• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Morze i kolej

Jadwiga Bogdanowicz
6 listopada 2003 (artykuł sprzed 20 lat) 
Niewykluczone, że brytyjscy inwestorzy będą zainteresowani prywatyzacją naszej SKM. Pracownicy polskiej administracji morskiej będą wyjeżdżać na kolejne staże do Wielkiej Brytanii. David Jamieson, minister transportu Wielkiej Brytani, rozmawiał w Urzędzie Morskim w Gdyni o możliwościach współpracy polsko-brytyjskiej.

Minister David Jamieson jest jednocześnie posłem z okręgu Plymouth, a Plymouth jest od dawna miastem bliźniaczym Gdyni, dlatego minister bardzo interesuje się sprawami tego miasta i współpracą. Władze Gdyni przedstawiły wczoraj jak ta współpraca się układa. Minister zapoznał się też z polską administracją morską i sprawami bezpieczeństwa transportu morskiego.

- Urząd Morski w Gdyni od dawna ściśle współpracuje z podobną organizacją w Wielkiej Brytanii - Maritime Coast Guard Agency - mówi Andrzej Kanthak, honorowy konsul brytyjski w Gdańsku. - To współpraca na wysokim poziomie i może służyć za przykład.

- Nasze Centrum Bezpieczeństwa Morskiego jest częściowo finansowane z funduszy UE, ale w kooperacji z Wielką Brytanią - wyjaśnia Igor Jagniszczak, dyrektor Urzędu Morskiego w Gdyni. -Minister ma okazję zobaczyć ukończoną inwestycję, która już działa. Współpraca polsko-brytyjska cały czas przynosi nam korzyści. Właśnie podpisałem dokumenty dotyczące wyjazdów naszych pracowników na staże. Wspólnie realizujemy też zalecenia w ramach IMO czy europejskiej struktury bezpieczeństwa. Wymieniamy też informacje i tworzymy dokumenty, które będą wspólnie korygowane i sprawdzane - chodzi o fałszerstwa dokumentów żeglarskich, certyfikatów, szkoleń. Tworząc administrację na poziomie europejskim chcemy, żeby była ona całkowicie spójna.

W Urzędzie Morskim rozmawiano też o prywatyzacji SKM i regionalnego transportu kolejowego.Wiadomo, że prywatyzowane są nieruchomości kolejowe i tzw. działalność pomocnicza, ale jeżeli chodzi o linie kolejowe, to jako jedna z pierwszych w Polsce ma być sprywatyzowana właśnie SKM. Bardzo tym tematem był zainteresowany Colin Poole, brytyjski wiceminister ds. transportu kolejowego.

Głos WybrzeżaJadwiga Bogdanowicz

Opinie (30)

  • uspokoiłes mnie szary:)
    już zaczynałem wątpić:P

    • 0 0

  • do dwóch

    to on umie, jak mam mnie pod ręką

    • 0 0

  • Galux Ty niestety bynajmniej
    nie wyglądasz na uspokojonego.

    Te podteksty ....
    :)))))

    • 0 0

  • szary

    przeważnie paszczą ;P

    • 0 0

  • błe hehe he

    PKP nie odda SKM za nic w świecie.

    • 0 0

  • gallux: dotacja do SKM z budżetu marszałka województwa. Miasta na razie nie specjalnie są zainteresowane dopłacaniem do SKM (mają swoją komunikacją publiczną).
    mama: prywatyzacja SKM nie stoi na przeszkodzie wprowadzenia wspólnego biletu, o ile kwestie finansowe nie staną na przeszkodzie. W Gdyni jest hm, hm chyba z 10 przewoźników, w tym kilka firm prywatnych i jest jeden bilet. No ale tam jest zarząd komunikacji miejskiej.

    • 0 0

  • w wielkiej brytanii poadly polaczenia KOLEJOWE a skm raczej do takowych sie nie zalicza (ze wzgledu na funkcje, nie sprawy techniczne rzecz jasna) jezeli porownywac to predzej do metra, a to zostalo spsprywatyzowane i powstalo cos co nazywaja "partnerstwem prywatno publicznym" i dziala, jest zintegrowany bilet na wszystkie srodki transportu w londynie (i innych miastach), komunikacja dziala sprawnie choc jest makabrycznie przeciazona (ale to akurat nie wina operatorow- budowa nowych linii metra przerasta nawet warszawe ;) ) przewoznikow jest obrzymia ilosc i jakos kurde otrafia sie dogadac..
    doplaty o ktorych piszecie to w znacznej mierze doplaty do biletow ulgowych (tzn samorzad refunduje pkp ulge dla dzieci studentow i osob starszych) a te chyba nie sa nieporzadane?

    na koniec zas - cieszy mnie kazdy przejaw odchodzenia w polsce od wzorcow francuskich - czy to w polityce czy to w biznesie - zabojadztwo niestety nie wymyslilo wielu rzeczy sprawnych i niezbiurokratyziowanych, a jak wymyslilo to przenioslo sie do szwajcarii ;)

    • 0 0

  • a ja tam niekoniecznie odszedłbym od wzorców francuskich. no na pewno nie od wszystkich.

    • 0 0

  • stary - 69 i inne wymyslili hindusi i chinczycy, francuzi tylko kopiowali z portugalskich, holenderskich i brytyjskich podroznikow ;)

    • 0 0

  • Kolej brytyjska????

    Nie, dziękuję postoję. Jeszcze jed gwóźdź do trumny PKP.
    Znowu ktoś wpada w obłąkany pomysł.
    Jedne z najgorszych kolei na świecie znowu pcha się do Polski???

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane