• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mieli polecieć na wakacje, zostali na lotnisku. Samolot nie zabrał 30 pasażerów

szym
3 sierpnia 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
30 turystów nie odleciało z Gdańska do Burgas w Bułgarii. 30 turystów nie odleciało z Gdańska do Burgas w Bułgarii.

Trwa wyjaśnianie, dlaczego około 30 pasażerów nie odleciało z gdańskiego lotniska do Burgas w Bułgarii, choć turyści dotarli na czas na odprawę bagażową. - Rozmawiamy o tym z agentem handlingowym, działającym na zlecenie Ryanaira - przekazała Agnieszka Michajłow z Portu Lotniczego im. Lecha Wałęsy.



Czy zdarzyło się, że musiałe(a)ś odwołać zaplanowany urlop?

O sprawie jako pierwsi poinformowali dziennikarze stacji RMF FM. Z relacji pasażerów, którą przytacza stacja, wynika, że osoby, którym nie udało się wsiąść na pokład samolotu, na lotnisku pojawiły się na ponad dwie godziny przed lotem.

Według relacji turystów, cytowanych przez rozgłośnię, trzy osoby, przy trzech bramkach obok siebie, próbowały obsłużyć kilkaset osób, które w bardzo krótkim czasie zgłosiły się na trzy różne loty tej samej linii lotniczej, co doprowadziło do opóźnień.

Pasażerowie mieli być także zapewniani, że odebrany od nich bagaż na pewno nie poleci bez właściciela, a samolot zabierze wszystkich turystów. Stało się jednak inaczej: pilot samolotu miał przekazać pasażerom że ma 1,5 godz. opóźnienia i nie wpuści więcej osób na pokład.

Radio podaje, że od tak zwanego agenta handligowego, obsługującego w Gdańsku firmę Ryanair, turyści dowiedzieć mieli się, że mogą - za darmo - przebukować swoje bilety na kolejny lot do Burgas. Samolot do Bułgarii ma odlecieć w środę, nie wiadomo jednak, czy dla wszystkich pasażerów znajdzie się miejsce.

- (...) przedstawiciel agenta (...) powiedział, że mamy przebukować bilety na środę. Natomiast nas było 30 osób, a miejsc było 26. Decydować miało pierwszeństwo, kto pierwszy, ten lepszy - opowiada niedoszły pasażer.

Przedstawiciele lotniska: takie sytuacje nie mogą się powtórzyć



O komentarz w sprawie poprosiliśmy przedstawicieli lotniska w Gdańsku.

- Ubolewamy, że część pasażerów nie odleciała z naszego lotniska do Burgas. Uważamy, że takie sytuacje nie mogą i nie powinny się powtórzyć. Rozmawiamy o tym z agentem handlingowym, działającym na zlecenie Ryanaira - poinformowała Agnieszka Michajłow, rzeczniczka portu lotniczego.
Potwierdza ona, że od handlingowego uzyskano informacje, że o tym, iż około 30 pasażerów nie odleciało do Burgas, zdecydowała linia lotnicza.

- I to do linii należy teraz kierować wszystkie reklamacje - podsumowuje nasza rozmówczyni.
szym

Miejsca

Opinie (417) ponad 20 zablokowanych

  • peło

    nie mamy waszego płaszcza ale mamy józefa bąka.

    • 1 1

  • Terminal lotniczy gdansk- porażka. (7)

    Dnia 02.08.2021r. mieliśmy lot o 20.50 do Liverpool . O godz. 19 z minutami otworzono 2 / słownie dwa / okienka do odprawy!!!! Ponad 15 innych okienek było zamkniętych . Pasażerów od groma , a ludzie stojący w kolejce , przez 50 minut przesunęli się z miejsca 2 metry!! Spędzają ludzi 3 godziny przed odlotem a oni tłoczą się, bez masek i nikt nie przestrzega reżimu sanitarnego! Tak wygląda terminal Wałęsy!

    • 32 15

    • I że ludzie bez masek się tłoczą to też wina lotniska?

      Dobre :D

      • 1 0

    • Tak wygląda praktycznie każde lotnisko obecnie

      A napewno ich większość.. Jedni poprostu maja więcej szczęścia w obsłudze inni mniej.. Po pandemii zwalniano pracowników na całym świecie, bo nie wiem czy wiesz ale prawie nic nie latało.. Jest deficyt wyszkolonych ludzi, ludzie nie dają fizycznie juz rady, a tu ktoś pisze o uśmiechu i powolności.. firmy maja problem z odbudowa tego co było niezależnie od tego jaki agent obsluguje, bo państwo mało komu pomagało, covid ogłaszało, ludzie nie mieli pracy, ludzi zwalniano, ot co!

      • 9 0

    • (1)

      Pierwszy raz leciałeś? Za obsługę - check-in, bagaż, boarding odpowiada przewoźnik, a dokładnie jego agent handlingowy. Możesz mieć pretensje tylko do wizzaira.

      • 15 1

      • dobrze cisnąć internetowych troli i jaśnie państwo.

        • 5 1

    • Faktycznie były słyszalne ogłoszenia "uwaga uwaga wzywa się wszystkich pracowników obsługi pasażerskiej oraz lotniska o stawienie się w punkcie odprawy bagażu w celu otwarcia wszystkich pozostałych odpraw ponieważ stawił się jaśnie wielmożny i odlatuje do Liverpoolu"

      • 7 11

    • Za liczbę otwartych okienek do odprawy nie odpowiada lotnisko, pretensje możesz mieć do linii lotniczej.

      • 12 2

    • przypomnij sobie ile było otwartych punktów odprawy na dany rejs przed pandemia?

      • 3 0

  • Tem

    • 0 0

  • lotnisko wygralo proces

    z wlascicielem domu
    i to jest wazne a michajlow o tym nie mowi
    ale napisali na swojej stronie
    o tym ze nawalili nic nie piszą!!!!!

    • 1 1

  • michajkow superstar

    pokazy lotnicze

    • 1 3

  • michajlow

    nie plec bzdur. ile ci zaplacili????

    • 1 3

  • ta michajlow

    pisze ze odprawe robi kapitan samolotu???

    • 1 3

  • i to lotnisko i ta micajlow to wielka kupa

    • 3 1

  • Może czas by lotnisko nie dawało zgody na start w takich przypadkach (3)

    • 15 6

    • (2)

      Nie ma fizycznie takiego prawa by lotnisko zakazało aby samolot nie wystartował w takim przypadku.

      • 6 0

      • (1)

        a właśnie powinno być

        • 1 2

        • Odpowiedz mi proszę na jakiej podstawie? Czy zdajesz sobie jaki zapanowal by chaos w powietrzu jak by na każdym rejsie oczekiwano na spóźnionych pasażerów, którzy zamiast udać sie odrazu do bramki udali sie do McDonalda, zresztą tak było na tym rejsie.

          • 3 0

  • co ma panstwo do prywatnej firmy POpaprańcy?

    Oni już tak mają....


    dlatego przegrywaja

    • 4 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane