• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mniej autobusów i trolejbusów w weekendy

Piotr Weltrowski
23 czerwca 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Jedną z linii, na której ograniczona zostanie liczba kursów, będzie pospieszna linia S. Jedną z linii, na której ograniczona zostanie liczba kursów, będzie pospieszna linia S.

Mniej kursów w weekendowe i świąteczne wieczory - to sposób Gdyni na ograniczenie rosnących kosztów utrzymania komunikacji miejskiej. Zmiany wejdą w życie 25 czerwca i dotyczyć będą aż 20 różnych linii autobusowych i trolejbusowych.



Kiedy najczęściej korzystasz z komunikacji miejskiej?

Początek wakacji to tradycyjnie okazja do korekt rozkładów jazdy komunikacji miejskiej, czasowego zawieszenia połączeń działających tylko w dniach nauki oraz również czasowego uruchomienia linii sezonowych.

W tym roku władze Gdyni zdecydowały się jednak przy okazji wprowadzić także stałe zmiany w rozkładach - i to niezbyt korzystne dla pasażerów, bo ograniczające liczbę kursów aż na 20 różnych liniach autobusowych i trolejbusowych.

Aktualny rozkład ZKM Gdynia



Stałe zmiany rozkładów wprowadzone od 25 czerwca:
  • autobusy na liniach R, S, 109, 133, 147, 150, 152, 190, 194 i 282 pojadą w soboty, niedziele i święta po godz. 19, nie częściej niż raz na 30 minut,
  • trolejbusy na liniach 22, 23, 33, 24, 25, 26, 27, 28, 29 pojadą w soboty, niedziele i święta po godz. 19, nie częściej niż raz na 30 minut,
  • autobusy na linii 197 w soboty, niedziele i święta po godz. 19 będą kursować nie częściej niż raz na godzinę.

Skąd takie zmiany?

- Zmniejszenia częstotliwości kursów wieczorami w weekendy uwarunkowane są koniecznością zrównoważenia budżetu gdyńskiej komunikacji miejskiej - niezbędną w warunkach dynamicznego wzrostu cen oleju napędowego i energii elektrycznej, a w szczególności sprężonego gazu ziemnego (CNG), którym zasilane są 32 autobusy - mówi Marcin Gromadzki, rzecznik ZKM Gdynia.
Jak dodaje, wybór pór, w których zdecydowano się na zmniejszenie liczby kursów, był wynikiem badań marketingowych.

- Na podstawie analiz wyników badań marketingowych do zmniejszeń wytypowano pory, w których wciąż występują największe rezerwy zdolności przewozowej i w których nie ma zatorów drogowych, skutkujących ewentualnymi opóźnieniami - szczególnie dotkliwymi przy niższych częstotliwościach - mówi Gromadzki.

Opinie (305) 8 zablokowanych

  • 109 ??? dopiero co okroili rozkład i znowu?? już teraz nie ma czym dojechać na Babie Doły!! (2)

    żart?? kufa, podnoszą ceny za bilety i okrają kursy?? samochód i tylko samochód, jak wszyscy włodarze miasta. Nikt z nich i żon włodarzy nie jeżdzi zbiorkomem a nam nakazują i ..zabierają kursy. Eko terroryści pier..

    • 15 0

    • Jak to nie ma czym dojechać? A samochody słuzbowe? Ja nie mam z tym zadnego problemu. Wojciech Szczurek/ tzw. Prezydent/

      • 5 1

    • 209 prawie już nie istnieje

      • 3 1

  • (1)

    Może niech Gdynia przestanie płacić grube tysiące na utrzymanie Ukraińców w miejscach zbiorowych, a wyda te pieniądze na coś pożytecznego i sensownego dla mieszkańców, którzy tu płacą podatki.

    • 13 5

    • Postaw się, a zastaw się.A co!

      • 3 0

  • Mniej kursów mniej linii to mniej pasażerów czyli jeszcze mniej kasy czyli jeszcze mniej kursów jeszcze mniej linni jeszcze (1)

    A moze by tak zainwestowac w zatrudnienie kierowców? A nie w "eko" elektryki co wyglądają jak toster. Wiem, że dofinansowanie bla bla bla nie chodzi mi tylko o Gdynie. Ten problem jest wszedzie.
    Swoją stogą fajnje by było gdyby Gdynia przyznała wprost że kasa im sie kończy. A nie że nagle z dnia na dzień znika rozkład linii 321 i nie ma żadnych informacji... serio myślą, ze nikt nie zauważy? Tak samo skracanie co kilka miesięcy linii 172 a potem "no przecież malo kto jezdzi tą linią to my usuniemy" itp itd. Nie mam samochodu ale jak tak dalej pójdzie to naprawde kupie byle co i bede tym jezdzil. Rozumiem ze trudne czasy ale jak traktują mnie jak d**ila no to sorry.

    • 13 0

    • Nie muszą się przyznawać - to widać na każdym kroku. Pytanie co się dzieje z tą kasą, że wiecznie pusta, a miasto nawet na wypłaty pożycza. Czy to się czasem nie wpisuje w ogólnopolską kamieni kupę za rządów PO?

      • 0 0

  • Jest dużo prostsza metoda zbilansowania budżetu zbior-komu: (2)

    1. Obowiązkowy bilet miesięczny dla każdego mieszkańca
    2. Zakaz wjazdu samochodów osobowych do miasta - z wyjątkiem służbowych samochodów UM, deweloperów i turystów
    3. Zwiększenie liczby etatów i spółek w komunikacji
    4. Likwidacja nietentownych kursów (czytaj: wszystkich).

    • 12 3

    • turystów?! (1)

      Przeciez tu wlasnie chodzi zeby z innych miast nie jezdzili tylko zeby mieszkancy mieli jak dojechac. Po co zakazywac samochody jak komunikacja do bani. Wgl nie ma sensu ale to inny temat

      • 0 0

      • Jak najbardziej bez sensu - ale w duchu naszych włodarzy.

        • 0 0

  • (1)

    Ograniczenie kursów to tylko wymówka że drogie paliwo. Kierowcy mają dość pracy za taką jałmużnę i odchodzą z pracy.

    • 10 0

    • Coś w tym jest. A kasy nie ma bo cała pożyczka poszła na wypłaty dla układu towarzysko-biznesowego.

      • 0 0

  • Zmiana częstotliwości linii 194, 282 na gorsze to skandal

    Teraz jeszcze bardziej będę nienawidził tych autobusów elektrycznych i pka. Było nie kupować elektryków to by nie było płaczu, że droga energia

    • 11 1

  • I jak w takiej sytuacji przesiadać się z aut na komunikację miejską. Paranoja.

    • 5 0

  • (1)

    Ale całe miliony na patologię piłkarską zawsze się znajdą.

    • 12 0

    • Otóż to.

      • 0 0

  • Zaraz sie okaże, że jedyne linie jakie beda funkcjonowac to R i 320

    A nie, R tez już ucinają. To sam 320. Żeby każdy widział, ze trolejbusy potrafią na baterie jezdzic...

    • 11 0

  • włodarze: będziemy utrudniać życie kierowcom aby sie przesiedli na komunikację miejską
    też włodarze: zmniejszamy ilość kursów i podnosimy ceny biletów

    • 8 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane