• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Montaż mostu zwodzonego w Przegalinie

JG
1 marca 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 

Zobacz jak wyglądał montaż pierwszego przęsła mostu zwodzonego w Przegalinie.


Ważące prawie 50 ton przęsło mostu zwodzonego w Przegalinie zostało zamontowane w czwartek za pomocą dwóch potężnych żurawi. Prace to część inwestycji, która ma przyspieszyć rozwój turystyki wodnej na Żuławach.



Czy nowy most w Przegalinie przyniesie wymierne korzyści Wyspie Sobieszewskiej?

- Pogoda mogłaby być trochę lepsza, bo zaczęło wiać, ale damy radę - przekonywał Konrad Szaniawski, operator jednego z dwóch żurawi, które miały za zadanie przenieść przęsło na wykonane wcześniej przyczółki nowego mostu.

Operacja montażu konstrukcji o długości 21 metrów i masie 48 ton, który rozpoczęła się w czwartek to część prac związanych z budową mostu zwodzonego nad południową śluzą zobacz na mapie Gdańska w Przegalinie. Projekt inwestycji, która ma zakończyć się w maju br., przewiduje także przebudowę nieczynnej śluzy północnej zobacz na mapie Gdańska. Ma ona zmienić się w punkt widokowy. Robotnicy mają także zdemontować stary most i zapewnić dojazd do nowego mostu zwodzonego.

- Prace idą zgodnie z planem. Właśnie zamontowaliśmy pierwsze przęsło mostu zwodzonego. Wymagało to niezwykłej precyzji, bo konstrukcja musiała zostać osadzona na podporach montażowych z dokładnością rzędu milimetra lub dwóch - wyjaśnia Rafał Lewandowski, kierownik robót z firmy Mostostal Warszawa.

Pod koniec marca planowany jest montaż kolejnego przęsła przeprawy mostowej. Po oddaniu jej do użytku ma unosić się pod kątem 70 stopni. Dzięki temu jachty korzystające ze śluzy, aby dostać się na Martwą Wisłę, nie będą musiały kłaść masztów.

- Wodniacy będą mogli wpływać do Gdańska większymi jednostkami niż to miało miejsce dotychczas. Poza tym mieszkańcy Wyspy Sobieszewskiej zyskają nowoczesny obiekt - zachwalała Katarzyna Kaczmarek, rzecznik Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.

Przebudowa śluz w Przegalinie pochłonie 14 mln zł i finansowana jest w 40 proc. z budżetu miasta Gdańska. Projekt to część Programu Unii Europejskiej "Innowacyjna Gospodarka", z którego pochodzić będzie pozostałe 60 proc. pieniędzy. Planowana łączna wartość projektu "Pętla Żuławska - rozwój turystyki wodnej" wynosi ok. 82 mln zł.
JG

Miejsca

Opinie (54)

  • Ciagle marnotrawienie pieniedzy ciezko pracujacych podatnikow (22)

    To jest chore!!!! Nie mogę patrzeć na co ida moje ciezko zarobione pieniadze, przepraszam gdzie w ogole jest Przegalina co to za miejscowosc!?!? I dlaczego takie bzdury opisujecie na trojmiasto.pl, czy to nie portal o trojmiescie, a nie jakichs wsiach??

    • 8 111

    • Mamy bardzo mądrego kolegę...

      Mój Drogi Przegalina to dzielnica Gdańska na Wyspie Sobieszewskiej

      • 0 0

    • i bardzo kurka dobrze!!!!

      jakbys nie zauwazyl to mieszkasz nad Morzem gdzie jest mnowstwo tak zwanych "drog zeglownych" i bardzo dobrze, ze zamontowali tam taki most poniewaz plynac nad Zalew Wislany nie bede juz musiac pitolic sie ze skladaniem masztu wiec taki most to idealne rozwiazanie Ty PAJACU!!!!..... I siedz se dalej calymi dniami przed komputerem bo chyba tylko tyle potrafisz zamiast zabrac lodke i sobie tam poplynac i zobaczyc jak jest pieknie... wole zeby moje podatki szly na takie cele niz na wojny gdzies tam.... pozdrawiam cie srodkowym palcem

      • 0 0

    • Przegalina jest to dzielnica Gdańska znajdująca się na Wyspie Sobieszewskiej. Zamieszkuje ją ponad 3tys ludzi. Jedyny most który do tej pory prowadził na wsypę był w bardzo złym stanie technicznym i wymagał ciągłej konserwacji i czesto ulegał awariom. Pan widzę że doskonale zna swoje miasto , albo tak ciężko pracuje że nie wie gdzie w Gdańsku jest jego miejsce pracy i dom.

      • 0 1

    • Przegalina jet na wyspie polecam google map (10)

      Przegalina jet na wyspie Sobieszewskiej polecam google map jest naprawdę blisko Gdańska a most się przyda bo większe barki po Wiśle mogą pływać plus turystyka

      • 19 0

      • Most jest piękny tylko ..... (9)

        Cała przeprawa w tym miejscu jest za wąska. Malutki stateczek przepłynie ale barka już nie. Trzeba było za inwestować w poszerzenie i pogłębienie kanału sluzowego aby żegluga mogła się odbywać do Wisły. A teraz ruch samochodów cięzarowych tylko na tym zyskał.

        • 2 13

        • Różnica miedzy transportem wodnym i drogowym... (5)

          ...oprócz szybkości, sprawności i uniwersalności, jest taka, że transport wodny jest koszmarnie drogi i w związku z tym dotowany. Z podatków wnoszonych przez... przewoźników drogowych.

          To tak na marginesie.

          • 1 16

          • droga jest infrastruktura transportu wodnego (4)

            koszty operacyjne śmiesznie niskie (dużo niższe niż drogowego)

            • 10 2

            • Ale na pełen koszt... (3)

              ...składa się budowa i utrzymanie owej infrastruktury. A nie tylko koszty operacyjne.

              • 1 1

              • A ile kosztuje budowa drogi lądowej (2)

                autostrady, mostów nad rzekami, wiaduktów itp. To też są koszty transportu lądowego

                • 6 1

              • Owszem. (1)

                Ale to i tak kosztuje taniej, niz porty, naprzeża, sprzęt przeładunkowy, dowozy i odwozy do klientów, stałe pogłębianie szlaków wodnych, stałe utrzymywanie infrastruktury portowej i przeładunkowej.

                • 1 5

              • Porty już są, śluzy też (są jedynie modernizowane)

                a autostrad jak na lekarstwo, w dodatku co do kosztów to bym polemizował. Choć jeśli mamy najdroższe w wykonaniu i najorsze jakościowo drogi w europie, to pewnie jakby obecnie zabrano się za budowę śluzy to by skopali co się da, a menadżer odpowiezialny za inwestycje i tak wziąby pół miliona premii

                • 0 0

        • Jak widać pojęcia nie masz o transporcie wodnym (2)

          • 6 2

          • Jakie trzeba miec pojęcie o transporcie wodnym? (1)

            Na zachodzie , francja, niemcy transport wodny to biznes i jeden z najtanszych rozwiązań dostawy towaru. Infrastruktura portowa istnieje w polsce ale jest zaniedbana. Pozostaje turystyka która jest opłacalnym interesem. Wszędzie na świecie ludzie płaca za rejsy statkami, nawet po kanałach.

            • 1 0

            • Ano takie, żeby nie pisac głupot typu

              "Malutki stateczek przepłynie ale barka już nie. Trzeba było za inwestować w poszerzenie i pogłębienie kanału sluzowego aby żegluga mogła się odbywać do Wisły". Śluza ma wymiary wystarczające aby przepływały przez nią statki żeglugi śródlądowej. Nie ma potrzeby poszerzania ani pogłębiania tego urządzenia hydrotechnicznego.

              • 1 1

    • Do Ciebie Ciulu!!!!! Ciężko Pracująca Marudo haaaaaa!! :D

      Frajerzyno trójmiasto to nie jest tylko centrum gdańska, ale tez inne dzielnice, więc Ciulu magdeburski morda! udzielaj się w sprawie swojej dzielnicy skoro Ci coś nie pasuje, a ludzie z obrzeża gdańska min. Wyspy Sobieszewskiej też płacą podatki więc łosiu stul dziób! Pozdro :)

      • 2 3

    • Sobieszewo Świbno Przegalina to dzielnice Gdańska.

      • 1 0

    • "zbyt ciężko pracujący gdańszczanin"

      ...tak szybko biega z taczką, ze nie ma czasu jej ładować i rozładowywać ;-)
      a jak nie wie gdzie jest Przegalina, to taki z niego Gdańszczanin jak koziej dooopy trąba, pewnie pisze z Gdyni albo z Warsiafy. Nie musiałby szukać na gugle-mapie, wystarczy na liście dzielnic Gdańska. ;-)

      • 8 0

    • ciezko pracujacy idiota! (1)

      • 16 0

      • albo : pracujący ciężki idiota!

        Tak czy siak skończony palant

        • 13 0

    • Przegalina...

      ...leży w granicach Gdańska. Tak jak cała Wyspa Sobieszewska, na której oprócz Przegaliny mamy jeszcze Sobieszewo i Świbno.

      A ten most to historyczny obiekt hydrotechniczny.

      • 14 0

    • i co, ze niby kazdy turysta ma to na google maps sprawdzac, zanim do Gdanska przyjedzie? Bez sensu

      • 1 18

    • rozbiegnij sie

      i strzel glowa baranka w sciane.

      • 17 1

  • Po co nam ten most ,szkoda pieniędzy i tak nikt z niego nie bedzie korzystał (4)

    • 5 29

    • To chyba Lem powiedział,że gdyby nie internet to by nie wiedział
      , że jest tylu idiotów w Polsce.

      • 0 0

    • Chyba ty ;]

      • 0 0

    • ja też będe! ośle!!

      • 1 0

    • Ja będę, więc nie wypowiadaj się za kogoś

      • 8 0

  • W Urzędzie miasta jhakieś zdeblilenie nastapilo

    Zamiast zbudować przedłuzone przyczółki i otwierany w gorę w bok albo nasuwany most w Sobieszewie kasa poszła na most dla niewielu w Przegalinie.. Adamowicz wyglada debilnie. Co decyzja to głupiej

    • 0 0

  • Agitacja zamiast nauki

    Podręcznik do nauki historii w pierwszej klasie szkół ponadgimnazjalnych Ku współczesności" prezentuje dzieje poprawnie polityczne". Nie ma w nim miejsca na obiektywne przedstawienie faktów. To Polska widziana z perspektywy Gazety Wyborczej" i obecnie sprawujących władzę.
    niezalezna.pl/27543-agitacja-zamiast-nauki

    • 0 0

  • Sluza

    Budują bo szlachta musi na Euro spłynąć jachtami do Gdańska a wy niepotrzebnie się dziwicie.

    • 0 0

  • na emeryturze jestem (1)

    to mam dużo czasu :D

    • 5 1

    • a my płacimy sprawnym dziadką

      a sam pójdę na 67 niestety

      • 0 0

  • no tak

    powiem wam tak zaczną budować most w sobieszewie pużniej zabraknie kasy i będzie stał bezczynny lub jak już budowa będzie trwała przez tysiące lat i tak go nie zbudują

    • 0 0

  • Brawo (1)

    Brawo zarząd miasta ,i zarząd dróg i zieleni w końcu po tylu latach nie będe musiał składać pały na swoim jachcie, a co z gdańską głową do kiedy remont ?

    • 2 1

    • Do pracy jachtem nie jeździsz to położenie masztu raz do roku nie powinno robić wielkiego problemu, lepiej pomyśl o tych co codziennie muszą korzystać z mostu
      pontonowego w Sobieszewie.

      • 0 0

  • Q-rwa

    porąbany kraj buduje most w miejscu gdzie jego potrzeba jest mocno wątpliwa.
    W Sobieszewie gdzie potrzeba nowego mostu w tym roku wyda się na remont pontoniaka 1/4 tego co kosztuje nowy most w Przegalinie.

    • 2 0

  • BEZEDURA

    Most będzie fajny . Za to ulica dochodząca do mostu to porażka . Zaczyna się ok 100 m przed mostem. Wąskie i ciasne zakręty za diabła nie pasują do autobusów miejskich . Czy naprawdę , mając wokoło mnóstwo terenu nie można zrobić trochę szerszej ulicy . No i ta ul Świbnieńska prowadząca od Świbna do Przegaliny : wąska , dziurawa jak ser popierdólka ciągnąca się wałem przeciwpowodziowym . Dwa autobusy nie mogą sie minąć . Totalne zadupie . A droga od mostu do pętli autobusowej to już klasyka serowarstwa . XIX wiek . Fajna wizytówka Miasta . Ale co tam : w Przegalinie nie ma EURO 2012 więc nie ma na co liczyć . Może droga zarośnie i problem zniknie .

    • 4 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane