• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Można budować stację SKM Śródmieście

Maciej Naskręt
24 lipca 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
aktualizacja: godz. 16:45 (5 sierpnia 2013)
Do końca 2014 r. składy SKM mają zatrzymywać się na nowej stacji pod al. Armii Krajowej w Gdańsku. Do końca 2014 r. składy SKM mają zatrzymywać się na nowej stacji pod al. Armii Krajowej w Gdańsku.

SKM-ka może podpisywać umowę na budowę stacji SKM Śródmieście. Krajowa Izba Odwoławcza oddaliła sprzeciw firmy Budimex złożony do rozstrzygnięcia przetargu.



Aktualizacja godz. 16:45 31 lipca PKP Trójmiasto podpisało umowę na budowę stacji Gdańsk Śródmieście z konsorcjum firm Rajbud i Dekpol. Umowa jest warta 66,7 mln zł.
***


Przypomnijmy: w połowie czerwca spółka PKP SKM w Trójmieście rozstrzygnęła przetarg na budowę ok. kilometrowego przedłużenia linii kolejowej nr 250 (poruszają się po niej składy pociągów SKM) i budowę przystanku osobowego SKM Gdańsk Śródmieście pod al. Armii Krajowej zobacz na mapie Gdańska. Wygrało konsorcjum firm Dekpol i Rajbud, które zaproponowało realizację projektu za 66,7 mln zł. Wcześniej jednak z powodu rażąco niskiej ceny ofertowej (61 mln zł) odrzucono propozycję spółki Balzoa.

Jednak do rozstrzygnięcia przetargu wpłynęło odwołanie. Jego autorem nie była spółka Balzoa, lecz Budimex. Zdaniem jej przedstawicieli także oferta Dekpolu i Rajbudu nie została właściwie skalkulowana. Krótko mówiąc: także jest zbyt niska.

Stąd sprawą musiała się więc zająć Krajowa Izba Odwoławcza, która działa przy Urzędzie Zamówień Publicznych w Warszawie.

- W sprawie przetargu na przedłużenie linii 250 wydano w minionym tygodniu wyrok, który oddala wniosek złożony przez firmę Budimex - mówi Trojmiasto.pl Małgorzata Stręciwilk, rzecznik prasowy KIO.

- Czekamy na oficjalne pismo z KIO potwierdzające ogłoszony wyrok. Gdy je otrzymamy zaprosimy zwycięzcę przetargu do podpisania umowy. Zawarcie kontraktu nastąpi na początku sierpnia, tak by jeszcze w tym samym miesiącu można było rozpocząć prace budowlane - zapowiada Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i umów SKM.

Dodajmy, że termin realizacji przedsięwzięcia to 70 tygodni od chwili podpisania umowy na roboty. Z nowej stacji w centrum Gdańska odjedziemy najszybciej pod koniec 2014 r.

Czy nowa stacja przekona mieszkańców do częstszego korzystania z SKM?

Kolejowa inwestycja w Gdańsku dzieli się na trzy części. Pierwsza to przebudowa istniejącej stacji Gdańsk Główny. Obejmuje ona modernizację peronu trzeciego poprzez utworzenie tzw. peronu wyspowego, remont i adaptację istniejącej wiaty wraz z jej wydłużeniem, a także przebudowę schodów wejściowych na nowy peron. Ponadto pasażerom poruszanie się ma ułatwiać winda, łącząca peron nr 3 z przejściem podziemnym.

Kolejna część przedsięwzięcia to budowa ok. kilometrowej, dwutorowej linii kolejowej między dworcem PKP Gdańsk Główny do planowanej stacji Gdańsk Śródmieście. W jej ramach oprócz torów zostanie wzmocniona konstrukcja Kanału Raduni przechodząca pod torami.

Trzecim i najważniejszym elementem inwestycji jest budowa nowego peronu wyspowego, czyli stacji Gdańsk Śródmieście. Na planowanym peronie zostanie ulokowana wiata peronowa o konstrukcji stalowej, urządzenia elektronicznej informacji audiowizualnej dla podróżnych, słupki SOS-Info, monitoring, instalacja oświetleniowa, a także obiekty małej architektury.

Budowa stacji Gdańsk Śródmieście obejmuje także wykonanie kładki z peronu na wiadukt w ciągu al. Armii Krajowej (a w przyszłości również do centrum handlowo-usługowego Forum Radunia), będącej częścią węzła integracyjnego zlokalizowanego w obrębie wiaduktu.

Miejsca

Opinie (140) 7 zablokowanych

  • Inwestycja bez sensu, głupota i marnowanie pieniędzy, tak jest za rządów budynia, jest wiele pilniejszych inwestycji (30)

    np. remont peronu SKM w Orłowie

    • 62 236

    • Budujcie, budujcie a niedługo Gdańsk skończy jak Detroit, już teraz jest jednym z najbardziej zadłużonych miast w Polsce (15)

      • 21 65

      • Gdańsk nie skończy,jak Detroit,gdyż w odróżnieniu od Detroit,nie ma to martwego centrum z pustostanami,ani totalnego upadku (10)

        Gdańsk na siebie zarobi. Idziemy w kierunku Dubaju,a nie Detroit. Łatwo pomylić :)

        • 55 20

        • Tak na siebie zarobi (5)

          jak zarabia PGE Arena;p

          • 27 30

          • PGE Arena nie jest od zarabiania, tak jak nie zarabiaja teatry, muzea i inne dobra publiczne (4)

            zajmnij sie swoim infoboxem

            • 41 18

            • Jak to nie jest od zarabiania?

              PGE Arena to nie jest sztuka dla sztuki tylko inwestycja która ma się zwrócić i przynosić zyski. Dzisiaj wszystko jest od zarabiania.

              Jeśli taki z Ciebie analityk jak informatyk to powodzenia.

              • 12 17

            • ale niedyskutujcie z lemingiem co jest wazeliniarzem Budynia (2)

              jakim trzeba byc cymbałem by porównywac Gdańsk do Dubaju!Ten przygłup nawet nic o nim niwie a wiesz przygłupie ze Dubaj budują niewolnicy z afryki za miske ryzu!A wiesz przygłupie ile murzynów juz zginęło przy jego budowie bo u arabów jak zgwałcą kobieto to zostanie ukarana za cudzołóstwo jak ta z Norwegi .Wiec tam murzyn niema zadnego prawa i jest traktowany jak niewolnik a mimo chetnych z Afryki niebrakuje bo wola ryzykować zycie niz głodowac.

              • 8 20

              • Powtórzę za Majką Jeżowską

                Kto się przezywa sam się tak nazywa

                • 11 3

              • znalazł się inny leming, którym manipulują inne media

                Lecz manipulacja tak samo widoczna i debilna. Byłeś w Dubaju? Widziałeś? Znasz kogoś kto tam był i pracował? Zapewne nie, bo pisałbyś inaczej. Z gwałtem tej Norweżki to też była ściema, ale uwierzyłeś sam jak tępak bez namysłu. Baba chciała wrobić swojego szefa to złożyła fałszywe zeznania, poczytaj inne źródła.
                Przygotowują Cię nagonką na Islam do 3WŚ, by usprawiedliwić sobie kolejne poglądy na temat czystej rasy i wyższości europejczyków nad innymi narodami.
                Nie znam Cię człowieku, więc cholera wie jaki jesteś, ale swoimi tekstami pokazałeś zero normalnej argumentacji tylko wyjęte z wiedzy barowej ogólniki zasłyszane od kuzyna co to bywał po świecie bo jeździ TIRem z Polski do Holandii przez Niemcy i wszystko wie najlepiej. Taki wątpiący, jakiż inteligentny z Ciebie człowiek, a tak głośno krzyczysz prawdę jedynie absolutną i słuszną i każdy inny myślący inaczej to dla Ciebie pacan.

                • 1 4

        • slaby przyklad (1)

          akurat Dubaj to slaby przyklad, bo tez potwornie zadluzony... ;)

          • 16 3

          • Właśnie dlatego to dobry przykład :)

            • 11 2

        • Hehe dobre sobie ,żarty żartami ale Gdańsk nawet na polskie standardy to zadupie a co dopiero mówic o świecie (1)

          trzeba być kompletnym czubkiem i idiotą żeby go porównywać z Dubajem który swoją drogą wcale nie jest taki wspanialy i powie to każdy kto troche tam pobyl

          • 14 18

          • wcale nie jest taki wspanialy i powie to każdy kto troche tam pobyl

            czyli jednak można ;) Ładne centrum i blokowiska dookoła + osiedla dla bogatych

            • 1 0

      • Byłem w Detroid - w drodze do Niagarra falls - miasto masakra (3)

        sami czarni - syf i puste wierzowce - geneza upadku Detroid leży w upadku przemysłu samochodowego - który wykończyły m.in. związki

        • 31 4

        • Chiny sa zato odpowiedzialne!

          • 4 1

        • związki?

          a nie ceny paliw i ogólny kryzys gospodarczy rzutujący na spadek popytu na nowe samochody?

          Z powodu kryzysu nastąpiły cięcia płac i zwolnienia, więc zaktywizowały się związki, których zadaniem jest obrona pracowników, zatem ich zachowanie było przewidywalne. Zarząd przespał moment na restrukturyzację i nasąpił zjazd po równi pochyłej.

          • 5 6

        • Byłaś w Tedrojitt?

          Czy jeszcze jakoś inaczej napisane?

          • 5 0

    • zgłoś to gryzoniowi

      • 15 5

    • co ma budyń do inwestycji SKM, a tym bardziej do remontu peronu w Orłowie??? (3)

      • 64 5

      • wbrew pozorom ma- zawiść fanów szczurowatych, że w Gdańsku się buduje, a w Gdyni tylko reklamuje

        i ogłupia wyborców.

        • 25 23

      • głupota lemingów jest porazajaca a co ma premier do rządzenia w kraju! (1)

        naprawdę jesteś taki głupi czy udajesz?

        • 1 18

        • Ty akurat naprawdę jesteś tak głupi. Gdańsk sukcesywnie wykupywał dodtakowe udziały w SKM właśnie po to, aby dokapitalizować spółkę celem wykonania tej inwestycji (gdyż miasto nie może być bezpośrednio inwestorem). Jak Gdynia zrobi to samo, to wtedy se remontujcie Orłowo, no ale z tym do Szczurka się zgłosić, bo na dzień dzisiejszy Gdyni mniej się dokłada do SKM niż 5-krotnie mniejszy Sopot.

          • 9 2

    • od kiedy Orłowo leży w Gdańsku? Coś przegapiłem?

      czyżby zrobiono jakich handelek jak z Alaską czy utworzono coś na kształt obwodu kaliningradzkiego?

      • 39 4

    • PKP, SKM, PKL .... to sprawa POlityczna (1)

      i tu nikt nie myśli racjonalnie, tylko koleżki z politbiura muszą się wykazać co zrobili dla swojaków.

      • 6 13

      • zawsze mozecie w Gdyni wybrać do polityki ludzi, którzy zrobia coś dla was

        a nie tylko jęczęć....

        • 10 5

    • SKM ORŁOWO?

      A co ma Orłowo do Gdańska?

      • 9 0

    • HE, he

      Co ma Budyń do Orłowa?

      • 8 0

    • Stogi

      Przeciagnijcie jeszcze linie ze Śródmiescia przez Gdansk Dolne Miasto przy GKS, Gdańsk Przerobka, Gdansk Stogi i koncowy Gdansk Stogi Plaza ;)

      • 3 0

    • I o to chodzi.. zaistniales w necie :)

      zobacz ile masz odpowiedzi.. a to ze napisałeś bez sensu ? czy to ważne :)
      Przy okzaji.. Budyn jest wlasnie winien temu ze Detroit zbankrutowało .. to jasne :)

      • 3 0

    • Co ma SKM w Orłowie do Gdańska?

      • 1 0

    • nowa stacja

      pierwsze wpisy świadczą o kompletnej głupocie autorów /dalej nie czytam/

      • 1 0

  • (4)

    Czekamy na kolejne bankructwo i przedłużenie się inwestycji o 5 lat co za kraj

    • 34 66

    • a jeśli nie, to przyznasz, że się myliłeś czy będziesz twierdził, że źle zrobili, bo powinni byli robić dłużej... (3)

      byle pomarudzić

      • 12 1

      • (1)

        system przetargowy w polsce jest wadliwy najważniejsza jest cena i top rodzi patologie mam nadzieję że zrobią wszystko na czas. To nie chodzi o marudzenie tylko o trzeźwe patrzenie na toco się dzieje

        • 1 2

        • no ale najtańszą odrzucili

          • 4 0

      • nie naród tylko kilku hejterów

        • 4 0

  • Za tą kasę (3)

    lepiej byście kupili kilka nowych składów SKM. Większy byłby z tego pożytek.

    • 83 62

    • (2)

      nie kilka a 2 max 3 pociągi:) i byłby większy pożytek?

      • 7 2

      • a nie? mi by ulzylo od smródu i upału (1)

        • 0 2

        • Skmki są stare to fakt

          ale nie śmierdzą same z siebie...
          SKM modernizuje 20 kolejek ale jakoś klimy nie wstawia więc skąd nadzieja, że nowe byłby z klimą?
          Ale ... i tak mam jak Ty nadzieję, że nowe do kupienia w latach 20014-2020 będą z klimą. Ale ... i tak uważam, że przeciągnięcie skmki na południe od głównego uważam za priorytet.

          • 6 0

  • Mata stacje muły radocha ma być i głosować na wodza (2)

    Ja żem i tak limuzyno do urzęda jeżdże tylko głosować na mnie wiela co by ja dalej dyrektorował i zrobił stacyje pod samego urzenda

    • 14 53

    • Paweł miałeś być u psychiatry na 14 i znowu na garba dostaniesz łobuzie!!! (1)

      • 12 2

      • ja garba żem już wyczłepał

        i korzenie mam na szpyciorach bo jo siedze za długo we fotelu i se żondze tu panie

        • 2 3

  • SKM powinni zlikwidować, Ci którzy muszą gdzieś dojeżdżać na rowery powinni się przesiąść. (4)

    Tak dla zdrowotności i oszczędności.

    • 13 99

    • tlen niektórym bardzo szkodzi....

      Tobie szczególnie, wujku dobra rada

      • 18 0

    • W Itali makaroniarze przesiedli sie na rowery i sobie chwala !! (1)

      najpier zrobili to ze wzgledu na oszczednosci a teraz dla przyjemnosci i niestatnia w korkach!

      • 2 3

      • w makaronowie

        klimat jest łagodniejszy, a do pracy blisko. Jak posiedzisz 10 godzin w pracy a dojazd rowerem zajmuje Ci 80 minut, to łaskawiej myslisz o SKM-ce.

        • 15 1

    • rowery

      sam se z....j rowerem.

      • 4 2

  • Brakuje informacji, (3)

    czy wszystkie SKMki będą tam dojeżdżały, czy to będzie jedynie stacja dla pociągów jadących w kierunku Tczewa? Tych jest dość mało, więc czy warto to budować?

    • 20 31

    • Będą tam dojeżdżały wszystkie (2)

      które nie jadą do Pruszcza bądź dalej.

      • 3 1

      • (1)

        a jak będzie jechał do pruszcza, to tam nie dojedzie?

        • 4 0

        • nie da rady

          bo nie będzie torów ze Śródmieścia na południe.

          • 3 2

  • Na kiedy przewidziany jest remont Tego Nowego Przystanku (5)

    W Polsce wszystko sie wali - taka jakosc roboty jaka wladza

    • 17 53

    • SKM do PRUSZCZA (4)

      Pruszcz prosi o SKM do PRUSZCZA

      • 12 4

      • (2)

        To niech da kasę to będzie. Gdańsk wykupił pokaźną część SKM-ki żeby ta miała kasę na "Śródmieście".

        • 7 1

        • No to zobacz, że dał kasę (1)

          w przeciwieństwie do Rumi czy Wejherowa. Pruszcz wyłożył prawie połowę tego co Gdynia.

          • 2 0

          • Bo widocznie miał w tym swój interes. Gdynia też ma swój interes a mianowicie remont niektórych przystanków i nie bedzie się zrzucać na Pruszcz bo dba o swoje cztery litery i bardzo dobrze. Zainteresuj się lepiej dlaczego PRuszcz dał kasę i co z tego ma.

            • 1 1

      • Wlasnie, chcecie SKMki na zadupie, to płaćcie, wykupcie sobie kawałek SKMu to zaczną jeździć

        • 3 5

  • jeden przystanek obok dworca głównego dużo nie zmieni (13)

    irytuje mnie to, że budujemy coraz to nowsze rzeczy a zapominamy o starych niszczejących. Zresztą to jest śmieszne, że 61 mln to rażąco niska cena a 66,7 to cena idealna. Przecież to nawet nie jest cena wyższa o 10 %. Ciekawe ile dali w łape, żeby odrzucić najniższą cenę...

    • 17 34

    • właśnie te 5 mln...

      • 4 2

    • I tak pewnie do Gdańska śródmieście będzie jechała co 10 - ta skmka :) (5)

      Napiszę rozkład.
      Przyjazd 7:50, 12:40, 15:15, 17:20, 18:40( + pociągi jadące do Tczewa, Pruszcza.*)
      Odjazd 8:00, 12:50, 15:25, 17:30, 18:50( + pociągi jadące z Tczewa, Pruszcza.*)

      *zakładając, że takie będą
      Reszta SKMek koniec i start w Głównym

      • 8 3

      • Masz jakieś podstawy żeby tak pisać?

        • 4 2

      • Akurat Skm-ki do Pruszcza czy Tczewa (3)

        nie będą mogły jechać przez Śródmieście. To tyle nt. Twojej wiedzy w temacie.

        • 3 2

        • Czyli i SKM-ki z Pruszcza i Tczewa... (2)

          nie będą się zatrzymywały w Śródmieściu? No to super inwestycja, pogratulować.

          • 1 1

          • A jak mają to zrobić? (1)

            Pojechać z Głównego do Śródmieścia, zawrócić, z powrotem do Głównego i następnie do Pruszcza? Trochę by to było bez sensu.

            • 0 0

            • A czy przypadkiem Śródmieście nie jest na trasie do Pruszcza i Tczewa? Rozumiem, że układ torowy nie jest do tego przystosowany, ale to żadne usprawiedliwienie.

              • 0 0

    • O czym ty piszesz? (żeby nie napisać dosadniej) (5)

      Żabianka w remoncie, Oliwa po remoncie, Wrzeszcz w remoncie, Politechnika była remontowana, będzie nowy Gdańsk Gł i Śródmieście, Pozostają Przymorze, Zaspa, Stocznia. Za to odpowiada Gdańsk.

      • 6 1

      • Zaspa chyba też była remontowana

        • 8 0

      • (1)

        "oliwa PO remoncie"

        ktos ty ma wzmożone samopoczucie

        albo dawno nie był w oliwie

        • 1 6

        • a Ty byłeś?

          W 2009 skończyli remont.

          • 4 1

      • oliwa to perony dalekobiezne robi (1)

        • 3 0

        • Peron SKM robili wcześniej

          jest winda, wyświetlacze. Była nawet awantura, że podpory dachu wstawiają kanciaste a nie zaokrąglone.

          • 4 0

  • Lepiej późno niż wcale (6)

    Mam nadzieję, że budowa nowego przystanku oraz modernizacja tych jeżdżących trumien nastąpi szybko. Ja już się pogodziłem z tym, że nowe składy nieprędko zobaczymy, więc nie ma co wrzeszczeć. Chociaż niech zmodernizują te, co jeżdżą. A potem wypadałoby się wziąć za remont kilku przystanków. Może chociaż to pozwoli jakoś stopniowo podnosić wizerunek SKM w Trójmieście.

    • 26 8

    • Ale które przysanki masz na myśli w kwestii remontu? (5)

      W Gdańsku niewyremontowany jest aktualnie tylko Przymorze oraz Stocznia.

      Stocznia niezbyt musi w tym momencie być remontowana, raczej zostanie wyłączona tymczasowo z użytku.

      Natomiast pozostałe albo nie wymagają remontu, albo remont właśnie się skończył albo są w trakcie remontu.

      W Sopocie także. W Gdyni też nie widzę, aby trzeba było wiele remontować?

      • 7 2

      • (1)

        W Gdyni jeszcze dużo do zrobienia.

        • 4 0

        • Przystanki w Gdyni to sprawa forsy z Gdyni

          taki jest układ z Marszałkiem, który płaci za przewozy.

          • 2 0

      • Orłowo chyba tylko zostało do zrobienia. (2)

        • 0 2

        • (1)

          Orłowo redlowo leszczynki chylonia cisowa

          • 1 0

          • A stocznia i grabówek

            • 1 0

  • Wcale nie wiadomo czy mozna... (1)

    wyrok KIO można zaskarżyć w sądzie...
    Takie są możliwości
    A sprawa sądowa trwa i trwa...

    • 6 9

    • Chłopie która firma wpłaci wadium do sądu 6 mln zł?

      Nie mając pewności, że wygra przed sądem. Tak chciało zrobić FCC Construction w przypadku tunelu i poległo.

      • 2 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane