• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mieszkańcy chcą drugiego wejścia na SKM Grabówek

Patryk Szczerba
18 lipca 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
  • Droga od Lidla przy SKM Grabówek do nielegalnego przejścia na peron SKM na razie i tak jest nieuczęszczana, bo pracują tam remontujący przystanek. W planach jest jednak stworzenie wygodnego dojścia na peron.
  • Droga od Lidla przy SKM Grabówek do nielegalnego przejścia na peron SKM na razie i tak jest nieuczęszczana, bo pracują tam remontujący przystanek. W planach jest jednak stworzenie wygodnego dojścia na peron.

Przy okazji remontu nieczynnej obecnie stacji SKM GrabówekMapka wrócił postulat stworzenia dojścia na peron od strony skrzyżowania ul. Kalksztajnów i OkrzeiMapka, o które od lat pytają mieszkańcy. Urzędnicy tłumaczą, że przejście może powstać i rozmawiają o tym z właścicielem terenu i Szybką Koleją Miejską, która przygotowuje peron pod stworzenie przejścia.



Czy przechodzisz nielegalnie przez tory?

Przypomnijmy, że przystanek na Grabówku jest obecnie nieczynny. Ma przejść całkowitą metamorfozę, w ramach której m.in.:

  • został zburzony budynek peronowy z zapleczem technicznym oraz poczekalnią,
  • powstanie nowa nawierzchnia peronu z wiatą na całej długości,
  • będzie przebudowane przejście od strony pętli trolejbusowej.


Początek wyburzania SKM Grabówek. Film z kwietnia



Od strony pętli na peron będą prowadzić nowe zadaszone schody. W tunelu będą płyty gresowe i granitowe. Na peron zaprowadzi podłużna pochylnia podobna do tej na stacji Gdynia Główna. Na samym peronie powstanie wiata, która zastąpi istniejący wcześniej budynek poczekalni. W ramach inwestycji urządzony zostanie również niewielki plac przy pętli trolejbusowej.

Remont SKM Grabówek: więcej informacji



Wygląd stacji SKM Grabówek po zmianach. Wygląd stacji SKM Grabówek po zmianach.
Przy okazji remontu wróciła dyskusja o stworzeniu dojścia na peron SKM Grabówek od drugiej strony, gdzie znajduje się dyskont niemieckiej firmy.

Pasażerowie przechodzą przez tory



O poprawę bezpieczeństwa przy peronie od blisko 10 lat wnioskują radni dzielnic Leszczynki i Grabówek. Wystarczy chwila, by ze stacji SKM zauważyć przechodzących w niedozwolonych miejscach przez tory pasażerów. Powodem jest duża odległość do tunelu prowadzącego od ul. Zakręt do Oksywia zobacz na mapie Gdyni, który jest jedynym legalnym wejściem na peron.

Pisaliśmy o tym obszernie w 2013 roku.

Przejście niebezpieczne, tunel za drogi



Pasażerów przechodzących przez tory, gdy przystanek SKM jest czynny, łatwo zobaczyć. Pasażerów przechodzących przez tory, gdy przystanek SKM jest czynny, łatwo zobaczyć.
- Wielu korzysta z "dzikiego" skrótu przez tory. Zależy nam na tym, by po prostu było bezpiecznie, bo ktoś w końcu zginie pod kołami pociągu - wyjaśniali radni dzielnicy Grabówek.
Radni chcieli utworzenia specjalnej kładki na torach, jednak taki pomysł nie spodobał się zarządowi Szybkiej Kolei Miejskiej. Kolejarze podkreślali, że proponowana konstrukcja wcale nie zwiększy bezpieczeństwa.

Teren został kupiony przez dewelopera planującego wybudować tam osiedle. Sprawa została odłożona przez urzędników, ale co kilka miesięcy przypomina o niej Paweł Stolarczyk, radny PiS, który w ostatniej interpelacji zapytał o rozmowy z inwestorem.

- Jakie są rezultaty rozmów z inwestorem mających na celu uzyskanie przez gminę prawa do terenu pod planowany ciąg komunikacyjny i czy uda się je wykonać podczas prac remontowych? - pyta opozycyjny radny.

Inwestor jest zainteresowany



Władze Gdyni tłumaczą, że na razie do rozmów nie doszło, ale inwestor jest zainteresowany tym, by miasto stworzyło nowe przejście.

- Inwestor osiedla, spółka TPS sp. z o.o. DEV 22 sp. k., wyraziła pisemnie wolę rozpoczęcia z Gminą Miasta Gdyni rozmów, których przedmiotem będzie określenie zasad zbycia przez spółkę części działki celem wybudowania ciągu pieszego. Rozmowy te rozpoczną się po uzyskaniu przez gminę odpowiedniej dokumentacji projektowej, prezentującej możliwy przebieg ciągu pieszego - odpowiada Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Na razie nie wiadomo, jak chodnik zostanie połączony z peronem, ale i tutaj padają zapewnienia o współpracy.

- 7 lutego zostało zawarte porozumienie z SKM, które dotyczy współpracy przy budowie przejścia łączącego peron kolejowy z ulicą. Termin wykonania zobowiązań gminy to 30 czerwca 2023 roku - wyjaśnia Marek Łucyk.
Przedstawiciele SKM tłumaczą z kolei, że peron jest przygotowywany do obsługi pasażerów od strony dyskontu.

- Został przesunięty 50 metrów w stronę Gdyni. Zbudowaliśmy także komorę podtorową, która pozwoli miastu na zbudowanie dojścia do drugiego wejścia na peron - tłumaczy Tomasz Złotoś, rzecznik SKM PKP.

Miejsca

Opinie (50) 1 zablokowana

Wszystkie opinie

  • Jak sobota to, tylko do ... Rampampam

    Tylko w tę sobotę... Dziwne że od razu nie było to pewne że bardzo potrzebny chodnik z przejściem nie powstanie.

    • 15 0

  • i tak nie będzie przejścia pod wszystkimi torami tylko pod jednym torem SKM (12)

    więc ci co będą chcieli przejść na Osadę Kolejową będą łazić po torach

    • 14 8

    • Postawia plot i przestana chodzic (4)

      Postawia plot to przestana chodzic przez tory

      • 0 12

      • A nie lepiej zrobić tam cywilizowane przejście...

        Zamiast utrudniać ludziom życie?

        • 14 1

      • W nocy dziurę w płocie zrobią.

        • 6 0

      • tam obecnie jest plot

        Betonowy nawet...
        Caly byl jakis tydzien.

        Tak sie reaguje na potrzeby i postulaty...
        Za to "byznes plan" kolegi przy magistracie chroni sie szczodrze...

        • 6 0

      • Zniszczą płot i będą dalej chodzić. Taka mentalność, do czasu aż ktoś nie zginie a wtedy będzie lament, że nie zabezpieczyli bla bla bla. Zawsze tak jest.

        • 5 3

    • (1)

      Tamtędy i tak chodzą głównie kolejarze....

      • 1 3

      • a co to?

        kolejarz nie człowiek?

        • 1 0

    • a przejście na ul. Osada Kolejowa ? (4)

      Najbardziej boli, że władze kolejowe zapominają o potrzebach własnych pracowników, setkach mieszkańców-kolejarzy z Osady Kolejowej i setkach pracowników b. Lokomotywowni i Wagonowni, obecnie zatrudnionych m.in. w spółkach PKP Intercity i PKP Cargo, od zawsze przechodzących nielegalnie przez tory na tę stronę. Pojawia się okazja budowy tunelu od strony Lidla a więc powinno się go przedłużyć i w drugą stronę !

      • 8 0

      • Ale wejście na peron od lidla nie będzie tunelem tylko przejściem po torach (2)

        • 0 3

        • jest już komora podtorowa, więc raczej pod torami :) (1)

          • 3 0

          • inwestor

            oszczędzi...

            • 0 0

      • oni (pracownicy PKP) mają kwita i oni mogą pod koła wpadać

        albo przynajmniej zgubić zęby na torowisku.
        Zawsze będzie to wina wpadającego...

        Tak się u nas o ludziach myśli...
        Czysta, żywa, realna "komuna", pomieszana z mentalnością folwarku.

        • 1 0

  • Zlikwidowali bilety kwartalne więc jeżdżę samochodem (2)

    • 19 9

    • kto pytał

      • 5 7

    • Fascynujące

      • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    Utrudnianie życia ludziom... (2)

    Trzeba nadrabiać 20-30 minut drogi aby legalnie dojść na ten peron. PKP ma na to niestety tylko jedną receptę, czyli SOKiści z bloczkami mandatowymi chowający się w pobliskich krzakach i polujący na przechodniów.

    • 24 10

    • SOK myśli w innych kategoriach...

      Złapiemy tam 50 frajerów i każdemu wypiszemy mandat po 50 złotych i już jest czym się wykazać przed centralą w Warszawie... No bo przecież nie mamy zamiaru uganiać się za kieszonkowcami i graficiarzami, bo to takie wyczerpujące i czasochłonne...

      • 17 0

    • Niemożliwe

      20-30 minut, żeby dojść na peron? To skąd ty idziesz? Z Gdyni Głównej?

      • 2 8

  • (8)

    "Teren został kupiony przez dewelopera planującego wybudować tam osiedle."

    Pamiętam jak tam kiedyś w miejscu Lidla był tartak, w miejscu bloku socjalnego było przedszkole oraz plac zabaw, a ulicę Czerwonych Kosynierów (obecnie Morską) przecinały tory kolejowe prowadzące do jednostki wojskowej.
    Na ulicy wstrzymywano ruch, bo jechał parowóz z węglarką do wojskowej kotłowni.

    Zaraz na rogu był kiosk ruchu obok którego przepływała rzeczka "Gnojówka" - ścieki sanitarne ze wzgórz Pekinu.

    • 33 0

    • (6)

      Tartak zburzyli - postawili Lidla

      Dużą mleczarnię zburzyli - postawili Kaufland

      Budynki PKP zburzyli - postawili Biedronkę

      • 14 0

      • (3)

        Skład opałowy zburzyli - postawili McDonalda i CTO (o nie - nie chodzi o Centrum Techniki Okrętowej a Centrum Taniej Odzieży ;-(( )

        • 11 0

        • Zamierzasz opłakiwać skład opałowy? (2)

          • 0 5

          • Skład opałowy....

            to akurat teraz by się przydał . Ale tylko z węglem za 996, 60 zł za tonę ;-))

            • 2 0

          • wobec nadchodzącej zimy i marnych prognoz

            łezka w oku może się zakręcić...

            • 1 0

      • To chyba dobrze.

        Każdy z tych budynków (mleczarnia, tartak, PKP) okazał się niepotrzebny. W tych miejscach powstało coś, z czego korzysta mnóstwo ludzi.

        • 0 3

      • Dokładnie

        Kiedyś było lepiej

        • 0 0

    • Zaszły więc same korzystne zmiany.

      Zlikwidowano tartak, który zabierał bardzo duży obszar, zlikwidowano przedszkole, które mieściło się w w baraku (dosłownie) i przejazd kolejowy, przecinający główną arterię miasta.

      • 0 3

  • Orłowo tez!

    Jw. Przy klifie od Inzynierskiej czy tam spoldzielczej. Az sie prosi. Pomijam ze cyt. w trojmiejscie jest za wilgotno na schody ruchome ale zrobcie chociaz ulatwirnie ze zwyklymi schodami czy pochylniami po obu stronach. Prywatna firma Tourus potrafi, skm jak zwykle nie dogada sie zmiastem. Witamy w Gdyni.

    • 33 1

  • jak jest tu łucyk to nic dobrego z tego nie bedzie !!!

    • 16 2

  • Opinia wyróżniona

    hehe, sprzedali grunt i teraz muszą część jego odkupić pod chodnik. A wystarczyło zobowiązać dewelopera do budowy ciągu pieszego, który wiadomo, że był w tym miejscu potrzebny od lat.

    • 66 1

  • ja nie chcę

    • 2 6

  • Kopiuj - wklej !

    "Ma przejść całkowitą metamorfozę, w ramach której m.in.:
    zostanie zburzony budynek peronowy z zapleczem technicznym oraz poczekalnią,"

    Chciałbym nieśmiało zauważyć, ze budynek JUZ został zburzony. Może drobna korekta i aktualizacja Państwo Redaktorzy?

    • 12 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane