• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Moja ulica parowem podzielona. Hausbrandta połączy się najwcześniej za kilka lat

Arnold Szymczewski
30 kwietnia 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Samochód można zaparkować na wysokości ul. Hausbrandta 30 i przejść dalej na piechotę lub jechać okrężną drogą. Samochód można zaparkować na wysokości ul. Hausbrandta 30 i przejść dalej na piechotę lub jechać okrężną drogą.

Mieszkańcy osiedli Morenowy Sad oraz Słoneczna Morena zastanawiają się, kiedy powstanie brakujący odcinek jezdni, który mógłby połączyć w całość ul. Hausbrandta. Dziś wygląda to tak, że dwa odcinki tej ulicy kończą się na krawędzi małego wąwozu.



Z tym problemem borykają się mieszkańcy osiedli wybudowanych przez firmy Budros oraz Robyg.

Kto powinien wybudować brakujący odcinek jezdni?

- Mieszkam przy ul. Hausbrandta 38 zobacz na mapie Gdańska i dojeżdżam do domu od strony ul. Myśliwskiej zobacz na mapie Gdańska. Mogłabym wracać z pracy nieco szybciej, ale moja podróż wiedzie jeszcze przez ul. Piekarniczą zobacz na mapie GdańskaMiłosza, oczywiście przez to, że ul. Hausbrandta kończy się w połowie zobacz na mapie Gdańska - mówi pani Agnieszka i kontynuuje: - Nie jest to dużym problemem dla mnie, ale często widuję, jak w tym miejscu błądzą kurierzy, taksówki czy nawet karetki.
Rzeczywiście, brakujący odcinek drogi liczy zaledwie 50 m. Problemem jest to, że powinien on biec w miejscu, gdzie znajduje się niewielki parów.

Co ciekawe, niedawno oddano do użytku osiedle Morenowy Sad przy ul. Hausbrandta 28 zobacz na mapie Gdańska (wjazd od ul. Myśliwskiej). Deweloper wybudował część drogi, ale tylko do swojego osiedla.

Gdyby miasto (właściciel drogi przy ul. Hausbrandta) zawczasu porozumiało się z oboma deweloperami, problemu mogłoby nie być. Tym bardziej, że miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego przewiduje ciągłość tej ulicy.

- Miasto nie próbowało wyegzekwować od deweloperów połączenia jezdni. Deweloperzy i inwestorzy prywatni są zobowiązani do przebudowy i budowy tych dróg, które są związane z ich inwestycją (art. 16 ustawy o drogach publicznych). Analiza komunikacyjna, którą wykonali prywatni inwestorzy, a którą przekazali do GZDiZ, wykazała zwiększenie natężenia ruchu w rejonie ul. Piekarniczej do ul. Rakoczego. W związku z powyższym Robyg i Budros współfinansowali lub wykonywali inwestycje drogowe wskazane przez analizę komunikacyjną - mówi Olimpia Schneider z Urzędu Miasta Gdańska.
Problemem może być to, że brakujący odcinek jezdni powinien biec w parowie. Problemem może być to, że brakujący odcinek jezdni powinien biec w parowie.
- Ul. Hausbrandta znajduje się na 75. miejscu w "Wykazie potrzeb budowy ulic od podstaw " liczącym 128 pozycji. Zadania z powyższej listy są realizowane w miarę możliwości finansowych Gdańska. Połączenie Hausbrandta nie jest przewidziane do realizacji w najbliższych latach. Miasto bierze pod uwagę także możliwość przyszłej partycypacji w przebudowie tej ulicy przez któregoś z partnerów prywatnych - w takim przypadku realizacja zadania mogłaby być przyspieszona - kończy Olimpia Schneider.
Cała sytuacja przypomina nieco tę, która miała miejsce między osiedlami "Miłe" i "Jabłoniowa" na południu Gdańska. Wtedy to mieszkańcy nie mogli doczekać się obiecanej kładki zobacz na mapie Gdańska nad Potokiem Kozaczym. Ostatecznie dzięki sprawnemu działaniu lokalnej wspólnoty mieszkańców, udało się sfinansować i ustawić przejście nad potokiem. Po trzech latach miasto Gdańsk, Gdańska Infrastruktura Wodociągowo-Kanalizacyjna oraz deweloper sfinansowali budowę jezdni w tym miejscu.

Czytaj także: Kładka połączyła osiedla na południu Gdańska

Miejsca

  • ROBYG Gdańsk, Piekarnicza 3

Opinie (141) 3 zablokowane

  • ja bym sie cieszył że nikt pod oknem nie jeździ

    a kilometr dla zdrowia przejść można ... a nawet wskazane

    • 21 1

  • Wykaz potrzeb budowy ulic

    "Ul. Hausbrandta znajduje się na 75. miejscu w "Wykazie potrzeb budowy ulic od podstaw " liczącym 128 pozycji."

    Gdzie ten wykaz można znaleźć?

    • 12 1

  • (3)

    Cały przepiękny teren zdegradowany. Zniszczono wzgórza, roślinność.
    Zostały jakieś resztki krajobrazu to SŁÓJ chce zasypać i zabetonować bo on samochód musi zaparkować sąsiadowi pod oknem.

    • 27 5

    • nie ma się co dziwić (2)

      To nie jest ich dom tylko sypialnia, za dnia w ogóle osiedla nie oglądają, a nawet jeśli to co tam robić? Mieszkanie-samochód i całe faktyczne życie w innym miejscu, w pracy, w "galerii", czy na imprezie w innej dzielnicy. Nawet zakupów tam nie robią bo nie ma gdzie, nie mówiąc już o normalnych usługach typu przychodnia czy szkoła.

      Z takim podejściem to by najchętniej mieszkali na poboczu autostrady, nieważne co tam dookoła.

      • 7 2

      • (1)

        No jak patrzę na te bloki koło s6 (s7) na początku obwodnicy od strony Łodzi to mnie dziwi kto kupuje mieszkania 100 m od drogi szybkiego ruchu, ale za rok może 2 będzie art. że za głośno i wina będzie wytykana miastu.

        • 4 0

        • te mieszkania najczesciej sprzedane sa na wynajem
          slychac to w mowie tam wynajmujacych po 6 w kawalerce

          • 1 0

  • Kupujacy wiedzieli na co sie decyduja.

    Sam ogladalem inwestycje budros pod katem zakupu ale mili same dwupoziomowe wiec odrzucilem to blikowisko. Polecam oliwe

    • 10 2

  • Łąkowa? (1)

    A czym podzielona jest łąkowa?

    • 6 0

    • Patologią...

      • 0 0

  • opinia

    Kolejni gdańscy malkontenci.

    Sami zbudujcie!

    • 4 2

  • To jest twoj problem

    Takie zycie

    • 3 0

  • (2)

    Zamiast cieszyc sie z odrobiny zieleni i spokoju blagaja o beton i tranzyt, skoro mieszkacie na obrzezach docencie uroki miejsca i chroncie je, a jak chcecie szybko, glosno i centrum to falowce itp.

    • 13 0

    • A kto (1)

      A kto tu narzeka? Autem tej lokalizacji jest względna bliskość centrum, dobre połączenie komunikacją miejską i właśnie to, że ulica jest trochę na uboczu.

      • 1 0

      • fakt, narzeka jedna osoba.

        • 0 0

  • nie ma potrzeby łączyć tych ulic

    Nie ma potrzeby łączyć tej ulicy. Po ewentualnym połączeniu obu części z Myśliwskiej wyjedzie się i tak na Piekarniczą, z którą ta ulica ma już połączenie. Byłoby to jedynie ułatwienie dla osób dojeżdżających z Myśliwskiej na Słoneczną Morenę. Ale raz utworzone połączenie stanowiłoby "skrót" dla chcących objechać korek na Myśliwskiej i Piekarniczej - czyli natężony ruch i korek przeniósłby się na Słoneczną Morenę, z której po kolejnych oddanych inwestycjach już jest ciężko wyjechać. Ciekawe co będzie po zrealizowaniu kolejnej inwestycji przy Piekarniczej. Może wypadałoby zauważyć, że już najwyższy czas na ronda na Piekarniczej koło sądu i na skrzyżowaniu z Myśliwską? Na marginesie - ciekawie skonstruowana ankieta - nie uwzględnia opcji - NIE POWINNY ZOSTAĆ POŁĄCZONE

    • 18 1

  • Do redaktora

    Panie Arnoldzie Szymczewski. Proszę poprawić ostatni akapit, który nie jest prawdą. Na początku oba końce ulicy Guderskiego łączyła drewniana kładka, którą - jak głosi plotka - ufundował proboszcz pobliskiej parafii. Miasto jednak tę kładkę zabrało, a deweloper, który wybudował budynki, gdzie kiedyś była siedziba banku BPH, dobudował brakujący fragment ulicy Guderskiego, bo taki miał zapis w umowie, która pozwalała na inwestycję dla GE.
    Pisaliście Państwo o tym na trojmiasto.pl, więc można to sprawdzić w redakcyjnych archiwach. Liczę na szybką korektę błędnej informacji w artykule.

    Odpowiedź redakcji:

    Dziękujemy za sugestię. Treść została poprawiona.

    • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane