• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mniej przeciążonych ciężarówek w Gdańsku

Maciej Naskręt
3 stycznia 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Kontrola wagi ciężarówki przeprowadzona przez ITD na al. Armii Krajowej w Gdańsku. Kontrola wagi ciężarówki przeprowadzona przez ITD na al. Armii Krajowej w Gdańsku.

Port w Gdańsku zamawia 18 wag dla ciężarówek. Mają one sprawić, że na ulice wyjedzie mniej przeciążonych pojazdów. Inspektorzy transportu drogowego zapewniają, że zyska na tym całe Trójmiasto.



Zdarzyło ci się jechać autem przeciążonym lub ze zbyt dużą liczbą pasażerów?

Zarząd Morskiego Portu Gdańsk ogłosił przetarg na wyposażenie posterunków wartowniczych znajdujących się na terenie Portu Gdańsk w samochodowe osiowe wagi najazdowe. W sumie planowane jest wykonanie 18 wag dla pojazdów ciężarowych na wyjazdach z portu. Komu mają one mają posłużyć?

- Przede wszystkim kontrahentom i zarządowi portu. Wagi zapewnią skuteczną kontrolę towarową na poszczególnych terminalach, poprawiającą bezpieczeństwo i eliminującą ryzyko kradzieży. Badanie przeciążeń aut ciężarowych ma też swoje znaczenie zwłaszcza w kontekście ewentualnego niszczenia wewnętrznych dróg portowych oraz nowych parkingów, które budujemy - wyjaśnia Marcin Osowski, wiceprezes zarządu ds. Infrastruktury Zarządu Morskiego Portu Gdańsk
Na tej inwestycji zyska też Gdańsk. W jaki sposób?

- Dla miasta jest to korzystne, o tyle że będziemy mogli sprawdzać ciężar pojazdów na terenie Portu, zatem eliminując przeciążone ciężarówki z naszych terenów jednocześnie ograniczymy ich negatywny wpływ na drogi w mieście. To kolejny przykład, jak inwestycje portowe służą mieszkańcom Gdańska - mówi Osowski.
Zainteresowane firmy mają czas na składanie ofert do 21 stycznia tego roku. W 100 proc. o wyborze oferty zdecyduje cena.

Wyjazd i wjazd przeciążonych ciężarówek do portu w Gdańsku będzie niebawem utrudniony. Wyjazd i wjazd przeciążonych ciężarówek do portu w Gdańsku będzie niebawem utrudniony.

ITD: mniej przeciążonych aut to więcej bezpieczeństwa



Inspektorzy Transportu Drogowego wyjaśniają, jaki to przyniesie zysk dla miasta i mieszkańców.

- Montując taką infrastrukturę działamy pozytywnie w trzech obszarach. Po pierwsze, zabezpieczamy drogi przed ciężkimi pojazdami, co prowadziło do nadmiernego zużycia. Po drugie, poprawiamy bezpieczeństwo uczestników ruchu, bowiem przeciążone auta są dla nich zagrożeniem - m.in wydłuża się droga hamowania czy stabilności takich pojazdów. Po trzecie, likwidujemy szarą strefę - nieuczciwe działanie przewoźników, którzy zabierają na zestaw dodatkowe tony towaru - mówi Janusz Staniszewski, zastępca Pomorskiego Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego.
Kary administracyjne za przeciążone pojazdy są bardzo wysokie. Najwyższe wnioski o ukaranie kierowców sięgają kwoty nawet 80 tys. zł.

Miejsca

Opinie (108) 4 zablokowane

  • Ważcie tiry i za każde przeciążenie 1kg powinien być mandat 1000zł.

    • 0 0

  • Służby sa mało skuteczne.

    Służby powołane do kontroli pojazdów nienormatywnych nie realizuja tego w sposób skuteczny. Zapisy PRD są martwe. ITD nie ma pomysłu na skuteczną walkę z przeciążonymi pojazdami. Wagi w portach nie rozwiażą problemu. Przy każdym terminalu i porcie są place z suwnicami. Każdy kto będzie chciał doładować 2 kontener zrobi to - na terminal będzie wieżdzał 2 razy, raz po 1 kontener a po rozładunku na placu po drugi i w kraj pojedzie z 2 kontenerami 20 stopowymi. Nie jest też prawdą co twierdzi z-ca pwitd, że kary wynosiły ok. 80 tyś. zł. Najwyższa kara za przeciążony pojazd wyniosła ponad 100 tyś. zł. (nacisk jednego koła to 10 t.) Są stacje preselekcji i co i nic, wydano po 1,5 miliona zł. na każdą i stoja i niszczeją. Mineło 5 lat od ich wybudowania i nic się nie zmieniło. Pojazd zarejestrowany przeba dogonić, zatrzymać,skierować na punkt wazenia i recznie zważyć. Mamy XXI wiek i co i nic. Jak drogo są niszczone tak sa niszczone i nikt za to nie odpowiada a Państwo codziennie traci miliony zł.

    • 0 0

  • Zyska Gdańsk smieszne (2)

    Jak jest zakaz wjazdu do Gdańska dla ciężarówkek, tylko obrzeża przemysłowe gdzie drogi i tak są zniszczone bo nie były remontowane że 100 lat

    • 25 39

    • zieloni to zapewne nie wiedzą co to cb radio

      • 0 0

    • Likwidują przed każdymi wyborami.

      Taki myk dla ciemnego luda.

      • 2 2

  • przecież ITD miało być zlikwidowane (2)

    • 12 5

    • ITD likwidacja

      Czy zmieniły się godziny pracy w tej instytucji? Do tej pory 6.00 - 14.00. o ile dobrze pamiętam? po tej godzinie ciężarówki jeździły jak chciały, większość weekendów wolnych.?.czy coś się zmieniło?

      • 0 0

    • ITD do likwidacji

      Przy obecnym dyrektorze z całą pewnością zlikwidują. Czuwaj!!

      • 0 0

  • polska to musi byc albo bardzo

    bogaty kraj albo bardzo glupi /ja uwazam ze bardzo glupi/ , najpierw buduje sie drogi za miliardy zl a potem nie ma kilkaset tysiecy zeby wazyc ciezarowki , ogolnie uwazam ze kazda ciezarowka opuszcvzajaca port powinna byc zwazona jesli bedzie oszustwo port powinien dostac kilka set tysiecy kary , a przewoznik powinien utracic licencje i powinien miec nalozony wysoki mandat , w usa naczepy maja czujnik obciazenia , takie urzadzenie powinno byc obligatoryjnie montowane we wszystkich naczepach , nie jest tajemnica ze za lapowki ciezarowki wyjezdzajace z portow sa przeciazone i strasznie niszcza drogi , juz nie wspomne o koleinach w ktorych zbiera sie woda i sa smiertelnie niebezpieczne

    • 2 1

  • Łapać i karać pazernych właścicieli firm transportowych i zburaczałych kierowców

    • 4 2

  • Kontrolowanie wagi ciężarówek, które niszczą nasze drogi to powinna być sprawa oczywista, a tu wielkie objawienie.

    • 6 0

  • Tiry na prawy pas bezwzględnie gdzie moi drodzy i kochani (6)

    Żadnych wyścigów słoni na drogach, stop wyprzedzania przez 5 minut następnego tira który nie chce być wyprzedzany.

    • 47 45

    • Troll

      • 0 0

    • Sven Sku.....en co Ty możesz o tym wiedzieć ? (1)

      Ja tirowiec od 40 lat .
      A Ty przestań farmazony pisać ,wszystko wiesz o wszystkim , wiem jak jest a Ty swoim Tyco śmigasz i co Ty możesz mieć w tej kwestii do powiedzenia?

      • 10 12

      • Po powiedz mi po co sie wyprzedzacie?

        Jeden jedzie 90 a drugi 90,5 na drodze od Gdańska do Torunia jest 150 km. Jak jeden wyprzedzi drugiego to stoicie za sobą na bramkach w Toruniu bo dzieli Was 750 m. Mam pytanie jaka to oszczędność czasu te 750m? 1 minuta? a wszystkich denerwujecie bo wyprzedzacie sie 5 min.

        • 9 4

    • Swen do trumny (1)

      Chłopie ci ludzie są w pracy. Jakoś w Europie wyprzedzające się ciężarówki nie są problemem. Tobie pewnie nawet kolejki w biedronce przeszkadzają bo jesteś dziadem. Jeśli pod górkę jedzie ciężarówka załadowana a wyprzedza ja ciężarówka ciągnąca sama ramę to chyba nie jest kłopot? Dla skwaszonych ludzi takich jak ty którzy są anty i na nie to oczywiście kłopot i hańba. Byś wystrzelał zamknął i zakazał transportu w Polsce. Byś zakazał autobusów bo wolno jadą l. Tramwaje tez byś zakazał bo są wolne. Chłopie rzuć prostowanie bo się w sieci ośmieszasz.

      • 9 17

      • gdybyscie

        nie wyprzedzali sie bo jeden jedzie 89 a drugi musi 90 to by problemu nie bylo
        ale jak mam przez 100 kilometrow 30 razy zwalniac na 5 minut bo 2 d**ili sie wyprzedza to mnie krew zalewa
        mi wtedy czas przejazdu roznie o poltorej godziny
        myslisz ze tylko ty pracujesz jezdzac autem?

        • 18 10

    • Pod warunkiem wyeliminowania z prawego pasa osobówek jadących 50, czy 60 km/h na obwodnicy, czy innej ekspresówce...

      • 18 7

  • Ale kto to wszystko będzie robił? Wymądrzać się to każden jeden umie tylko robić to ni ma komu! (4)

    • 30 15

    • No, nieroby jedne (1)

      • 2 2

      • tak, Januszu przodowniku pracy

        jak tam twoja renta ubeka?

        • 2 1

    • kto za to zapłaci?

      ma edukację nie ma, dzieci z głodu umierają, Polska jak wiadomo w ruinie

      • 0 0

    • Mnie tylko wku...... ze przez kontrolę ITD człowiek ma cały dzień w plecy:(
      Zatrzymują hurtem 5/7 aut i czekasz na swoją kolej !!

      • 3 0

  • pelno specjalistow supply chain

    do rzadu doradzac ministrowi, a nie sie madrza nt. czegos o czym pojecia niestety nie maja.

    • 2 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane