• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Most Zielony do remontu, ale nie będzie zielony

Michał Brancewicz
4 stycznia 2024, godz. 15:30 
Opinie (67)
Most Zielony aż "ugina się" od liczby spacerujących po nim, szczególnie latem. Warto więc zadbać o estetykę tej popularnej przeprawy w sercu Gdańska. Most Zielony aż "ugina się" od liczby spacerujących po nim, szczególnie latem. Warto więc zadbać o estetykę tej popularnej przeprawy w sercu Gdańska.

Po 30 latach od ostatniego dużego remontu Most ZielonyMapka zostanie gruntownie odnowiony. Choć pojawił się pomysł, żeby zmienić jego szaroburą kolorystykę, by nawiązywał do swojej nazwy, to nie zgodził się na to konserwator zabytków. Prace potrwają rok i muszą być skoordynowane z pracami na Długim Pobrzeżu.



Jak oceniasz wygląd Mostu Zielonego?

Ponad dwa lata temu zapowiadaliśmy, że Most Zielony doczeka się w końcu remontu. Taka była wówczas deklaracja władz miasta. Mieszkańcy i radni dzielnicowi narzekali na estetykę przeprawy łączącej Długie Pobrzeże z odzyskującą blask Wyspą Spichrzów.

Most ostatni raz był odnawiany w 1993 r. I dokładnie 30 lat później, w ostatnich dniach grudnia, Gdański Zarząd Dróg i Zieleni otrzymał pozwolenie na jego remont i przebudowę.


Zakres planowanego remontu jest bardzo szeroki.

W ramach remontu naprawiona zostanie nawierzchnia jezdni i chodników na moście. W ramach remontu naprawiona zostanie nawierzchnia jezdni i chodników na moście.
Remont Mostu Zielonego obejmuje:

  1. Renowację powłok tynkarskich murków żelbetowych oraz filarów.
  2. Demontaż istniejących parapetów betonowych i montaż opierzeń z ciemnozielonego piaskowca.
  3. Renowację istniejącej, granitowej tablicy pamiątkowej z datą budowy mostu oraz wykonanie i montaż nowej tablicy z napisem "Most Zielony".
  4. Renowację balustrad stalowych - szczeblinkowych
  5. Naprawę powłok antykorozyjnych stalowej konstrukcji przęsła środkowego.
  6. Oczyszczenie komór mechanizmów zwodzenia.
  7. Przebudowę dylatacji.
  8. Wymianę nawierzchni chodników.
  9. Naprawę nawierzchni jezdni.
  10. Renowację konserwatorską przyczółka ceglanego od str. Bramy Zielonej, będącego pozostałością mostu z 1883 r.
  11. Naprawę dalb drewnianych na filarach.
  12. Naprawy lamp oświetleniowych.
  13. Wzmocnienie przęsła najazdowego od strony Bramy Zielonej do klasy nośności D umożliwiającej ruch pojazdów o ciężarze całkowitym nieprzekraczającym 20 ton

Most Zielony ok. 1907 r. Wówczas przeprawa była zwodzona. Most Zielony ok. 1907 r. Wówczas przeprawa była zwodzona.
Uzyskanie pozwolenia nie oznacza, że prace natychmiast ruszą.

- Termin realizacji robót musi być skoordynowany z trwającymi pracami na Długim Pobrzeżu - wyjaśnia Patryk Rosiński, rzecznik GZDiZ. - Po rozpoczęciu roboty budowlane będą trwały ok. rok.
Remont Długiego Pobrzeża złapał roczne opóźnienie Remont Długiego Pobrzeża złapał roczne opóźnienie

W czasie remontu most nie będzie w całości zamknięty. Ruch pieszych zostanie zachowany, ale na zwężonej szerokości.

Dwa lata temu, gdy padła deklaracja remontu mostu, pojawił się pomysł, by zmienić jego kolor, tak by nawiązywał do nazwy. Ten pomysł jednak nie przeszedł.

- Dotychczasowa kolorystyka obiektu pozostanie bez zmian, z uwagi na odrzucenie propozycji zmiany odcienia na zielony przez PWKZ - dodaje rzecznik GZDiZ.

Miejsca

Opinie wybrane

Wszystkie opinie (67)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane