- 1 "Pani już tu nie mieszka". Wyrzucili też kota (554 opinie)
- 2 Były wiceprezydent Gdańska skazany (148 opinii)
- 3 Napadał ludzi przy bankomatach. Złapali go (76 opinii)
- 4 Remontują, zamiast wyburzyć. Dlaczego? (93 opinie)
- 5 8 godzin opóźnienia i lądowanie w Poznaniu (337 opinii)
- 6 Napad na bank czy głupi żart? (17 opinii)
Miliony na projekt linii kolejowej do Obłuża i Kosakowa
We wtorek władze województwa pomorskiego i spółki PKP PLK podpisały umowę na dofinansowanie projektu przebudowy linii kolejowej w kierunku północnych dzielnic Gdyni oraz Kosakowa. Dokumentacja ma powstać do końca 2020 r.
Przygotowanie projektu obejmuje:
- wykonanie szczegółowej inwentaryzacji linii,
- opracowane studium wykonalności, uwzględniającego zakres i koszty robót zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie standardami,
- karta informacyjna przedsięwzięcia lub raport ochrony środowiska
- program funkcjonalno-użytkowy.
- Wydaje się, że projekt trasy kolejowej na północ Gdyni zostanie wykonany z uwzględnieniem elektryfikacji. Szczegółowe założenia poznamy po opracowaniu dokumentacji - mówi Ryszard Świlski, zastępca marszałka województwa.
Gdynia na razie nie partycypuje w kosztach przygotowania tego przedsięwzięcia. Dotąd nie padła też jasna deklaracja ze strony władz miasta np. w sprawie realizacji węzłów przesiadkowych na linii do Obłuża.
30 lat bez kolei na północ Gdyni
Pociągi pasażerskie zjechały ze wspomnianych linii w latach 90. ubiegłego wieku. Temat wznowienia kursów na północ Gdyni powraca zawsze przy okazji korków na estakadzie Kwiatkowskiego. W 2016 r. miłośnicy kolei udowodnili, że już teraz można dojechać szynobusem do Oksywia. Głos w tej sprawie zabrała wiceprezydent Gdyni, Katarzyna Gruszecka-Spychała.
Kolejarze z PLK widzą potrzebę rozbudowy linii do północnych dzielnic Gdyni. Oczywiście w tym momencie nie można stwierdzić z całą stanowczością, że ta inwestycja zostanie zrealizowana.
Północ Gdyni "dusi się" w korkach
Łączna liczba mieszkańców obszaru położonego w bezpośrednim zasięgu oddziaływania Trasy Kwiatkowskiego to ok. 70 tysięcy. W tej liczbie zawierają się mieszkańcy m.in. Obłuża, Pogórza, Oksywia, Babich Dołów i szybko rozrastającej się gminy Kosakowo.
Wzrastająca z roku na rok liczba samochodów sprawia, że sceny, jakie obecnie widzimy na estakadzie przy okazji remontów za kilka lat mogą zagościć tam na stałe. Kolej jest jedyną alternatywą a wykorzystanie istniejącej trasy przez Chylonię jest bez wątpienia lepsze niż próby stworzenia nowej linii przez port.
Projekty także dla linii na Pomorzu
Warto nadmienić, że we wtorek zostały też podpisane umowy na dofinansowanie projektów dla innych tras kolejowych na Pomorzu:
- linii kolejowej nr 229 na odcinku Kartuzy - Sierakowice (rewitalizacja i ewentualna elektryfikacja),
- linii kolejowej nr 213 na odcinku Reda - Hel,
- linii kolejowej nr 229 na odcinku Lębork - Nowa Wieś Lęborska (rewitalizacja i elektryfikacja),
- linii kolejowej nr 211 na odcinku Lipusz - Kościerzyna,
- linii kolejowej nr 212 na odcinku Lipusz - Bytów.
Łączna wartość sześciu projektów, w tym tego dla Gdyni, to prawie 17,5 mln zł. Dofinansowanie unijne wyniesie ponad 12 mln zł.
Miejsca
Opinie (335) 7 zablokowanych
-
2019-01-08 16:20
mjke trzy grosze
Nie podniecajcie sie za bardzo gdynianie. Podstawa dzialania miasta za czasow Prezydenta LIkwidatora m. Gdyni jak uczy doswiadczenie nie sa plany i opracowania projektiwe ale wizualizacje która są podstawa realizacji. Podobno Prezydent likwidator nie lubi projektów za to bardzo podobaja mu sie obrazki zwane wizualizacjami. Jak dotad o wizualizacjach ani widu ani slychu. Zanim wiec dojdzie do owych wizualizacji sprawa oddali sie w nieskonczonosc albo wogóle upadnie, jak np. pomysł szpitala w Wiczlinie / aktualne w związku z rozbudowa szpitala na Placu Kaszubskim/. Oczywiscie pochlonie do tego czasu w czasie projektowania tyle kasy ile w normalnych gospodarkach pochlaniaja realizacje projektu. Takie gdynskie klimaty.
- 16 4
-
2019-01-08 15:51
Żeby im papieru na tą dokumentację straczyło. gdynio coś zrobiła na wyborach!!!
- 13 3
-
2019-01-08 15:44
Jakie to smutne....
- 6 1
-
2019-01-08 15:30
(1)
buki powinny rozpisac zakłady na pierwszy kurs 2025 2030 2050
- 15 0
-
2019-01-08 15:33
Jeszcze powinny być zakłady kody ruszy terminal pasażerski w Gdyni.
Przed 2025 kurs może być spokojnie 100 do 1- 4 0
-
2019-01-08 15:17
Projekty, plany, konsultacje, wizualizacje...
...i topione kolejne miliony. Takiego sobie prezydenta wybraliście to teraz płacić i nie wyć!
- 29 1
-
2019-01-08 15:13
Znając życie i i te poprzednie niezrealizowane inwestycje w Gdyni to nic nie wyjdzie z tych planów
- 24 1
-
2019-01-08 15:10
Już widzę te korki na przejazdach kolejowych :)
- 11 5
-
2019-01-08 15:05
umowę podpisały władze województwa i pkp plk... (1)
co zrobiły władze Gdyni? Jak zawsze tylko obietnice, a robić będą już inni... za swoje.
- 27 3
-
2019-01-08 15:08
gdzie w tym czasie był szczur?
- 6 0
-
2019-01-08 15:03
szczurek palcem nie kiwnie (1)
- 13 2
-
2019-01-08 15:04
Może i dobrze bo jeszcze by coś spieprz*ł
- 10 0
-
2019-01-08 15:03
Może coś się w końcu ruszy w tym skansenie
- 17 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.