• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mniej autobusów i trolejbusów w weekendy

Piotr Weltrowski
23 czerwca 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Jedną z linii, na której ograniczona zostanie liczba kursów, będzie pospieszna linia S. Jedną z linii, na której ograniczona zostanie liczba kursów, będzie pospieszna linia S.

Mniej kursów w weekendowe i świąteczne wieczory - to sposób Gdyni na ograniczenie rosnących kosztów utrzymania komunikacji miejskiej. Zmiany wejdą w życie 25 czerwca i dotyczyć będą aż 20 różnych linii autobusowych i trolejbusowych.



Kiedy najczęściej korzystasz z komunikacji miejskiej?

Początek wakacji to tradycyjnie okazja do korekt rozkładów jazdy komunikacji miejskiej, czasowego zawieszenia połączeń działających tylko w dniach nauki oraz również czasowego uruchomienia linii sezonowych.

W tym roku władze Gdyni zdecydowały się jednak przy okazji wprowadzić także stałe zmiany w rozkładach - i to niezbyt korzystne dla pasażerów, bo ograniczające liczbę kursów aż na 20 różnych liniach autobusowych i trolejbusowych.

Aktualny rozkład ZKM Gdynia



Stałe zmiany rozkładów wprowadzone od 25 czerwca:
  • autobusy na liniach R, S, 109, 133, 147, 150, 152, 190, 194 i 282 pojadą w soboty, niedziele i święta po godz. 19, nie częściej niż raz na 30 minut,
  • trolejbusy na liniach 22, 23, 33, 24, 25, 26, 27, 28, 29 pojadą w soboty, niedziele i święta po godz. 19, nie częściej niż raz na 30 minut,
  • autobusy na linii 197 w soboty, niedziele i święta po godz. 19 będą kursować nie częściej niż raz na godzinę.

Skąd takie zmiany?

- Zmniejszenia częstotliwości kursów wieczorami w weekendy uwarunkowane są koniecznością zrównoważenia budżetu gdyńskiej komunikacji miejskiej - niezbędną w warunkach dynamicznego wzrostu cen oleju napędowego i energii elektrycznej, a w szczególności sprężonego gazu ziemnego (CNG), którym zasilane są 32 autobusy - mówi Marcin Gromadzki, rzecznik ZKM Gdynia.
Jak dodaje, wybór pór, w których zdecydowano się na zmniejszenie liczby kursów, był wynikiem badań marketingowych.

- Na podstawie analiz wyników badań marketingowych do zmniejszeń wytypowano pory, w których wciąż występują największe rezerwy zdolności przewozowej i w których nie ma zatorów drogowych, skutkujących ewentualnymi opóźnieniami - szczególnie dotkliwymi przy niższych częstotliwościach - mówi Gromadzki.

Opinie (305) 8 zablokowanych

  • Zlikwidowano bilety okresowe bez weekendów, więc musimy płacić za dni, w które usługa nie jest realizowana. Rewelacja! XD

    • 11 0

  • Likwidacja kursów na pewno zachęci ludzi do kupna samochodów, bo na pewno nie zachęci do korzystania z komunikacji. (1)

    A jak ktoś już się przesiądzie do samochodu, to do komunikacji nie wróci.

    • 11 1

    • Jak ktoś dotąd, gdy były tańsze, częstsze kursy, nie zrezygnowal z auta, to chyba tylko cena benzyny może go przekonać. I jeden kurs na godzinę mniej w wieczór w niedzielę na to wpływu mieć nie będzie.

      • 2 4

  • A czego sie spodziewaliście? (6)

    Przecież to było do przewidzenia. Ceny paliw rosną nieadekwatnie do cen biletów. Ludzi do pracy nie ma bo zarobki słabe, a na nie z kolei też kasy nie ma. Nowy sprzęt jest, ale i tak w połowie z kasy Unii, więc trzeba korzystać żeby te rzadsze kursy złomem nie były prowadzone. No i nie oszukujmy się, obłożenie tych zmniejszonych kursów, może poza sobotą, nie było nadzwyczajne. Oczywiście, że lepiej być pięknym, zdrowym i bogatym, ale skoro nie można mieć pełni szczęścia wybierzmy mniejsze zło.

    • 4 8

    • Więc zlikwidować zbiorkom. Jak coś jest nierentowne to się z tego rezygnuje. (5)

      • 2 4

      • Oczywiście, jak już to po bandzie (4)

        A może tak trochę chłopie pomyśl. To się nazywa logika. Jak w telewizji nie masz akurat czego oglądać to wyrzucisz telewizor?

        • 3 1

        • Logika likwidacji kursów to ta sama logika. (1)

          • 3 2

          • No właśnie, niestety logika

            Nie ma kasy, trzeba oszczędzać. Na kursach, na które można np 10 minut poczekać dłużej. Przecież są aplikacje x godzinami odjazdów. Nikt nie każe komuś czekać zimą na wietrze na przystanku. A założę się, że niektóre kursy były o ten pisze niemal puste. Więc to się nazywa racjonalność

            • 1 1

        • Tak. Nie posiadam tv. Po co? Mam oglądać propagandę, reklamy i powtórki?

          • 1 0

        • Ja wyrzuciłem, wole książki albo gdzieś pojechać. Trzeba mieć nierówno pod kopułom żeby cisnąć szkiełko codziennie

          • 0 0

  • Może od razu zlikwidujcie wszelki ruch w Gdyni

    Delfinki na wszystkich miejscach parkingowych.
    Zakaz ruchu wszelkich pojazdów.
    I to w całym mieście!!!
    Auta zostaną w Sopocie albo Rumi. Tam niech się martwią parkingami i smogiem.
    W Gdyni będzie pięknie, spokojnie... Jeden wielki deptak.

    • 19 2

  • Zlikwidować przywileje; (6)

    Młodzież szkolna za darmo, seniorzy za darmo, renciści za darmo, karta dużej rodziny za darmo, rowery za darmo, pijani menele za darmo... A ja mam być tym frajerem co zapłaci 5zł za bilet? Niedoczekanie! Niech płacą wszyscy po równo np. 3zł.

    • 24 4

    • Nie życze Ci abyś tych przywilejów dostąpił (2)

      Bo to by znaczyło, żeś albo stary, albo chory albo menel - choć tu to chyba nie przywilej a zasada. Co do dzieci - wynikało to z tego, żeby mamuśki nie musiały się lansować brykami przed szkola podwożąc dziatwę. A tak serio, żeby zmniejszyć ruch samochodowy. Bo skoro dzieciak sam może darmo dojechać to po co marnować kasę na paliwo.

      • 3 10

      • Mamuski dostają 500+, 300+, bełcikowe, kosiniakowe, bon turystyczny, 12.000zł. Mało im?

        • 8 0

      • Skoro darmowe przejazdy dla bąbelków mają wpłynąć na ograniczenie ruchu samochodowego (co i tak nie zawsze działa i mnóstwo matek zasuwa samochodem co rano bo się bąbelek spoci jak pójdzie pieszo albo przejedzie autobusem) to chyba logiczne jest, że gdyby wszystkim dać za darmo to ruch samochodowy zmniejszy się jeszcze bardziej?

        • 0 0

    • To właśnie ci co za darmo mają powinni płacić bo podatków nie płacą

      • 1 1

    • Dokładnie tak. Albo doliczyć każdemu mieszkańcowi niewielką kwotę co miesiąc za dostęp do komunikacji miejskiej i koniec. Jak ktoś nie chce to może nie płacić abonamentu ale wtedy musi kupować te chore bilety.

      • 0 0

    • Wystarczyłoby zrobić bilety czasowe 15 min. 30 min. 60 min. 90 min. 120 min. 360 min.

      Oczywiście każdy w odpowiedniej cenie np. 2zł za 15 min. No ale wiadomo, to już od dawna nie jest miasto przyjazne mieszkańcom. Tu się ludzi ograbia, a nie dba o ich dobrostan. Lepiej nasłać kanara i zerżnąć równowartość 40 biletów z kogoś niż dać mu pojechać taniej, żeby ten bilet skasował.

      • 0 0

  • Gdynianin od pokoleń (3)

    Czekam z utęsknieniem na zmianę władzy w Gdyni, to co się dzieje przechodzi ludzkie pojęcie. Przykro mi to powiedzieć ale jestem w stanie nawet zagłosować na ekipę p.Horały aby tylko odsunąć ich od władzy i skutecznie rozliczyć. Gdynia wiodła prym rozwoju na całym Pomorzu i nie tylko, dziś to wstyd patrzeć na to miasto. Gdynianie śmieją się z Wejherowa, całe Pomorze z Gdyni.

    • 26 4

    • Żadnych prawników. Oni mogą być jedynie doradcami

      Tylko ekonomista może spróbować wyprowadzić miasto z zapaści, w jaką wpędził miasto prezydent z klaskaczami w radzie.

      • 7 0

    • Żebyś się nie zdziwił. (1)

      Jesteś takie przysłowie, punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. Taki Horała, zero kompetencji, naprawdę zero. Poupychalby tylko swoich ziomków na posadkach. A nie ma ani on ani ci ziomkowie pojęcia o pracy w samorządzie. Szczurek już nie może startować. I ok. Jego drużyna już miała swoją szansę. Tylko, że ja nie widzę alternatywy. Na pewno nie Horała

      • 0 0

      • A jakie ci mają kompetencje?

        • 0 0

  • (2)

    W Niemczech bilet miesieczny za 9euro i mozna jezdzic pociagami, autobusami i tramwajami. A u nas zwijaja transport publiczny. Bardzo slabo

    • 13 3

    • I jaki efekt? (1)

      Są zawaleni pasażerami. No, ale Niemców widać na to stać. Poza tym to program rządów, a tu mówimy o gminie. Więc nie myl pojęć

      • 1 1

      • Po likwidacji kursów gdyński zbior-kom też będzie zawalony.

        • 2 0

  • Brawo!
    Idealnie wpasowuje się ten pomysł w ekologiczną strategię UE popieraną przez samorządy krytykujące rząd...

    • 11 0

  • Kazda złotówka wydana na komunikacje zbiorową jest pozyteczna a oni chcą ją ograniczać!!Urzednika co to wymyslił zwolnic! (1)

    Tego co to wymyslił zwolnic natychmiast i juz mamy oszczędności!!Zamiast promowac i rozwijac komunikacje oni ją ograniczają to jest jakas paranoja!!

    • 5 0

    • Żadna złotówka wydana nie jest pożyteczna.

      Poza tymi które wrócą do prywatnych kiedzeni żon włodarzy.

      • 2 0

  • Gdyński Plan Rozwoju Transportu (1)

    1. Walcz z samochodami (likwiduj parkingi -zwłaszcza w centrum bo tam ludzie chcą załatwiać swoje sprawy, wyłączaj ulice z ruchu, wprowadzaj wszędzie płatne parkowanie)
    2. Likwiduj połączenia autobusowe.
    3. Powtarzaj rozszerzając skalę działań.

    • 11 1

    • Na koniec opodatkuj rowery i pieszych.

      • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane