• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Moja ulica parowem podzielona. Hausbrandta połączy się najwcześniej za kilka lat

Arnold Szymczewski
30 kwietnia 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Samochód można zaparkować na wysokości ul. Hausbrandta 30 i przejść dalej na piechotę lub jechać okrężną drogą. Samochód można zaparkować na wysokości ul. Hausbrandta 30 i przejść dalej na piechotę lub jechać okrężną drogą.

Mieszkańcy osiedli Morenowy Sad oraz Słoneczna Morena zastanawiają się, kiedy powstanie brakujący odcinek jezdni, który mógłby połączyć w całość ul. Hausbrandta. Dziś wygląda to tak, że dwa odcinki tej ulicy kończą się na krawędzi małego wąwozu.



Z tym problemem borykają się mieszkańcy osiedli wybudowanych przez firmy Budros oraz Robyg.

Kto powinien wybudować brakujący odcinek jezdni?

- Mieszkam przy ul. Hausbrandta 38 zobacz na mapie Gdańska i dojeżdżam do domu od strony ul. Myśliwskiej zobacz na mapie Gdańska. Mogłabym wracać z pracy nieco szybciej, ale moja podróż wiedzie jeszcze przez ul. Piekarniczą zobacz na mapie GdańskaMiłosza, oczywiście przez to, że ul. Hausbrandta kończy się w połowie zobacz na mapie Gdańska - mówi pani Agnieszka i kontynuuje: - Nie jest to dużym problemem dla mnie, ale często widuję, jak w tym miejscu błądzą kurierzy, taksówki czy nawet karetki.
Rzeczywiście, brakujący odcinek drogi liczy zaledwie 50 m. Problemem jest to, że powinien on biec w miejscu, gdzie znajduje się niewielki parów.

Co ciekawe, niedawno oddano do użytku osiedle Morenowy Sad przy ul. Hausbrandta 28 zobacz na mapie Gdańska (wjazd od ul. Myśliwskiej). Deweloper wybudował część drogi, ale tylko do swojego osiedla.

Gdyby miasto (właściciel drogi przy ul. Hausbrandta) zawczasu porozumiało się z oboma deweloperami, problemu mogłoby nie być. Tym bardziej, że miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego przewiduje ciągłość tej ulicy.

- Miasto nie próbowało wyegzekwować od deweloperów połączenia jezdni. Deweloperzy i inwestorzy prywatni są zobowiązani do przebudowy i budowy tych dróg, które są związane z ich inwestycją (art. 16 ustawy o drogach publicznych). Analiza komunikacyjna, którą wykonali prywatni inwestorzy, a którą przekazali do GZDiZ, wykazała zwiększenie natężenia ruchu w rejonie ul. Piekarniczej do ul. Rakoczego. W związku z powyższym Robyg i Budros współfinansowali lub wykonywali inwestycje drogowe wskazane przez analizę komunikacyjną - mówi Olimpia Schneider z Urzędu Miasta Gdańska.
Problemem może być to, że brakujący odcinek jezdni powinien biec w parowie. Problemem może być to, że brakujący odcinek jezdni powinien biec w parowie.
- Ul. Hausbrandta znajduje się na 75. miejscu w "Wykazie potrzeb budowy ulic od podstaw " liczącym 128 pozycji. Zadania z powyższej listy są realizowane w miarę możliwości finansowych Gdańska. Połączenie Hausbrandta nie jest przewidziane do realizacji w najbliższych latach. Miasto bierze pod uwagę także możliwość przyszłej partycypacji w przebudowie tej ulicy przez któregoś z partnerów prywatnych - w takim przypadku realizacja zadania mogłaby być przyspieszona - kończy Olimpia Schneider.
Cała sytuacja przypomina nieco tę, która miała miejsce między osiedlami "Miłe" i "Jabłoniowa" na południu Gdańska. Wtedy to mieszkańcy nie mogli doczekać się obiecanej kładki zobacz na mapie Gdańska nad Potokiem Kozaczym. Ostatecznie dzięki sprawnemu działaniu lokalnej wspólnoty mieszkańców, udało się sfinansować i ustawić przejście nad potokiem. Po trzech latach miasto Gdańsk, Gdańska Infrastruktura Wodociągowo-Kanalizacyjna oraz deweloper sfinansowali budowę jezdni w tym miejscu.

Czytaj także: Kładka połączyła osiedla na południu Gdańska

Miejsca

  • ROBYG Gdańsk, Piekarnicza 3

Opinie (141) 3 zablokowane

  • precz ze słoikami (1)

    • 7 8

    • tylko naszym praca w biedronkach!

      • 1 0

  • To jest najlepsze... (2)

    Analiza komunikacyjna dla Robyg i Budros została wykonana przez PRYWATNYCH inwestorów.

    • 57 3

    • Mieszkańcy Morenowego Sadu nie chcą tej drogi (1)

      Spokojny dojazd jest od myśliwskiej, oddzielenie od Bodrygowego mordoru.

      • 8 0

      • Absolutnie

        Absolutnie się zgadzam

        • 0 0

  • (2)

    Zamiast cieszyc sie z odrobiny zieleni i spokoju blagaja o beton i tranzyt, skoro mieszkacie na obrzezach docencie uroki miejsca i chroncie je, a jak chcecie szybko, glosno i centrum to falowce itp.

    • 13 0

    • A kto (1)

      A kto tu narzeka? Autem tej lokalizacji jest względna bliskość centrum, dobre połączenie komunikacją miejską i właśnie to, że ulica jest trochę na uboczu.

      • 1 0

      • fakt, narzeka jedna osoba.

        • 0 0

  • (3)

    Cały przepiękny teren zdegradowany. Zniszczono wzgórza, roślinność.
    Zostały jakieś resztki krajobrazu to SŁÓJ chce zasypać i zabetonować bo on samochód musi zaparkować sąsiadowi pod oknem.

    • 27 5

    • nie ma się co dziwić (2)

      To nie jest ich dom tylko sypialnia, za dnia w ogóle osiedla nie oglądają, a nawet jeśli to co tam robić? Mieszkanie-samochód i całe faktyczne życie w innym miejscu, w pracy, w "galerii", czy na imprezie w innej dzielnicy. Nawet zakupów tam nie robią bo nie ma gdzie, nie mówiąc już o normalnych usługach typu przychodnia czy szkoła.

      Z takim podejściem to by najchętniej mieszkali na poboczu autostrady, nieważne co tam dookoła.

      • 7 2

      • (1)

        No jak patrzę na te bloki koło s6 (s7) na początku obwodnicy od strony Łodzi to mnie dziwi kto kupuje mieszkania 100 m od drogi szybkiego ruchu, ale za rok może 2 będzie art. że za głośno i wina będzie wytykana miastu.

        • 4 0

        • te mieszkania najczesciej sprzedane sa na wynajem
          slychac to w mowie tam wynajmujacych po 6 w kawalerce

          • 1 0

  • Jasień (2)

    Dokładnie tak jak ul. Turzycowa z ul. Kazimierza Leskiego.

    • 4 0

    • to Jasień? chyba Szadóły!!! (1)

      • 3 0

      • administracyjnie jasien sie tam jeszcze ciagnie
        normalnie to sie konczy gdzies w polowie leszczynowej gdzie jest jeszcze przeddeweloperska zabudowa...

        • 0 0

  • Nie chcę

    Wcale nie chcę połączenia ul. Hausbrandta. Dojazd do osiedla jest dogodny, jedyny problem to wyjechać z Hausbrandta na Mysliwską (słaba widoczność i duży ruch). Ale połączenie ulicy nic tu nie pomoże. Wręcz przeciwnie.

    • 5 0

  • Jak powstanie droga to mieszkańcy będą zbierać podpisy za jej zamknięciem bo będzie za duży ruch.

    • 3 0

  • Najwazniejsze ze (5)

    Budyn i kolesie dostali swoje.. ulica dla miasta sie nie liczy.

    • 32 26

    • Gadanie bez znajomosci tematu

      Akurat do budowy drogi miasto nie dolozylo zlotowki a wrecz otrzyma ja za darmo po przekazaniu do gzdiz wiec twoje gadanie jest zwyklym narzekaniem ...

      • 1 0

    • Skoro...

      wiesz to idź i donieś, chyba że pod deklem masz nie równo.

      • 0 0

    • Kacper, daj spokój... (2)

      • 13 9

      • hehehe

        to by wiele wyjaśniało

        dyrektor energi z nadania wujka ma czas trolować na forum :D

        • 7 7

      • Kacper "Mumia powraca - nowe pokolenie"

        Jedną mumię już mieliśmy

        • 8 5

  • Dziadostwo urzędników!!! Nie przewidzieć, nie pomyśleć wczas? Dziadostwo urzędnicze

    • 4 0

  • Głupi pomysł i oby na pomyśle się skończyło

    To jedynie zwiększy ruch na osiedlu , ludzie będą skracać drogę do ul. Rakoczego. Nie zgadzam się na takie rozwiązania.

    • 7 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane