• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mieszkańcy: zmieńmy trasę 154. ZTM: za dwa lata

Maciej Naskręt
12 października 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 

Mieszkańcy Oruni Górnej mają dość korków na drodze do centrum Gdańska. Proszą o zmianę trasy autobusu linii 154, by nie jechał Traktem Św. Wojciecha do centrum, lecz do pętli tramwajowej na Chełmie. ZTM przekuje, że zmiana nie ma sensu i prosi o cierpliwość do... maja 2012 r.



Według naszego czytelnika autobus linii 154 powinien jechać z Oruni Górnej do pętli na Chełmie, a nie bezpośrednio do centrum Gdańska. Według naszego czytelnika autobus linii 154 powinien jechać z Oruni Górnej do pętli na Chełmie, a nie bezpośrednio do centrum Gdańska.
Korki na ul. Małomiejskiej zobacz na mapie GdańskaTrakcie św. Wojciecha zobacz na mapie Gdańska tworzą się niemal codziennie. Stoją w nich nie tylko kierowcy aut, ale i pasażerowie autobusów miejskich. Sytuacja doprowadza mieszkańców południowych dzielnic Gdańska do szewskiej pasji, bo od początku roku szkolnego ich podróż do centrum miasta wydłużyła się co najmniej o 20 minut.

- Jeszcze w zeszłym roku wystarczyło wsiąść do autobusu 154 na Oruni Górniej ok. godz. 7:15 i zazwyczaj przed godz. 8 autobus był pod LOT-em. W tym roku, od września, przejazd wydłużył się co najmniej o 25 minut - opowiada Artur Głowacki, mieszkaniec z południa Gdańska.

Mieszkańcy nie domagają się niemożliwego, czyli nagłego odkorkowania Traktu św. Wojciecha. Chcą za to alternatywnego dojazdu do śródmieścia, przez pętlę tramwajową na Chełmie.

Który dojazd do centrum z Orunii Górnej jest lepszy?

- Do centrum i tak jeździ autobus 254, więc linia 154 mogłaby kursować przez ul. Łódzką zobacz na mapie Gdańskaul. Wilanowską zobacz na mapie Gdańska, do pętli tramwajowej na Chełmie. Rozwiązanie znacznie ułatwiłoby nam życie, mimo przesiadek do tramwaju w drodze do centrum. Czasowo uzyskamy wtedy nawet 10 minut - sugeruje Artur Głowacki.

Co o pomyśle sądzą w Zarządzie Transportu Miejskiego, który organizuje przewozy na terenie Gdańska? - Analizowaliśmy już takie rozwiązanie. Problem polega na tym, że na ul. Łódzkiej i w rejonie skrzyżowania ul. Warszawskiej, Witosa, Wilanowska zobacz na mapie Gdańska tworzą się rano gigantyczne zatory drogowe - wyjaśnia Jerzy Dobaczewski, dyrektor gdańskiego ZTM.

Jego zdaniem taka zmiana nie ma sensu, bo na nowej trasie pasażerowie też by stali w korku, tyle że zamiast na Trakcie Św. Wojciecha, to na ul. Łódzkiej i Wilanowskiej.

Według ZTM Orunia Górna zostanie połączona z pętla tramwajowa, gdy taka powstanie na skrzyżowaniu Nowej Łódzkiej i Świętokrzyskiej, która ma powstać do maja 2012 r. - Autobus jadący z Oruni Górnej jedynie na krótkim odcinku będzie stał w korku [na ul. Platynowej zobacz na mapie Gdańskaul. Świętokrzyskiej zobacz na mapie Gdańska przyp. red.] dzięki czemu zgodnie z rozkładem jazdy dotrze do pętli tramwajowej - mówi Jerzy Dobaczewski.

Zatem mieszkańcom Oruni Górnej i pozostałych pobliskich osiedli pozostaje stanie w korkach jeszcze przez ok. 570 dni. Tyle właśnie czasu musi upłynąć, zanim zostanie otwarta pętla "Nowa Łódzka". Uruchomienie jej, wraz linią tramwajową na Chełm i dwujezdniową drogą, zaplanowano na maj 2012 r.

Miejsca

Opinie (315) 10 zablokowanych

  • ZTM Warszawa bilet 3 dniowy - 16 zł ; Gdańsk - bilet 24h - 10 zł (4)

    brawo panie Lisicki

    • 29 1

    • W warszawie jest luksusowo, autobus na Okęcie co 10minut (2)

      dostosowany do ludzi w walizami :)

      • 7 1

      • I walizy bez dopłaty! (1)

        • 6 1

        • u nas też bez dopłaty. Tylko wyrasta taki mały problem, gdzie te walizy upchnąć jak jedziesz ściśniętym ...

          • 0 0

    • nie równaj nas z tą wiochą!!!

      Nas, prawdziwych Gdańszczan stać na to!!!

      • 2 8

  • Panie Prezydencie Adamowicz kiedy pojawi się Nowa Sikorskiego? (7)

    My mieszkańcy Orunii Górnej chcemy szybkiego połączenia do centrum miasta.
    Obiecywana była droga Nowa Sikorskiego z przedłużeniem linii tramwajowej z Chełmu na Orunię Górną.

    Publicznie Pan podaje że do 2016-17 r. nie ma pieniędzy w mieście na nowe inwestycje a więc kiedy pojawi się Nowa Sikorskiego?

    Czy za kilka dni zobaczymy wizualizacje tego projektu?

    • 98 6

    • nie wczesniej jak 2020

      Rada Dzielnicy Chełm również interweniowała w tej sprawei w sierpniu 2011. we wniosku WPI (wieloletnie plany inwestycyjne) wysunięto wniosek o przyspieszenie trasy PP jednak miasto nie ma zamiaru zajmować sie tą inwestycją do 2020r ( do tego czasu zajmą sie Podmiejską Małomiejską i Świetokrzyską) jeszcze jedna sprawa aktualnie trasa PP kończy sie na wysokości Małomiejskiej

      • 0 0

    • Zapomnij o tej drodze

      Trasa P-P a nie Nowa Sikorskiego - droga wielokrotnie analizowana i nigdy nie wyszlo, ze jest uzasadniona, szczegolnie uwzgledniajac wzgledy ekonomiczne (uksztaltowanie erenu i koszty na estakasy jakie trzeba by bylo poniesc)
      Tu sobie poczytaj:(...)

      • 0 0

    • Masz dosyć Budynia - głosuj na KORYTO

      albo na Bezpartyjne Forum Spoleczne (gdzie kandydatem na prezydenta
      jest prezes Spółdizelni Południe - p. Wysocki)

      • 4 2

    • (1)

      Dlatego właśnie nie oddam swego głosu,w najbliższych wyborach,na Pana Pawła. Mam nadzieję, że reszta mieszkańców zrobi podobnie, nie mam już sił na przemieszczanie się po mieście(czy to komunikacją czy własnym autem) i jednym ze sposobów mojej 'zemsty' czy też 'podzięki' będzie nie oddanie głosu na naszego obecnego wodza;) ... a jutro znów stracę w korkach łącznie 4 godziny, miłego dnia!

      • 12 0

      • Poza korkami problemem są również dziury w drogach(żeby nikt o tym nie zapomniał)

        • 8 0

    • Kupujac 15 lat temu mieszkanie na Dywizji Wołyńskiej popatrzałem w plany

      ...i widziałem tam ulicę dwujezdniową z linią tramwajową biegnącą nad Małomiejską przy obecnych rurach pod kościołem z przystankiem przy komisariacie policji i dalej biegnącą na zapleczu Łostowic.
      Jednak przy komisariacie nasypano ziemi i postawiono bloki.
      W chwili obecnej działki pomiędzy rurami (Kadmowa) a osiedlem przy Fieldorfa, nie mają wyraźnego charakteru przeznaczenia na drogę. Może na Fieldorfa mieszka jakiś RADNY???

      • 23 2

    • Pan Adamowicz ma nas w d...

      On mieszka w Centrum Gdańska i mieszkańców osiedli południowych ma w głębokim poszanowaniu

      • 23 3

  • Dalej wybierajcie speców od rządzenia

    Od wielu lat ludzie kupują mieszkania na nowych osiedlach za własną ciężką kasę, ale też od 10 lat wybierają tych samych nieudaczników, którzy odpowiadają za lokalizację osiedli i jakoś nie wiedzieli że trzeba bedzie je skomunikować.

    • 0 0

  • nowa linia

    linia 230 Wałowa - myśliwska

    • 0 0

  • Od 20 października wraca linia 1 w dni powszednie w godzinach szczytu. Obsługiwać ją będą 4 składy, które ostatnie kursy (zarówno rano i jak po południu) wykonywać będą do zajezdni Wrzeszcz. De facto będzie to trochę linia 1 a trochę wspomaganie 11.

    Ale najważniejsze to to, że najwyraźniej wystarczy przedstawić problem urzędnikom zamiast bić pianę na forum.

    • 0 0

  • BZDURA! MIESZKAM PRZY UL. ŁÓDZKIEJ I CODZIENNIE RANO JEZDZE NA 8 DO SZKOLY DO CENTRUM I NIE MA TAM ZADNEGO KORKA! MOZE CZASEM (7)

    MAKSYMALNIE JAKIS 5 MINUTOWY BZDURA! MIESZKAM PRZY UL. ŁÓDZKIEJ I CODZIENNIE RANO JEZDZE NA 8 DO SZKOLY DO CENTRUM I NIE MA TAM ZADNEGO KORKA! MOZE CZASEM MAKSYMALNIE JAKIS 5 MINUTOWY

    • 3 13

    • Zgadza się (1)

      ostatnio , gdy wsiadam o 7 do 262 przy Płockiej, bez korków dojeżdża prawie do cmentarza . Dziś po 25 min byłam już na Morenie

      • 0 1

      • gdyby nie było korków to na morenie byś była w 10 min, jeżdżę tym autobusem codziennie tylko że z niepołomickiej

        • 0 0

    • Kto cIĘ opłacił smarkaczu!!??

      • 0 0

    • co ty paliłeś ? (1)

      • 1 1

      • to nie palenie tylko incepcja:)

        • 0 0

    • (1)

      zgadza się mieszkam nieco dalej i zdecydowanie lepiej jechać z przesiadką na linię 155 lub 255 lub 295, niż tłuc się Małomiejską i Traktem. Mimo dwóch przesiadek jestem szybciej

      • 3 1

      • Bzdura!

        Jadę tą samą trasą i stoje w korku. Czasami przez pół godziny ani rusz.

        • 0 2

  • Likwidacja pętli Jana z Kolna i Wałowa

    Jeżeli jeździ autobus z Olimpijskiej do Oruni Gościnnej to, dlaczego nie ma podobnej oferty dla mieszkańców Oruni Górnej?

    Już dawno nikt nie pisał nic o zlikwidowaniu pętli Jana z Kolna i Wałowa. Kiedy to będzie? Przecież można przedłużyć linie tak, że nie będzie potrzebna pętla w środku miasta.

    np.

    151 i 115 -> Wrzeszcz PKP - Wagnera - Urząd Miejski - Dworzec PKS - Dworzec Główny - Św. Wojciech

    123 i 167 -> Równa - Urząd Wojewódzki - Dworzec Główny – Dworzec PKS - Fabryczna - Bysewo

    154 i 142 -> Orunia Górna - Sandomierska - Dworzec Główny - Dworzec PKP - Potokowa - Galeria Bałtycka - Wrzeszcz PKP

    254 i 183 -> Orunia Górna - Brama Wyżynna - Dworzec Główny - Dworzec PKS - Urząd Miejski - Belgradzka - Potokowa – Niedźwiednik

    189/175 i 184 -> Orunia Górna – Nowa Łódzka – Kampinoska - Maćkowy Mleczarnia - Sandomierska - Dworzec Główny - Płowce - Cygańska Góra - Piecki Wileńska

    174 i 131 -> Otomin Pętla - Otomin - Kielecka - Urząd Miejski - Centrum (SKM / TRAM) - Brama Wyżynna - Dworzec Główny - Płowce – Matemblewo

    161/168/367 i 120 -> Dolne Miasto - Dworzec Główny - Dworzec PKS - Myśliwska – Kiełpino

    albo skrócić bieg:

    108 -> Odrzanska (TRAM) - Buczka - Grabowskiego (TRAM) – Dragana - Wilanowska (TRAM) - Kielecka - Ujeścisko - Kielecka - Wilanowska (TRAM) - Witosa (TRAM) - Cienista - Buczka - Reformacka - Otrzańska (TRAM)

    195 -> Siedlce (TRAM) – Cmentarz Łostowicki – Cieszyńskiego (TRAM) – Więckowskiego – Witosa (TRAM) – Cienista – Buczka – Cmentarna – Cienista – Witosa (TRAM)

    213/313 -> Tramwaj Nowa Łódzka – Olimijska

    Można zrezygnować z

    118 -> zostaje 108
    175 -> tramwaj i 189
    275 -> zostaje 189
    131 -> zostaje 174
    184 -> zostaje 189

    205, 207, 209, 232, 256 nowy końcowy Dworzec PKS

    • 0 1

  • Kto sprzedaje tereny na budowę a nie myśli o transporcie miejskim?

    Kiedyś jeździła jedynka do Huciska to narzekali wszyscy, że nie jeździ do dworca. Chociaż pieszo do dworca to tylko 3 albo 4 minuty. Teraz jest mniej tramwajów i znowu każdy narzeka.

    Zrobiło się zimno i ludzie przesiedli się z roweru na autobus. Może musimy zwiększyć globalne ocieplenie żeby można było jeździć rowerem w grudniu.

    Problemy są zrobione przez UM. Kto sprzedaje tereny na budowę a nie myśli o transporcie miejskim. Obojętnie, jakie pomysły będzie ktoś miał, każda zmiana nie może być przeprowadzona od zaraz. Na to brakuje pieniędzy w kasie miasta i często np. taboru, ulic itp.

    Gdańsk musi zrezygnować z pomysłu, że z każdej dzielnicy będzie jeździł bezpośrednio tramwaj albo autobus na inną dzielnicę. Trzeba nauczyć ludzi żeby się przesiadali. Ale trzeba dać im możliwość przesiadania się. Ten błąd zrobił ZTM wprowadzając Akademię muzyczną, jako końcowy wielu linii autobusowych. Trzeba było przeprowadzić jedynkę do bramy żuławskiej i obsługiwać linię wyłącznie dortmundami. Jedyny argument przeciwko był brak rozjazdu i strach przed wykolejeniem innych pojazdów. A raptem działa to bez problemu w innych częściach miasta.

    • 0 0

  • Flextime zamiast wszyscy na raz

    Dużo osób narzeka na przepełnione autobusy od 1 października ze względu na początek semestru na uniwersytetach. Jeżeli prowadzi wspólny transport uczniów, osób jeżdżących do pracy i studentów w tym samym czasie to, dlaczego władze nie rozłożą to trochę? Niech szkoły rozpoczynają się o godzinie dziewiątej a uniwersytet o godzinie dziesiątej. Wiem, że właścicieli firm jest ciężko przekonać do flextime, czyli regulacji, kiedy przychodzi się do pracy przez pracownika. Wspólny czas pracy mógł by być od 10:00 do 15:00 a każdy mógł by sam rozstrzygać czy chce przyjść o godzinie 8:00 albo 10:00 i opuszczać miejsce pracy po wypracowanych godzinach. Przecież nie każdy musi być o ósmej w pracy, bo będą czekać klienci. Dobrym przykładem mogliby być urzędnicy.

    A wracając do uniwersytetów to muszę dodać, że za granicą obserwowałem, że większość studentów i profesorów nie chętnie przyjeżdżała na uniwersytet na godzinę 8:30. Większość wolała zaczynać wykłady o godzinie 10:15 i pracować dłużej. Każdy zapisywał się sam na lekcje i wybierał czas, który mu pasował. Ale jak daje się studentom plan lekcji to nie nauczą się oni nigdy rozplanowywać własny dzień, a to jest ważne później w pracy.

    • 1 0

  • taa.. pewnie...154 jeszce...to juzw ogole ludzie na 1 przystanku nawet stanąc nie beda mogli tyle ludzi bedzie czekało...!
    Teraz na drugim przystanku w 11 już ludzie nie wchodzą!
    Masakra jakas! Czesciej tramwaje powinny być!

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane