• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Miliard złotych na dalekobieżne tory w Trójmieście. Przetargi w kwietniu

Maciej Naskręt
6 marca 2010 (artykuł sprzed 14 lat) 
Wciąż nie wiadomo, kiedy dojedziemy pociągiem do stolicy w 2 godz. i 43 min. Wciąż nie wiadomo, kiedy dojedziemy pociągiem do stolicy w 2 godz. i 43 min.

Modernizacja linii kolejowej z Gdyni do Warszawy wreszcie wchodzi na teren Trójmiasta. W kwietniu ruszają pierwsze przetargi, których efekty będą widoczne także u nas.



Cztery przejścia podziemne pod torami kolejowymi powstaną między Gdańskiem a Pruszczem Gdańskim. Cztery przejścia podziemne pod torami kolejowymi powstaną między Gdańskiem a Pruszczem Gdańskim.
Do tej pory w Trójmieście spółka PKP Linie Kolejowe wydała ok. 160 mln zł na remont stacji (ale nie dworca) Gdynia Główna Osobowa. Wymieniono automatykę, zwrotnice, część torów i komputerowe urządzenia, sterujące ruchem. Efekt? Przez Gdynię pociągi jeżdżą z prędkością 60 km/h, wcześniej mogły rozpędzać się do 40 km/h.

Teraz jednak kolejarze szykują się do znacznie większych inwestycji, wartych w sumie ok. 1 mld zł! Przetargi zostaną rozpisane w kwietniu.

Modernizacja 38 km dalekobieżnych torów kolejowych na terenie Trójmiasta została podzielona na dwa etapy. Koszt modernizacji każdego z odcinków wynosi ok. 500 mln. złotych. - Część pieniędzy na inwestycję będzie pochodzić z funduszu Unii Europejskiej - wyjaśnia Leszek Lewiński z Zakładu Linii Kolejowych PKP PLK w Gdańsku.

Pierwszy etap obejmuje przebudowę magistrali z Pruszcza Gdańskiego do stacji Gdańsk Oliwa. Na tym odcinku, oprócz wymiany torowiska (w tym także wykonania podtorza oraz odwodnienia terenu), powstaną liczne, nowe obiekty inżynierskie.

Co najbardziej przeszkadza ci w polskich kolejach?

Nowy tunel pieszo-rowerowy zostanie wybudowany przy ul. Podmiejskiej, na granicy Gdańska i Radunicy zobacz na mapie Gdańska. Zastąpi on kompletnie zużytą kładkę.

- Podziemne przejścia dla pieszych pojawią się również na gdańskiej Oruni, na ul. Ukośnej zobacz na mapie Gdańska, ul. Gościnnej (stacja Gdańsk-Orunia) zobacz na mapie Gdańska oraz ul. Rejtana zobacz na mapie Gdańska - wyjaśnia Ireneusz Krzywicki z Zakładu Linii Kolejowych PKP PLK, nadzorujący projekt modernizacji magistrali na terenie Gdańska.

Wzdłuż modernizowanej magistrali na Oruni staną ekrany akustyczne, powstaną także nowe przejazdy kolejowe.

Drugi etap prac obejmie tory od stacji w Oliwie do Gdyni Chyloni. Co zmieni się na tym odcinku, poza modernizacją samego torowiska? Zniknie istniejące, stalowo-drewniane przejście nad torami w Orłowie, a w jego miejsce pojawi się nowa kładka dla pieszych, wyposażona w windy, ułatwiające poruszanie się niepełnosprawnym.

Z kolei w Sopocie peron dla pociągów dalekobieżnych zyska jeszcze jedno przejście podziemne. - Przedłużony zostanie o kilkanaście metrów tunel od ul. Chopina, który dziś służy wyłącznie pasażerom kolejki SKM - wyjaśnia Andrzej Tomorowicz z Zakładu Linii Kolejowych PKP PLK, nadzorujący projekt modernizacji linii kolejowej na terenie Sopotu i Gdyni.

Oba etapy zakładają przebudowę wszystkich trójmiejskich peronów, przy których zatrzymują się pociągi dalekobieżne, z wyjątkiem tego w Gdańsku Głównym. Budowlańcy podwyższą je do wysokości 76 cm. Wybudują oni także zadaszenia na peronach we Wrzeszczu, Orłowie i Gdyni Głównej.

Przebudowa Trójmiejskiej magistrali pociągów dalekobieżnych, a także budowa licznych obiektów inżynierskich potrwa do 2013 r. Inwestycja nie obejmuje modernizacji torowisk, po których na co dzień poruszają się kolejki SKM.

Modernizacja magistrali E-65 z Gdyni do Warszawy

Długość: ok. 350 km
Całkowity koszt modernizacji: 1,385 mld euro
Źródła finansowania: Fundusz Spójności (84 proc. ), budżet państwa (16 proc.)
Planowany (po modernizacji) czas przejazdu z Gdyni do Warszawy: 2 godz. 43 minuty

Opinie (151) 10 zablokowanych

  • pkp najlepsza!!! (8)

    według mnie kolejarze nie powinni strajkowac!!!

    • 31 13

    • co ty wiesz o pkp ........

      • 12 1

    • Mapka do (1)

      Przyjrzec się mapie która widnieje powyżej to w tym momencie wydaje się że Szczecin leży koło Poznania tak wskazuje powyższa mapka ul.Podmiejska jest na Oruni a nie w Gd-Wojciechu

      • 1 5

      • Podmiejska w gminie Pruszcz - jest dokładnie tam, gdzie na mapie...

        • 0 0

    • ponizej 3 godziny do Warszawy, to zwykle klamstwo (4)

      Frankfurt - Kolonia to 200 km.
      ICE 3 generacji pedzi 250-300 km/h, zatrzymuje sie tylko kilka razy.
      Pokonuje ten dystans w 1 h 27 min.

      Jakim cudem polskie koleje chca robic 340 km w ciagu 2 godzin i 40 minut, nawet Husarzami jadacymi tylko 200 km/h?

      • 2 0

      • Intercity... (2)

        ..ale nikt nie powiedział że w tyle będzie się jechało. Jest wyraźnie napisane:

        "planowany czas": czyli z wychylnymi wagonami, których Intercity nie zakupiło ;)

        a pomijając ironię: przecież są teraz połączenia Intercity, które nie zatrzymują się od Gdańska Głównego do Warszawy Wschodniej nigdzie po drodze, więc czas jak najbardziej realny...

        • 0 3

        • nie prawda (1)

          zatrzymują sie jeszcze w Tczewie

          • 1 0

          • pociąg bezpośredni w Tczewie się zatrzymuje to chyba jak są korki na torach

            • 0 0

      • nie takie cuda Donek obiecał i co?

        • 4 1

  • Panie Lewiński a kiedy PKP PLK wyremontuje linię do Poznania czy Szczecina? (10)

    Ciągle liczycie na środki unijne? Co firma robiła przez ostatnie lata - obniżała prędkość szlakową na torach, podnosiła stawki dostępu do infrastruktury oraz zamykała lokalne linie kolejowe zdegradowane przez PKP PLK poprzez obniżanie dopuszczanej prędkości.

    • 44 14

    • zastanów sie zanim napiszesz!! (5)

      co ma pan Lewiński do linii na poznań?? Nic!!

      PLK obniżala prędkość ze wzgledu na stan pogarszajacej sie infrastruktury - winne sa spółki utrzymujące gdzie zatrudniaja nygusów i nierobow. Jak dozucimy przewozników z ich 19-wiecznymi lokomotywami ktorych pantografy co rusz niszczą siec trakcyjna to mamy pelny obraz sytuacji

      • 10 5

      • Jak to nie ma nic? (4)

        To PLK odpowiada ze torowiska w Polsce - i co robi społeczka? Kompletnie NIC

        • 7 4

        • ano NIE MA !! (3)

          lewiński nie odpowiada za tory w całej polsce tylko na okreslonym terenie.

          A spółeczka robi, powoli ale zawsze :P

          • 6 5

          • Szczegolnie że lokalne linie na Pomorzu sa zamykane (2)

            Co robi PLK na Pomorzu - likwiduje lokane linie kolejowe

            A co z połaczeniem:
            - z Lęborka do Łeby
            - z Gdyni do Kartuz
            - linią do Bytowa - która nie chciała remontować PKP PLK gdzie prędkość spadła do 5 km/h i Pan Lewiński nazwał "murzynostwem" remont jaki przeprowadziła po przejęciu trasy przez prywatnego operatora dzięki któremu podniesiono prędkość do 40 km/h
            - z Pruszcza do Kartuz

            • 7 3

            • Jasne dla trzech osób wyremontujemy linię i dworce. (1)

              Opłacale sa przejazdy dochodowe a nie z zadupia na zadupie.

              • 4 10

              • Tak, Straszyn, Kolbudy, Kartuzy i Żukowo to straszne zadupia.

                Ciekawe tylko, jakim cudem na rondzie w Żukowie ciągle są korki.

                • 0 0

    • Człowieku, chyba niewiele wiesz... (3)

      Linia na Szczecin jest właśnie robiona, odcinek Gdynia-Świdwin był remontowany już kilka lat temu i prędkość wynosi 120 km/h (jak na polskie warunki to rewelacja), a prace romontowe postępują ciągle w kierunku Szczecina, przez co na linii tej dość często jest utrudniony ruch pociągów. Co do linii na Bydgoszcz to fakt, prędkość jest tragiczna, ale zdecydowanie najgorsza jest na terenie Kujawsko-Pomorskiego, a to już nie leży w gestii Lewińskiego. Aha, i spójrz na rewelacyjny jak na polskie warunki stan linii lokalnych, np. Chojnice-Tczew 100 km/h, Gdynia-Kościerzyna-Bydgoszcz 100 km/h, Chojnice-Kościerzyna 80 km/h, Reda-Hel 60 i 80 km/h, Bąk-Czersk 80 km/h dla szynobusów. Aby poznać prawdziwe oblicze polskiej kolei, polecam przejechać się na Dolny Śląsk, szczególnie z Wrocławia do Jeleniej Góry. Na niektórych odcinkach bardziej konkurencyjny byłby przejazd wąskotorówką lub rowerem.

      • 7 5

      • czyli jest sukcess !!! (1)

        PLK gratuluje :). Mamy najlepszą kolej w Europie, no i jak się rozwija. Że ho, ho
        100 km/h to jest sukces, powinniście się nim pochwalić gdzieś w Europie.
        Tylko zastanawiam się komu zaimponujecie: może Rumunia? Też chyba nie.

        • 5 6

        • Andorze lub Watykanowi. Ew San Marino. Bo Albania to nas bije na głowę.

          • 3 0

      • Jeżeli chodzi o Śląsk to polecam przejazd ze Szczakowej do Katowic ;)

        • 0 0

  • w końcu będzie można pojechac intercity :) (2)

    • 10 20

    • Kto opracował tą mapkę ul.Podmiejska jest na Orunii a nie w Św Wojciechu

      • 2 2

    • Potrzeba Polsce czlowieka z wizja...

      Transrapid Maglev na pojedynczej szynie kilka metrow nad ziemia, pedzacy 500 km/h miedzy Szczecin-Trojmiasto-Warszawa.

      Udowodniono ze koszt budowy maglev w normalnym terenie jak w Polsce jest o wiele nizszczy niz tradycyjnych kolei, a potem....... 40% mniej pobiera pradu taki pociag, tylko pomyslcie.

      transrapid.de

      Linia z lotniska w Shanghai do miasta ma maglev i jada tam 431 km/h
      30 km w kilka minut. cena przejazdu 5 euro.

      • 1 0

  • Trojmiasto robi się zaściankiem kolejowym :( (9)

    Dlaczego nie remontuje się linii kolejowej w kierunku Szczecina i dalej do Berlina to samo dotyczy połączenia do Poznania i dalej Wrocławia?

    Podróż z Bydgoszczy do Trójmiasta 160 km obecnie trwa 3:30! - dopuszczalna prędkość z Bydgoszczy do Smętowa to 40 km/h ze Smętowa do Tczewa to 60-70 km/h

    Kibice na EURO 2012 chcący jechać po meczu z Poznania do Gdańska będą zadziwieni tą "kosmiczną prędkością"

    Panie Lewiński czy Panu nie wstyd?

    • 78 5

    • trojmiasto to jest dziura nie tylko kolejowa... (4)

      az zal tam mieszkac

      • 7 17

      • To się wyprowadź (3)

        do NYC,i wtedy staniesz się światowcem.
        Tylko nie zapomnij wyjąć słomy z butów.

        • 14 2

        • wyprowadziłem sie (2)

          i jestem zadowolony :)

          co do słomy ... skoro uważasz ze będąc z trojmiasta mam słome w butach to przyznajesz tym samym ze mieszkańcy trójmiasta to wiochmany :PP

          • 4 15

          • Tylko że ty przywiozłeś tą słomę w butach

            jadąc na wozie z ziemniakami na targ w mieście.

            • 10 5

          • I dobrze, że się wyprowadziłeś. Jakoś tu Ciebie nie brak.

            Twój przypadek potwierdził jedynie, że można być z Trójmiasta, i mieć słomę w butach. "Chłop ze wsi wyjdzie, wieś z chłopa nigdy"

            • 0 0

    • a przed wojną parowóz przejeżdzał trasę Bydgosz - Gdańsk w 2 h

      • 13 1

    • zaścianek to jest od lat jesli chodzi o PKP i wagony, jak sie przesiadam w Warszawie z pociągu Gdynia-Warszawa na np. Wawa-Katowice to szok jakie tam składy jeżdzą, nowe wagony Pesa, Henschele, nowe restauranty, a u nas stare złomy nad morze i tak od lat

      • 13 1

    • GRATULACJE Z TAKIM TEMPEM POSTĘPU NIEDŁUGO TRAMWAJE KONNE ZACZNĄ JEŹDZIĆ. (1)

      Prędkość przejazdu wzrosła z 40 km/h do 60 km/h ? To jakaś kpina ? Przed II wojna światową Lux Torpeda jeździła szybciej od 70 km/h do 140 km/h !!! W całym cywilizowanym świecie minimalnie najwyższa prędkość to 200 km/h. Nawet parowozy mogły jeździć z prędkością ok 160 km/h !!! GRATULACJE Z TAKIM TEMPEM POSTĘPU NIEDŁUGO TRAMWAJE KONNE ZACZNĄ JEŹDZIĆ.

      • 7 3

      • 60 km na terenie Gdyni

        Po mieście to nawet szybciej niż samochody - one mają 50...
        Poza miastem jest znacznie szybciej

        • 1 3

  • a co mnie obchodzi Warszawa. (3)

    • 36 15

    • Dokładnie też mnie nie obchodzi :) (1)

      Ja wole mieć szybkie połaczenie przez Poznań do Wrocławia

      • 9 4

      • a co mnie obchodzi poznań, wroclaw tez mam głeboko w ...

        • 4 8

    • ch.. mnie obchodzi co Ciebie obchodzi

      pajacu

      • 4 4

  • a co z linią do Kartuz - do Stolicy Kaszub (2)

    • 41 14

    • Jak to co - nie wyremontują :(

      A gadka że w ramach PKM będzie połaczenie do Kartuz to istna kiełbasa wyborcza

      • 15 0

    • Jak chcecie mieć swoją stolicę, swój język, to sami sobie też remontujcie.

      • 10 11

  • przejścia podziemne (5)

    pod torami kolejowymi na odcinku do Pruszcza. A ile przejść podziemnych wybudowano w Gdańsku za tych wszystkich 12 lat kadencji Adamowicza. Podkreślam te przejścia a właściwie ich brak bo to jest naoczny dowód na nieudacznictwo i niekompetencję tego osobnika. WYKOPAC

    • 44 8

    • 3 h do warszawy (3)

      jest nierealne przy możliwościach PLK. Zanim wyremontują jeden odcinek to się drugi będzie nadawał do naprawy.

      • 3 1

      • (2)

        miasto nie może ot tak kopać sobie tuneli pod terenami nie należącymi do niego. To jest działka PKP niestety. Na takiej samej zasadzie wyremontowano tylko część przejścia podziemnego w Gdańsku Głównym, bo reszta należy już do PKP i tam pozostał syf

        • 0 2

        • jasne ale Podwale Grodzkie (1)

          remontowało miasto i to jak dogłębny był ten remont. Dlaczego nie poprowadzono drugiego tunelu dla pieszuch. Na wysokości wylotu Garncarskiej. Czy były jakies przeszkody czy tylko ograniczone myślenie Budynia et consortes

          • 2 0

          • kasa, kasa i jeszcze raz kasa :)

            • 0 0

    • Sandomierska

      Dlaczego zamyka się przejaz kolejowy na Sandomierskiej, a w zamian nie oferuje przejścia podziemnego czy kładki dla pieszych ???
      Takie postępowanie odcina ludzi od reszty miasta, a dotego zmniejsza atrakcyjnośc tego rejonu, która już na dzień dzisiejszy jest słaba - trzeba myślec przyszłosciowo a nie tym co jest tu i teraz.

      Po raz kolejny zapomina się o Oruni !!!

      • 0 0

  • niecałe 3 godziny do Warszawy?Jestem na tak! (4)

    • 32 3

    • Jestem na tak!

      • 1 1

    • Jeżdżę do Warszawy czasem ze Szczecina, czasem z Trójmiasta. Porównanie połączeń z tych dwóch aglomeracji ukazuje absurd PKP.

      Połączenie na poniedziałek IC na trasie Szczecin - Warszawa Centralna. Wyjazd godzina 5:38 szacowany czas podróży PIĘĆ godzin.
      Połączenie na poniedziałek IC na trasie Gdynia - Warszawa. Wyjazd godzina 5:42, szacowany czas podróży PIĘĆ i PÓŁ godziny.

      Czyli z Gdyni jedzie się dłużej do stolicy anieżeli ze Szczecina !!! Dla porównania z Gdyni dystans wg. biletu wynosi około 350km, a ze Szczecina 520km !!! Paranoja! Jak dodać do tego ceny owych biletów... ze stolicy Zachodnio-pomorskiego płacimy 4 (słownie cztery) złote więcej !!!

      W mojej głowie rodzi się pytanie, czy przypadkiem nie jest to tak, że płaci się za czas spędzony w pociągu, a nie za faktycznie przebytą drogę...

      • 16 0

    • Przed II wojna światową Lux Torpeda jeździła szybciej od 70 km/h do 140 km/h !!! (1)

      Prędkość przejazdu wzrosła z 40 km/h do 60 km/h ? To jakaś kpina ? Przed II wojna światową Lux Torpeda jeździła szybciej od 70 km/h do 140 km/h !!! W całym cywilizowanym świecie minimalna najwyższa prędkość to 200 km/h. Nawet parowozy mogły jeździć z prędkością ok 160 km/h !!! GRATULACJE Z TAKIM TEMPEM POSTĘPU NIEDŁUGO TRAMWAJE KONNE ZACZNĄ JEŹDZIĆ.

      • 8 0

      • true, żem czytał o Luks Torpedzie;D

        • 1 0

  • Będzie "Biedronkowa" jakośc :/ (5)

    Przy wyborze ofert decyduje cena - nie trzeba tłumaczyć ze za kilka lat będzie trzeba poprawiać od nowa :(

    Cóz w tym kraju juz tak jest :(

    • 32 5

    • I tu się mylisz, (4)

      proszę zapoznać się najpierw z warunkami przetargu a następnie biadolić.
      Tam wszystko jest dokładnie określone,jakie parametry ma spełniać dana rzecz,nie jest więc prawdą że możesz przystąpić do przetargu i powiedzieć że ulepisz to z gliny za 2 złote.

      • 4 3

      • (3)

        określają wymagania i piszą, że możesz zastosowac zamienniki podobnej jakości/z podobnymi parametrami - ale tego już nikt nie sprawdza.

        • 6 2

        • (2)

          a sprawdza,sprawdza i to bardziej niż ci się wydaje,ludzie wystrachali się CBA i boją się brać łapówki.
          Całe szczęście że tak się porobiło.

          • 4 3

          • (1)

            oczywiście złodzieje są na nie

            • 1 1

            • zgadza sie

              CBA zle bo nie pozwala krasc. Ciekawe jak Sawicka sie ma.
              Chciala okrasc Polakow na 50 000 000 zlotych z burmistrzem Helu przejmujac mienie wojskowe na Helu i cisza. Lapowke wziela 100 000 zl,
              w rozmowach jasno twierdzila, ze chce na kampanie 350 000 zl bo w papierach pisze sie ze kampania kosztuje 30 000 zl, a jest to realnie ok 400 000 zl. Nikt sie nie zajmuje zlodziejka. Pomyslcie ile te 50 000 000 zl to obiadow dla dzieci, sprzetu ratujacego zycie.

              Ta gnida powinna splonac na stosie.

              • 2 0

  • Poradnik podróżnego (8)

    Aby stać się szczęśliwym klientem PKP należy:

    § 1. Przed podróżą:

    * jeszcze raz dobrze się zastanowić,
    * zadzwonić na informację; po trzech dniach nieudanych prób udać się osobiście na dworzec i odgryźć interesujący nas fragment rozkładu jazdy,
    * spisać testament,
    * pozostawić samochód pod domem, na dworzec dotrzeć komunikacją miejską (może się uda),
    * pożegnać się z rodziną,
    * opróżnić konto bankowe celem zakupu biletu,
    * zimą przygotować koce (dotyczy wyłącznie podróży w 1 klasie, 2 się sama ogrzewa bądź ogrzeje cię trzoda sąsiada),
    * przybyć na dworzec z 6-godzinnym opóźnieniem,
    * wsiąść do pociągu byle jakiego, gdyż interesujący nas najpewniej został zlikwidowany 10 lat temu, w najlepszym przypadku właśnie odjechał z innego peronu.
    * przygotować się na to, że pociąg może zatrzymać się w środku jakiegoś buszu na 3 godziny z powodu awarii pociągu (sytuacja ta występuje podczas aktywność 95% pociągów każdego dnia!)

    Kampania antyreklamowa PKP

    § 2. W podróży:

    * zająć wygodne miejsce stojące,
    * Wyjąć różaniec i zmówić paciorek,
    * zerwać plombę hamulca awaryjnego,
    * przygotować modlitewnik, różaniec oraz listę chorób w rodzinie celem konwersacji z współpodróżnymi,
    * podczas korzystania z WC przelać mydło do uprzednio przygotowanej butelki a ręczniki papierowe schować pod kurtkę.
    * jeśli pociąg zatrzyma się w jakimś niecywilizowanym miejscu i nikt nie wie co się dzieje - nie przejmuj się bo to normalne!

    § 3. Po przybyciu do celu:

    * dobrowolnie poddać się dezynsekcji, dezynfekcji, deratyzacji, dekomunizacji, deubekizacji i dezintegracji (zasada 6D),
    * złożyć do najbliższej jednostki MO zawiadomienie o kradzieży bagażu i pobiciu,
    * wystosować do PKP (z powiadomieniem Telewizji) pisemne podziękowanie za rzetelne zrealizowanie usługi,
    * zastanowić się nad zakupem samochodu, ewentualnie rozejrzeć się za zbieżnym połączeniem autobusowym lub lotniczym.

    • 113 25

    • Coś mi się zdaje że się jeszcze nie obudziłeś.

      • 2 1

    • Prawda... (6)

      ...w oczy kole :/ Niestety, ale wiele z tych podpunktów to cała prawda o PKP. Oby było lepiej :) Ja osobiście wolę podróżować samochodem, ale pamiętam czasy moich wypraw do stolicy. Ileż to ja musiałem się naurzerać z konduktorami. Wykupiłem kiedyś miejscówkę w którymś tam wagonie, w przedziale nr. XX miejsce nr XX ... Nie było ani takiego wagonu, ani takiego przedziału ani mojej miejscówki :/ Pociąg był opóźniony 1,5 h. Szczęśliwie dotarłem do Warszawy na stojąco. Nogi mniej by mnie bolały gdybym poszedł na piechotę. Pozdrawiań podróżnych PKP (Pięknie, KU*** pięknie...)

      • 4 2

      • A może byłeś pijany i pomyliłeś pociągi? (4)

        W towarowym nie ma miejscówek.

        • 0 4

        • Trzeźwy byłem... (3)

          ...i nie pomyliłem pociągów. Masz coś jeszcze do dodania ?

          • 3 1

          • Tak mam, (2)

            Czy domagałeś się odszkodowania za poniesione nie dogodności?
            Bo w takim przypadku zapewne byś odzyskał całą należność za przejazd.

            • 0 3

            • a kogo obchodzi naleznosc za przejazd? (1)

              czy tych kilka zlotych sprawi ze nie spozniles sie na spotkanie, ze mogles wygodnie usiasc i wyciagnac nogi i ze gruba baba obok nie wpieprzala kotleta smierdzac na caly wagon, ze w gniazdku byl prad zeby podlaczyc komputer i popracowac, ze mogles kupic bilet przez e-intercuty zamiast wyprawiac sie na dworzec i ze jedyna informacja jaka jest w stanie podac pani z informacji to to, co samemu mozesz sobie wyczytac w sieci?
              Ja jezdze do stolicy co 2 tygodnie juz od prawie 2 lat, zarowno pociagami (roznymi) jak i samochodem i moge smialo powiedziec, ze to co wyprawia pkp nie jest nawet absurdalne, nie jest nawet abstrakcyjne i szczerze powiedziawszy nawet google nie podsuwa odpowiedniego okreslenia na to co sie z kolejami dzieje

              • 6 1

              • To może dla ciebie trzeba salonkę podstawić jak ci przeszkadza gruba baba z kotletem?
                A tak na poważnie,to jeźdź pierwszą klasa i po kłopocie.

                • 0 5

      • ja też wolę samochodem

        zdecydowanie mniej problemów i większy komfort. co najciekawsze - gdy się jedzie w kilka osób to wychodzi nawet taniej niż pociągiem.

        • 3 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane