dewelopera. Miasto twierdzi, że informacja była, a inwestor nie dostosował się do przepisów dotyczących ochrony parku. Urzędnicy wszczynają postępowanie, którego efektem może być nałożenie na inwestora 75 tys. zł kary. Wyjaśnieniem sprawy zajmie się też prokuratura.
Prace prowadzono na zlecenie dewelopera, który ma tam budować prywatny akademik i niewielki biurowiec.
Drwale zasłaniali się pozwoleniem władz Gdańska na wycinkę. Jak jednak podkreślił konserwator - była ona nielegalna - bo park Steffensów od połowy ubiegłego roku objęty jest procedurą wpisu do rejestru zabytków.
- A to z mocy prawa całkowicie wstrzymuje wszelkie prace, także budowlane, ziemne i związane z przekształceniami zieleni na obszarze objętym wpisem. Oznacza to także, że wszelkie wcześniejsze zezwolenia budowlane nie mogą podlegać realizacji aż do czasu, gdy decyzja wojewódzkiego konserwatora zabytków w sprawie wpisu do rejestru zostanie podjęta - tłumaczył Igor Strzok, pomorski konserwator zabytków. - Już sam fakt rozpoczęcia takich prac w sobotę wydaje się mocno podejrzany, ponieważ w tym dniu jakakolwiek reakcja administracji państwowej jest w oczywisty sposób utrudniona - zaznaczał.
Parki i skwery w Trójmieście
O sprawie została już powiadomiona prokuratura.
- W poniedziałek konserwator składał zeznania na policji. Przeprowadziliśmy wizję terenową, będzie też formalna kontrola - zapowiada Marcin Tymiński, rzecznik pomorskiego konserwatora zabytków.
Także w poniedziałek o godz. 11 konferencję prasową w miejscu wycinki zorganizował poseł PiS Kacper Płażyński, któremu towarzyszyli miejscy radni.
"Prezydent schowała głowę w piasek"
- W sobotę doszło tutaj do wycinki zdrowych drzew, dowody są za naszymi plecami. Nie byłoby w tym nic skandalicznego, gdyby wycinka dokonała się zgodnie z prawem, ale tak nie było. To teren objęty wszelką ochroną. W Gdańsku polityka przestrzenna to polityka realizacji interesów deweloperów, ona szkodzi mieszkańcom Gdańska. Drwale zasłaniali się decyzją udzieloną przez prezydent Gdańska. Dlatego wystosowałem pismo do pani prezydent, żeby odpowiedziała, co tu się wydarzyło, czy udzieliła zgody, czy konsultowała to z inwestorem. Prezydent schowała głowę w piasek, a my zasługujemy na konkretne odpowiedzi - mówił Płażyński.
Jak podkreślał radny Przemysław Majewski, plan zagospodarowania dla tego terenu przewidywał zabudowę, natomiast nie przewidywał wycinki drzew w tym miejscu.
- W ostatnim czasie mamy w Gdańsku do czynienia ze zlotem drwali, a wycinka na tym terenie jest wycinką wyjątkowo zuchwałą - stwierdził.
Czytaj też: Wycinka kolejnych drzew w śródmieściu Gdańska
Już po zakończeniu konferencji prasowej radny Majewski opublikował w mediach społecznościowych skan urzędowego dokumentu z lutego, w którym prezydent miasta wydaje zgodę na wycinkę 11 drzew w parku Steffensów.
Miejska zgoda na wycinkę drzew podpisana w lutym
- Prezydent Aleksandra Dulkiewicz szybko zapomniała, że miesiąc temu wydała zgodę deweloperowi na wycinkę 11 drzew w parku Steffensów i uzyskanie tym samym dla miasta 24 200 zł! Dokument ujawnił poseł Kacper Płażyński. Teraz prezydent chce nakładać 75 000 zł kary na dewelopera, któremu w lutym udzieliła zgody na wycinkę. Wyciętych drzew nie przywróci żadna kara, a nieudolność władzy poraża - skomentował Majewski.
Miasto mogło wydać taką decyzję, ale zgodnie z prawem pozwolenie to i tak było niewykonywalne i inwestor nie mógł na jego podstawie wycinać drzew. Wszystko w związku z rozpoczętą przez konserwatora procedurą wpisu terenu do rejestru zabytków.
Fala oburzenia
Sobotnia informacja konserwatora o wycince wywołała falę oburzenia wśród mieszkańców. "Skandal!", "barbarzyństwo", "bezprawie", "nóż się w kieszeni otwiera" - to tylko niektóre z komentarzy, jakie pojawiły się pod postem konserwatora zamieszczonym na Facebooku.
- W tym parku na ustanowienie pomnikami przyrody zgłosiłam około 30 drzew. Niektóre czekają ponad rok na postępy w procedurze. Ale jak widać, piłom i bezczelności ludzkiej nawet instancja konserwatora nie zapobiegnie. Stało się nieodwracalne - napisała Monika Mazurowska, przewodnicząca zarządu dzielnicy Aniołki.
Inwestor: "padliśmy ofiarą braku należytej wymiany informacji"
W poniedziałek oświadczenie w sprawie wycinki wydała spółka Silver Rock One, która zleciła wycinkę drzew.
Spółka Silver Rock One sp. z o.o. informuje, że złożyła wniosek o wydanie zezwolenia na usunięcie drzew do organu właściwego ze względu na miejsce położenia nieruchomości.
- Przed wydaniem decyzji przeprowadzono oględziny, a następnie sporządzono szczegółową inwentaryzację i ocenę stanu wszystkich drzew, z których dwa były obumarłe, w wyniku czego na koniec lutego 2021 r. Urząd Miasta Gdańska wydał zezwolenie na ich usunięcie. Spółka, zlecając wycinkę, działała w zaufaniu do organów administracyjnych i pozostawała w uzasadnionym przekonaniu, że procedura wydania zezwolenia uwzględniała fakt uprzedniego wszczęcia postępowania przez pomorskiego wojewódzkiego konserwatora zabytków, a tym samym, że jest ona dozwolona. W innym wypadku decyzja nie powinna zostać udzielona - informuje Paulina Osypiuk z Biura Collegia by Silver Rock. - Co istotne, po otrzymaniu zawiadomienia z PWKZ prace związane z wycinką zostały niezwłocznie wstrzymane. W uzasadnionej ocenie Spółki stała się ona obecnie ofiarą braku należytej wymiany informacji pomiędzy właściwymi organami administracji publicznej - podkreśliła.
Miasto odniosło się do sprawy jako ostatnie
Urząd Miejski w Gdańsku długo milczał, bo głos w sprawie kontrowersyjnej wycinki w parku Steffensów zabrał dopiero po godz. 13 w poniedziałek.
W oświadczeniu rozesłanym do mediów czytamy, że "inwestor nie zastosował się do przepisów związanych z procedurą wpisania parku Steffensów do rejestru zabytków i prowadził roboty bez odpowiednich pozwoleń".
- W trybie natychmiastowym prezydent Gdańska Aleksandra Dulkiewicz wstrzymała decyzję o zgodzie na wycinkę drzew. Jednocześnie wszczęto postępowanie, w razie nieprawidłowości na inwestora zostanie nałożona kara. Miasto analizuje sprawę pod kątem zgłoszenia do prokuratury. Prezydent powołała także komitet wykonawczy, który będzie rozpatrywał wszystkie zgody na wycinkę drzew - informuje referat prasowy Urzędu Miasta Gdańska.
Miasto zapowiada, że ponownie zweryfikuje działania inwestora i podejmie ewentualną decyzję o nałożeniu kary oraz skierowaniu do prokuratury zawiadomienia o możliwości popełnienia przestępstwa.
"Sprawdzamy możliwość nałożenia kary na inwestora"
- W parku Steffensów doszło do nielegalnej wycinki drzew. Inwestor nie zastosował się do przepisów związanych z procedurą wpisania parku do rejestru zabytków i prowadził roboty bez odpowiednich pozwoleń. Pozostajemy w kontakcie z pomorskim wojewódzkim konserwatorem zabytków. W tej chwili sprawdzamy możliwość nałożenia na inwestora kary, która może wynieść nawet 75 tys. zł na podstawie nowelizacji ustawy o ochronie przyrody - wskazuje prezydent Aleksandra Dulkiewicz. - Rozważamy skierowanie sprawy do prokuratury. Zdecydowałam także o powołaniu komitetu wykonawczego, na czele którego stanie Piotr Borawski, zastępca prezydenta ds. klimatu i przedsiębiorczości. Komitet będzie analizował wszystkie decyzje w mieście dotyczące pozwolenia na wycinkę drzew.
Wszystko o drzewach w Trójmieście
Miasto stoi na stanowisku, że inwestor miał obowiązek powstrzymania się od prac i dostał w tej sprawie odpowiednią informację.
6 czerwca 2020 r. PWKZ wszczął postępowanie o wpis do rejestru zabytków parku im. Steffensów, rozszerzając chroniony teren o działki inwestora.
- W związku z wszczęciem postępowania o wpis przez PKWZ inwestor został poinformowany, że "zabrania się prowadzenia prac konserwatorskich, restauratorskich, robót budowlanych i podejmowania innych działań, które mogłyby prowadzić do naruszenia substancji lub zmiany wyglądu zabytku" - wskazują urzędnicy. - Ustawa o ochronie zabytków nie wstrzymuje konieczności wydawania decyzji administracyjnych, natomiast nakłada na inwestora obowiązek wstrzymania się od prowadzenia robót bez odpowiednich pozwoleń. A zatem Wydziały Środowiska i Architektury musiały procedować zgodnie z zasadami, niezależnie od decyzji PKWZ o rozpoczęciu procedury wpisu, natomiast inwestor i tak nie mógł rozpocząć jakichkolwiek prac. Wcześniej inwestor wystąpił z wnioskiem o możliwość prowadzenia badań archeologicznych. Otrzymał zgodę na takie prace od PWKZ na terenie, na którym znajdują się wycięte drzewa.
Inwestor wskazuje z kolei, że postępowanie konserwatora z 6 czerwca 2020 r. zgodnie z przepisami Kodeksu postępowania administracyjnego w sprawie szczególnie skomplikowanej powinno się zakończyć nie później niż w ciągu dwóch miesięcy.
- Pomimo upływu dziewięciu miesięcy procedura się nie zakończyła, a spółka nie otrzymała od konserwatora nawet zawiadomienia o nowym terminie załatwienia sprawy, co jest wymagane zgodnie z art. 36 § 1 i 2 k.p.a. - podaje Paulina Osypiuk z Biura Collegia by Silver Rock.

Parki w Trójmieście
Rozpocznij quizMiejsca
Opinie wybrane
-
2021-03-15 15:00
Mam nadzieje, że w końcu władze miasta odpowiednio odpowiedzą za tę hańbę ekologiczna. (30)
I nie będzie to śmieszne 75 tys.zł. Konsekwencje powinny ponieść indywidualnie także urzędnicy którzy chętnie wyrażali zgody na zlecenia spółdzielni o "podcięcie" drzew, bo komuś coś zasłaniał np. widok na swój samochód, zasłaniał billboard, itd. W następstwie drzewa traciły piękne korony, chorowały a i usychały. Dziwi mnie to, że w dzisiejszych
I nie będzie to śmieszne 75 tys.zł. Konsekwencje powinny ponieść indywidualnie także urzędnicy którzy chętnie wyrażali zgody na zlecenia spółdzielni o "podcięcie" drzew, bo komuś coś zasłaniał np. widok na swój samochód, zasłaniał billboard, itd. W następstwie drzewa traciły piękne korony, chorowały a i usychały. Dziwi mnie to, że w dzisiejszych czasach zabezpieczenie przed hałasem, spalinami, ... na Zaspie jest ważniejsze także od widoczności na swój samochód od drzew i krzewów. Przecież zieleń zwłaszcza w miejscach takich jak ochronny parku czy blokowisko Zaspy jest nam bardzo potrzebna
- 493 32
-
2021-03-15 15:51
(4)
Wszystko zgodnie z wytycznymi Najwyższej Gdańskiej Rady Deweloperów. Załatwili sobie kładki przez Motławę, wyrzucenie Białej Floty spod Zielonej Bramy, ograniczenie prędkości na Zwycięstwa itd. ...
- 53 5
-
2021-03-16 00:59
Kacperek to niech lepiej pojedzie do Puszczy Białowieskiej, albo na przekop mierzei i zobaczy co zrobił Szyszko i jego koledzy
- 8 22
-
2021-03-16 01:09
(1)
wycinajacy powinien przesadzic w miejsce wycietych drzew drzewa w tym samym wieku, przedsiewziecie kosztowne ale mozliwe
- 4 0
-
2021-03-16 01:13
Jest powiedzenie, ze starych drzew sie nie przesadza
- 3 0
-
2021-03-16 12:32
I co miastu zrobicie? Nic. Sady to koledzy i koleżanki a opozycja będzie broić olki jak platformianej niepodległości. Jeszcze do unii zaskarża nękanie olki przez mieszkańców i polityków.
- 1 3
-
2021-03-15 15:55
Nie jest to takie oczywiste (4)
Wyobraź sobie, że jesteś lokatorem mieszkania na parterze a nawet 1 piętra. W chwili oddawania osiedla ktoś posadził małe drzewko pod oknami. Po latach to już duże drzewo które może zacieniać dolne kondygnacje. Nie byłoby tego gdyby wcześniej ktoś o tym pomyślał. Sam znam przypadek jak pewna pani po świętach wsadziła sobie pod oknami choineczkę z doniczki. Administracja nie zadziałała. Po 9 latach - ciemnica w mieszkaniu...sąsiada.
- 14 33
-
2021-03-15 22:35
Wolę mieć widok na drzewo (1)
niż na sąsiedni blok
- 16 2
-
2021-03-16 10:11
To sobie kup teren na który chcesz mieć widok!
Wara Ci od tego co robię na swoim terenie!
- 0 4
-
2021-03-16 08:52
(1)
Ja mam odwrotnie. Było drzewa, nie ma drzewa. Teraz pół dnia świeci mi słońce wprost w okno, nie dość że robi mi saunę w pokoju, to nie da się pracować na komputerze.
- 7 0
-
2021-03-16 10:34
Rozumiem. I to też kiepska sytuacja.
Wszystko zależy od konkretnej lokalizacji. Zacienione mieszkanie trudniej sprzedać czy wynająć. Tobie pozostaną dobre rolety. Uroki miasta.
- 0 0
-
2021-03-15 16:50
Nadzieja pożywką naiwnych. Trzeba dokonywać trafnych wyborów na podstawie dokonań a nie obietnic.
- 19 0
-
2021-03-15 17:02
Tą kaste trzeba poprostu (1)
Wyrzucić...oczyścić wszystkie spółki miasta...z kolesi..
Były prezydent Sopotu zostaje prezesem w Gdańskich Usługach Komunalnych
Bez szkoły ,bez wiedzy...byle swój był na stanowisku- 27 6
-
2021-03-16 16:31
Tu się z Tobą zgadzam, chciałbym jednak by ktoś kto to zrobi, przekonał mnie, że nie będzie to tylko zastąpienie jednej kasty drugą, a nikomu z pisu w taką bajeczkę nie uwierzę.
- 2 0
-
2021-03-15 18:07
Kazdy obywatel ma prawo zgłosić sprawe do sadu.
- 5 1
-
2021-03-15 18:59
Tak, napewno odpowiednio odpowiedzą...
Najpierw zapłacą za koszty postępowania, a następnie zapłacą jeszcze karę za wydanie zgody na wycinkę pomników przyrody. Szkopuł w tym, że to będą nasze pieniądze, a sami, z własnego portfela, nie tylko nic nie wyciągną, lecz jeszcze dołożą premię, którą sami sobie przyznają i wypłacą.
- 15 0
-
2021-03-15 20:07
(4)
Muszę pochwalić autora artykułu - jest w nim zawarte stanowisko każdej ze stron i nie ma z góry założonej tezy - to powinien być standard a nie wyjątek, niestety.
- 20 0
-
2021-03-15 22:06
Tutaj tłumaczenie każdej strony jest żenujące (3)
Wszyscy dali d..y. Pytanie czy świadomie.
- 10 1
-
2021-03-15 23:54
Całkowicie się z Tobą zgadzam. (2)
To jest tak żenujący obraz, że ręce opadają. Wszyscy po kolei dali d..y i nikt nie ma sobie nic do zarzucenia, łącznie z Kacperkiem, który przy tej okazji kreuje się na obrońcę parków i przyrody, zapominając nagle, że jego kolesie tną właśnie drzewa na potęgę, łącznie z największym pomnikiem przyrody w tym kraju - Puszczą Białowieską. Otacza nas
To jest tak żenujący obraz, że ręce opadają. Wszyscy po kolei dali d..y i nikt nie ma sobie nic do zarzucenia, łącznie z Kacperkiem, który przy tej okazji kreuje się na obrońcę parków i przyrody, zapominając nagle, że jego kolesie tną właśnie drzewa na potęgę, łącznie z największym pomnikiem przyrody w tym kraju - Puszczą Białowieską. Otacza nas banda zakłamanych nieudaczników, darmozjadów, pasożytów we wszystkich instytucjach państwowych i bezwzględnych, chciwych "inwestorów", bez wyobraźni, dla których pracują sprzedajne prostytutki. To nie jest państwo, to jest jakaś popierdółka!
- 7 3
-
2021-03-16 08:44
Pomyśl, co piszesz!!! (1)
A co Kacperek ma do tej sprawy? Wydał jakąś decyzję? Był stroną w sprawie? Twoje zaślepienie i bezczelność są porażające. Ale Pełowcy tak mają. Sami nawalili a winnych szukają gdzie indziej.
- 5 4
-
2021-03-16 09:48
A co ma pis do wycinania drzew pytasz?
Rozejrzyj się chłopie. To tak jakby kłusownik robił wykład na temat męczenia zwierząt w cyrku. Gdyby on tam się zjawił wcześniej i powstrzymał tą wycinkę to nic bym nie mówił, ale robienie konferencji prasowej w momencie gdy dziennikarze zajęli się już tą sprawą, a jego koledzy dewastują ostatni nizinny las naturalny w Europie jest właśnie szczytem
Rozejrzyj się chłopie. To tak jakby kłusownik robił wykład na temat męczenia zwierząt w cyrku. Gdyby on tam się zjawił wcześniej i powstrzymał tą wycinkę to nic bym nie mówił, ale robienie konferencji prasowej w momencie gdy dziennikarze zajęli się już tą sprawą, a jego koledzy dewastują ostatni nizinny las naturalny w Europie jest właśnie szczytem zaślepienia i bezczelności. Ja nie jestem "pełowcem". Po prostu bezczelność i zakłamanie polityków przyprawia mnie o mdłości. Wszystkich polityków, ale tych z pisu w szczególności, bo są w tej dziedzinie niekwestionowanymi liderami.
- 3 0
-
2021-03-15 20:39
Władze miasta tak odpowiedzą, że zostaną wybrani na następną kadencję
Wystarczy że tutejsza gawiedź zostanie postraszona pisem.
- 19 1
-
2021-03-15 23:45
opłata 75tys zostanie po rowno rozłozona na nowych nabywców apartamentów
te 75tys kary to sa jaja, a nie kara. teraz kazdy developer za tą sumę będzie rąbał 100-letnie drzewa jeno bedzie furczało, bo prawdziwy koszt kary poniesie nabywca.
- 8 0
-
2021-03-16 08:49
zobaczcie Państwo jakie kuriozum
drzewa te przeżyły faszystów, II wojnę, a władz platformy w Gdańsku nie przeżyły. przykre.
- 6 2
-
2021-03-16 10:15
Dulkiewicz jest winna
- 1 0
-
2021-03-16 12:44
konserwator w gdańsku to jakaś kpina (2)
Zamiast rozwoju miasta mamy cofanie się, bo nie podoba się mu wysoka zabudowa która powinna dominować na młodym mieście, bo nie podoba mu się rozwój miasto, bo nic mu się nie podoba, terminu załatwiania jakichkolwiek spraw to skandal! Chociażby sprawa wyżej opisanego parku, 2 miesiące na czas załatwienia tej sprawy dawno minął i nic się nawet nie
Zamiast rozwoju miasta mamy cofanie się, bo nie podoba się mu wysoka zabudowa która powinna dominować na młodym mieście, bo nie podoba mu się rozwój miasto, bo nic mu się nie podoba, terminu załatwiania jakichkolwiek spraw to skandal! Chociażby sprawa wyżej opisanego parku, 2 miesiące na czas załatwienia tej sprawy dawno minął i nic się nawet nie ruszyło, nawet ani kartki pisma że się przedłuża i czemu. Jeśli to ma tak działać to masakra, więcej psuje niż naprawia. Jeśli nie zaczniemy budować wysoko to zaraz budować niskie bloczki będzie trzeba albo nad wodą albo godzinę jazdy od centrum! Miasto powinno się rozwijać jak na 21 wiek przystało a nie tak jak starzy mieszkańcy sobie myślą, młodzi 20-30 latkowi są przyszłością i trzeba zrobić dla nich miejsce a nie tak jak babciom i dziadkom marzy się spokojne miasto, spokojnie jest za miastem, w mieście ma być ruch, gwar, biznes, imprezy i ludzie!
- 1 2
-
2021-03-16 14:51
(1)
Co to znaczy "miasto powinno się rozwijać jak na 21 wiek przystało"? Wycinać 100letnie drzewa i budować biurowce w parkach? To jest takie nowoczesne Twoim zdaniem? Są miejsca gdzie powinna być wysoka zabudowa i takie gdzie jej nie powinno być, takie gdzie może być ruch, gwar i takie gdzie powinna być cisza, spokój i trochę zieleni. Jest coś czego
Co to znaczy "miasto powinno się rozwijać jak na 21 wiek przystało"? Wycinać 100letnie drzewa i budować biurowce w parkach? To jest takie nowoczesne Twoim zdaniem? Są miejsca gdzie powinna być wysoka zabudowa i takie gdzie jej nie powinno być, takie gdzie może być ruch, gwar i takie gdzie powinna być cisza, spokój i trochę zieleni. Jest coś czego młodzi ludzie zazwyczaj nie rozumieją: we wszystkim trzeba zachować umiar. Myśląc o przyszłości, pomyśl też o tym, że kiedyś i Ty będziesz starszy i może będziesz miał dzieci, z którymi będziesz chciał iść na spacer do parku, a nie na dyskotekę. Ale tak, masz rację, konserwator to kpina, jak każdy urzędnik w tym kraju. Nie wiedziałeś o tym?
- 0 0
-
2021-03-18 09:54
Czy w tamtym miejscu jest według ciebie uczęszczany park ? Moim zdaniem zbyt blisko grunwaldzkiej, zbyt mało atrakcji typu nasadzenia, stawiki i inne tego typu rzeczy. Oczywiście powinna znaleść się w Gdańsku przestrzeń do spacerów ale moim zdaniem nie w tym miejscu, jest wiele innych ciekawych zielnych miejsc które należało by ukształtować jako
Czy w tamtym miejscu jest według ciebie uczęszczany park ? Moim zdaniem zbyt blisko grunwaldzkiej, zbyt mało atrakcji typu nasadzenia, stawiki i inne tego typu rzeczy. Oczywiście powinna znaleść się w Gdańsku przestrzeń do spacerów ale moim zdaniem nie w tym miejscu, jest wiele innych ciekawych zielnych miejsc które należało by ukształtować jako tereny rekreacyjne. Wysoka zabudowa w gdańsku niestety nie może powstać przez konserwatora i upartość niektórych... Oczywiście myślę tu głownie o terenach stoczniowych gdzie śladem "młodego miasta" powinna iść tam wysoka zabudowa po kilkadziesiąt pięter, szkoda tak dobrej lokalizacji na tak niską zabudowę. Oczywiście należało by również zadbać o układ drogowy itd. a jest tam na to miejsce.
- 0 0
-
2021-03-16 14:45
Deweloper zapłaci a czy pani prezydent zapłaci?
Jakim prawem wydała zgodę na wycięcie tych drzew? Deweloper może słusznie się odwoływać od kary, bo czyje decyzje stoją wyżej rangą, prezydenta czy konserwatora zabytków? Szkoda się stała, a zaraz okaże się, że winnych nie ma, bo to tylko "nieporozumienie". I w ten sposób niebawem całe miasto zamieni się w beton, a deweloperzy będą rządzić już nie tylko dzięki łapówkom dla urzędników.
- 0 0
-
2021-03-17 09:02
75 tys jest ok, ale za każde jedno drzewo. Przecież to ewidentnie działanie metodą faktów dokonanych, drzewa wycięte, kara się zapłaci i po temacie
- 0 0
-
2021-03-17 09:24
kury
kury im szczać prowadzać , a nie rządzić miastem!
- 0 0
-
2021-03-15 14:11
Tylko 75 tys zł. (31)
To kpina to koszt samochodu osobowego.
Wczoraj tam byłem zrobiłem zdjęcia, szkoda nieodwracalna.
Swoją drogą Pani Prezydent za Nasze pieniądze powołuję różnych pelnomocnikow, a nie widzi tego co dzieje się pod jej nosem, skandal.- 778 36
-
2021-03-15 14:25
dulkiewicz niszczy to miasto. powinna odejść!! (4)
- 90 8
-
2021-03-15 14:28
niszczone jest od 21 lat (3)
- 54 12
-
2021-03-15 14:43
(2)
0d 21 lat.. komuno wróć
- 9 4
-
2021-03-15 15:23
odebrać prawo zabudowy, 1mln kary i tyle samo drzew np 20 letnich do nasadzenia (1)
Ola i cała jej świta od razu wilczy bilet z UM - jeżeli ws. drzew jest tak kompetentna to strach się bać na co wyda pozwolenia na Szadułkach ...
- 48 2
-
2021-03-15 21:03
A co z urzędnikami? premie im dać ?
- 4 0
-
2021-03-15 14:27
(5)
Powinni liczyć minimum 1000 zł za 1 rok życia drzewa, chociaż dla dewelopera nawet 1000000 kary to kropla w morzu.
- 39 4
-
2021-03-15 14:56
Powinni liczyć (1)
Zgodnie z rozporządzeniem Ministerstwa Finansów kary za wycięcie drzewa zależą od jego konkretnego gatunku. Ważny jest też obwód pnia drzewa na wysokości 130 cm. Najniższa kara za 1 cm obwodu pnia wynosi 12 zł, jeżeli obwód nie przekracza 100 centymetrów i 15 zł za 1 cm, jeżeli jest on większy.
- 7 1
-
2021-03-16 02:58
Tu nie chodzi o to żeby inwestor płacił karę finansową, tu chodzi o to żeby inwestor i urzędnicy poszli do więzienia!
- 4 1
-
2021-03-15 14:57
Tyle jakby zapłacił za każe wycięte drzewo to by go zabolało.
- 18 0
-
2021-03-15 14:59
Powinni liczyć
36 ust. 1 pkt 1 ustawy o ochronie zabytków nie chodzi o usunięcie drzewa w ramach prac konserwatorskich, restauratorskich czy robót budowlanych prowadzonych przy zabytku wpisanym do rejestru. ... Za wycięcie drzewa bez pozwolenia wojewódzkiego konserwatora zabytków grozi grzywna w wysokości od 500 do 500 tys. zł.
- 26 1
-
2021-03-15 15:09
Milion to jest kropla w morzu wylacznie dla tych, ktorzy tego miliona nie maja i nigdy miec nie beda.
- 10 4
-
2021-03-15 14:33
Widzi to co chce widzieć
Tego miał nikt nie zauważyć ;)
- 23 2
-
2021-03-15 14:38
75tys. Zł Warto było i... To co zostało jeszcze poprawimy za drugie tyle. A resztę z kasy przeznaczonej na wycinkę robimy imprezę
- 33 1
-
2021-03-15 14:39
(3)
"sprawdzamy możliwość nałożenia na inwestora kary, która może wynieść nawet 75 tys. zł"... Jakie nawet 75 tys. Przecież dla dewelopera to grosze, jak tu można użyć słowa "nawet", zrozumiałbym coś w stylu : zaledwie, tylko, śmieszne, symboliczne ...
- 44 1
-
2021-03-15 15:01
75000 (1)
za jedno drzewo powinno być
- 19 2
-
2021-03-15 17:14
za zdrowe 100-letnie 300 tysięcy
wtedy to miałoby sens. Niestety najpierw PO, a potem PIS na hurra (przy uciesze Konfederastów) tak poluzowali prawo do wycinki, że właściwie z drzewami można zrobić wszystko. I jeszcze krzyczą - wolność!, nowoczesność!
- 13 4
-
2021-03-15 15:23
Cena metra mieszkania w Gdańsku to 10206 PLN. Czyli potencjalna kara to 7,3m2, no nie wiem, jak oni z tego wyjdą.
- 35 1
-
2021-03-15 14:50
Ile kosztuje M2 powierzchni biurowej w tym miejscu?
- 13 2
-
2021-03-15 14:51
wstawi sie plastikową palmę (1)
- 23 1
-
2021-03-16 07:12
A gdańszczanie będą zachwyceni
- 1 0
-
2021-03-15 14:56
Nieodwracalna? Sadzonki po kilka złotych - posadzić nowe (3)
więcej tlenu dają drzewa 15-letnie niż 100-letnie
- 6 31
-
2021-03-15 15:46
że też tak nikt nie powiedział jak się rodziłeś
- 15 3
-
2021-03-15 20:01
Więcej dają stuletnie (1)
matołku
- 3 1
-
2021-03-15 21:42
Ciekawe. Dotad myslalem, ze zalezy jakie drzewo.
- 1 1
-
2021-03-15 15:15
podniosą cene metra mieszkania o 10 złotych i tak będa zarobbieni
tu kara powinna być większa i powinno pojawić się zobowiązanie developera do odtworzenia szpaleru 100letnich drzew - to jak najbardziej możliwe - tylko kwestia pieniędzy - miasto nie powinno się godzić na kilka groszy od metra mieszkania i zasadzenie kilku sadzonek
- 22 1
-
2021-03-15 16:35
nie to że nie widzi, ona jest winna bo sama miesiąc temu im pozwoliła i odwraca kota ogonem, jako deweloper mocno bym się wk..ł
- 14 1
-
2021-03-15 23:36
Tylko 75000 ??? To wystarczy tylko na połowę rydwanu.
To niegodne naszej prezydent. Połowa rydwanu???
- 6 0
-
2021-03-16 07:47
O, przepraszam.
75 tys. zł to pół rydwanu.
- 4 0
-
2021-03-16 08:51
drzewa przeżyły faszystów z drugiej wojny
a po nie przeżyły
- 6 0
-
2021-03-17 14:54
cena dwóch miejsc postojowych... to nie kara
.... 750.000 PLN - to byłaby kara! Plus odwołane wszystkich niedaczników / urzędników
- 0 0
-
2021-04-01 08:47
Widzi, widzi, o to się nie martw :/ Tzw. elektorat za to ślepy z nienawiści i wszystko jej wybaczy.
- 0 0
-
2021-03-15 14:09
Co dalej? (29)
Kto jest za to odpowiedzialny - to pierwsze pytanie, które się nasuwa. Ale ważniejsze - jak ten błąd zostanie naprawiony? Poczekamy 100 lat, aż drzewa odrosną? Mamy czas?
- 489 6
-
2021-03-15 14:27
tak teraz macie swoje wolne media - w tvn 24 nic na ten temat (9)
znowu kraj i europa ma sie niedowiedziec jak rzadza w Gdansku?
- 47 6
-
2021-03-15 14:29
I wolne sądy
Zaraz powiedzą że nic się nie stało. Da się tylko kawalerkę komuś
- 31 3
-
2021-03-15 14:42
(3)
A w tvpis coś było?
- 8 22
-
2021-03-15 14:58
nie pokazuja innej telewizji niz tvn24 w gdanskich urzedach
- 28 1
-
2021-03-16 03:02
Tak, było i właśnie dlatego postkomunę tak boli istnienie TVP Info. A było tak dobrze, można było wszystko i wszystko (1)
"wolne media" i "wolne sądy" zamiatały pod dywan, nawet bandycką reprezentację w Warszawie, aż przyszedł ten "wstrętny PiS" i teraz TVP patrzy na ręce również drugiej stronie, która zawsze była bezkarna!
- 2 4
-
2021-03-16 03:05
I na tym właśnie polega pluralizm mediów, TVN patrzy na ręce PiS, TVP patrzy na ręce reszcie, ale wyborcy PO nie chcą pluralizmu
chcą powrotu do 100% dominacji i para-dyktarury jaka panowała za rządów PO.
- 3 2
-
2021-03-15 22:29
A co się niby takiego stało?! (3)
Jak rozumiem, właściciel nieruchomości wyciął sobie kilka drzew na niej rosnących.
- 4 5
-
2021-03-15 23:14
To skandal (2)
jak śmiesz. Za to powinno być dożywocie lub 100 lat łagru. Te cztery 100 letnie drzewa to Polskie pomniki przyrody, nasze dziedzictwo narodowe, święte symbole polskości. Nigdzie na świecie nie było takiej tragedii. Te działanie dewelopera to było bardziej haniebne niż rozbiory i II Wojna Św. i covid. Nie kumasz tego facet, 4 drzewa na prywatnej działce. To jest więcej warte niż 100 mld rozkradzionych dolarów.
- 2 4
-
2021-03-16 09:11
Dobre;-)
- 1 0
-
2021-03-16 09:39
ale prowokacja, taka nie za smieszna...
- 1 1
-
2021-03-15 14:28
Najważniejsze żeby posadzili tam drzewa
A nie rozpoczęli budowę osiedla
- 18 3
-
2021-03-15 14:36
w gdańsku cieli drzewa a posłanka z Gdańska Pomaska w tym czasie lansowała się pod domeme brata Obajtka (7)
dlaczego Pomaska nie zajmie się sprawami Gdańska????
- 38 5
-
2021-03-15 14:50
Jak Szyszko ciął Puszczę to Duda lansował się na nartach (6)
Dlaczego Duda nie zajmie się sprawami Polski ????
- 19 29
-
2021-03-15 14:59
Nie obchodzi cie stan Gdanska? (5)
jak tak bardzo kochasz puszcze to tam zamieszkaj.
- 20 12
-
2021-03-15 19:30
Strasznie głupi ten Twój wpis. (4)
Jeśli się przejąłeś tymi drzewami w Gdańsku, ale zupełnie gdzieś masz rzeź w Puszczy Białowieskiej, to znaczy żeś troll pisowski, kundel partyjny, zakłamana menda. Nie można uczciwie potępiać jednego i bagatelizować drugie. Zło to zło i przynależność partyjna nie ma znaczenia. Choć w tej sytuacji przyznaję rację Płażyńskiemu, to nie zapominam o tym co jego kolesie wyprawiają i jest dla mnie tak samo wiarygodny jak Dulkiewicz, która wydała zgodę na piśmie, choć z wycinką się nie zgadza.
- 7 5
-
2021-03-15 19:39
lepiej żeby kornik zżarł puszcze (3)
niż PiS wyciął drzewa. Jakoś Niemcy nie mieli z tym problemu. Cięli aż miło.
- 5 5
-
2021-03-15 19:59
Propaganda Ci mózg zżera, a nie kornik Puszczę.
- 6 4
-
2021-03-15 21:43
Tak, wiemy jacy ci Niemcy idealni w kazdej dziedzinie.
Ale to ponoc Gdansk jest proniemiecki, tymczasem Niemcow jako wzor stawia sobie w kazdej dziedzinie PiS i jego pacholki.
- 2 2
-
2021-03-16 02:08
To jest kłamstwo. Ruski fake z Russia Today, który powielił Saryusz-Wolski. Ta sprawa została już wyjaśniona, a ty dalej powielasz te brednie, czyli jakby nie patrzeć- jesteś ruskim trollem.
- 2 2
-
2021-03-15 14:46
Odpowiedzialnosc powinna poniesc Pani Prezydent A. Dulkiewicz. (3)
A ta odpowiedzialnosc powinna byc z majatku wlasnego pani prezydent.
- 31 3
-
2021-03-15 15:00
kiepawy ten majatek. (2)
moze lepiej ja wyslac na roboty
- 11 0
-
2021-03-15 19:53
nic nie da (1)
Ma dość niskie kwalifikacje. Nadaje się tylko na prezydenta miasta. Ew może być dyrektorem
- 2 1
-
2021-03-17 09:56
moze byc prezesem Orlenu?? albo PZU chociaz? osobiście wolałbym byc prezesem CPK albo Izery ... nie istnieją a maja zarząd, sprytnie, co??
- 0 1
-
2021-03-15 14:58
Kogo tu nasciagal budyn? Takze do UM. (3)
To już jest patologia z recydywą co sie wyprawia w mieście
a urodzilem sie tu, chodzilem do szkol i tu sie zakochalem
od jakis kilkunastu lat nie poznaje mojego miasta. bandytyzm stal sie powszechnoscia.
Nawet na drogach wsrod kierowcow to widac.- 21 2
-
2021-03-15 15:49
A ja już całej Polski nie poznaję (1)
wszędzie zło i głupota, wzajemna nienawiść i chęć zysku. Urzędnicy kradną na potęgę, deweloperzy niszczą miasta i przyrodę, kler jest bezkarny, policja nikogo już nie chroni, wojsko zostało wyposażone w doklejkę w postaci WOTu, zabytki niszczeją, ludzie głupieją, szkoły nie uczą, ludzie nie żyją tylko wegetują.
- 12 10
-
2021-03-15 23:17
Republika bananowa
w końcu prawdziwe oblicze tej krainy się ukazało
- 2 0
-
2021-03-15 19:21
od jakiś kilkunastu lat, komu chcesz wcisnąć bajki ze chodziłes do szkol, skoro nie odróżniasz jakiś od jakichs
- 1 3
-
2021-03-18 12:42
Winny jest konserwator zabytków, który wszczyna postępowanie administracyjne i nie potrafi sprawy zakończyć w 6 miesięcy. Gdyby sprawę zakończył to decyzja UM byłaby odmowna. A tak nie było podstawy do odmowy, a deweloper ma pretekst żeby palić głupa. Pan konserwator wojewódzki działa na szkodę Gdańska.
- 0 0
-
2021-03-18 12:51
Winny jest wojewódzki konserwator zabytków.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.