- 1 Morze odsłoniło wrak okrętu podwodnego (68 opinii)
- 2 Marsz równości przeszedł przez Gdańsk (564 opinie)
- 3 Od półnagich hrabianek po wóz kąpielowy (16 opinii)
- 4 Kot Rysiek będzie miał swoją rzeźbę (111 opinii)
- 5 Trójmiejskie góry i górki. Znasz wszystkie? (24 opinie)
- 6 Tak powinien wyglądać remont każdej ulicy (108 opinii)
Mniej autobusów i trolejbusów w weekendy
Mniej kursów w weekendowe i świąteczne wieczory - to sposób Gdyni na ograniczenie rosnących kosztów utrzymania komunikacji miejskiej. Zmiany wejdą w życie 25 czerwca i dotyczyć będą aż 20 różnych linii autobusowych i trolejbusowych.
W tym roku władze Gdyni zdecydowały się jednak przy okazji wprowadzić także stałe zmiany w rozkładach - i to niezbyt korzystne dla pasażerów, bo ograniczające liczbę kursów aż na 20 różnych liniach autobusowych i trolejbusowych.
Aktualny rozkład ZKM Gdynia
Stałe zmiany rozkładów wprowadzone od 25 czerwca:
- autobusy na liniach R, S, 109, 133, 147, 150, 152, 190, 194 i 282 pojadą w soboty, niedziele i święta po godz. 19, nie częściej niż raz na 30 minut,
- trolejbusy na liniach 22, 23, 33, 24, 25, 26, 27, 28, 29 pojadą w soboty, niedziele i święta po godz. 19, nie częściej niż raz na 30 minut,
- autobusy na linii 197 w soboty, niedziele i święta po godz. 19 będą kursować nie częściej niż raz na godzinę.
Skąd takie zmiany?
- Zmniejszenia częstotliwości kursów wieczorami w weekendy uwarunkowane są koniecznością zrównoważenia budżetu gdyńskiej komunikacji miejskiej - niezbędną w warunkach dynamicznego wzrostu cen oleju napędowego i energii elektrycznej, a w szczególności sprężonego gazu ziemnego (CNG), którym zasilane są 32 autobusy - mówi Marcin Gromadzki, rzecznik ZKM Gdynia.
Jak dodaje, wybór pór, w których zdecydowano się na zmniejszenie liczby kursów, był wynikiem badań marketingowych.
- Na podstawie analiz wyników badań marketingowych do zmniejszeń wytypowano pory, w których wciąż występują największe rezerwy zdolności przewozowej i w których nie ma zatorów drogowych, skutkujących ewentualnymi opóźnieniami - szczególnie dotkliwymi przy niższych częstotliwościach - mówi Gromadzki.
Opinie (305) 8 zablokowanych
-
2022-06-23 10:12
109 ??? dopiero co okroili rozkład i znowu?? już teraz nie ma czym dojechać na Babie Doły!! (2)
żart?? kufa, podnoszą ceny za bilety i okrają kursy?? samochód i tylko samochód, jak wszyscy włodarze miasta. Nikt z nich i żon włodarzy nie jeżdzi zbiorkomem a nam nakazują i ..zabierają kursy. Eko terroryści pier..
- 15 0
-
2022-06-23 10:16
Jak to nie ma czym dojechać? A samochody słuzbowe? Ja nie mam z tym zadnego problemu. Wojciech Szczurek/ tzw. Prezydent/
- 5 1
-
2022-06-23 10:38
209 prawie już nie istnieje
- 3 1
-
2022-06-23 10:14
(1)
Może niech Gdynia przestanie płacić grube tysiące na utrzymanie Ukraińców w miejscach zbiorowych, a wyda te pieniądze na coś pożytecznego i sensownego dla mieszkańców, którzy tu płacą podatki.
- 13 5
-
2022-06-23 11:48
Postaw się, a zastaw się.A co!
- 3 0
-
2022-06-23 10:16
Mniej kursów mniej linii to mniej pasażerów czyli jeszcze mniej kasy czyli jeszcze mniej kursów jeszcze mniej linni jeszcze (1)
A moze by tak zainwestowac w zatrudnienie kierowców? A nie w "eko" elektryki co wyglądają jak toster. Wiem, że dofinansowanie bla bla bla nie chodzi mi tylko o Gdynie. Ten problem jest wszedzie.
Swoją stogą fajnje by było gdyby Gdynia przyznała wprost że kasa im sie kończy. A nie że nagle z dnia na dzień znika rozkład linii 321 i nie ma żadnych informacji... serio myślą, ze nikt nie zauważy? Tak samo skracanie co kilka miesięcy linii 172 a potem "no przecież malo kto jezdzi tą linią to my usuniemy" itp itd. Nie mam samochodu ale jak tak dalej pójdzie to naprawde kupie byle co i bede tym jezdzil. Rozumiem ze trudne czasy ale jak traktują mnie jak d**ila no to sorry.- 13 0
-
2022-07-06 18:09
Nie muszą się przyznawać - to widać na każdym kroku. Pytanie co się dzieje z tą kasą, że wiecznie pusta, a miasto nawet na wypłaty pożycza. Czy to się czasem nie wpisuje w ogólnopolską kamieni kupę za rządów PO?
- 0 0
-
2022-06-23 10:17
Jest dużo prostsza metoda zbilansowania budżetu zbior-komu: (2)
1. Obowiązkowy bilet miesięczny dla każdego mieszkańca
2. Zakaz wjazdu samochodów osobowych do miasta - z wyjątkiem służbowych samochodów UM, deweloperów i turystów
3. Zwiększenie liczby etatów i spółek w komunikacji
4. Likwidacja nietentownych kursów (czytaj: wszystkich).- 12 3
-
2022-06-23 10:26
turystów?! (1)
Przeciez tu wlasnie chodzi zeby z innych miast nie jezdzili tylko zeby mieszkancy mieli jak dojechac. Po co zakazywac samochody jak komunikacja do bani. Wgl nie ma sensu ale to inny temat
- 0 0
-
2022-06-23 11:17
Jak najbardziej bez sensu - ale w duchu naszych włodarzy.
- 0 0
-
2022-06-23 10:33
(1)
Ograniczenie kursów to tylko wymówka że drogie paliwo. Kierowcy mają dość pracy za taką jałmużnę i odchodzą z pracy.
- 10 0
-
2022-06-24 15:53
Coś w tym jest. A kasy nie ma bo cała pożyczka poszła na wypłaty dla układu towarzysko-biznesowego.
- 0 0
-
2022-06-23 10:34
Zmiana częstotliwości linii 194, 282 na gorsze to skandal
Teraz jeszcze bardziej będę nienawidził tych autobusów elektrycznych i pka. Było nie kupować elektryków to by nie było płaczu, że droga energia
- 11 1
-
2022-06-23 10:38
I jak w takiej sytuacji przesiadać się z aut na komunikację miejską. Paranoja.
- 5 0
-
2022-06-23 10:42
(1)
Ale całe miliony na patologię piłkarską zawsze się znajdą.
- 12 0
-
2022-06-24 15:52
Otóż to.
- 0 0
-
2022-06-23 10:44
Zaraz sie okaże, że jedyne linie jakie beda funkcjonowac to R i 320
A nie, R tez już ucinają. To sam 320. Żeby każdy widział, ze trolejbusy potrafią na baterie jezdzic...
- 11 0
-
2022-06-23 11:02
włodarze: będziemy utrudniać życie kierowcom aby sie przesiedli na komunikację miejską
też włodarze: zmniejszamy ilość kursów i podnosimy ceny biletów- 8 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.