- 1 Auto wjechało w pieszych i w budynek (229 opinii)
- 2 Z dworca na Jasień 80 zł (249 opinii)
- 3 Rakieta Elona Muska nad Trójmiastem (92 opinie)
- 4 Idź na spacer śladem linii Gdynia - Kokoszki (51 opinii)
- 5 To była fabryka "kryształu" na płn. Polskę (183 opinie)
- 6 Parawaniarze już anektują plaże (228 opinii)
Mniej przeciążonych ciężarówek w Gdańsku
Port w Gdańsku zamawia 18 wag dla ciężarówek. Mają one sprawić, że na ulice wyjedzie mniej przeciążonych pojazdów. Inspektorzy transportu drogowego zapewniają, że zyska na tym całe Trójmiasto.
- Przede wszystkim kontrahentom i zarządowi portu. Wagi zapewnią skuteczną kontrolę towarową na poszczególnych terminalach, poprawiającą bezpieczeństwo i eliminującą ryzyko kradzieży. Badanie przeciążeń aut ciężarowych ma też swoje znaczenie zwłaszcza w kontekście ewentualnego niszczenia wewnętrznych dróg portowych oraz nowych parkingów, które budujemy - wyjaśnia Marcin Osowski, wiceprezes zarządu ds. Infrastruktury Zarządu Morskiego Portu Gdańsk
Na tej inwestycji zyska też Gdańsk. W jaki sposób?
- Dla miasta jest to korzystne, o tyle że będziemy mogli sprawdzać ciężar pojazdów na terenie Portu, zatem eliminując przeciążone ciężarówki z naszych terenów jednocześnie ograniczymy ich negatywny wpływ na drogi w mieście. To kolejny przykład, jak inwestycje portowe służą mieszkańcom Gdańska - mówi Osowski.
Zainteresowane firmy mają czas na składanie ofert do 21 stycznia tego roku. W 100 proc. o wyborze oferty zdecyduje cena.
ITD: mniej przeciążonych aut to więcej bezpieczeństwa
Inspektorzy Transportu Drogowego wyjaśniają, jaki to przyniesie zysk dla miasta i mieszkańców.
- Montując taką infrastrukturę działamy pozytywnie w trzech obszarach. Po pierwsze, zabezpieczamy drogi przed ciężkimi pojazdami, co prowadziło do nadmiernego zużycia. Po drugie, poprawiamy bezpieczeństwo uczestników ruchu, bowiem przeciążone auta są dla nich zagrożeniem - m.in wydłuża się droga hamowania czy stabilności takich pojazdów. Po trzecie, likwidujemy szarą strefę - nieuczciwe działanie przewoźników, którzy zabierają na zestaw dodatkowe tony towaru - mówi Janusz Staniszewski, zastępca Pomorskiego Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego.
Kary administracyjne za przeciążone pojazdy są bardzo wysokie. Najwyższe wnioski o ukaranie kierowców sięgają kwoty nawet 80 tys. zł.
Miejsca
Opinie (108) 4 zablokowane
-
2019-01-03 22:38
Z-ca
Janusz Staniszewski jest zastępcą!
- 0 0
-
2019-01-03 21:24
transportowiec (1)
kontenery na wagony i po problemie a jesli chodzi o wagi to mozna zarąbac cały transport tylko z czego bedzie panstwo polskie sie utrzymywało nie popadajmy w paranoje bo zaczniemy wagony wazyc bo podkłady pekają
- 6 3
-
2019-01-03 22:37
tiry na tory
Panie szanowny poczytaj Pan sobie statystyki ile jest wypadków kolejowych a ile z udziałem tirów i ile ludzi ginie a Pan przeliczasz tylko wszystko na kasiorkę jak żydek ,opamiętaj się Pan i troszkę pomyśl.
- 2 1
-
2019-01-03 21:25
Temat od lat wałkowany wystarczy Tiry na tory wywalic!!!Zakaz jazdy przez miasto!!Dojazd tylko dostarczajacych towary (1)
Wiekszosc niestety blokuje i niszczy drogi jadąc transferem przez miasto!I jeszcze idioci chcieli nam zrobic nad morzem autostrade transferową dla tirów droge pseudo zieloną a na prawdę czarną od spalin diesla!
- 11 6
-
2019-01-03 22:25
Kierowca ktory moze jechac inna droga niz przez miasto na 100% wybierze inna. Ciezarowki ktore widzimy na miescie to ciezarowki robiace dostawe ;) kazda ciezarowka zawsze robi jakas dostawe no chyba ze jedzie np. na warsztat ;D pzdr
- 5 0
-
2019-01-03 22:01
Dopłaty dla transportowców po 1500 złotych do auta niech miastowi fantaści placa
- 2 2
-
2019-01-03 21:59
Naareszcie!
Szkoda że tak późno.
- 2 1
-
2019-01-03 21:06
Co za bzdury? (1)
Co za bzdury? Jakie 80 tyś? Maksymalna kara za "przeważony" pojazd to 15 tyś zł.!!! Druga sprawa to jaki jest sens montażu tego typu wag w tych miejscach jak cała procedura w której dochodzi do nienormatywności pojazdu odbywa się poza portem.....
- 12 0
-
2019-01-03 21:56
Kary
Jak to ITD wylicza kary, tylko ze maja ręce związane przepisami . Bez sensu sie spinają o wysokości . Jest max i nic więcej . Wiec po co takie pompowanie
- 0 0
-
2019-01-03 21:52
Wagi
Mogą zainstalować tysiące wag a i tak nic to nie zmieni . Musza zlikwidować pseudo firmy które wywożą kontenery poza port a pozniej doładowują drugi kontener i jak ITD idzie do domu to żółwie ruszają w Polskę . W nocy z 50 kilometrów slychac jak jęczą. I co da walka w porcie ? Taka waga powinna byc co kilkanaście km, przejazdowa . Automat by od razu załatwiał temat. Od razu by sie ukróciło z przeladowaniami... proste
- 21 0
-
2019-01-03 21:16
Cierzarowki
A co z Dworcowa i Sandomierska gdzie kochana policja tam cierzarowki nie powinny jezdzic
- 4 5
-
2019-01-03 20:06
(2)
To wina kierowcow ??? Czy kierowcy laduja towar w kontenery? przeladowuja je dorzucaja kilogramy czy ten kto wysyla kontener z danym towarem? Port niech wazy kontenery u siebie wewnetrznie tak aby kierowca nie przekraczal DMC pojazdu
- 61 35
-
2019-01-03 20:11
(1)
Jeden kontener nie przekracza dmc, ale już dwa i owszem, mogą. Kwestia uczciwości przewoźnika.
- 15 5
-
2019-01-03 21:07
Oczywiście że jeden 20 stopowy wystarczy aby przeladowac. Zależy co jest w środku i czy waga deklarowana zgadza się z rzeczywista
- 9 2
-
2019-01-03 21:04
takie wagi to by się przydały w każdej dzielnicy
wywrotki z piaskiem na budowy rozjeżdżają cały Gdańsk, od Myśliwskiej, przez Hynka, po Jaśkową Dolinę i Kartuską. GWE i GKA przeciążone do granic możliwości. Tracimy potem miliony złotych na remont niszczonych przez nie dróg. Temu należy się przyjrzeć!
- 13 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.