• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Moja ulica parowem podzielona. Hausbrandta połączy się najwcześniej za kilka lat

Arnold Szymczewski
30 kwietnia 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Samochód można zaparkować na wysokości ul. Hausbrandta 30 i przejść dalej na piechotę lub jechać okrężną drogą. Samochód można zaparkować na wysokości ul. Hausbrandta 30 i przejść dalej na piechotę lub jechać okrężną drogą.

Mieszkańcy osiedli Morenowy Sad oraz Słoneczna Morena zastanawiają się, kiedy powstanie brakujący odcinek jezdni, który mógłby połączyć w całość ul. Hausbrandta. Dziś wygląda to tak, że dwa odcinki tej ulicy kończą się na krawędzi małego wąwozu.



Z tym problemem borykają się mieszkańcy osiedli wybudowanych przez firmy Budros oraz Robyg.

Kto powinien wybudować brakujący odcinek jezdni?

- Mieszkam przy ul. Hausbrandta 38 zobacz na mapie Gdańska i dojeżdżam do domu od strony ul. Myśliwskiej zobacz na mapie Gdańska. Mogłabym wracać z pracy nieco szybciej, ale moja podróż wiedzie jeszcze przez ul. Piekarniczą zobacz na mapie GdańskaMiłosza, oczywiście przez to, że ul. Hausbrandta kończy się w połowie zobacz na mapie Gdańska - mówi pani Agnieszka i kontynuuje: - Nie jest to dużym problemem dla mnie, ale często widuję, jak w tym miejscu błądzą kurierzy, taksówki czy nawet karetki.
Rzeczywiście, brakujący odcinek drogi liczy zaledwie 50 m. Problemem jest to, że powinien on biec w miejscu, gdzie znajduje się niewielki parów.

Co ciekawe, niedawno oddano do użytku osiedle Morenowy Sad przy ul. Hausbrandta 28 zobacz na mapie Gdańska (wjazd od ul. Myśliwskiej). Deweloper wybudował część drogi, ale tylko do swojego osiedla.

Gdyby miasto (właściciel drogi przy ul. Hausbrandta) zawczasu porozumiało się z oboma deweloperami, problemu mogłoby nie być. Tym bardziej, że miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego przewiduje ciągłość tej ulicy.

- Miasto nie próbowało wyegzekwować od deweloperów połączenia jezdni. Deweloperzy i inwestorzy prywatni są zobowiązani do przebudowy i budowy tych dróg, które są związane z ich inwestycją (art. 16 ustawy o drogach publicznych). Analiza komunikacyjna, którą wykonali prywatni inwestorzy, a którą przekazali do GZDiZ, wykazała zwiększenie natężenia ruchu w rejonie ul. Piekarniczej do ul. Rakoczego. W związku z powyższym Robyg i Budros współfinansowali lub wykonywali inwestycje drogowe wskazane przez analizę komunikacyjną - mówi Olimpia Schneider z Urzędu Miasta Gdańska.
Problemem może być to, że brakujący odcinek jezdni powinien biec w parowie. Problemem może być to, że brakujący odcinek jezdni powinien biec w parowie.
- Ul. Hausbrandta znajduje się na 75. miejscu w "Wykazie potrzeb budowy ulic od podstaw " liczącym 128 pozycji. Zadania z powyższej listy są realizowane w miarę możliwości finansowych Gdańska. Połączenie Hausbrandta nie jest przewidziane do realizacji w najbliższych latach. Miasto bierze pod uwagę także możliwość przyszłej partycypacji w przebudowie tej ulicy przez któregoś z partnerów prywatnych - w takim przypadku realizacja zadania mogłaby być przyspieszona - kończy Olimpia Schneider.
Cała sytuacja przypomina nieco tę, która miała miejsce między osiedlami "Miłe" i "Jabłoniowa" na południu Gdańska. Wtedy to mieszkańcy nie mogli doczekać się obiecanej kładki zobacz na mapie Gdańska nad Potokiem Kozaczym. Ostatecznie dzięki sprawnemu działaniu lokalnej wspólnoty mieszkańców, udało się sfinansować i ustawić przejście nad potokiem. Po trzech latach miasto Gdańsk, Gdańska Infrastruktura Wodociągowo-Kanalizacyjna oraz deweloper sfinansowali budowę jezdni w tym miejscu.

Czytaj także: Kładka połączyła osiedla na południu Gdańska

Miejsca

  • ROBYG Gdańsk, Piekarnicza 3

Opinie (141) 3 zablokowane

  • Ja bym nie łączył. (2)

    Jak połączą to nie będzie już spokojna uliczka.
    Ul. Waryńskiego we Wrzeszczu też jest podzielona na 2 części i jest super, szczególnie po stronie Wrzeszcza Górnego.

    • 30 2

    • Zgadzam się. (1)

      Nie ma potrzeby robić z uliczki osiedlowej przelotówkę dla samochodów. I piszę to jako kierowca. Przejechanie małego kawałka drogi dookoła, to nie jest wielki problem.

      • 9 1

      • Jak to..

        mojego suwa nie mogę parknąć pod oknem?

        • 0 0

  • Podsumowując (1)

    Problem dla samochodziarzy a dla pieszych lepiej bo ruch mniejszy. W czym problem?

    • 29 3

    • dokladnie grunt to biedaki i plebs.

      Cza podniesc podatki...

      • 0 2

  • wracajcie do siebie na mazury jak wam się nie podoba słoje jedne!!!

    • 14 9

  • Jak ktos kupil mieszkanie na zdupiu to sie musi liczyc z brakiem drogi

    • 18 7

  • Słoje pobrzękują ?

    • 17 5

  • Jasień (2)

    Dokładnie tak jak ul. Turzycowa z ul. Kazimierza Leskiego.

    • 4 0

    • to Jasień? chyba Szadóły!!! (1)

      • 3 0

      • administracyjnie jasien sie tam jeszcze ciagnie
        normalnie to sie konczy gdzies w polowie leszczynowej gdzie jest jeszcze przeddeweloperska zabudowa...

        • 0 0

  • Szczerze mówiąc trochę nie kumam zaskoczenia (1)

    Deweloperzy budują w coraz gorszych miejscach, na bagnach, na klifach. Zagęszczają tereny najbardziej jak się da żeby wycisnąć najwięcej mieszkań, budują jedno na drugim.
    Od początku widać było gdzie jest wąwóz - co za problem zbudować 1 blok mniej i drogę dookoła? Żaden, tylko że deweloper nie miał takiego obowiązku i nikt go nie przymusił. Co za problem byłoby zbudować tam wiadukt? Żaden, tylko że to dodatkowy koszt którego deweloper w życiu nie poniesie z własnej woli.
    Nawtykać budynków ile się da, zrobić ładny folder, opchnąć naiwniakom i zniknąć po roku czy dwóch jak gwarancja wygaśnie (na cholerny czajnik mam 5 lat gwarancji, a nie biorę na niego kredytu na 30 lat). I potem nowi mieszkańcy sami się szarpią z problemami, które można było przewidzieć i rozwiązać wiele lat wcześniej, przed budową - woda w piwnicy, coś się osuwa, nie ma wyjazdu, nie ma parkingu.

    Wierzycie w dobre intencje deweloperów to się sparzycie

    • 29 0

    • Dla tego lepiej...

      ...rynek wtórny i mieszkania sprawdzone.

      • 2 1

  • a Hel? (1)

    Hel też jest odcięty, trzeba jechać przez Władysławowo, a jakby był most z Gdańska to można by było dużo czasu zaoszczędzić.
    Jak kupuje się mieszkanie to chyba sprawdza się infrastrukturę i dojazd do miejsca zamieszkania?

    • 35 1

    • no właśnie

      a nie wierzy miłej pani z biura sprzedaży mieszkań że tutaj raj na ziemi i wszystko dopięte na ostatni guzik

      • 5 0

  • Przeciez jak polaczycie te drogi to zrobi sie pod oknami mieszkancow istny tranzyt. A teraz jest spokojna uliczka.
    Na pewno tego chcecie?

    • 31 1

  • w koło centrum

    deweloperzy nabudowali masę osiedli. Gdańszczanie za to zapłacili i spłacają kredyty. A jakie ulice powstały łączące centrum z tymi osiedlami? Osiedla za Orunią ul Małomiejska? Osiedla za Ujeściskiem ? Czy tam są jakieś nowe drogi albo przynajmniej poszerzone?

    • 6 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane