• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mniej gapowiczów w gdańskich tramwajach i autobusach

mr
6 stycznia 2008 (artykuł sprzed 16 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Atak na dwóch kontrolerów biletów w tramwaju
Gdańską komunikacją miejską jeździ coraz mniej pasażerów bez biletu. Gdańską komunikacją miejską jeździ coraz mniej pasażerów bez biletu.

Mijają dwa lata, odkąd w gdańskich tramwajach i autobusach bilety sprawdza Renoma. Coraz mniej pasażerów jeździ na gapę: dwa lata temu wystawiono 111 tys. mandatów, rok temu już "tylko" 90 tys.



Odkąd bilety w Gdańsku sprawdza Renoma:

W roku 2005, kiedy kontrolę prowadził jeszcze ZKM, sprzedano bilety komunikacji miejskiej za 83,2 miliona złotych brutto. Rok później, gdy kontrole przejęła Renoma, sprzedano bilety za 96,8 milionów złotych brutto.

- Można zaryzykować stwierdzenie, że działalność firmy podniosła wpływy miasta o około 13 milionów złotych brutto - mówi Oskar Białowąs, rzecznik prasowy Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku.

W pierwszym roku pracy Renomy w Gdańsku wystawiono 111 tys. mandatów (oficjalna nazwa: opłata dodatkowa), z których wyegzekwowano opłacenie ponad 44 tys. Aby zwiększyć skuteczność windykacji Renoma nawiązała współpracę z Krajowym Rejestrem Dłużników. Chodziło o to, aby osoby, które kolekcjonują mandaty lub miesiącami ociągają się z regulowaniem takich zobowiązań, wreszcie się z nich rozliczyły.

A jak wyglądają wyniki kontroli przeprowadzonych w ubiegłym roku?

Okazuje się, że gdańszczanie chętniej kasują bilety niż kiedyś. Kontrolerzy Renomy przeprowadzili w sumie 227 tys. kontroli i wystawili blisko 90 tys. mandatów. To o 12 tys. mniej niż w 2006 roku.

Bardziej sprawnie niż przed rokiem przebiegała windykacja, bowiem ponad 37 tys. osób ukaranych opłatą dodatkową, postanowiło ją uiścić. Oznacza to, że ściągalność mandatów wynosi 41,54 proc.

Blisko 11 tys. osób uznało, że wezwanie do zapłaty wystawiono im niesprawiedliwie. Niewiele z nich przekonało jednak do swoich racji pracowników Renomy i urzędników ZTM. Mandaty anulowano jedynie 1,5 tys. osobom czyli niecałym 15 proc. spośród tych, którzy czuli się pokrzywdzeni.

Gzie wyjaśnić sprawę nałożonego mandatu?

Biuro Obsługi Klienta ZW Renoma
ul. Podwale Grodzkie 2
(budynek obok baru KFC przy Dworcu Głównym PKP w Gdańsku)
tel. (058) 721 32 66
reklamacje.gdansk@zwrenoma.pl

godziny otwarcia:
poniedziałek, wtorek, czwartek i piątek 8:00 - 16:00
środa 10:00 - 18:00

Osoby niezadowolone ze sposobu załatwiania spraw przez Renomę mogą odwołać się do Zarządu Transporu Miejskiego, na którego zlecenie działa firma.

ZTM mieści się przy ul. Na Stoku 49 w Gdańsku - telefon (058) 309 13 23.


Uwaga!: od poniedziału 7 stycznia zmieniła się taryfa biletowa w Gdańsku. Najtańszy bilet kosztuje 2 zł (ulg. 1 zł) i pozwala odbyć 15-minutową podróż.
mr

Opinie (193) 9 zablokowanych

  • kary

    Karać bandytów z renomy za palenie na przystankach

    • 0 0

  • kanar z gdanska

    niech renoma opowie jak traktuje straz miejska czy policje czemu z nimi jest nie pisana umowa czemu ich sie puszcza wystarczy ze pokaza legitymacje a tez powinni placic za bilet jesli nie sa na sluzbie ale przeciez oni to swieta k.... nie musza placic za to tez mandat drogowy mozna zanulowac bez problemu coz nikt tego nie widzi tematu nie porusza cisza sza temat tabu moze czas zaczac mowic o tym wszyscy jestesmy rowni nie baczac jakie piastuje stanowisko.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane