- 1 Jeden z pierwszych w Polsce "bliźniaków" (51 opinii)
- 2 Zapomniany minister i jego gdyńska historia (20 opinii)
- 3 Chcemy żyć w miastach 15-minutowych? (506 opinii)
- 4 Z dworca na Jasień 80 zł (501 opinii)
- 5 Upiorne syreny i największe pożary w Sopocie (19 opinii)
- 6 Auto wjechało w pieszych i w budynek (295 opinii)
Mniej przeciążonych ciężarówek w Gdańsku
Port w Gdańsku zamawia 18 wag dla ciężarówek. Mają one sprawić, że na ulice wyjedzie mniej przeciążonych pojazdów. Inspektorzy transportu drogowego zapewniają, że zyska na tym całe Trójmiasto.
- Przede wszystkim kontrahentom i zarządowi portu. Wagi zapewnią skuteczną kontrolę towarową na poszczególnych terminalach, poprawiającą bezpieczeństwo i eliminującą ryzyko kradzieży. Badanie przeciążeń aut ciężarowych ma też swoje znaczenie zwłaszcza w kontekście ewentualnego niszczenia wewnętrznych dróg portowych oraz nowych parkingów, które budujemy - wyjaśnia Marcin Osowski, wiceprezes zarządu ds. Infrastruktury Zarządu Morskiego Portu Gdańsk
Na tej inwestycji zyska też Gdańsk. W jaki sposób?
- Dla miasta jest to korzystne, o tyle że będziemy mogli sprawdzać ciężar pojazdów na terenie Portu, zatem eliminując przeciążone ciężarówki z naszych terenów jednocześnie ograniczymy ich negatywny wpływ na drogi w mieście. To kolejny przykład, jak inwestycje portowe służą mieszkańcom Gdańska - mówi Osowski.
Zainteresowane firmy mają czas na składanie ofert do 21 stycznia tego roku. W 100 proc. o wyborze oferty zdecyduje cena.
ITD: mniej przeciążonych aut to więcej bezpieczeństwa
Inspektorzy Transportu Drogowego wyjaśniają, jaki to przyniesie zysk dla miasta i mieszkańców.
- Montując taką infrastrukturę działamy pozytywnie w trzech obszarach. Po pierwsze, zabezpieczamy drogi przed ciężkimi pojazdami, co prowadziło do nadmiernego zużycia. Po drugie, poprawiamy bezpieczeństwo uczestników ruchu, bowiem przeciążone auta są dla nich zagrożeniem - m.in wydłuża się droga hamowania czy stabilności takich pojazdów. Po trzecie, likwidujemy szarą strefę - nieuczciwe działanie przewoźników, którzy zabierają na zestaw dodatkowe tony towaru - mówi Janusz Staniszewski, zastępca Pomorskiego Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego.
Kary administracyjne za przeciążone pojazdy są bardzo wysokie. Najwyższe wnioski o ukaranie kierowców sięgają kwoty nawet 80 tys. zł.
Miejsca
Opinie (108) 4 zablokowane
-
2019-01-04 15:09
Ważcie tiry i za każde przeciążenie 1kg powinien być mandat 1000zł.
- 0 0
-
2019-01-04 13:19
Służby sa mało skuteczne.
Służby powołane do kontroli pojazdów nienormatywnych nie realizuja tego w sposób skuteczny. Zapisy PRD są martwe. ITD nie ma pomysłu na skuteczną walkę z przeciążonymi pojazdami. Wagi w portach nie rozwiażą problemu. Przy każdym terminalu i porcie są place z suwnicami. Każdy kto będzie chciał doładować 2 kontener zrobi to - na terminal będzie wieżdzał 2 razy, raz po 1 kontener a po rozładunku na placu po drugi i w kraj pojedzie z 2 kontenerami 20 stopowymi. Nie jest też prawdą co twierdzi z-ca pwitd, że kary wynosiły ok. 80 tyś. zł. Najwyższa kara za przeciążony pojazd wyniosła ponad 100 tyś. zł. (nacisk jednego koła to 10 t.) Są stacje preselekcji i co i nic, wydano po 1,5 miliona zł. na każdą i stoja i niszczeją. Mineło 5 lat od ich wybudowania i nic się nie zmieniło. Pojazd zarejestrowany przeba dogonić, zatrzymać,skierować na punkt wazenia i recznie zważyć. Mamy XXI wiek i co i nic. Jak drogo są niszczone tak sa niszczone i nikt za to nie odpowiada a Państwo codziennie traci miliony zł.
- 0 0
-
2019-01-03 20:02
Zyska Gdańsk smieszne (2)
Jak jest zakaz wjazdu do Gdańska dla ciężarówkek, tylko obrzeża przemysłowe gdzie drogi i tak są zniszczone bo nie były remontowane że 100 lat
- 25 39
-
2019-01-04 12:11
zieloni to zapewne nie wiedzą co to cb radio
- 0 0
-
2019-01-03 22:37
Likwidują przed każdymi wyborami.
Taki myk dla ciemnego luda.
- 2 2
-
2019-01-03 20:13
przecież ITD miało być zlikwidowane (2)
- 12 5
-
2019-01-04 12:08
ITD likwidacja
Czy zmieniły się godziny pracy w tej instytucji? Do tej pory 6.00 - 14.00. o ile dobrze pamiętam? po tej godzinie ciężarówki jeździły jak chciały, większość weekendów wolnych.?.czy coś się zmieniło?
- 0 0
-
2019-01-04 12:01
ITD do likwidacji
Przy obecnym dyrektorze z całą pewnością zlikwidują. Czuwaj!!
- 0 0
-
2019-01-04 11:59
polska to musi byc albo bardzo
bogaty kraj albo bardzo glupi /ja uwazam ze bardzo glupi/ , najpierw buduje sie drogi za miliardy zl a potem nie ma kilkaset tysiecy zeby wazyc ciezarowki , ogolnie uwazam ze kazda ciezarowka opuszcvzajaca port powinna byc zwazona jesli bedzie oszustwo port powinien dostac kilka set tysiecy kary , a przewoznik powinien utracic licencje i powinien miec nalozony wysoki mandat , w usa naczepy maja czujnik obciazenia , takie urzadzenie powinno byc obligatoryjnie montowane we wszystkich naczepach , nie jest tajemnica ze za lapowki ciezarowki wyjezdzajace z portow sa przeciazone i strasznie niszcza drogi , juz nie wspomne o koleinach w ktorych zbiera sie woda i sa smiertelnie niebezpieczne
- 2 1
-
2019-01-04 11:21
Łapać i karać pazernych właścicieli firm transportowych i zburaczałych kierowców
- 4 2
-
2019-01-04 11:18
Kontrolowanie wagi ciężarówek, które niszczą nasze drogi to powinna być sprawa oczywista, a tu wielkie objawienie.
- 6 0
-
2019-01-03 20:17
Tiry na prawy pas bezwzględnie gdzie moi drodzy i kochani (6)
Żadnych wyścigów słoni na drogach, stop wyprzedzania przez 5 minut następnego tira który nie chce być wyprzedzany.
- 47 45
-
2019-01-04 11:04
Troll
- 0 0
-
2019-01-03 20:38
Sven Sku.....en co Ty możesz o tym wiedzieć ? (1)
Ja tirowiec od 40 lat .
A Ty przestań farmazony pisać ,wszystko wiesz o wszystkim , wiem jak jest a Ty swoim Tyco śmigasz i co Ty możesz mieć w tej kwestii do powiedzenia?- 10 12
-
2019-01-04 09:33
Po powiedz mi po co sie wyprzedzacie?
Jeden jedzie 90 a drugi 90,5 na drodze od Gdańska do Torunia jest 150 km. Jak jeden wyprzedzi drugiego to stoicie za sobą na bramkach w Toruniu bo dzieli Was 750 m. Mam pytanie jaka to oszczędność czasu te 750m? 1 minuta? a wszystkich denerwujecie bo wyprzedzacie sie 5 min.
- 9 4
-
2019-01-03 22:16
Swen do trumny (1)
Chłopie ci ludzie są w pracy. Jakoś w Europie wyprzedzające się ciężarówki nie są problemem. Tobie pewnie nawet kolejki w biedronce przeszkadzają bo jesteś dziadem. Jeśli pod górkę jedzie ciężarówka załadowana a wyprzedza ja ciężarówka ciągnąca sama ramę to chyba nie jest kłopot? Dla skwaszonych ludzi takich jak ty którzy są anty i na nie to oczywiście kłopot i hańba. Byś wystrzelał zamknął i zakazał transportu w Polsce. Byś zakazał autobusów bo wolno jadą l. Tramwaje tez byś zakazał bo są wolne. Chłopie rzuć prostowanie bo się w sieci ośmieszasz.
- 9 17
-
2019-01-03 22:36
gdybyscie
nie wyprzedzali sie bo jeden jedzie 89 a drugi musi 90 to by problemu nie bylo
ale jak mam przez 100 kilometrow 30 razy zwalniac na 5 minut bo 2 d**ili sie wyprzedza to mnie krew zalewa
mi wtedy czas przejazdu roznie o poltorej godziny
myslisz ze tylko ty pracujesz jezdzac autem?- 18 10
-
2019-01-03 20:21
Pod warunkiem wyeliminowania z prawego pasa osobówek jadących 50, czy 60 km/h na obwodnicy, czy innej ekspresówce...
- 18 7
-
2019-01-03 20:01
Ale kto to wszystko będzie robił? Wymądrzać się to każden jeden umie tylko robić to ni ma komu! (4)
- 30 15
-
2019-01-03 23:56
No, nieroby jedne (1)
- 2 2
-
2019-01-04 10:59
tak, Januszu przodowniku pracy
jak tam twoja renta ubeka?
- 2 1
-
2019-01-04 10:57
kto za to zapłaci?
ma edukację nie ma, dzieci z głodu umierają, Polska jak wiadomo w ruinie
- 0 0
-
2019-01-04 09:18
Mnie tylko wku...... ze przez kontrolę ITD człowiek ma cały dzień w plecy:(
Zatrzymują hurtem 5/7 aut i czekasz na swoją kolej !!- 3 0
-
2019-01-04 10:55
pelno specjalistow supply chain
do rzadu doradzac ministrowi, a nie sie madrza nt. czegos o czym pojecia niestety nie maja.
- 2 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.