• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Miesięczny bilet łączony na Trójmiasto od poniedziałku

Maciej Korolczuk
26 stycznia 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
140 na dwa miasta lub 210 zł na całe Trójmiasto - to nowa oferta biletowa dla podróżnych, która wejdzie w życie od poniedziałku 1 lutego. 140 na dwa miasta lub 210 zł na całe Trójmiasto - to nowa oferta biletowa dla podróżnych, która wejdzie w życie od poniedziałku 1 lutego.

Zgodnie z zapowiedziami od 1 lutego pasażerowie komunikacji miejskiej w Gdańsku, Sopocie i Gdyni będą mogli jeździć wszystkimi środkami transportu na jednym bilecie - tzw. bilecie łączonym. Od poniedziałku bilet na dwa miasta kosztować będzie 140 zł, a na obszarze całego Trójmiasta - 210 zł.



Metropolitalny Związek Komunikacyjny Zatoki Gdańskiej przygotował dla podróżnych dwa rodzaje biletów: bilet łączony Gdańsk+Sopot oraz Gdynia+Sopot. Oba dają możliwość podróżowania wszystkimi środkami transportu zbiorowego: autobusami, tramwajami, trolejbusami i Szybką Koleją Miejską oraz Pomorską Koleją Metropolitalną.

Gdańsk+Sopot i Gdynia+Sopot

Zasięg biletu łączonego Gdańsk+Sopot Zasięg biletu łączonego Gdańsk+Sopot
Bilety łączone będą składały się z dwóch części: komunalnej (zapisanej na karcie elektronicznej) na podróżowanie komunikacją miejską oraz kolejowej (w formie papierowej), umożliwiającej podróżowanie pociągami SKM.

Zasięg biletu łączonego Gdynia+Sopot Zasięg biletu łączonego Gdynia+Sopot
- Bilet Gdańsk+Sopot będzie upoważniał do korzystania ze wszystkich środków komunikacji miejskiej oraz pociągów SKM w granicach Gdańska i Sopotu. Przejazdy pociągami również po linii Pomorskiej Kolei Metropolitalnej realizować będzie można na odcinkach ograniczonych stacjami Sopot Kamienny Potok - Gdańsk Lipce; Gdańsk Osowa - Gdańsk Rębiechowo (pociągi do/z Kartuz) - wyjaśnia - Kamil Bujak, inspektor ds. integracji transportu zbiorowego MZKZG.
Analogicznie bilet łączony Gdynia+Sopot dawać będzie możliwość korzystania ze wszystkich środków komunikacji miejskiej oraz pociągów SKM w granicach tych miast. Posiadając ten bilet, będziemy mogli jeździć pociągami (także PKM) między Sopotem Wyścigi a Gdynią Cisowa, a także do Gdyni Wielki Kack.

Uwaga: Bilety Gdańsk+Sopot i Gdynia+Sopot nie będą obowiązywać w pociągach Przewozów Regionalnych. Taka możliwość istnieje, ale tylko dla posiadaczy biletów promocyjnych wszystkich przewoźników w cenie 210 lub 240 zł.

Zgodnie z zapowiedziami bilet łączony będzie kosztował 140 zł. Połowa tej kwoty to część komunalna, drugie 70 zł - kolejowa.

Czy bilet łączony ułatwi podróż po Trójmieście?

- Uprawnieni pasażerowie skorzystać będą mogli z przysługujących im ulg - 50 proc. dla części komunalnej oraz 33 proc. , 37 proc. , 49 proc., 51 proc., 78 proc. lub 93 proc dla części kolejowej - wylicza Kamil Bujak z MZKZG i dodaje, że obie części stanowią integralną część biletu łączonego i nie mogą zostać zakupione oddzielnie.
Warto dodać, że w ramach nowego biletu łączonego podróżni korzystający z komunikacji w Sopocie będą mogli korzystać ze wszystkich autobusów z Gdańska (oczywiście na bilecie Gdańsk+Sopot) i Gdyni (Gdynia+Sopot).

Ceny biletów łączonych Gdańsk+Sopot lub Gdynia+Sopot
Osoby uprawnionych do przejazdów ulgowychCena części komunalnej (zł)* Cena części kolejowej (zł)*Razem cena biletu łączonego (zł)
Studenci, którzy nie ukończyli 26 lat 3534,3069,30
Uczniowie3535,7070,70
Nauczyciele7046,90116,90
Posiadacze Karty Dużej Rodziny (rządowej)7035,70105,70
Nowy bilet łączony dostępny będzie w kasach SKM na stacjach:

Gdańsk Główny - kasa biletowa w przejściu podziemnym - od strony ul. Podwale Grodzkie;
Gdańsk Wrzeszcz - kasa biletowa w budynku dworca;

Sopot - kasa biletowa przy ciągu pieszym prowadzącym na peron SKM od strony ul. Marynarzy;

Gdynia Redłowo - kasa biletowa na peronie SKM;
Gdynia Wzg. Św. Maksymiliana - kasa biletowa w budynku przy wejściu na peron SKM od strony al. Zwycięstwa;
Gdynia Główna - kasa biletowa w budynku dworca podmiejskiego;
Gdynia Leszczynki - kasa biletowa przy tunelu prowadzącym na peron SKM;
Gdynia Chylonia - kasa biletowa w budynku dworca;

Reda - kasa biletowa przy tunelu prowadzącym na peron;
Wejherowo - kasa biletowa w budynku dworca;
Luzino - kasa biletowa w budynku dworca.

Opinie (342) 4 zablokowane

  • 210 zł to 50l paliwa. Czyli ok 800 km. To jest 40km (16)

    Dziennie w dni robocze. Komfort od drzwi do drzwi. Porażka i totalna żenada z takimi cenami biletów.

    • 37 0

    • Myślę, że twoja wycena najbardziej uwydatnia absurdalność tej taryfy (14)

      I ogólnie działalności MZKZG w obecnej postaci i komunikacji organizowanej przez tak wielu zarządców.

      • 11 0

      • (13)

        Wasze myślenie jednak jest na bakier z ekonomią. Ok. 210 zł za bilet to nie jest mało, jednak wtedy nie interesują cię już inne wydatki. Przy samochodzie paliwo to tylko ułamek kosztów jego posiadania. Sam zakup jakiejś używki za 10 tys. zł (a nie będzie to żadna rewelacja), to najdroższy bilet miesięczny na 4 lata, a gdzie paliwo, koszty amortyzacji itd.? Jeżeli ktoś faktycznie potrzebuje jednego biletu na tylu przewoźników, to raczej ma do pokonywania dłuższe dystanse niż 20 km w jedną stronę. A bilet na dwóch przewoźników, przykładowo ZTM Gdańsk lub ZKM Gdynia i do tego SKM nie kosztuje 210 zł.

        • 1 13

        • A teraz se wyobraź, że mam żonę i 2 dzieci i ze (4)

          jeżdżą ze mną autem. Do pracy, szkoły. I sobie policz. Samochód i tak mam i po to go kupiłem żeby jeździł a nie stał w garazu. Dołącz koszt czasu straconego na czekanie na autobus, przesiadki, dojście. No i oczywisty komfort jazdy autem, nawet w korku tym bardziej ze autobusy tez stoją w korku. Za 210 zł / Mc nikt mnie nie przekona do przesiadki na komunikację miejską.

          • 16 0

          • (3)

            Ja nie neguję wygody posiadania samochodu, tylko prostuję bajki, że koszt samochodu jest taki sam jak komunikacji miejskiej, bo nie jest, samochód wychodzi drożej.

            • 1 9

            • Zauważ, że komunikacja miejska jest dotowana, a mimo to bilet kosztuje aż 210 zł, czy 140 na jedno miasto.

              • 6 0

            • No właśnie nie

              Nie udowodniłeś, że korzystanie z samochodu wychodzi drożej, niż z komunikacji miejskiej, tylko, że posiadanie samochodu wychodzi drożej, niż nie posiadanie. A to jest różnica.

              • 7 1

            • Nikt nie pisze ze koszt jest taki sam. Przeczytaj uważnie.

              Chodzi o to, że jeżeli ktoś ma auto to przy tych cenach biletów większości osób nie będzie się opłacało i/lub chciało przesiadać na transport publiczny zwłaszcza zważywszy jego jakość. Jezeli mam tracić na dojazd komunikacja ponad 2h dziennie za zblizona cenę jak autem to wybór jest prosty.

              • 8 0

        • (6)

          No dobra, ja miesięcznie płacę za paliwo jakieś 120 w porywach i jeżdżę wszędzie po mieście codziennie. Amortyzacja nawet samochodu przeglądy i ubezpieczenia i drobne wymiany wynoszą mnie rocznie z 800 (samochód mały, nowy, się nie psuje, pali maleńko) podzielone na 12 miechów, to mi 180 zeta miesięcznie wychodzi. Komunikacja TOTALNIE się nie opłaca.
          I to kalkulacja dla JEDNEJ osoby (u nas korzystają 3...)
          Pamiętajcie, że różnych krajach w ramach ekologii tudzież zmniejszania ilości samochodów na ulicach dotuje się usługi komunikacji miejskiej i faktycznie robi się to tak, żeby SIĘ OPŁACAŁO przesiąść z samochodu do zbiorkomu... A tu??? Mam DOPŁACAĆ do niewygód, fury przesiadek i nadkładania drogi i marnowania czasu stojąc na przystankach? W imię czego... Nie stać mnie..

          • 9 0

          • (2)

            Nom... ja i mąż każde po 210, dzieciak mniej ale i tak coś w sumie jakieś 450 miesięcznie na zbiorkom???? Z czym do ludu!

            • 8 0

            • (1)

              I ty i mąż jeździcie od Wejherowa po południe Gdańska codziennie?

              • 0 7

              • Obydwoje mamy robotę, że trochę się przy tym jeździ. Ja jestem architektem wnętrz (z tym zbiorkomem to taki żart, bez samochodu muszę działalność zawieszać ) - nie dość, że jeżdżę cały dzień po całym mieście to jeszcze z ciężkimi przedmiotami. Mój facet z kolei z końca trójmiasta na drugi koniec akurat... Ale tak czy inaczej przy tych cenach dla kilkuosobowej rodziny słabo opłacalne. I jeszcze jak jakiś ograniczony bardziej bilet zakupisz, to musisz dopłacać do każdego ekstra dojazdu. Słabe i koniec.

                • 9 0

          • (2)

            Aha i ten nowy samochód to za darmo dawali. Uwzględniłaś w kosztach utratę wartości przy ewentualnej odsprzedaży?

            • 1 7

            • Ty wszystko liczysz w ten sposób? Ubrania i lodówkę też? Nie no - ja nie kumam. Wiadomo się kupuje coś i te pieniądze w zasadzie przepadają. Za to masz przedmiot. Coś za coś... Co Wy z tą odsprzedażą??? Nie stać Cie na samochód to nie kupuj. Mnie stać. I co parę lat nowy kupuję. Coś tam z odsprzedaży starego mam, ale traktuję to jako jakiś tam bonus a nie obowiązek... Ostatni sprzedałem po 2 latach od kupna nowego. I co? Frajer przez to jestem??? Stać mnie po prostu.

              • 5 1

            • Ojej. Kupowany był za bezcen z leasingu po znajomości od szefa. Dopiero za dwa lata może dobije do tej ceny. No - zazdrość frajerze... :))

              • 5 0

        • Miałbyś rację, gdybyś nie przyjął błędnego założenia

          Twoja kalkulacja zakłada, że mamy do wyboru albo kupno samochodu, albo korzystanie z komunikacji miejskiej. Natomiast w większości przypadków ludzie samochód i tak i tak posiadają, więc wymienione przez Ciebie koszty i tak i tak ponoszą.

          • 13 0

    • Kupno takiego biletu opłaca się tylko w jednym przypadku...

      ...jak jesteś singlem i dojeżdżasz do pracy samochodem, który dużo pali.

      • 5 0

  • Kolejna niepotrzebna komplikacja (4)

    Potrzebny jest JEDEN bilet na całe 3miasto z okolicami. Min. Pruszcz Gd. - Wejherowo. JEDEN BILET, JEDNA TARYFA, JEDEN BLANKIET. Czy to takttrudno zrozumieć. Ile czasu można czekać? Organizatorom trzebazzałatwić swoiste "konklawe". Zamknąć w jednym pomieszczeniu i trzymać tam tak długo, aż się dogadają.

    • 25 0

    • Jest taki bilet, tylko, że kosztuje ćwierć tysiąca miesięcznie :D

      • 0 0

    • (1)

      To można by wtedy zamówić karawan i knajpę na stypę,bo u nas nigdy się nie dogadają, nie ma co na to liczyć.

      • 6 0

      • zgoda

        zamknąć w jednym pomieszczeniu, na wiele, wiele lat
        i dobrze pilnować

        a zarzadzanie całością dać komuś kto się nadaje

        • 0 0

    • Metropolitalny

      Jest bilet metropolitalny przecież

      • 0 1

  • Więcej komplikacji zamiast intrgracji (2)

    Czytając artykuł rozmawiałem z dziewczyną, biedaczka już zupełnie nie rozumie jaki bilet powinna kupić i gdzie. Przypuszczam, że dużo ludzi będzie miało ten sam problem. A wszystko przez sztucznie wykreowane granice w obrębie jednego organizmu oraz ukrytą podwyżkę i tak już horrendalnych cen (bo każdy kto jeździł np. z Wejherowa do Sopotu nagle zacznie jeździć na potęgę jeździć PKM - trzeba mu to dowalić w bilecie! ). Pozytywnym przykładem, do którego jest coraz dalej jest Warszawa, wspólny bilet na wszytko, bez tysiąca taryf, pierwsza strefa, większą niż Trójmiasto z okolicami za 110zl ( dla Warszawiaków taniej. A u nas 240 zl za mniej, niż tam za 110, tyle rodzajów biletów, że nikt z poza Trójmiasta nie wie o co chodzi i pazerne skm chcące 10zl za przejazd z jednego konca Trójmiasta na drugi.. Mam po prostu wrażenie, że ludzie odpowiedzialni za transport publiczny w TriCity w życiu nim nie jechali..

    • 25 0

    • Czy uważasz, że jeden miesieczny bilet w tej samej cenie (1)

      dla kogoś kto jeździ np. SKM Wejhorowo-Zaspa I potem jeszcze np. 127 do szpitala I dla kogos kto jeździ tylko 3 przystanki autobusem Wzgórze-Redłowo to dobra I sprawiedliwa oferta?

      • 0 1

      • Powinno być 80zł na zkm Gdynia, lub ztm Gdańsk i 150zł na wszystko. Żadnych innych udziwnień!

        • 2 0

  • a kasa na nowym dworcu w Sopocie?

    gdzieś czytałam,że na nowym dworcu też można kupić bilety skm xd

    • 0 1

  • Tepe dzidy a nie samorzadowcy... (2)

    Kogo my od lat wybieramy? Tepe dzidy! Czy tak trudno zauwazyc, ze Trojmiasto to jeden organizm? Jaka jest roznica czy jade 5 km wewnatrz jednego miasta czy 5 km przez 3 miasta? Jakis dodarkowy ppdatek do benzyny czy premia dla kierowcy? Samorzadowcy od lat robia wszystko by pozorowac działania, by utrzymac stan istniejacy, czyli 5 organizatorow komunikacji, kolejnych 5 przewoznikow komunalnych a nad to mzmzg ktory przez 10 lat istnienia nie zintegrowal w najmniejszy sposob komubikacji. Wszystko po to by utrzymać dziesiatki etatow, zarzady,rady nadzorcze itd. Kiedy mieszkancy miasta sie wreszcie obudza i przestana glosowac na adamowicza i szczurka ktorzy potrzeby mieszkancow maja gleboko w odbycie?

    • 79 2

    • Porównaj sobie ile spółek miejskich od komunikacji jest w Gdyni a ile w Gdańsku..

      A rąk naprawdę powinna być jedną spółka na całe trojmiasto i bilety okresowe byłyby połowę tańsze

      • 1 0

    • jaja sobie robisz?!?

      bo nie wolno im!

      bo glosujemy w naszych przegródkach
      a nie wolno glosować o usunięciu lub zmianie granic tych przegródek

      tylko brutalna odgórna decyzja dyktatorska może to zmienić

      więc albo RUSKA INWAZJA, albo PIS.
      tertium (pedzie z Bruxeli) non datum

      • 1 1

  • trójmiasto

    100 zł.normalny łączony na tramwaj trolejbus autobus pkm skm i 50zł ulgowy/ tak to powinno wyglądac byłby porządek a tak nadal biletowy kogel-mogel

    • 8 0

  • studenci do 26 roku życia..

    Jest głupotą ograniczenie wieku (26 lat) studentów. Jest wiele osób, które nadal posiadają status studenta, ważną legitymację i ukończyli 26 lat.
    W wielu innych miasta, np. Warszawa nie ogranicza wieku osób studiujących.

    • 4 4

  • a,co z emerytami,maja ulge

    • 2 0

  • nie mam żadnej zniżki

    i jadąc np. z Żabianki do Sopotu a czasami do Wrzeszcza musze zapłacić za bilet aż 140 złotych ?!strasznie drogo

    • 8 0

  • Artykuł (9)

    A gdzie w artykule wzmianka o bilecie za 210 zł? Na całe trójmiasto tzn? We wstępie o takim bilecie jest mowa ale w artykule szczegóły tylko o Gdańsk+Sopot i Gdynia +Sopot. Ten za 210 zł działa na obszarze takim samym jak metropolitalny za 240? Czyli od Luzina do Cieplewa. Rozumiem z wyłączeniem PRow? Czasem jak coś tu czytam to się zastanawiam czy autor wiedział co chce napisać czy szał na bieżąco typu kopiuj wklej.

    • 98 3

    • Fakt

      Dokładnie... Heh, ja kupuje bilet Metropolitarny za 130 i jeżdżę wszystkimi autobusami Gdańsk,Sopot,Gdynia i część z Wejherowa oraz,Tramwaje... Więc chyba to co teraz zrobili nie wiele pomaga

      • 0 0

    • Ten za 210zł (5)

      obejmuje też PRy.

      • 6 2

      • (4)

        to jaki jest sens funkcjonowania biletu za 240? różni się tylko tym że za 210 mamy kartę i papierek a w tym za 240 tylko kartę? skoro obszar i przewoźnicy są dokładnie tacy sami.....

        • 9 0

        • Różni się efektem dla organizatora (2)

          Przy bilecie za 210 państwo zwraca organizatorowi za ulgowe, a dla tego za 240 nie.

          • 5 0

          • Ale co mnie to obchodzi ich organizacyjna niemoc

            Co to za niby jeden bilet który musi być w dwóch postaciach i to zawsze razem, bo oddzielnie to już żaden nie jest ważny. Ludzie, mamy przecież XXI wiek, a oni nam takie bzdury serwują. Na karcie elektronicznej niech sobie zapisują nawet każdy przystanek oddzielnie, ale dla klienta to powinien być JEDEN bilet.

            • 11 0

          • Dokładnie to dla SKM

            a nie organizatora

            • 0 0

        • Za 210 masz dwa bilety (papierowy + elektroniczny) za 240 kupujesz 1 - elektroniczny

          • 1 0

    • ten za 210 zł to dwa bilety - za 94zł na obsza MZKZG + 116 zł na skm, PKM i także na PR.

      • 6 0

    • A tak wogóle Panie Macieju, jeżeli MZKZG proponuje bilety Gdańsk plus Sopot, Gdynia plus Sopot i Trojmiejski to są 3 rodzaje biletów a nie dwa jak Pan pisze. Cenowo 140 i 210 wiec dwa, ale obszarowo trzy.

      • 11 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane